{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

:( så forfærdelige mennesker. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har virkelig brug for at dele det her med andre hundeejer.

jeg og min kæreste var nede og se på de skønneste hvalpe
for en mdr siden. vi var de første og vi valgte så den sødeste
lille chihuahua hvalp, hun var så fin. jeg gik simpelthen og talte
dage ned, fra den dag og en mdr frem, vi havde været ude og
bruge dyre domme på udstyr til den lille, da hun skulle ha den
bedste start hos os. i forgårs var der kun en uge til vi skulle
hente hende, og ihh hvor jeg glæde mig, da min kæreste's
mobil lige pludselige ringede. det var dem med vores lille freja
som hun skulle hedde, jeg snakked glad og tænkte det ikke var
noget særligt, og så siger manden så at der kom et par 2dage
efter vi havde været der, som havde valgt to hvalpe og den ene
var den vi havde reseveret, jeg brød fuldstændig sammen. og kunne slet ikke forstå det, de havde intet sagt og vi får det først
afvide en uge inden vi skulle hente den lille. tilbage står vi med en tom kurv, en masse legetøj og de fine små madskåle, jeg forstår
det slet ikke, jeg syntes det var så tarvligt! annoncen er her på hundegalleri, og de forfærdelig mennesker er her også, og jeg
syntes ikke de har lov til at være herinde når de ikke har ren mel
i posen og sat os i den sitration vi sider i idag smiley ej hvor er jeg bare
ked af det!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  :( så forfærdelige mennesker.
  • #1   25. maj 2010 EJ for helvede Stephanie.. smiley sikke da noget møg
    Har i lavet en kontrakt og evt. lagt et depositum eller noget??


  • #2   25. maj 2010 Aj for pokker !
    Havde I betalt depositum for hvalpen eller aftalt helt fast med sælgeren at det var jeres hvalp??
    Det er noget rigtigt møg, når I sådan har gået og glædet jer.


  • #3   25. maj 2010 Sikke en historie - jeg føler med dig, og kan godt forstå at du er smadder ked af det smiley

    Det er sgu ikke rimeligt!


  • #5   25. maj 2010 ej for noget svineri

  • #6   25. maj 2010 ej hvor forfærdeligt.
    men jeg havde set annoncen her inde hvor du havde skrevet at i havde reserveret en. og undskyld mig, men jeg vidste der var noget med dem, da de sagde det med tavlerne på hundene. ved ikke om du så det jeg havde kommenteret til annoncen dengang?


  • #7   25. maj 2010 Havde I lagt dep siden den var reserveret?

    Kan udemærket godt forstå du er skuffet... og synes slet ik det er ok, som de har gjort det. Nu ved jeg heller ik hva I havde aftalt... men hvis I har lagt dep. så mener jeg da bestemt bordet fanger.
    Hvis I ik har... så er det mundtligt aftalt og det er nok lidt svært at komme efter sådanne mennesker med det.
    Det midnste de kunne ha gjort var at ringe til jer og spørge om I var helt 100% sikker på at ville ha den hvalp, for ellers havde de en køber her og nu til den. Så kunne de ha forlangt dep, hvis I ik havde betalt det.

    Håber du finder en anden lille dejlig chi hvalp.


  • #8   25. maj 2010 Det er da godt nok urimeligt det de har gjort det... Jeg var godt nok blevet tosset på dem... Tror måske man gør klogt i at lave kontrakter og sådan når man vælger hvalp, synes der er mange der kommer i nogle kedelige situationer med useriøse opdrættere... For de her er da godt nok ekstremt meget useriøse synes jeg.... Håber I finder en anden og ligeså sød hvalp.. Men føler med jer, kan selv huske hvor meget jeg gik og glædede mig til vi fik vores hjem...

  • #9   25. maj 2010 Hvor er det synd for jer. Moget svineri, ja, men måske godt nok. De personer er ikke værd og handle med.
    Håber i finder en ny lille skøn hvalp.


