{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.547 visninger | Oprettet:

overfald af hund på observationslisten {{forumTopicSubject}}

Når man har en hund, som er blevet overfaldet - og skambidt - af en hund, på regerningens observationsliste - hvor melder man så det, så det kommer til at tælle med i statistikken, som kommer til at afgøre racens fremtid ?

Min hund blev på 5 sek. flænset af en bullmastiff - og det har desværre ingen konsekvenser haft for den hund, andet end bødestraf.

Den var i snor, men ejerne kunne ikke holde den - og blev trukket med.

Min hund har nu været på operationsbordet to gange denne uge - og det er kompliceret.

Vi kan møde den igen i morgen.

Enkeltidividet kan man nok kortsigtet ikke gøre noget ved - men det er vigtigt for mig, at det så tæller med, når racen skal evalueres i.f.m. denne observationsperiode.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overfald af hund på observationslisten
  • #1   10. jun 2010 Frygteligt smiley Håber din hund klarer den

  • #2   10. jun 2010 så fordi at din hund er blevet overfaldet af en sådan hund, så synes du at alle andre af samme race skal straffes for dette? OMFG, og jeg som troede at folk her inde havde bare lidt fornuft smiley

  • #3   10. jun 2010 Jeg aner det ikke, Iben - derfor jeg spørger.

    Når nu racen er på observationslisten, må det jo være fordi der et problem med den - ellers var den der vel ikke.

    Og så er det jo vigtigt at de hændelser, som opstår, tæller med.

    Synes jeg da egentlig er meget fornuftigt.


  • #4   10. jun 2010 Alle andre bull mastiffer bliver jo ikke straffet..... Ikke engang den overfaldne hunds ejer bliver straffet med andet end en, garanteret latterlig lille, bøde....... Men der er jo ingen grund til observationslister, hvis ingen indberetter overfald.

  • #6   10. jun 2010 Er der ikke sket andet over for ejerne end en bøde? har læst i dit fotoalbum, at de slet ikke kan holde/styre hunden, så de burde da fratages hunden. Det er jo netop det der er problemet med farlige hunde i DK, at der ikke skrides masivt ind over for dem der skaber problemmerne.

    Mht. at få forbudt bullmastiff så vil det vel ikke hjælpe (du skriver selv at hunden snarere er en blandingshund), racespecifikke forbud virker ikke, der er alt for mange andre racer/blandinger der kan blive farlige i de forkerte hænder.
    Når det er sagt så god bedring med din hund, ingen hunde eller deres ejere kan være tjent med, at skulle gå og være nervøs for overfald fra løse ukontrolerbare hunde.


  • #7   10. jun 2010 hvis det hele er meldt, som ts siger at det er. kommer det jo automatisk med i statistikken.. så er der ingen grund til at gøre mere ud af den sag? jeg kan simpelthen ikk forstå at folk vil have alverdens race med på listen. prøv og tænk dagens danmark om 30 år, der har vi ikk andre racer hunde tilbage end hunde under knæhøjde?

  • #8   10. jun 2010 Jeg tror det er nok at melde det til politiet, de burde registrere det så oplysningerne bliver gemt.

    Men rigtig god bedring med hende så godt billederne i sidste uge, håber hun kommer sig helt.


  • #9   10. jun 2010 Kender intet til racen i øvrigt - der er vist ikke så mange af dem, men en bekendt oplevede en af sammen race,på sin vej på tidl bopæl, hvor ejeren måtte vikle snoren om en lygtepæl for at kunne holde hunden, ved møde med andre hunde. Den røg helt op i det røde felt.

    Det er jo en stor hund - så har den de tendenser er det vigtigt, er folk med mere overordnet overblik får de informationer som de behøver.


  • #10   10. jun 2010 mine forældre har bullmastiff mener bestemt ikke de er på observationslisten.. du sikker på det ikke var en amerikansk bulldog? for vis der er en bullsmastiff der har overfaldet din hund er der noget galt med den psykisk.. har endnu ikke mødt eller hørt om bullmastiffer der har overfaldet andre hunde.. kun den du skriver om:/ hvor forfærdeligt.. de er heller ikke opdrættet til kamphunde.. de er opdrættet til jagt af krybskytter.. kun til og nedlægge dem ikke bide.. så den må have haft en skrue løs...:-/ det gør mig frygtelig ked af og høre din hund har været udsat for det.. har selv siddet i samme situation med en schæfer.. smiley

  • #11   10. jun 2010 Jeg fik først oplyst at det sandsynligvis var en blandingshund - men har senere erfaret det er en raceren bullmastiff med tavle.

