4.685 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Thomas M
Thomas M
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 4

Old English Bulldog / Engelsk SBT blandling Old English Bulldog / Engelsk SBT blandling

Hejsa.

Har lige købt min lille hvalp som nu er 5 uger. Så der er stadig laaange 3 uger og vente, før lille Freja kommer hjem smiley

- Men har prøvet og google blandingen, men får ikke rigtig nogen konkrete svar på hvorledes hun muligvis kommer til at se ud. Er super nysgerrig.
Jeg ved godt at man ikke kan sige præcis hvordan hun kommer til at se ud. Men kunne være meget sjovt med nogle ideer.

Moren er en lille tæt Engelsk Staffordshire Bullterrier (10-15kg)
og faren er en Old English Bulldog. (30-35 kg)

Er der nogle som har nogen ideer til hvordan sådan en blanding ville komme til at se ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Old English Bulldog / Engelsk SBT blandling
  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    jun 2016

#1   6. jun 2016 Faren ser sådan her ud.

profilbillede
  • #2   6. jun 2016 Nope... Det er lidt glæden ved blandinger.. man ved ikke helt, hvad man ender med.

Husk at få kopi af stamtavlen på begge forældre med.

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    jun 2016

#3   6. jun 2016 Fik ikke et helt godt billede af moren desværre

profilbillede
  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    jun 2016

#4   6. jun 2016 Der er ingen stamtavle på nogen af dem.
    Og så vidt jeg har læst, er det vist MEGET svært og få en stamtavle til en Old English Bulldog da den vist nok aldrig rigtig er blevet kendt som en RIGTIG race pga. den er blandet med den Engelske bulldog smiley

- Men ja jeg glæder mig virkelig til at se hvordan hun udvikler sig. Og det der gør det mere spændende er egentlig den foreskel der på størrelserne smiley

• #5   6. jun 2016 Old english bulldog har skam en stamtavle , team old english bulldog , hvor meget og hvor lidt den er værd kan diskuteres , men det er dog en stamtavle .. Du skal i hvert falde være opmærksom på hundeloven ..

• #6   6. jun 2016 Der skam tavle på Old english bulldog dog ikke i FCI men ville ikke turde købe den blandning hvis du ikke har tavle på far og mor, nogen Old english kan blive på højde med en lav amerkanske bulldog og pludselige ligner den en ulovlig race. Har mødt sådan en blanding og den lignede en Pitt han havde tavle fra begge forældre og politiet har set dem mange gange.

• #7   6. jun 2016 DKK vil ikke anerkende old english bulldog fordi den simpelthen har for brede mål og farve ovs på hvordan de skal se ud , altså ingen retningslinjer for hvordan en old skal se ud , i hvert falde ikke nok til at hundene kan optages i DKK .. Ret mig endelig hvis ikke det forholder sig sådan længere .

• #8   6. jun 2016 Din hund kommer formentlig til at ligne noget de fleste danskere vil se som en kamphund eller ulovlig hund..
    Så gør dig selv og din hund den tjeneste at sætte forsigtigheden og hensynet til andre aller aller forest..

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    jun 2016

#9   6. jun 2016 Ja den dumme hundelov.

Men min ven fik faktisk taget en DNA undersøgelse eller hva faen det nu lige var hos dyrelægen. Og der kunne de se at det var en mastiff blandet med en rottweiler. Og Hun havde nemlig meget det der farlige look. Og han var derfor også selv i tvivl.

Men hende som har både moren og faren, gik utrolig meget op i, at hun ALDRIG ville anskaffe sig en ulovlig hund, pga hundeloven. Hun har selv haft pitbull osv.

Men der er jo som sagt stadig ingen papir på det smiley

• #10   6. jun 2016 Thomas... Det der med DNA er noget sludder. Den test findes ikke.

Uanset om hunden er lovlig eller ej, så skal du bevise det.. worst case er du ikke kan pga du køber en hund, hvor forældre ikke har tavle... det er modigt.