  • #10   25. maj 2010 Ej hvor dårligt smiley Håber i finder en anden hos en ordenlig sælger smiley

  • #11   25. maj 2010 Lea A. Neeeej hun stammer bare!

  • #12   25. maj 2010 tja da vi solgte vores hvalpe i sin tid, og folk reseverede en hvalp sku de batale det halve af prisen, for at stå med hvalpe tilbagefordi folk ikke overholde deres del af aftalen er belastende. så en anden gang, beltal depositum, husk kvittering, så er du sikker på hunden er din medmindre du ikke overholde jeres indbyrdes aftaler. men det er surt for dig, og syntes det er rigtig tarveligt gjort....

  • #13   25. maj 2010 Sikke noget svineri! etvar da en ualmindeligt useriøs opdrætter. Men selvom det self er rigtigt trist, er det måske alligevel godt nok. Som andre siger, så er det ikke en opdrætter der er til at stole på, og dermed heller ikke et godt sted at købe hvalp.

    Jeg håber i finder en anden rigtig dejlig hvalp hos en sød og seriøs opdrætter


  • #15   25. maj 2010 Pia -en mundtlig aftale er altså lige så bindende som en skriftlig. Så nej, opdrætter har IKKE solgt hvalpen i god tro, når nu der var en aftale om at hvalpen var reserveret (hvis ikke der var det, havde opdrætter jo slet ikke ringet til trådstarter og fortalt de alligevel ikke kunen hente hvalpe;o))

    At det så er svært at bevise noget, er en anden sag. Men opdrætter har uanset hvad, brudt en klar aftale, uanset om den så er på skrift eller ej.

    Men igen -sådan en opdrætter ville jeg nok alligevel være glad for ikek at have fået hvalp fra.

    Ang depositum, så er det ikke en løsning jeg er særlig vild med. Heller ikke set fra opdrætterens side, da man jo risikerer at køber henter en hvalp selvom de egentlig har fortrudt, fordi de ikke vil miste deres penge.
    (og dermed kan hvalpen så lynhurtigt skifte hjem flere gange).


  • #16   25. maj 2010 Stephanie - Sikke noget svineri! smiley
    - Synes personligt også der var noget lusket ved disse mennesker da jeg snakkede med dem, så tror såmænd ikke du går glip af noget som helst!
    Men det er naturligvis pokkers ærgeligt når man har gået og glædet sig til at uvide hjemmet med en lille ny hvalp - Men på jagt efter en anden hvalp, den rette skal nok komme : )


  • #17   25. maj 2010 Må man få en besked om hvem det er privat?

  • #18   25. maj 2010 har jeg også prøvet.... havde dog ikke nået at lægge dep.


    Jeg ville også gerne vide om I havde lagt dep?


  • #19   25. maj 2010 Føj hvor er det tavligt ! ..
    Men da vi købte hailie, skulle vi også give depositum, og hun kunne stadig sælges til anden side ind til de 8 uger, hvis sælger fortrød at vi skulle købe en af deres hvalpe.. det var sælgers egen sikkerhed for at det var ordenlige købere ..
    Hvis i ikke har haft en aftale som den, ja så er det virkelig langt ude !

    Mvh Carina


  • #20   25. maj 2010 vil også meget gerne have en privat besked om hvem det var..

    Hold da op at folk kan være så onde og sælge hvalpen til anden side.. Alle opdrættere ved da at de kommende ejere glæder sig som små børn til at skulle hente deres kommende hund..


  • #21   25. maj 2010 Mike -hvad dælen har i så lagt depositum for? Det er godt nok en dårlig aftale for køber... ikke noget jeg på nogen måde ville skrive under på.

    HVIS jeg skulle lægge depositum, så skal aftalen altså osse tilgodese begge parter


  • #22   25. maj 2010 Mike

    det er jo derfor du lægger depositum!?! for at sikre hvalpen ik blir solgt til andre!?!

    Hvis køber så fortryder, må sælger beholde depositumet smiley


  • #23   25. maj 2010 Mike: hmm så kan sælger jo bare ringe til dig og sige du ikke må købe hvalpen alligevel. Så har vedkommende jo tjent de penge..

