Stemme fair i udfordringer? Stemme fair i udfordringer?
Ja som overskriften antyder, så kunne jeg godt tænke mig at høre folks mening om hvordan man stemmer fair i udfordringer.. Hvad lægger i mest vægt på når i stemmer i udfordringer?
Jeg opfordrer altid folk til ikke kun at se på billedet og så bestemme sig for hvem der ser sødest ud for det er da klart at en super nuttet pelset vufferhvalp ser sødere ud end en normal fin ældre hund..
Jeg synes at hvis man skal stemme fair så skal man også læse teksten og hunden og derefter skabe sig et samlet indtryk af hundens personlighed og karakter ud fra hvad netop ejeren skriver om hunden og derefter kigge på billederne..
Fordi hvis den totalt kære lille fido er mega nuttet på sine billeder, men beskrives af ejer som værende en lille hidsigprop der gør af alt og alle, og laver ballade og ulykker over det hele fordi den måske ikke er blevet opdraget godtnok, så vil jeg nok lige overveje at sætte min stemme på en hund der beskrives som glad og aktiv, med en iver for at lære og evt. allerede er en rigtig dygtig og velfungerende hund..
Så jeg bedømmer altid efter det samlede indtryk af hele hundens personlighed og derefter dens udseende
Hvad baserer i jeres stemme i udfordringer på?
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 369
^^ nej selvfølgelig ikke, det var også et lidt ekstremt eksempel, du ved overdrivelse fremmer forståelse
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
- Det er ikke såå tit at jeg læser hele profilen igennem, men er det en kær hund, som siger mig noget, gør jeg (og så går jeg lige ind på profilen og smider en bedømmelse også) :o)
- Men hvalp VS voksen hund synes jeg næsten altid ender til hvalpens fordel - Så dér kigger jeg ekstra inden jeg stemmer, og ikke kun på de nuttede hvalpebilleder.
Så, det variere lidt.. : )
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.889
At kigge alle billeder igennem, læse hele teksten, danne sig et indtryk af hundene og så stemme, er måske lidt overkill efter min mening?
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Tror mere denne tråd handler om hvordan vi andre stemmer..
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.170
Stemme fair i udfordringer?