570 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Hvilke guffere bruger I? Hvilke guffere bruger I?
Som overskriften siger: Hvilke guffere bruger I og hvorfor? Er der nogle ting man absolut skal holde sig fra?
Og også gerne forslag til det ernæringsmæssigt bedste foder til en cavalier
0 synes godt om
nov 2009
Følger: 33 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 405
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Jeg personligt er overbevist om, at hunde (alle racer og blandinger) skal have meget kød og at det er en gammel myte at hunde kan få proteinforgiftning af for meget kød, det har absolut intet på sig.
F.eks. køber jeg kun foder, hvor der står kød som det første på ingredienslisten (det som står først er der mest af, det som står som nummer to er der næstmest af osv.)
Derudover har jeg bl.a. også disse krav til hundefoder:
-Ingen vegetabilsk biprodukter (det er f.eks. skræller, kernehuse og andet affald).
- Ingen animalske biprodukter (det er f.eks. næb og fjer og andet affald).
- Ingen korn (billigt fyldstof, som hunde ikke optager og derved ikke bruger til noget, det får dem blot til at lave flere høm-høm'er, jo større høm-høm'er eller flere = foderet bliver ikke udnyttet og ryger stort set / næsten lige igennem systemet).
- Ingen farvestoffer og smagsforstærker.
- Ingen sukker og salt.
- Ingen rendering, hvis muligt, hvilket er en proces der omdanner animalsk affaldskød til stabil form.
Et kvalitetshundefoder indeholder de vitaminer og mineraler som hunde skal bruge, hvor det derfor ikke er nødvendigt at give diverse kosttilskud.
Herudover kig på din hund om den trives og fungere på foderet.
Du kan evt tage et kig på Petcurean om det lever optil dine krav det er ihevrfald et supert kvalitetfoder der lever optil mine foder krav, endvidere er fodet på højde med BARF (link fjernet)
dec 2007
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 214 Svar: 1.482
som trænings guf får hun ziwipeak, for hun vil gøre alt for at få en bid.
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.369
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.587
hovedsageligt bruger vi chicken snack's de fedtfattige rent kød og hundene elsker dem:-)
jeg ville Aldrig give frolic, eller andre så kunstige godbidder.
jun 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 162
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.931
Det sker jeg laver guffer selv -så er det typisk tørret lever, hjerte e.l.
Ellers køber jeg gerne olivers training bites, tikki træningsgodbidder e.l. De er bløde og har en god størrelse. Synes mange købe-guffer er for store.
Makrel på tube er osse godt.
jan 2007
Og så har vi ingen super bedst i nærheden;o)
Olivers guffer er super gode synes jeg -og så koster de ikke en formue, hvis man køber en god stak af gangen
jan 2007
Så de skal helst være meget små, og bløde så de ikke sidder fast undervejs:o)
Ellers er de fleste hunde osse vilde med kattemad. Og en pose af det billige kattefoder koster jo ikke ret meget, og giver guf til laaaaang tid.
Det er osse hårde stykker, men er det ligegyldigt, er det en udemærket løsning.
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 589
Hvilke guffere bruger I?