    Det er ikke en hævntogt - det er ren forbyggelse.



  • #13   10. jun 2010 Men det lyder fint, det er rigeligt at melde til politiet. Det har jeg jo gjort - og de har alle oplysningerne.

  • #14   10. jun 2010 forebyggelse for hvad?

  • #15   10. jun 2010 Jeg har personligt en forkærlighed for bullmastiffen, og er "farvet" den vej i forhold til hændelsen (= jeg ønsker bestemt ikke at se bullmastiffen blive forbudt!)
    Men på trods af det ser jeg ABSOLUT ikke trådstarters spørgsmål som nogen form for hævntogt - det er jo (forhåbentligvis) ikke denne ene sag der skal afgøre bullmastiffens skæbne, den tæller blot med i en del af helheden. Selvfølgelig er det da essentielt at registrere angreb fra observationsliste-hunde.

    Dertil kan jeg fortælle dig, at kender jeg Dansk Bullmastiff Klub ret - hvis overfaldshunden har været med tavle, så tror jeg simpelthen ikke de vil lade sagen ligge. Så skal de nok reagere på det. Det ved jeg selvfølgelig ikke, men det kunne jeg godt forestille mig. Ved du (trådstarter), om DMK kender til sagen?

    Synes bare lige at du skulle vide, at på trods af jeg har en stor forkærlighed for racen, så synes jeg bestemt ikke det virker som om du er på nogen form for hævntogt.


  • #16   10. jun 2010 Det burde du kunne regne ud, Cathrine smiley Eller er den virkelig for svær ??

    At HVIS der er probs med racen som sådan, synes jeg det er vigtigt at dem som observerer p.t. - får de oplysninger som de skal bruge.

    For at FOREBYGGE flere probs for andre mennesker og i særdeleshed deres hunde.

    Det er muligt det er synd for de folk, som skal putte en mundkurv på deres hund - min sympati ligger så hos dem, som får deres hunde flænsede.......... Det forekommer mig alt andet lige værre end en sølle mundkurv.


  • #17   10. jun 2010 Iben..:"Jeg fatter slet ikek politiets afgøresle i denne sag .... når en hund i snor er så ukontrollerbar at ejeren ikek kan holde den og den samtidig skambider en anden hund, så burde den i mine øjne aflives, fatter hat af noget som helst."

    Dette er jeg fuldstændig enig.


  • #18   10. jun 2010 Line - jo, klubben ved det godt - og tager det også meget alvorligt.

    Det synes jeg er superfint - og det eneste fornuftige.

    Jeg kender ikke racen, så er ikke i stand til at afgøre om dette overfald er race-relateret, eller om den enkelte hund har knald i bøtten - så derfor er mig agt bare at dem som så har det, får den info de behøver.

    Tak - Line. Præcis - jeg er ikke ude på hævn. Intet kan jo gøre hændelsen om - men jeg indrømmer da blankt det bekymrer mig med en bødestraf - og at jeg så kan møde dem igeh i morgen. De bor vel ca. 150 meter fra mig.


  • #20   10. jun 2010 Hunden - jaja - det er anmeldt. Også derfor jeg ved, det sandsynligvis bliver bødestraf ( fik jeg at vide ).



  • #21   10. jun 2010 arh den må du vist længere ud på landet med den der smiley ..

    selvfølgelig er det synd for din hund, og alle andre hunde som det sker for. 100%! - men personligt kunne jeg aldrig drømme om at gå efter racen som helhed, men den enkelte hund.


  • #22   10. jun 2010 hvor finder du den observations liste for som jeg er orienteret er den ikke lavet...

  • #23   10. jun 2010 Alle bliver ved med at tale om den obs.liste som om den er færdigbehandlet. Er der nogen der kan være så venlig at linke til et sted hvor dette står anført. Jeg kan kun finde FORSLAG til den liste.

    Synes at der er alt for mange rygter omkring denne nye hundelov. Ville ønske at medierne ville tage og nævne den nye lov og hvad den indebærer snarest muligt. Og så må de meget gerne henvise til deres kilder.


