Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  langstockhåret schæfer godkendt i FCI.
  • #1   16. sep 2010 det var også på tide har du et link???

jubiii endelige, store smile breder sig over mit ansigt

• #3   16. sep 2010 Jep, link lige her til WSUV: http://www.schaeferhund.de/site//index.php?id=13

• #4   16. sep 2010 Og så naturligvis tillykke til Jer, der gerne vil have denne variation af schæferen.
    Det er dejligt, at det nu bliver muligt at få den ind i et kontrolleret avlsprogram :o)

• #5   16. sep 2010 Er det en speciel variant af schæferen eller bare det man normalt kalder en langhåret schæfer.

• #6   16. sep 2010 Brug hjernen, det er jo bare en langhåret schæfer, som vi kender dem. Nu BLIVER det så en speciel variant af racen ;o)

Det, der understreges er, at den skal have underuld. Og det var nok manglen på underuld hos langstockhårede schæfere, der tidligere gjorde, at det blev en fejl.

Men nu skelner man altså...

Og så bliver det sådan, at man ikke kan avle varianterne i mellem.

• #8   16. sep 2010 Tak, CH. Jeg har altid undret mig over hvorfor den langhårede ikke var godkendt. For smuk er den.

• #9   16. sep 2010 ja der er nu oget over de langhåret, så det er bare dejligt at de kan være med i et kontroleret alvs program. smiley

• #11   16. sep 2010 Jep, lige præcis sådan, Karin ;o)

• #12   16. sep 2010 Så vidt jeg ved, er de endnu ikke godkendt til avl herhjemme i Dk selvom vi selvfølgelig følger fci standarten. Men læste et brev på schæferhundeklubbens hjemmeside ( Spørgsmål til Avlsrådet ), hvor Per Frost svarer at de endnu ikke kan avlskåres herhjemme.
    Men dejligt er det at de endelig er kommet med............

• #13   16. sep 2010 Lea A: har også læst det indlæg, men hvis du ser på datoen er det stillet i april så på det tidspunkt er de jo ikke godtkendt nogen steder, men må ikke DKK er med fra næste år? smiley

• #14   16. sep 2010 Når jeg går ind og kigger nu, så ligger der slet ikke nogen spørgsmål og svar fra avlsrådet :o(
    Heller ikke de gamle.

Schæferhundeklubben har jo meldt ud, at de vil følge FCI og WUSV hvad dette angår. Så mon ikke, at man har fået lavet en ordning herhjemme også, når vi når januar?

• #15   16. sep 2010 Det er helt fint at den er blevet godkendt nu, det har da også manglet længe..
    Så mangler vi bare at man begynder at teste racen for problemer med bugspytkirtel, ligesom man gør med HD/AD.. Min har lige fået dommen for denne lidelse, som desværre er arvelig og udbredt hos især schæfer..

• #16   16. sep 2010 Bugspytkirtelinsufficiens, Cauda Equina, allergi og spondylose er alle tilstande/sygdomme som man bør monitorere hos racen, ingen tvivl om det.

• #17   16. sep 2010 CH Helt enig..

• #18   16. sep 2010 Dejligt nyt. Mit indlæg i sp. og svar fra avlsrådet det er der da endnu.
    Men sørgeligt at pt. stemmer 48 procent det som dårligt og kun 43 som godt.

• #20   17. sep 2010 ja den afstemning så jeg også, men de kennler jeg har haft kontakt med i tiden, mener alle, at det er undelit de ikke er godkendt, så håber da at der kommer noget positivt ud af det, så den kan blive anderkendt smiley

• #21   17. sep 2010 Camilla, der er en del schæfere der ikke producerer fordøjelsesenzym i bugspytkirtlen, hvilket bevirker at føden ikke bliver fordøjet. Det giver kraftig diarre og hunden taber sig med lynets hast, da den reelt ikke optager det føde, den får.

Har man en hund med dette problem skal den have tilført fordøjelsesenzym ved hjælp af piller hver dag i resten af hundens liv. Det kan godt lade sig gøre, men man skal ikke forvente at hunden kommer til at leve 100% som hvis den ikke havde disse problemer.

Det er en af de største sundhedsudfordringer vi har i racen lige nu. Det ser ud som om, det er hyppigere i nogen linjer end andre, men det er klart, at så længe det ikke monitoreres, så bliver det mere og mere udbredt og derfor sværere og sværere at identificere før man står med en syg hund.

• #22   17. sep 2010 Min hanhund har lige fået konstateret det, han kan ikke fordøje sin mad og udnytte den optimalt.. Han optager hverken vitaminer eller mineraler hellere, og ændre sig mentalt også, fordi han hele tiden er i underskud. Han æder et helt kg hvalpefoder om dagen, og er mager.. Han kan leve videre, hvis han bliver fodret tre gange dagligt, resten af sit liv, med medicin i hvert måltid.. Men samtidig har hans lever taget skade og der er desværre nok kun en vej tilbage for ham..

• #23   17. sep 2010 Det er nemlig det, der ofte følger, det er at de stakkels hunde forandrer sig mentalt.
    Jeg har selv mødt flere schæfere med den sygdom, og desværre er det fælles for dem, at de udvikler adfærdsproblemer. Øget aggression er desværre ikke ualmindeligt :o(

Det er i den grad noget, vi bør tage alvorligt.

Luca, jeg håber det bedste for din vaps - det er grimt at skulle gennemleve det der :o(

• #25   17. sep 2010 Som du beskriver det, så lyder det ikke som bugspytkirtelinsufficiens - det har altid et temmelig voldsomt forløb, hvor hunden på meget kort tid bliver rigtig dårlig uden perioder med bedring.

Men det er da surt, at have de udfordringer du har med din hund. :o(

• #27   18. jan 2011 Rie, ja det har været kendt i noget tid.
    Det, der ikke er så tydeligt endnu er forhold omkring avl.

• #28   18. jan 2011 Har i dag d18-01-11 haft en samtale med DKK. Langstockhåret schæfer er ogsa godkendt af DKK, mangler kun endelig godkendelse hos Dansk schæfer hundeklub, men kommer forhåbentlig snart.
    Også på tide vores hunde er forhåbentlig lige så gode som korthåret schæfer.

• #29   18. jan 2011 Ja det der endnu ikke er afklaret er stambogsføring og spørgsmålet om avlsregler. De kan nu ustilles og kåres på lige fod med korthåret schæfer.
    De er hvad DKK har fortalt mig.

• #30   20. jan 2011 Det er dejligt at høre smiley

Kommentér på:
langstockhåret schæfer godkendt i FCI.

Annonce