• #11   6. jun 2016 Det er jo ikke sådan at hver enkelt race har sin helt egen blodtype - altså det siger lidt sig selv at det ikke kan lade sig gøre på den måde din ven har forklaret. smiley

• #12   6. jun 2016 Tja så synes jeg det er tankevækkende at hun alligevel vælger at lave hvalpe af den blanding ! Specielt fordi du ikke behøver at lede ret langt tilbage i old english bulldog for at finde Pitt .. Ergo kan din hund falde meget uheldigt ud , rent visuelt ..

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #13   6. jun 2016 som andre skriver, så kommer hun til at se ulovlig ud smiley

• #14   6. jun 2016 Sådan en blanding havde jeg aldrig nogensinde anskaffet mig med det raceforbud vi har nu.
    Og nu kommer du så til at skulle være ekstremt forsigtig resten af hundens levetid, for du kan IKKE bevise at din hund er lovlig heller ikke via en DNA-prøve; som de andre også siger så kan man ikke bevise en race via blodprøve.

Om man synes om det eller ej, så har vi jo omvendt bevisbyrde, dvs. det er ikke politiet der skal bevise at din hund er ulovlig, nej, det er dig der skal bevise at din hund er lovlig, og det kan du desværre ikke.

Ergo er det et meget meget risikabelt køb, og pisse hovedløs avl, og jeg ville faktisk annullere det MED det samme selvom det lyder hårdt smiley For du risikerer at din hund bliver aflivet og det er kun to der har skylden - avler og ejer.

• #16   6. jun 2016 Hvis man laver en blanding på eksempelvis en labrador og en bokser (begge med tavle) - kan man så ikke DNA teste disse forældre samt hvalp, for at bevise at hvalpen er fra disse forældre? Lidt alla en faderskabstest?

Ved godt at det ikke hjælper TS en hulens fis, da der jo ikke er tavle på forældrene. Men havde der nu været det, havde det så været nok til at bevise at hvalpen ikke var ulovlig? smiley

• #17   6. jun 2016 Louise - sådan som jeg har forstået det, ja. Kan man dokumentere hvem der er forældre, og har forældrene tavle, så kan man bevise at hunden er blanding af disse to racer. Men har dog ikke kendskab til en bestemt sag hvor det er blevet brugt.

• #18   6. jun 2016 Man kan jo godt tage dna fra mor og far , og så dna teste yngel , det klargør jo om det er rigtig at det er disse forældre , men ikke om forældrene nu er den der står på stambogen , eller den personen siger den er , rent racemæssigt . Så skal forældrene jo have en stamtavle ..

• #19   6. jun 2016 Uha, jeg var nok sprunget fra, hvis jeg var dig... Du kommer til at leve et liv i konstant frygt for anmeldelser, og falder den først, så har du ikke en chance i retten. De der race DNA prøver er meget unøjagtige, og derfor er de ikke gyldigt bevis...

• #20   6. jun 2016 Jeg var ikke kun sprunget fra på grund af at hunden kommer til at ligne noget ulovligt og kan blive tvangsaflivet hvornår det skal være.

Jeg ville hellere ikke turde købe den blanding med alle de sygdomme de to racer bøvler med, for forældrene er med garanti hellere ikke undersøgt for arvelige sygdomme.

TS, jeg håber at du har en stor opsparing hvor der står dyrlæge på.
    For chancen for at du får en sund og rask hund er vel lige så stor som at vinde en stor gevinst i lotto, og de fleste sygeforsikringer har masser af forbehold over for arvelige sygdomme hos de racer din er blanding af..

• #21   6. jun 2016 Ja næste spørgsmål er jo netop om forældre er testet... HD, AD??

• #22   6. jun 2016 Egentlig så synes jeg man kan summere det op i:
    Hvis man er klar over hvad raceforbudet omfatter, og tager denne risiko alvorligt, så gennemfører man ikke købet.

Dem, der gennemfører købet alligevel, det er dem der sidder og tuder når deres "jamen kig på ham han er jo ikke ulovlig"-hund bliver aflivet.