  • #25   10. jun 2010 Jeg smutter nu - for har fået den info jeg søgte. Nemlig at det er alt rigeligt polieti har fået anmeldelsen.



  • #26   10. jun 2010 Lapinette.. håber din hund snart er på toppen igen... og skræmmende at jeg går samme sted... man tør jo næsten ikke gå der mere.... at sådan nogle mennesker beholder en hund, som de slet ikke kan styre.. latterligt..

  • #27   10. jun 2010 Et enkelt overfald gør jo ikke hunderacen bliver forbudt. Men sker der flere overfald med en race er det vel ok den bliver holdt øje med. Det er trods alt ikke småskræmmer vi snakker om.

  • #28   10. jun 2010 problemmet er ikke hundene . men ejeren af de hunde .
    en nar der har en alt for stærk hund , som han apsolut ikke burde have da han ikke kan magte den . og åbenbart heller ikke at maget at opdrage den og aktivere den som han skal . det bøder hunden så for nu .
    at den har fået en ejer der ikke kan magte sin hund eller har krafter til at holde den . samt han ikke får aktiveret den som han skal ..


  • #30   10. jun 2010 Sarah -med Boesen,Pallepop og Donk! * <-- Der var en der lige var lidt hurtigere på tasterne.

    Vil lige sige at jeg bestemt mener der skal gøres noget med den hund der har begået overfaldet. Sådanne hunde skal der gøres noget ved. Bestemt. Men håber da at man med den nye lov begynder at håndhæve det med at forbyde folk at holde dyr i stedet for at forbyde visse racer.


  • #34   10. jun 2010 Godt at høre, at DMK tager affære. Præcis hvad gør de, ved du det? (og må du overhoved oplyse det?)

    En af mine gode veninder har en bullmastiffkennel (og sidder desuden i bestyrelsen hos DBK), derigennem kender jeg til racen.

    Nu er det selvfølgelig svært at sidde og sige, uden at kende noget til hunden, men ud fra det du skriver her og i dit album, så lyder det som en bullmastiff der er dybt usikker på sin ejer.. Hvis der er noget jeg har bidt mærke i på diverse bullmastiff-udstillinger og udfra hvad min veninde har fortalt, så er det, at bullmastiffer hviler i sig selv, hvis de stoler på, at deres ejer kan løse eventuelle konfrontationer bedre end dem selv. Det lyder som om, at denne bullmastiff bestemt ikke har haft den tillid til sin ejer, og dermed er blevet dybt usikker - det kunne måske være en ud af mange ting, der resulterer i så forskruet en hund, som det lyder som om den er.

    Jeg ELSKER bullmastiffen, og ville være led og ked hvis den blev forbudt. Men jeg kan faktisk godt forstå, at den er på observationslisten - eller det vil sige, både og.

    Det er en race der kan være meget kønsdominant, og hvis den får en ejer der slet ikke kan finde ud af at tackle den, tror jeg på, at den ene og alene i sin usikkerhed kan være potentielt farlig.

    Hvor mit "både og" kommer ind er dog, at der er så få bullmastiffer i Danmark, og det er mit indtryk, at dem der har bullmastiff satme også godt ved hvordan man skal ha' bullmastiff - og at den cocktail giver nogle af de dejligste hunde man kan forestille sig.

    At der så er få mennesker der ikke egner sig til at have bullmastiff, men har dem alligevel er jo enormt beklageligt. Og netop derfor kan jeg se det fornuftige i at have bullmastiffen på observationsliste - hvis altså antallet af disse ejere skulle stige, så er man opmærksom på om antallet af beklagelige hændelser følger med.

    Dog kan jeg kun håbe, i og med racen er så lille, at skulle der nogensinde komme et forbud mod bullmastiffen, så lod man det ikke gå ud over de bullmastiffer der var registreret hos FCI - men det ved jeg jo godt er ønsketænkning..


  • #35   10. jun 2010 Cat. F: Ja og så skulle man begynde, at fratage folk, der har hunde der forvolder alvorlig skade, retten til at have hund (i hverfald af en vis størrelse).