    Neej et depositum sikrer både at sælger ikke sælger hvalpen til anden side, og at køberen virkelig VIL købe hvalpen...


  • #24   25. maj 2010 Michelle


    hvem påstår andet?


  • #25   25. maj 2010 Fru A -Mike skriver jo at de har lagt depositum, men at sælger stadig havde lov at sælge hvalpen til anden side, hvis han/hun følte for det.

  • #26   25. maj 2010 Martin -det må man ikke. Det er udhængning, og det kan man blive frosset for (eller slettet hvis det er meget groft eller sker gentagne gange) ;o)



  • #27   25. maj 2010 Det er så kedeligt at sådan noget kan forekomme smiley
    Jeg kender til disse mennesker som har de omtalte hvalpe, og der er givet udtryk for i annonce og til trådstarteren, at begge forældre har stamtavle, dette ved jeg IKKE passer! Moren til disse hvalpe har IKKE stamtavle!
    Hvad faren har, ja det ved jeg ikke, men tænk dig at fortælle hvalpekøbere, at kopi af begge forældres stamtavler kan fremvises???? Flot at have falske papire på moren!


  • #28   25. maj 2010 Nej hvis jeg ikke skulle have hende, ville jeg få pengene igen, og det kan også betyde at der måske var nogen mere udstillings intresserede mennesker .. så kunne vi vælge anden hvalp evt ..
    men også for deres sikkerhed, hvis vi skulle have sat en fasade op , og måske ikke ville hunden godt i sidste ende ..


  • #29   25. maj 2010 Mike -i sådan et tilfælde havde jeg bare ikke villet betale depositum. For den eneste den aftale tilgodeser er sælger. Køber har jo ingen gavn af den overhovedet. Man er jo ikke engang sikret en hund...

  • #30   25. maj 2010 jo vi var mere eller mindre sikre, men som sagt kunne de jo have dårlige købere som ikke ville hunde godt, og det er forståligt nok ..
    vi snakkede med dem næsten hver dag og derfor blev vi ret glade for sælgere ..


  • #31   25. maj 2010 Det var godtnok ikk pænt gjort...!! Håber i finder en anden hvalp i bliver lige så forelskede i.. Må man få en privat besked om hvem denne sælger er??

  • #32   25. maj 2010 stephanie B

    Er det en DKK hvalp kan du gå videre med det til DKK som et kontraktbrud.
    Selv en muntlig aftale er bindende


  • #33   25. maj 2010 Mike M
    den aftale havde jeg heller ikke skrevet under på. Jeg vil ikke stå og vælge en hvalp, og så risikere at blive skuffet over at jeg ikke fik den alligevel.
    Hvis de har godkendt jer til køb første gang, så kan det da være lige meget om der kommer nye der er mere til udstilling eller ej.
    Man kan ikke være 100% i sine købere uanset hvad.

    Jeg kan da lige se hvis jeg havde været i Stockholm, lagt despositum og så fik et opkald eller mail om at jeg ikke kunne købe alligevel, fordi der kom nogen der muligvis var bedre. Så har jeg lige brugt en masse penge på rejse og ophold. Så var jeg blevet stiktosset


  • #34   25. maj 2010 ih hvor er jeg glad for alle jeres beskeder, det varmer virkelig!!
    vi havde aftalt med køberen at vi ville betale halvdelen af prisen,
    når vi hentede hende, og så afbetale resten da vi ikke havde 8500
    med det samme, da vores økonomi ikke er den størreste.
    de virkede venlige, og de sagde intet problem og det
    var helt iorden, og om vi ikke kunne hente hende d. 4juni da de vist skulle
    ud og rejse, jeg og min kæreste fik begge deres numre
    og mails, vi gav hånd på handlen, og gik derfra med et smil.
    og alt var i den iorden, troede vi?? smiley at finde en ny
    hvalp har vi ikke tænkt os, da det har ramt os så hårdt, så det bliver ikke
    forløbet desværre, alle de ting vi havde købt var købt til hende, så vi kan
    næsten ikke bære at se en anden hund der. ejerne forklare at begge hunde
    havde stambog, men at moren var med dkk og faren med dru, så de kunne
    ikke få stambog da dkk ikke tager dru ind længre på grund af noget indavl.
    vi blev lidt forvirret, men da de to mennesker virkede så oprigtige valgte vi
    at stole på dem, og det ramte os desværre smiley jeg er stadig græde færdige,
    det er slet ikke til at forstå. dem der gerne vil vide hvem disse mennesker
    er må gerne sende en pb til mig, da jeg ikke vil skrive det herinde.