Og så er jeg helt enig med sundhedsproblematikkerne. Det er ikke for at køre en massiv kritik på dig, Thomas, men forsøren hvor ville jeg bare meget meget nødig stå og købe den hvalp du er ved, og nu er du så klar over risikoen ved det.... smiley

• #24   6. jun 2016 Thomas: Du skriver at opdrætter tidligere har haft pittbull. De findes jo i mange forskellige størrelser og typer. Hvis nu jeg påstår at moderen til din hund er en pittbull, og anmelder dig til politiet, for at være i besiddelse af en ulovlig hund. Hvordan vil du så bevise at din hund ikke er en Pitt-blanding ?

Jeg er da sikker på at den lille hvalp, bliver en smuk hund som voksen (jeg er selv vild med den type hunde), spørgsmålet er bare om den lever længe nok til at nå og blive voksen ? Der skal kun et uvenskab til, eller en nabo der ikke bryder sig om dig og din hund, før du risikerer at få en anmeldelse på nakken. Og du kan intet andet gøre, end at aflevere din søde hvalp til politiet, som sørger for aflivning.

Så gør dig selv en tjeneste. Hvis du gerne vil have en hund af den type, så køb en med stamtavle. Der findes flere SBT ejere og opdrættere herinde, som evt. kan guide dig mht. valg af kennel.

• #26   7. jun 2016 Ikke læst alle svar.
    Inden for islænder kan man dna teste. Men kun med blod fra begge forældre. Så kan den få stamtavle på at den er efter de to dyr. Det er i øvrigt dyrt og besværligt, så det er ikke noget man lige gør på alle hul i hegnet føl.

Tvivler på at man kan dna teste at den er rottweiler og noget andet

• #27   7. jun 2016 Der findes ingen DNA test der beviser race. Man kan med blodprøve godt bevise hvem forældrene er (hvis man da lige kan opstøve forældrene når hunden er 6 - hvis de stadig lever), men så længe forældrene ikke har tavle beviser det ikke en skid.

Hvis nogen ser sig ondt på din hund og melder dig, så er der ikke tvivl om hvad der sker, desværre - og det skal du virkelig overveje om du tør leve med.

Jeg har staff med tavle, men selv jeg bliver nervøs når vi går forbi diverse politi, og det kender jeg flere andre der også gør. Og det tiltrods for at jeg kan bevise at mine hunde ikke er blandet med noget og politet ikke kan tage dem til aflivning

Og det er kun 1 person det kræver at man mister sin hund smiley Kun 1 der melder en.

For at svare på spørgsmålet så ved man aldrig hvordan blandinger kommer til at være eller se ud. Her kan du sammenligne med en raceren staff på samme alder. Din er noget mere "grov" i ansigtet. Nuancen af farven forekommer nok mere i oeb end i staff smiley

profilbillede
  • #28   7. jun 2016 Ud over at det med al sandsynelighed kommer til at ligne noget, som nævenyttige Hr. Jensen melder til poltiet, så er det godt nok en blanding som er MASSIVT disponeret over for arvelige sygdomme.
    HD, AD, patella luxation, dårligt hjerte, L2-hga, allergi.

Jeg ville aldrig købe sådan en blanding med mindre, at der lå dokumentation fra en anerkendt dyrlæge på, at begge forældre og begge sæt bedsteforældre er sunde og raske.

• #30   7. jun 2016 Hvad er det der gør at du vil have en hvalp af den blanding? Ærligt så er der en vældig stor risiko for at du ender med sorg og kæmpe dyrlægeregninger....

• #32   8. jun 2016 Synd at TS har forladt hans tråd.

• #33   8. jun 2016 Det sker jo, desværre, meget ofte i tråde hvor alle ikke klapper i takt smiley

• #34   8. jun 2016 Vi klapper da i takt? Bare ikke i samme rytme ts..

Kommentér på:
Old English Bulldog / Engelsk SBT blandling

Annonce