{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.008 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!!! Vores hund bliver aggresiv. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg og min kæreste har Alfa, en Berner Sennen-han på knap 2 år. Vi har haft ham siden han var 8 måneder.. Den 16. September blev vi forældre til den dejligste pige. Alfa er på det seneste begyndt at opføre sig lidt mærkeligt, det startede faktisk allerede før vi fik vores datter, da vi for 3 mdr. siden fik nye underboer, som har en nu ca. 10 mdr. gammel han muskelhund. Alfa og deres hund kom op og toppes over en pind, men efter som de begge er hanhunde tænkte vi at det nok var det der gjorde det (rivalisering).. men her i weekenden var vi på besøg hos nogle kammerater der har 2 hunde (Amerikansk staffordshire terrier - ca. 6 mdr. og en 3 år gammel kastereret pekinggeser). Da vores veninde stod med en bold i hånden og ville lege med dem, begyndte Alfa at gø og pekinggeseren begyndte derpå også at gø, da den gjorde dette, gik alfa til angreb efter struben. De blev hurtigt skilt ad. Senere hen på aftenen kom der endnu en hanhund, en Rottweiler på 11 måneder og Alfa og ham kom oz op og toppes, lige så heftigt som tidligere (igen Alfa der startede.. Vi ved ik hvorfor han opfører sig sådan, har aldrig oplevet det før. Vi kunne godt bruge noget hjælp og håber at der er nogen der kan fortælle os, hvad vi kan gøre ved det hele. Vi har tænkt på om det kun er fordi han er en han og de andre hunde også var hanner, eller om det har noget med vores datter at gøre, at beskytterinstinktet går op i ham..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!!! Vores hund bliver aggresiv.
  • #1   18. okt 2010 De lyder som om han er en af dem, som skal holdes fra andre hanner. Ikke alle hanner kan med alle hanner og det samme med tæver.

    Og SPECIELT ikke hvis der er legetøj indblandet:-(


  • #2   18. okt 2010 Jeg kan bare slet ikke forstå hvorfor 4 voksne hanhunde skal være i rum sammen? Han er jo ikke agressiv fordi han ikke kan håndtere alle andre hunde. Det er jeres opgave ikke at sætte ham i den situation. Det har intet med rivalisering eller dominans at gøre, han gider bare ikke alle andre hunde og det må I respektere:o)

  • #3   18. okt 2010 Mette: Jeg sys jo så ikke han skal afskærpes fra andre hanner:o) Derimod kan man finde nogle at gå tur med, hvor hundene ikke hilser på hinanden. På den måde kan han lære at acceptere, at de er der:o)

  • #4   18. okt 2010 Ja, jeg ville heller ikke lade ham komme i nærheden af andre hanner. Det kan nemt være scenariet med pinden, der har startet det, men det kan også være kønsmodningen. Som mette siger, er det ikke alle hunde, der kan med andre af samme køn. Så et eller andet sted vil jeg sige at det er "normalt", det er ikke ønskeligt, men normalt. Så hold ham hellere bæk fra andre hanner for at undgå lignende problemer, en dag kan det jo gå rivragende galt

  • #5   18. okt 2010 I skal ikke lege med legetøj med flere hunde. det er lige netop der det går galt og tænker lidt hvis det ofte er startet sådan så har det måske sat sig i ham at være lidt aggresiv. Er overbevidst om at bliver legetøjet fjernet så går det bedre. Mine hunde har kun slåsset nogen få gange og de gange har det været over en pind eller legetøj. Og så skal du nok holde ham væk fra ukastredede hanhunde på hans alder for en sikkerheds skyld

  • #6   18. okt 2010 Umiddelbart lyder det bare som om du har en hanhund der ikke kan med andre hanner. Det betyder ikke at han er agressiv, og det er faktisk ikke usædvaligt.
    -og da slet ikke når der er legetøj indvolveret.



  • #7   18. okt 2010 *Diva AKA Muldvarpen* P

    Nej, men jeg mener ikke at man lukker en flok kønsmodne hanhunde sammen.

    Mine tæver kan FINT med andre hunde, hvis vi går ture sammen osv. De kan også sagtens lege med andre tæver som de kender.

    Men jeg ville ALDRIG tage dem med et sted hen hvor der er andre tæver og så "pådutte" dem deres selskab:-)


  • #8   18. okt 2010 Jeg er bare realistisk og forsøger at undgå situationer som kunne presse mine hunde ud i udfald:-)

  • #9   18. okt 2010 tit kan to hanner det fint med hinanden, men det kan ligeså godt være de ikk kan,,,, MÆN to hanner og en tæve kan kun gå hvis det er bestemt hvem der ikke er alpha og hvem der er alpha.... er dette ikke på plads vil der med 100% sikkerhed blive fight

  • #10   18. okt 2010 Mette: Jamen vi er helt enige:o)



  • #11   19. okt 2010 Hvorfor skulle voksne hanhunde ikke kune lege sammen anne??? det er da det mest vanvittige jeg længe har hørt? min hanhund kan med alle hanhunde og han leger med dem hver dag, det samme kan mange andre jeg kender. at holde din hund fra selskab ja det er vanvittigt, måske skulle du læse lidt om hundeadfærd siden du tror alle hanhunde ikke kan sammen.