  • #37   10. jun 2010 I det hele taget synes jeg den nye hundelov emmer af popularitetspolitik der er gået helt af sporet.
    Jeg kan godt forstå, at der skal gøres noget ved problematikken om "kamphunde" (hvor jeg dog hader den betegnelse), men jeg synes faktisk også det er gået for vidt.
    Nok har vi repræsentativt demokrati i Danmark, men jeg tvivler virkelig på at denne lov repræsenterer flertallet af Danskernes mening til denne problemstilling. Jovist er der et flertal der mener, at der skal gøres noget ved problemstillingen, men hvis alle satte sig ind i hundeloven, og det gik op for dem at opdrættere f.eks. kan blive nødt til at aflive sunde og raske hvalpe de ikke er kommet af med inden den 1. juli, så tror jeg faktisk, at flertallet vil mene denne lov er at stramme den.

    Kan kun håbe, at vi igen bliver reddet af popularitetspolitikken, med nye partier til et kommende valg, der lover at revurdere hundeloven, og tilpasse den til en mere realistisk løsning.


  • #39   10. jun 2010 Er det ikke mere forebyggende at Fila`en blandt andet er med? Man kunne frygte at det blev den næste moderace:-(

  • #42   10. jun 2010 Anne -med rotterne - Det var da helt vildt så mange overfald der er sket på og af forskellige racer. Det kom sgu egentlig lig bag på mig.

  • #43   10. jun 2010 Tilbage fra gåtur.........

    Jeg er enig med Tue. Jeg synes faktisk også det eneste rigtige er at straffe de hunde/ejere, hvor det er gået galt.

    Men i mine øjne er en bødestraf ikke nok. Problemet her var de ikke kunne holde hunden - både den og min hund var i snor, men ejeren af bullmastiffen blev trukket 10 meter af sted så let som ingenting.

    I morgen kan de gå der igen - uden probs.

    Det føles eddermame utrygt.

    Jeg synes dog også det er fornuftigt nok, der indsamles info - og laves statistikker, for er enkelte racer overrepræsenterede i.f.t. overfald - så er det jo bedre at forebygge end at helbrede - og så gøre en indsats for at kontrollere situaitonen.


  • #46   10. jun 2010 Forstår ikke at ejeren kan beholde sin hund, når den er farlig for sine omgivelser.
    Det er ikke ligefrem tryghedskabende.


  • #47   11. jun 2010 Jeg håber, at Donna kommer sig hurtigt.
    Personligt, ville jeg blive meget nervøs efter sådan et overfald.
    Det må være frygteligt at vide, at du måske møder den samme hund på næste gåtur, og at ejeren måske stadig ikke kan holde den, så det samme sker igen.


  • #48   11. jun 2010 Efter kontakt med race-klubben, har jeg fået oplyst det er en raceren bullmastiff. Det har de tjekket op på.......

    Da jeg så den, vidste jeg ikke hvad det var for en race. Jeg så kun alle musklerne - og det brede hoved. Jeg kender ikke alle de racer fra hinanden. Ud fra adfærden at dømme, var det en kamphund - 3 spring, fat i flæsket på min hund, løfte, ruske - og ikke give slip selv.

    Jeg har så undersøgt det - og ved nu det er en bullmastiff med papirer.

    Tak for forståelsen for, hvad man skriver når man er i chok. Håber ikke du står med en flænset hund en dag.......En hund jeg har flasket op fra den var 2 dage, og som betyder noget helt særligt for mig.


  • #50   11. jun 2010 Jeg går ikke efter nogen - jeg ønsker bare at hændelsen tæller med i de statistikker som åbenbart ligger til grund for at vurdere de enkelte racer.

    Sindssyge collies skal der også tages hånd om. Jeg så gerne de blev aflivet. En collie kan bestemt også bide, selv om den ikke kan flænse en anden hund op på samme måde som f.eks en bullmastiff. Det er en anden str. hund - og et andet bid.

    Men efter min mening, er der ikke plads til disse hunde i samfundet, hvor vi efterhånden bor så tæt med vore hunde.,

    Hvis det er et raceproblem - så er mit håb, at speciel-klubben m.m. gør noget ved det. Ellers alternativt ovenfra.

    Hvis der på ugeplan var 10 collie-overfald rundt i landet - vil jeg da bestemt også ønske der blev ført statistik, så der kan handles på det. Oplysning er eneste vej frem.


