{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Hvilken hund? {{forumTopicSubject}}

Nogle der har idéer til hvilken hund jeg skal have?

Er forelsket i dværgschnauzere, men synes 9000 er lidt for meget. Omkring de 5000.
Hunden vil ikke komme til at være meget alene og ville gerne at det var en hund jeg kunne have med over alt. Så gerne allergivenlig og en der ikke fælder.

Kom gerne med nogle forslag.
Bare ikke chihuahua smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hund?
  • #1   26. okt 2010 Hvor meget har du til dyrelægeregniner hvis den pludselig brækker et ben lørdag aften ?

• #2   26. okt 2010 du vil gerne have en dværgschnauzer hvalp eller ?

Måske du skulle spare op til at købe med tavle - Det er dyrer i starten men ofte ( Der er ingen garantier nogensinde ) Er det billgere i længden da forældre dyr bliver tjekket for div. sygdomme før evt avl !

Så spar lidt op - Lav ikke en forhastet beslutning og vælg noget sund og ikke bare sødt ( Alle hvalpe er jo søde smiley )
    Du skal trods alt forhåbentlig have hunden i 10-15 år smiley

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 342
    #3   26. okt 2010 En caírnterrier minder meget om den og den fælder heller ikke, når den bliver trimmet. Det er forøvrigt en sund og robusthund, som sjældent bliver syg. Jeg har haft rigtigt mange i løbet af årene og INGEN har haft haft andet en småting og vacc. vi skulle til dyrlægen med, kun 1 kejsersnit, men det ved man jo, når man avler.Vil du vide mere om en cairn er du velkommen til at sende en PB

• #4   27. okt 2010 Hvis det er sen race ( som jeg iøvrigt også synes er en rigtig lækker hund, og måske lidt overseet som race med mange evner og mulighweder) Så synes jeg da at du skal prøve at lægge penge til side ( de penge som det koster at have hund)v og skrive dig op hos en opdrætter. Mon ikke du så har råd, når den helt rigtige hvalp kommer?

• #5   27. okt 2010 I fjerner bare selv alle fejlslag *G
    Keeshond, finsk Lapphund eller Eurasier (og gør stadig), men kuknne ikke finde nogen da jeg var hook på en ny hund, så jeg købte en blanding. Jeg var lidt uvidende men og har været utroligt heldig! Det er 6 år siden, og min hund lever 100% op til mine forventninger, men det er altså en chance at tage.
    Jeg ville ikke vælg andre racer end de 3 eller blandinger deraf, hvor jeg ikke kunne se begge forældre (hvilket jeg gjorde)

• #6   27. okt 2010 Stephanie S. : Altså, har haft hund uden tavler hele min barndom, og der har der ikk været de vilde omkostninger.. Så mon ikk du bare har været møguheldig med din hund?? Og så har jeg fået fortalt en hund med tavle ligeså godt kan komme til at koste i dyrlægeregninger... smiley Bare lige min tanke!

• #7   27. okt 2010 Jeg tror bestemt, det afhænger af stedet, hvor hunden købes. Det er lige så mange gode opdrattere, som avler uden tavle, men som stadig sørger for, at alt er i orden.
    Jeg har selv to tavle løse, som aldrig fejler noget!

Men en idé kunne måske være en dværgpinscher, den fælder heller ikke ret meget. Hvad den koster aner jeg ikke, vores er en omplaceringshund.

Men det kommer nok også lidt an på, hvad du tilbyder hunden af træning. Der er jo stor forskel på aktivitetsniveauet hos de forskellige racer. Skal det være en rolig selskabshund, som kun kræver det basale, eller må det gerne være en, som skal køres metal træt hver dag?

• #8   27. okt 2010 En ordentlig hund behøver ikke at have stamtavle, min tæve som er en blanding er den mest robuste hund jeg nogensinde har haft, du kan rolig skaffe dig en blanding smiley

• #10   27. okt 2010 Nemlig rigtig Birgiite : En ordenlig hund behøver ikk koster hele hulens masse penge heller.
    Jeg synes det er fuldstændigt åndssvagt at en hund skal koste adskellige tusinde kroner, det har jeg meget svært ved at forstå..
    Var i sidste uge med en veninde ude og hente hvalp. Hvalpen er chippet, vacc, sundhedsatt, 4 kg foder ! 1500 kr ! Han er uden tavle, men en labrador, begge forældre så vi.

Jeg spurgte om det kunne løbe rundt med prisen på hvalpene, hvilket han sagde at det kunne det. Hvis hvalpene blev solgt inden de var 12 uger, ville de incl ALT, tjene 250 kr på hvalp..

• #13   27. okt 2010 Du spørg til racer, der lever op til dine forventninger og ikke overstiger prisen på 5000 kr.
    I det hele taget er der ikke mange racehunde der i dag ligger på/under 5000 kr... Så jeg tror det er umuligt at finde en stambogsført hund af ønskede racer til den pris.
    Hvis du ikke vil sætte flere penge af til indkøb, tror jeg du står med valget at finde en god blanding og håbe den ender med at leve op til dine krav (lidt et sats). Eller at kontakte opdrættere og specialklubben for interessante racer og vente på en omplaceringshund.
    Der er selvfølgelig også muligheden for at blive udstationeringsvært. Så ejer du og opdrætter hunden sammen, og opdrætter har ret til at lave x antal kuld på hunden. Men du får så overdraget hunden efterfølgende (ofte gratis).
    HVis det er en dværg snautzer du brænder for - så synes jeg du skal tjekke de to sidste muligheder ud først smiley

Ellers kan man som andre også har skrevet vente til man har sparet det mere op... Så finder man også ud af om man har økonomi til hund i dagligdagen.

Held med at finde hunden smiley

Kommentér på:
Hvilken hund?

Annonce