  • #12   19. okt 2010 Frederikke -nogen hanhunde kan, andre kan ikke. Egetkønsagression er ikke usædvanligt ( dog mere udbredt hos nogen racer end hos andre)

    Jeg ved ikke med bernersennen, men hos både rotten og amstaffen er det ret udbredt, så at slippe flere hanhunde sammen er at bede om problemer, og særligt når man så samtidig begynder at kaste med legetøj o.l.


  • #13   19. okt 2010 Marilena M

    Din hund er ved at være voksen, med hanner der ikke er vokset op sammen, kan være dømt til at gå galt, især i leg, med pinde,bolde eller ved givning af godbidder. tit lyder det ekstremt voldsomt, end det i virkeligheden er, nu var jeg ikke tilstede i din situation, men vil stærk råde dig til, at finde nogle enkelte hunde, som din vovse acceptere. Jeg ville holde mig fra langt væk fra kønsmodne hanner i løs tilstand, få nolge gode oplevelser i snor fremover, så slipper i for at sætte jeres hund i en dårlig situation.

    Frederikke H

    Nu er der jo en væsentlig forskel på en pomarian, og berner sennen, rotweiler og muskelhund, det er alle hunde der ligger i 40-50 kg klassen, samt at det kan ligge til racen at være egetkøns sur. At stå med 3 hunde på over 40 kilo og skulle skille dem ad i en slåskamp, det har man meget få sec til at få redet ud, ellers går det rigtig galt, med bide skader.
    Alle hunde er forskellige, også i phsyken, acceptere man ikke de signaler i starten, så ender det altså med at man får en rigtig aggressiv hund.


  • #14   19. okt 2010 Ja, jeg kan absolut heller ikke anbefale at man sætter hvilken som helst race sammen med andre af samme køn på forsøgsbasis, NEJ langt fra alle kan med hunde af samme køn, og vil give de andre ret i, at der er væsentlig forskel på pomeranien og f.eks en rottweiler...

  • #15   19. okt 2010 Du kan hoppe herfra og til månen, på tungen!! Og det vil ingen forskel gøre, din hanhund kan ikke med andre hanhunde!

    Vi prøvede næsten alt med Elton, det ramte også først rigtigt i knap to års alderen, men han kan bare ikke med andre hanhunde, ..nogle få undtaget.
    Hos Elton hænger det sammen med en lav stress tærskel, han kan ikke håndtere det og derfor må jeg sørge for han ikke kommer i en situation hvor han bliver nødt til det.

    Det lyder lidt til, det samme gølder i jeres situation smiley


  • #16   19. okt 2010 Vil da i øvrigt lige pippe at min hanhund godt kan med de fleste andre hanner... om ikke andet har han da kunnet indtil nu.
    Men alligevel kunne det da ikke falde mig ind at smide ham ind til en flok fremmede hanhunde, endda af racer der ofte har de problemer (og som bestemt ikke ville bakke ned fra et slagsmål HVIS en af de tilstedeværende hunde skulle lave noget) og så lige toppe den af med fælles leg med en enkelt bold.

    Min hanhund er ganske omgængelig, og selvom han kan med de fleste andre, så ER han en voksen, intakt hanhund, og han finder sig altså ikke i hvad som helst fra en anden voksen hanhund.

    Hvad i alverden skulle det hjælpe at insistere på at hunde bare SKAL mødes med andre (frederikke) -mine ser skam andre hunde... men de lades aldrig alene med andre voksne hanhunde, og jeg er temmeligt påpasselig med hvilke hanhunde reiki må være sammen med (om de er intakte, om de er blide/føjelige af natur eller ej osv).
    Der er jo ingen grund til at sætte hunden i uheldige situationer -en enkelt skidt oplevelse kan tage meget meget lang tid at lappe på


  • #18   19. okt 2010 Min Chili er det mest omgaengelige der findes. Det betyder da bare ikke at jeg ikke taenker over hvilke situtioner jeg saetter hende i. Selvom hun maaske ikke goer noget, er det da mig der skal soege for at jeg ikke bringer hende i situationer hvor hun ikke er tryg.

    Og jeg ville absolut heller ikke lukke Chili ind til 3 taever og bare forvente at de var bedste venner..

    Det er vores job som hundeejere ikke at udsaette vores hunde for unoedvendige stress momenter, isaer naar det gaelder andre hunde!!


