{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.848 visninger | Oprettet:

Han tager min hund... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en rigtig dejlig berner sennen prinsesse på 1 år..
boede sammen med min nu eks kæreste, men jeg har købt hunden og betalt 6000 kr. for hende, men hun er Chippet i hans navn.. Nu er vi så gået hen og blevet uvenner så nu kræver han at få hunden, selvom hun har boet hos mig i de 2 måneder vi ikke har været sammen, og da vi var sammen var det mig der passede hende, gik ture med hende, gik til hundetræning osv..

Men er der slet ikk noget jeg kan gøre for ikk at miste min lille skat? hun betyder jo alt for mig, selvom nogen sir det er jo bare en hund, men hun er altså alt for mig..

Håber på hjælp..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han tager min hund...
  • #1   18. aug 2010 står dit navn på købskontrakten?

  • #2   18. aug 2010 Få da en fornuftig snak med ham om det, og hvis du har bevis på at du har betalt hende kan han da ikke få hende, føler virkelig med dig.

  • #3   18. aug 2010 Hvem af jer står i købskontrakten?

  • #4   18. aug 2010 jeg ville ringe og snakke med Dansk hundregister og fortælle dem situationen.


  • #5   18. aug 2010 Du beholder hende alligevel. Så kan din ex melde dig til politiet, der vil tag dit parti. Har læst om folk der passede andre folks hunde og efterfølgende ikke villle afleverer dem tilbage. Selvom hunden var registreret i ejerens navn, fik ejeren bare beskede at de jo selv havde overdraget hunden til passerne og derfor ville der intet blive gjort.

  • #6   18. aug 2010 Lea A

    PRÆCIS!


  • #8   18. aug 2010 han, kan undskylde sig med, at han ikke havde plads til hunden i de to måneder.

    Står hunden i hans navn, så er det hans, med mindre du er villig til at gå rettens vej, og bevise du har betalt for den, du skriver den er købt mens i bode sammen, altså fælles penge, og der må jo være en grund til at i / du har valgt at få den reg. i hans navn.

    sørgelig men sandt, glem hunden.


  • #9   18. aug 2010 jeg synes ikke du skal glemme hunden.
    som LEA skriver så har mange prøvet at passeren ikke ville leverer hunden tilbage og de har fået lov at beholde hunden fordi de frivilligt har afleveret hunden.
    samtidig så ved jeg at man nogen gange kan snakke med dem ved Dansk hunderegister og nogen gange hjælper de..
    men håber nu alligevel det er dit navn på købekontrakten


  • #10   18. aug 2010 Glem hunden, skal hun da ikke, man kæmper da for sin ret, og det syntes jeg er sluder og sige, hvis hun har betalt hunden, er det ligegyldig hvilket navn den står i, bare hun kan besvise det.

  • #11   18. aug 2010 Rikke B

    Dansk hunderegister, kan da ikke bare flytte en hund over i en andens navn, det er da svindel.


  • #12   18. aug 2010 Behold vaps og bloker han nummer, ´der er ikke noget at komme efter for ham og jeg vil vædde en kasse cola på at han udelukkende bruger hunden til at gøre dig nervøs.


  • #13   18. aug 2010 Altid en der skal tages som gissel i sådan et brud, og her er det så hunden.

  • #14   18. aug 2010 METTE. det er heller ikke noget de bare gør. i mit tilfælde kunne vi ikke finde frem til tidligere ejer og så ringede vi og snakkede med dansk hunderegister og de hjalp mig...
    men derfor skal hun da ikke opgive kampen


  • #15   18. aug 2010 En hund er en ting, og når man har betalt den må man ifølge advokat gøre som man ønsker med den.
    Så hvis du har betalt hunden og du har den nu, så er det din, uanset hvem der står i dansk hunderegister.
    Det samme er gældende ved kontrakter hvor der er restriktioner om parringer og salg, de er helt uden værdi, selv i en retssag, igen når hunden er betalt er den din, og da du nu har haft hunden i 2 måneder, så er der intet at komme efter for ham.
    Giv din hund et kram og sørg for at få forsikring i dit navn.
    Mvh
    amanda


  • #16   18. aug 2010 At den er registreret i hans navn, gør ikke ham til ejer.

    Hvis hunden er din (det er dig der har betalt mm.) så ville jeg nægte at aflevere den.

    Skulle han så gå rettens vej, vil der blive set på hvem der har betalt den, hvem der betaler dyrlæge/foder osv, hvem der har taget sig af den og self hvor den bor nu.
    Derudover vil reg i hundereg. self tælle med -men det er ikke afgørende, det er blot en blandt flere ting de kigger på.



  • #17   18. aug 2010 Jeg kan fortælle dig lidt om en situation min veninde har stået i, hendes mor og hende har nogle konflikter og opfører sig ikke helt normalt overfor hinanden, hendes mor havde så låst sig ind i min venindes lejlighed og taget hendes hund og nægtede at aflevere hende tilbage selvom min veninde har alt på hunden. Hun kontaktede så politiet og fik bare at vide at det måtte hun selv finde ud af, om det var fordi det var hendes mor som havde taget den, ved jeg ikke. Kan selvfølgelig godt være at de har tænkt at det måtte de selv rode med som mor og datter, men i teorien var den jo stjålet og nægtet at afleveres.
    Men jeg tror ikke at politiet tager sig tid til den slags i sådan en situation.

    Synes at det er din hund når du har betalt for hende, men hvorfor valgte du dog at få hende registreret i hans navn ? eller gik med til det smiley


  • #19   19. aug 2010 tror det er en and, undre mig meget over trådens ejer ikke kommer på igen, vi kan jo ikke engang få at vide om hun står på kontrakten eller ej.

    så jeg tror de begge er to store fjolser


  • #20   19. aug 2010 Kom frit frem Trine smiley

  • #21   23. aug 2010 Hejsa..

    Jeg er på igen..

    har ikke haft mulighed for at komme på i weekenden.. så beklager, men tak for de pæne ord til Mette H. A

    Ja jeg står på alt andet, hundetræning, forsikring osv.. bare ikk det med chippen..


  • #22   23. aug 2010 okay forsikringen er i dit navn, så er det også din hund, den kan da ikke være længere, håber virkelig for dig at du får lov at beholde den, jeg var gået i spåner hvis det var mig der blev udsat for det samme.

  • #23   5. okt 2010 Louise, forskellen ligger nu nok lige i, at hunden ikke var hos dig, her bor hunden jo hun hende, så kan ha ikke ta den.

Kommentér på:
Han tager min hund...

Annonce