    Stephanie


  • #35   25. maj 2010 Puuha. Ja forstår godt det er rigtig hårdt, men tror ikke du vil tænke så meget over det hvis i finder en ny hvalp som i kan reserverer. Det er sku godt nok de færreste som er som dem her..

  • #36   25. maj 2010 Stephanie

    kan sige den med tavlerne er en and.... Hvalpene ku have fået tavler i DRU.
    Aldrig i DKK da DRU ik er medlem af FCI - Har intet med indavl at gøre?


    Tjaaa jeg må ærligt sige, at hvis jeg havde hvalpe, og et par ikke have alle pengene, ergo råd til hvalpen.... så havde jeg set efter en anden køber (men dette gælder nok kun mig)

    Så længe I ik havde lagt dep. så er hvalpen jo i og forsig ikke jeres.... Og så må de sælge hvalpen til lige hvem de vil. Jeg har prøvet det samme, og blev da ærglig og trist - men så var den heller ikke længere.... for jeg havde jo ik lagt dep. for hvalpen.


  • #37   25. maj 2010 stephanie,,har i så slet ikke talt sammen siden i var der den ene gang??

    jeg syntes også det er strengt men jeg har også rigtig mange hvalpekunder som lover og lover og man hører så aldrig fra dem igen,,jeg lader dem kontakte mig og ikke omvendt.
    men sælger havde jo jeres nummer så mærkeligt han ikke ringede før,,han havde nok fundet en der kunne betale hvalp med det samme

    de kan få tavle i dru hvis der er dru og dkk tavle på,,hannnen skal bare have begge sten på plads


  • #38   25. maj 2010 Stephanie, jeg føler med jer, og skuffelsen kan være så svær at bære.

    Men når det kommer lidt på afstand, så kan det være at der var en mening med at I ikke skulle have hende - ved godt det er en ringe trøst. Men som Lasse skriver længere oppe, så ville hvalpen nok slet ikke få stamtavle fordi forældredyr er i hver sin kennelklub.

    Gem pengene og spar sammen til at købe en hvalp hos en af de mange DKK opdrættere, som sælger hvalpe på helt ærlige forudsætninger. Dette for at spare jer for at blive snydt igen, og fordi opdrætterne er seriøse, og ikke ude på at snyde folk.


  • #40   25. maj 2010 Som jeg skriver er:
    Moderen til disse hvalpe har IKKE stamtavle!


  • #42   25. maj 2010 Hov, har også misforstået noget/ glemt ..
    Det var det de sagde da vi snakkede med dem første gang ..
    Sorry .. I resavations aftalen står der at hvalpen bliver solgt til anden side, hvis vi ikke hentede hende på aftalt dato smiley ..
    Blandede det hele sammen smiley ..

    Og det er carina der skriver, hailies mor smiley


  • #43   25. maj 2010 stephanie B

    Hvis sælger ikke ville anerkende jeres aftale om "afbetaling kunne vedkommende have sagt fra med det samme.
    Jeg tror de var bange for ikke at komme af med den og derfor gik med på jeres aftale i første omgang indtil der kom nogen der ville betale med det samme.

    Men desværre har du ingen sag da hunden ikke er med DKK stambog.

    Det skal du så ikke tabe modet over - gå du på jagt hos andre og kik godt på opdrætter før hund denne gang!


Kommentér på:
:( så forfærdelige mennesker.

Annonce