  • #19   19. okt 2010 Jeg ville heller ikke gøre det. Min Baloo har med tiden lært at hanhunde ikke er så "farlige" som han tror. Men i 7 år levede han sammen med Belvedere, og han lærte aldrig at Belvedere ikke ville ham noget ondt. Han gik rundt på kløerne og vidste ikke hvad han skulle gøre af sig selv. Heldigvis har Belvedere fået et fantastisk nyt hjem og Baloo er ved at være normal igen. Vi omplacerede Belvedere mest for hans egen skyld, at det så har hjulpet på Baloo er en sidegevinst af de store.

    Jeg har haft 2 tæver med 5 mdr. aldersforskel og de kom op at toppes omkring legetøj og leg. Det blev så værre og værre, så vi måtte finde et nyt hjem til den ene.

    Min pointe er at man skal indrømme allermest over for sig selv, at man har en hund der ikke kan med andre. Det bør absolut ikke forstærkes ved f.eks. TS eksempel. Det er simpelthen det dummeste man skal gøre. Man kan lære en han at kunne gå sammen med andre hanner uden agressivitet men udeluk alt leg, for så går det galt.


  • #21   19. okt 2010 Frederikke H:Det er nogen af en betydelig forskeld om du sætter en pomeranien/papillon blanding sammen med andre hanhunde end vis det feks er rottweiler eller amstaff.
    Jeg skal sku ikke smide Batman sammen med 3 andre hanhunde og legetøj når han er 2 år, og så håbe på det nok skal gå godt. Det er sku næsten det mest tåbelige jeg nogensinde har hørt.


  • #22   19. okt 2010 Hanhundeagression er ikke ualmindelig for en Berner Sennen.

    Der findes også Berner Sennen hanhunde, som godt kan enes med og omgås andre hanhunde.
    Men jeg har selv en hanhund, der ikke accepterer andre hanhunde.


  • #28   19. okt 2010 Kan I så være søde smiley Det er jo almindelig kendt at der er forskellige måder at have hund på, altså da.

    Kan ikke lade være med at grine af at I var ved at kløjs i det. Det er da herligt at en tråd kan udløse sådan en "reaktion". Det er jo til at grine af.


  • #29   19. okt 2010 Anne - tak for et godt morgengrin ;o)
    og hvor har du bare ret ;o)


  • #30   19. okt 2010 som Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen ! skriver , betyder det ikke at han er agressiv,han er nok mere hanagressiv og det er faktisk ikke usædvaligt at rigitg mange hanner bliver det.Har selv en han som ikke kan med ret mange andre hanner , der er nogle få stykker han går godt i spind med.

  • #31   19. okt 2010 Jeg har oplevet at vores hund er blevet meget mere agressiv over for andre hanhunde efter vi fik vores søn og i følge dyrlægen er det ikke unormalt, jo flere medlemmer i familien, jo flere at holde styr på. smiley

    Min hund kan slet ikke med andre hanhunde, hvalpe, tæver og unghunde, ingen problem, men lige så snart der kommer for meget mand i dem, så kan han bare ikke enes med dem, det har vi så taget konsekvensen af og han er, for det første altid i snor og for det andet, må han slet ikke lege med andre hanner mere, jeg tør simpelthen ikke mere.

    Jeg ville altså så heller ikke blive ved med at sætte ham sammen med andre hanner, når han to gange har bevist at han ikke kan, det er dit ansvar at han ikke kommer til at lege med andre hanhunde, når han har det sådan, du gør problemet værre hver gang han får en dårlig oplevelse, det var lige mit besyv. smiley

    Og så lige, ha ha barbieland smiley


  • #32   19. okt 2010 Mine tæver har INGEN problemer hinanden imellem. Jeg er så velsignet at de kan lege, spise, rende efter hinanden og ALT sammen.

    Men luk dem samme med en flok andre tæver som de ikke kender?? SÅ kan der nemt blive ballade:-(


  • #33   19. okt 2010 Lia er på samme måde, hvalpe, unghunde og hanner går som regel fint, så længe de er på neutral grund eller er blevet budt velkommen herhjemme, men voksne tæver? Det er noget helt andet og især hvis det er på egen matrikel, så skal de helst underkaste sig fuldstændig før hun vil acceptere dem. Ikke at hun gør dem noget ud over at markere, men vi har også taget konsekvensen af det og sagt at vi ikke skal have besøg voksne tæver.

  • #34   19. okt 2010 Hvor er TS?

  • #35   19. okt 2010 Min hanhund kan osse fint enes om at søge foder i græsset o.l. med den ene anden (kastrerede) hanhunde han har fået lov at gøre det med. Det betyder ike at jeg ville lade ham have mad mm. med diverse fremmede hunde.

    Generelt er fremmede hunde kombineret med legesager en skidt idé uanset hvad køn de har, så hvad det angår er jeg ret enig med Krumme og HL



Kommentér på:
HJÆLP!!!! Vores hund bliver aggresiv.

Annonce