  • #51   11. jun 2010 Krummme.....m.m.

    Det jeg synes er interesant, er HVORFOR den race er på listen.

    Der må jeg liggge noget til grund for det. Er det andre overfald måske ? Det er jo nærliggende at tro.

    Den står der vel ikke bare for sjov ?


  • #53   11. jun 2010 Krumme - jeg er enig i det her :

    "Jeg kan kun være enige i at agressive hunde aflives..
    og det PROMPTE..
    Men vi ved jo allesammen, at en stor hund bider hårdere end en lille hund..
    Når det så er sagt, synes jeg absolut ikke at racer skal lide under dårlige ejere..
    Ejere som tilsyneladende ikke kan holde deres lort fra at bide andres hunde, skal ikke have en så stor hund..
    Ergo forbyd de tåber at have en hund istedet..
    Og få aflivet kræet, hvis den umotiveret har bidt (selvom der er MEGET langt imellem de umotiverede)"

    --------------------------------------------------------------------------------------

    Men når så dette ikke sker. Hvad så ?

    I dette tilfælde var det umotiveret - min hund gik i snor og med fuldt fokus på mig 10 meter fra den anden. Den nåede aldrig at se, hvad der ramte den ( heldigvis - for det betyder også hun ingen reaktion har haft i.f.t. andre hunde efterfølgende ).

    Men - jeg fik oplyst af poltiet ejerne sandsynligt ville få en mindre bøde - og det var det.

    D.v.s. hunden stadig kan færdes rundt herude - med et par ejere, som ikke kan holde den.

    Det giver godt nok en afmagtsfølelse.


  • #54   11. jun 2010 Ja alle hundebid der er alvorlige skal anmeldes.
    Men man skal også finde ud af, hvilken katagori hunden skal ind under.
    Jeg syntes ikke det er fair, at blandingshunde går ind under en race, bare fordi de måske ligner den.
    Og ja en bullmastiff er en stor og stærk hund, men det samme er en rottweiler, en mastino, en bordeaux, en mastiff osv osv osv.
    Hvor sætter man grænsen for hvornår en race er "farlig"..?
    Er det efterhånden ved at være der, at alt over 15 kg er for farligt til at være i samfundet..?
    Straf dog uansvarlighed frem for racer. Der er masser af racer endnu, som kan blive farlige hvis ikke man respekterer deres potentiale, eller ligefrem bevidst fremkalder det.
    Hvis man vil forbyde sig ud af farlige hunde, og hundebid, så er der 60-70 racer mere der skal på listen.


  • #57   11. jun 2010 Det har jeg gjort, Krumme.

    Sendte venligt brev - med forespørgsel på forsikringsoplysninger, og policenr. Dernæst skrev jeg meget forsigtigt, at jeg ville ønske de lige mærkede efter, hvordan de havde det - om det var ok at have sådan en hund, for det var tydeligt for mig de ikke magtede den.

    At jeg syntes de skulle overveje aflivning, for hunden havde det jo heller ikke godt, når den udviste sådan en adfærd - men at jeg bestemt ville anbefale dem at vende det med en adfærdsbehandler.

    Jeg har hvalpekuld p.t. - og 4 af hvalpene skal bo i kvarteret. Jeg spurgte dem, hvordan de menste jeg bedst kunne beskytte de hvalpe, nod deres hund - når de nu snart bor i deres nye familier. At jeg var meget utryg ved at sende dem ud i verden.

    Det fik de onsdag i sidste uge - for 10 dage siden. Jeg har intet hørt - heller ikke omkring forsikringen.



  • #58   11. jun 2010 og vedlagde også billeder af Donna .......

  • #60   11. jun 2010 Jeg synes godt nok det er grimt at konsekvenserne kun begrænser sig til en lille bøde.
    Jeg synes det er helt til grin.
    Kan det virkeligt være sådan at man i afmagt skal lufte sin hund med et koben i lommen spørger jeg...


  • #62   11. jun 2010 ja vi har sesværre også fået en kamphund/muskelhund i vores lille by, og jeg må indrømme at jeg er blevet lidt utryg, men man må jo ikke bruge peberspray, men der var en der gav mig en ide , at man kunne bruge hårlak. og det hegn de har er ikke særligt højt, og heller ikke lukket rigtig, nogle steder har de sat et par plader op. og lige pt. går jeg med krykker, det gør det jop ikke bedre .

