16.965 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Engelsk bulldog/old english bulldog Engelsk bulldog/old english bulldog

hej alle jer hunde kendere:)
vi har længe ku tænke os en engelsk bulldog og håber vi får en til sommer, da vi flytter fra lejlighed til hus her d 1 smiley
troede egentlig engelsk bulldog og old english bulldog var den samme?
men det er den ikke?
hvad er "forskellen" på dem og hvad skal vi være opmærksomme på når vi skal ha en af de to slags hunde?

mvh og tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engelsk bulldog/old english bulldog
  • #2   22. maj 2010 Du skal være opmærksom på, du ikke kan købe en OEB med DKK tavle. Ved ikke om det er vigtigt for dig, men OEB er ikke FCI godkendt. Vi er i Klubben NKC, som er en Amerikansk klub. Der er begrænset udstillinger her i Danmark.

Når det nu er sagt. Vil jeg klart anbefale OEB. Det der er vigtigt ved OEB, er du også tjekker op på forældrenes aktivitet udover sundhed osv. Der er ekstrem store forskelle på OEB. Og der er ingen disideret race standard. Nogen kan lide dem, hvor de minder om en Ambull mest andre en EB. Nogle OEB er der renanscence bulldog i. Der bliver stadig brugt EB og Ambull i OEB. I USA bliver der stadig brugt Pitt. Men OEB er af natur, en omgængelig og rar hund. Den er fuld af sjov og spilopper. Mine to tøser, er to små OEB. De er utrolige trænbare. Og elsker al aktivitet og stimulering. Mine kræver god motion. Vi er ca ude to timer dagligt med dem. Og alligevel tager de også gerne en times leg i haven. Andre OEB, er dovne af natur og ligner EB motions behov. Men gå ind og læs om de forskellige racer smiley

• #3   22. maj 2010 Der er en racestandart, den bliver bare ikke overhold. Det er bla. grunden til at jeg skal have en Leavittbulldog næste gang, det lader til at der er merev styr på avlen af dem.

Men generalt kan man sige at en OEB sundere og mere aktiv en den engelske bulldog. Dog er der desværre ikke mange der tester deres OEB inden avl.

• #4   22. maj 2010 Old english bulldg er et af flere forsøg på at få den oprindelige engelske bulldog-type frem igen.

Det er jo en kendt sag, at engelsk bulldog har en hel del problemer, eksempelvis med almindelig reproduktion:
    http://www.charmingbulldogs.webbyen.dk/

Kik under "Den naturlige parring"

Desuden er der problemer med at føde naturligt, vejrtrækningsbesvær, overophedningsproblemer for bare at nævne noget af det, man skal være parat til at udsætte sin hund for....i hele dens levetid.

Old english bulldog og victorian bulldogge er et par af de forsøg på at få en stærk og sund hund tilbage i kroppen på en "eng" bulldog.

• #5   23. maj 2010 Anne Julie:

Jeg vil ikke kalde det en race standard når OEB stadig må blandes med AB, Renacence Bulldog og EB. En OEB må veje mellem 29,5 til 48 og få en højde mellem 51 til 64 cm. Men ellers er der ingen restriktioner. Nogle OEB, kommer endda med leverfarvet næse, og det er stadig godkendt.
    Opdrættere inden for racen, er ikke interesseret i at komme med i en dansk klub. Har haft kontaktet dem flere gange, for at vi i samarbejde kunne lave en racestandard, og få kontaktet DRU eller DHL. Men det er der ingen der er.

• #6   23. maj 2010 Nu går jeg efter den "originale racestandart" (den David Leavitt gik efter) og der er det faktisk også en alvorlig fejl hvis hunden fx. mangler halen eller hvis den er fejlpigmenteret.

David leavitt er iøvrigt så utilfreds med måden avlen af OEBén har udviklet sig på at han nu har brudt med den og nu kalder sine hunde Leavitt-bulldogs. Bla. mener han det er et problem man blander alle mulige andre racer osv.
    Jeg må erklære mig enig, så den næste bulldog jeg køber bliver en LB.

• #7   23. maj 2010 Anne Julie:

Jeg kan kun forstå David Leawitt. Kan slet ikke forstå hvorfor man ikke lukker racen! Så længe den er åben, kan man jo egentlig ikke kalde det en race?

Må indrømme, den hanhund jeg har kontakt med om, der eventuelt skal på Emma næste år. Er så halvt "LB" . Moren er en Leawitt smiley Faren til hanhunden har jeg tjekket langt tilbage, og intet andet end OEB er i.
    Synes nemlig også udviklingen af OEB er dårlig, og vil derfor gerne bidrage og opnå den originale standard.

• #8   23. maj 2010 Ina: Nej, det forstår jeg heller ikke og jeg kan heller ikke forstå at man ikke indføre avlsrestriktioner. For hvordan i alverden kan man påstå at racen ikke er disponeret for arvelige sygdomme når man ikke tjekker...?

Men det lyder spændene med hvalpene.

• #9   24. maj 2010 tak for svar:)
    blir en old meget større end en engelsk?
    syntes bare når jeg ser billeder af old english bulldog ser de meget forskellige ud?
    old english, går den under betegnelsen kamphund? for sådan en må vi ik ha i boligselskabet

• #10   24. maj 2010 Nej, en oldie er ikke en kamphund. De variere en del i størrelsen, Nogen er på størrelse med en EB andre er noget større. Men ved at kigge på forældrne, deres forældre og evt. søskede kan man få en prej om størrelsen.

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #11   2. nov 2012 hej anne julie, har brug for lidt hjælp, har for 3 uger siden fået en omplaceringstæve, tror at det er en oeber/mastiff/amstaff, kan du ud fra billeder måske hjælpe

profilbillede
  • #12   2. nov 2012 Hej!
    Billedet er desværre for utydeligt til jeg kan se hunden ordenligt, så jeg må være dig svar skyldig. Men er der amstaff i hunden, er den jo ulovlig og i må reelt set ikke overtage den.

• #13   2. nov 2012
    grænser det ikke til det åndssvage at reklamere med man lige har overtaget noget man tror er en amstaff blanding?!?

Kommentér på:
Engelsk bulldog/old english bulldog

Annonce