Engelsk bulldog/old english bulldog Engelsk bulldog/old english bulldog
hej alle jer hunde kendere:)
vi har længe ku tænke os en engelsk bulldog og håber vi får en til sommer, da vi flytter fra lejlighed til hus her d 1
troede egentlig engelsk bulldog og old english bulldog var den samme?
men det er den ikke?
hvad er "forskellen" på dem og hvad skal vi være opmærksomme på når vi skal ha en af de to slags hunde?
mvh og tak
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Når det nu er sagt. Vil jeg klart anbefale OEB. Det der er vigtigt ved OEB, er du også tjekker op på forældrenes aktivitet udover sundhed osv. Der er ekstrem store forskelle på OEB. Og der er ingen disideret race standard. Nogen kan lide dem, hvor de minder om en Ambull mest andre en EB. Nogle OEB er der renanscence bulldog i. Der bliver stadig brugt EB og Ambull i OEB. I USA bliver der stadig brugt Pitt. Men OEB er af natur, en omgængelig og rar hund. Den er fuld af sjov og spilopper. Mine to tøser, er to små OEB. De er utrolige trænbare. Og elsker al aktivitet og stimulering. Mine kræver god motion. Vi er ca ude to timer dagligt med dem. Og alligevel tager de også gerne en times leg i haven. Andre OEB, er dovne af natur og ligner EB motions behov. Men gå ind og læs om de forskellige racer
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.116
Men generalt kan man sige at en OEB sundere og mere aktiv en den engelske bulldog. Dog er der desværre ikke mange der tester deres OEB inden avl.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Det er jo en kendt sag, at engelsk bulldog har en hel del problemer, eksempelvis med almindelig reproduktion:
http://www.charmingbulldogs.webbyen.dk/
Kik under "Den naturlige parring"
Desuden er der problemer med at føde naturligt, vejrtrækningsbesvær, overophedningsproblemer for bare at nævne noget af det, man skal være parat til at udsætte sin hund for....i hele dens levetid.
Old english bulldog og victorian bulldogge er et par af de forsøg på at få en stærk og sund hund tilbage i kroppen på en "eng" bulldog.
jul 2007
Jeg vil ikke kalde det en race standard når OEB stadig må blandes med AB, Renacence Bulldog og EB. En OEB må veje mellem 29,5 til 48 og få en højde mellem 51 til 64 cm. Men ellers er der ingen restriktioner. Nogle OEB, kommer endda med leverfarvet næse, og det er stadig godkendt.
Opdrættere inden for racen, er ikke interesseret i at komme med i en dansk klub. Har haft kontaktet dem flere gange, for at vi i samarbejde kunne lave en racestandard, og få kontaktet DRU eller DHL. Men det er der ingen der er.
maj 2007
David leavitt er iøvrigt så utilfreds med måden avlen af OEBén har udviklet sig på at han nu har brudt med den og nu kalder sine hunde Leavitt-bulldogs. Bla. mener han det er et problem man blander alle mulige andre racer osv.
Jeg må erklære mig enig, så den næste bulldog jeg køber bliver en LB.
jul 2007
Jeg kan kun forstå David Leawitt. Kan slet ikke forstå hvorfor man ikke lukker racen! Så længe den er åben, kan man jo egentlig ikke kalde det en race?
Må indrømme, den hanhund jeg har kontakt med om, der eventuelt skal på Emma næste år. Er så halvt "LB" . Moren er en Leawitt
Synes nemlig også udviklingen af OEB er dårlig, og vil derfor gerne bidrage og opnå den originale standard.
maj 2007
Men det lyder spændene med hvalpene.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 9
blir en old meget større end en engelsk?
syntes bare når jeg ser billeder af old english bulldog ser de meget forskellige ud?
old english, går den under betegnelsen kamphund? for sådan en må vi ik ha i boligselskabet
maj 2007
jan 2009
Følger: 1 Svar: 1
maj 2007
Billedet er desværre for utydeligt til jeg kan se hunden ordenligt, så jeg må være dig svar skyldig. Men er der amstaff i hunden, er den jo ulovlig og i må reelt set ikke overtage den.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
grænser det ikke til det åndssvage at reklamere med man lige har overtaget noget man tror er en amstaff blanding?!?
Engelsk bulldog/old english bulldog