904 visninger
|
Oprettet:
Hvilken hund? {{forumTopicSubject}}
Nogle der har idéer til hvilken hund jeg skal have?
Er forelsket i dværgschnauzere, men synes 9000 er lidt for meget. Omkring de 5000.
Hunden vil ikke komme til at være meget alene og ville gerne at det var en hund jeg kunne have med over alt. Så gerne allergivenlig og en der ikke fælder.
Kom gerne med nogle forslag.
Bare ikke chihuahua
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Måske du skulle spare op til at købe med tavle - Det er dyrer i starten men ofte ( Der er ingen garantier nogensinde ) Er det billgere i længden da forældre dyr bliver tjekket for div. sygdomme før evt avl !
Så spar lidt op - Lav ikke en forhastet beslutning og vælg noget sund og ikke bare sødt ( Alle hvalpe er jo søde
Du skal trods alt forhåbentlig have hunden i 10-15 år
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 342
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Keeshond, finsk Lapphund eller Eurasier (og gør stadig), men kuknne ikke finde nogen da jeg var hook på en ny hund, så jeg købte en blanding. Jeg var lidt uvidende men og har været utroligt heldig! Det er 6 år siden, og min hund lever 100% op til mine forventninger, men det er altså en chance at tage.
Jeg ville ikke vælg andre racer end de 3 eller blandinger deraf, hvor jeg ikke kunne se begge forældre (hvilket jeg gjorde)
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 194
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Jeg har selv to tavle løse, som aldrig fejler noget!
Men en idé kunne måske være en dværgpinscher, den fælder heller ikke ret meget. Hvad den koster aner jeg ikke, vores er en omplaceringshund.
Men det kommer nok også lidt an på, hvad du tilbyder hunden af træning. Der er jo stor forskel på aktivitetsniveauet hos de forskellige racer. Skal det være en rolig selskabshund, som kun kræver det basale, eller må det gerne være en, som skal køres metal træt hver dag?
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 161
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.058
Jeg synes det er fuldstændigt åndssvagt at en hund skal koste adskellige tusinde kroner, det har jeg meget svært ved at forstå..
Var i sidste uge med en veninde ude og hente hvalp. Hvalpen er chippet, vacc, sundhedsatt, 4 kg foder ! 1500 kr ! Han er uden tavle, men en labrador, begge forældre så vi.
Jeg spurgte om det kunne løbe rundt med prisen på hvalpene, hvilket han sagde at det kunne det. Hvis hvalpene blev solgt inden de var 12 uger, ville de incl ALT, tjene 250 kr på hvalp..
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
I det hele taget er der ikke mange racehunde der i dag ligger på/under 5000 kr... Så jeg tror det er umuligt at finde en stambogsført hund af ønskede racer til den pris.
Hvis du ikke vil sætte flere penge af til indkøb, tror jeg du står med valget at finde en god blanding og håbe den ender med at leve op til dine krav (lidt et sats). Eller at kontakte opdrættere og specialklubben for interessante racer og vente på en omplaceringshund.
Der er selvfølgelig også muligheden for at blive udstationeringsvært. Så ejer du og opdrætter hunden sammen, og opdrætter har ret til at lave x antal kuld på hunden. Men du får så overdraget hunden efterfølgende (ofte gratis).
HVis det er en dværg snautzer du brænder for - så synes jeg du skal tjekke de to sidste muligheder ud først
Ellers kan man som andre også har skrevet vente til man har sparet det mere op... Så finder man også ud af om man har økonomi til hund i dagligdagen.
Held med at finde hunden
Hvilken hund?