  • #63   11. jun 2010 Skulle loven være formet efter min knold.
    Så var der ingen ulovlige racer og ingen mundkurvspåbud. Men konsekvenserne for overtrædelser skulle være af en helt anden størrelsesorden.


  • #64   11. jun 2010 Er det ikke lovligt at have sådan en stødsjover????

  • #65   11. jun 2010 Altså - bullmastiffen her, tog fat i Donna, løftede hende - ruskede - og lige DER lossede jeg den alt hvad jeg kunne i øjet. Den havde max. fat i 5 sekunder.

    Det krævede 44 sting.

    Havde jeg først skulle i lommen efte peberstrary, hårlak eller lign. - sigte - og ramme i øjnnene ( på en hund, som rusker ), så havde jeg ikke nået det det så hurtigt.

    Ja - når de bider fast og bare står og holder biddet - så går det måske, men når man kommer dertil, så er ens egen hund jo totalt skadet.

    Den nåede aldrig at få det dybe bid her - heldigivs, for så havde hun nok ikke overlevet. Lungerne lå lige bagved - og blødninger i sådanne + punkteringer - uha uha.

    Så tankte om noget i lommen er fint - men jeg tror ikke den holder i praksis.

    Stød dutter heller ikkke -for giver man hunde stød, mens den har bid - så får ens egen hund samme omgang.


  • #66   11. jun 2010 Nette, du har helt ret i at det er der ikke tid til.
    Har selv prøvet at få mine hunde overfaldet, og det går bare så stærkt.
    Mit held er at det var en Schapendoes og ikke en større hund. Lossede også hunden alt hvad jeg kunne inden den fik fat i Chips (og omvendt) og min mand løftede Laika op på armen. Og ejererne kom hurtigt ud og fik fat i deres hund. Så heldigvis kom ingen af hundene galt afsted.


  • #67   11. jun 2010 Evi N - nu tror jeg ikke man skal glemme, at selvom det først er de sidste 2 år der egentlig er kommet denne frygt for "kamphunde" (lortebetegneslse), så var de der altså også FØR - og der var der ikke den generelle frygt som der desværre er nu.
    Så slå kold vand i blodet, og lad vær med at skær alle over én kam smiley Der er ingen grund til at frygte den udelukkende pga. dens type. Langt det største flertal af den hundetype er heldigvis søde, rare og skønne hunde.


  • #68   11. jun 2010 Lapinette collies .

    det er utrolig synd for din hund. og den bull mastiff burde aflives med det samme.

    håber din hund kommer sig uden nogle former for men,

    men jeg vil også godt sige, at fordi en hund er på forbudslisten eller obs. listen. behøver der ikke være hyppige overfald.

    der er flere hunderacer som er forbudte som jeg aldrig har hørt et overfald om. og nogle kun 1.

    det er vel fordi politikerne ser dem som farlige i de forkerte hænder. jeg tror ikke det har noget med racen bullmastiff generelt lige nu. men hvad der kan ske. for alle hunde kan blive sindsyge i de forkerte hænder, og som du selv skriver har nogle hunde bare et helt andet bid.


  • #70   13. jun 2010 Hvis det passer at hunde på obs.listen er underlagt samme restriktioner ang. mundkurv og snor så synes jeg ærlig talt at de snart skulle til at komme med en officiel liste så man er sikker på hvilke racer der er på den liste. Så har ejerne af disse racer da også en mulighed for at komme igang med mundkurvs træning. Det kan ikke passe at man ikke har nogen chance for at gøre noget inden loven træder i kraft.

    Og så synes jeg også de kunne tage og specificerer om hundene skal have mundkurv på fra 8 uger eller hvornår de ellers skal.


  • #72   13. jun 2010 Er der egentligt nogen der ved hvem, der er med til at udforme denne obs liste?

  • #73   13. jun 2010 Danielle - <-- Som jeg har forstået det er det DF der trækker en del i trådende med hensyn til den obs.liste. Så mon ikke der kommer store overraskelser når vi kommer til afsløringen af den liste.

  • #74   13. jun 2010 Freimann - Enzo SBT -

    Føj for den lede :-S Nu frygter jeg godt nok for endnu flere racer.
    Hvis det da bare i det mindste var nogle hundekyndige der havde det sidste ord at skulle have sagt.


  • #75   13. jun 2010 Ja jeg er også bange for at obs.listen kommer op på længde med forbudslisten.

    Er bange for at racer som Bull Terrier, Shæfer og andre racer der har været nævnt i løbet af hele denne debat ender på obs.listen ud over de 3-4 stykker som næsten allerede er lovet på obs.listen.


  • #77   13. jun 2010 Det er jo forfærdeligt.. Intet mindre smiley åh for pokker også..

  • #79   13. jun 2010 Det er rigtigt nok, men hvis det bliver under samme betingelser som listehundene, så bliver der jo desværre ikke den store forskel i livet for hverken hund eller ejer.. /-:

  • #80   13. jun 2010 Jeg tror simpelthen aldrig at schæferen kommer i "fare" - politiet bruger dem jo i stor stil, og de ville være et KÆMPE mangel hvis de lige pludselig blev ulovlige. Så nej, tror bestemt ikke de kommer i fare.

  • #81   13. jun 2010 Line Madsen <-- Med den regering vi har nu kunne der sagtens komme en lov om at den race kun må benyttes af ordensmagten. Det ville bestemt ikke undre mig hvis det blev sådan.

    Men jeg kan sagtens følge dit argument.


  • #83   13. jun 2010 * Hunden * <-- I et andet indlæg i dag har Krumme ændret denne udtalelse. Der var vist tale om en misforståelse af det læste i en artikel i HUNDEN i dag.

  • #87   15. jun 2010 >>Når nu racen er på observationslisten, må det jo være fordi der et problem med den - ellers var den der vel ikke.<<<

    Det er allerede begyndt. Nu bruges den liste som et argument, og tages alvorligt. Lige præcis hvorfor jeg ikke går ind for den. Idéen med at klasificere hunde på den måde er idiotisk, og bliver ikke go´, bare fordi nogen politikere tror andet.


  • #88   27. jun 2010 Tja Måske skulle der oprettes en observationsliste for hundeejere i stedet for hunde...
    Man skal være bevidst om at det er et dyr man har med at gøre... og at dette dyr er hevet ind i menneskets norm-verden.. og IKKE kan tillægges samme værdi og normsæt som vi mennesker lever efter.
    SÅ hold nu op med at skyde på racen, men den enkelte hund... OG ISÆR dens ejer...
    Jeg læser at Bullmastiffen var i snor.. var den anden hund også det ... ?
    Bare et nysgerrighedsspørgsmål, ikke for at retfærdiggøre overfaldet..
    Mvh
    Ejer af 2 yderst kærlige aggresionsfri bullmastiffer..SOM altid er i snor og under kontrol af mennesker der kan holde dem.. og som forudser en virkeligt lang observationsliste i fremtiden...


  • #89   1. jul 2010 Iben.
    Ved du om der er sket nogen udvikling i sagen.
    Er om Bullmastif ejerne stadig kun har fået en snollet bøde, og ellers alt uændret. ....
    Nej, jeg kan ikke skrive i dag, men du forstår nok hvad jeg mener smiley


  • #90   1. jul 2010 Newton: Enig. Og så skulle det være nemmere at fratage folk retten til at eje dyr. Det tror jeg ville stoppe langt flere overfald...

    Men det er jo alt sammen en gammel diskussion


  • #91   2. jul 2010 ejerne har fået en snoldet bøde - og intet er ændret.

    Her en måned efter, har min tæve fået taget de sidste sting, og det ser ud til at holde.

    Hun havde snor på - vi gik en bue 10 meter udenom, BM var i snor, men ejeren blev trukket de 10 meter hen til os i turbofart.

    Ejeren har fået bøde - og påbud om snor, hvilket er ligegydligt, når han ikke kan holde den, når den er i snor.

    Frem for et generelt fornbud, er jeg også langt større tilhænger af hård konsekvens, når disse enkeltsager finder sted. Nu skal en masse uskyldige hunde gå rundt med mundkurv o.s.v. - den her kan stadig futte rundt uden - med en ejer, som ikke kan holde den.

    Tåbeligt system.


Kommentér på:
overfald af hund på observationslisten

Annonce