{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Hvad skulle ændres på HG? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lavet en række forslag, som jeg mener, kunne være med til at forbedre oplevelsen og brugen af HG.

1)
Opret en racestandard med billeder for hver race- denne ligger som den første ”hund” i hver race. På den måde kan man se, hvordan racen skal se ud i følge racestandarden.

2)
Lav en kategori i marked, som hedder ”avl”.

3)
Opsæt etiske regler for oprettelse af avlsannoncer. F.eks. skal hunden være min. halvandet år for de små og to for de store.

4)
Ændre blokeringssystemet, så det skal gå igennem en HA’er med beviser på chikane, før man kan blokere folk.

5)
Når man opretter salgsannoncer, så skal der være afkrydsningsskemaer, som på f.eks. DBA, hvor man skal krydse af i stamtavle, chip, skal skrive forældredyrenes AA, HD, PL etc. Status.

På samme måde kan man krydse af, når man søger i marked.

6)
Gøre mulighed for bank/dankort betaling af konto

7)
Et lille leksikon med de mest almindelige spørgsmål:

Hvordan gør jeg min hund renlig?
Hvordan lærer jeg min hund at være alene?
Hvor længe er en tæve drægtig?
Hvornår må jeg avle på min hund?


Hvad siger I? Har I flere forslag til ting, som I synes burde ændres?


Kommentarer på:  Hvad skulle ændres på HG?
  • #1   29. nov 2010 Det er rigtig fint!
    Jeg sad lige og tænkte på noget lignende mht. til avlsannoncerne. Jeg syntes godt man kunne tilføje noget om købeloven og salg af hunde til de annoncer på markedet der vedrører parring og hvalpe.


  • #2   29. nov 2010 Jo den kan jeg da kun være med på, ville gøre mange ting nemmere smiley

  • #3   29. nov 2010 Enig .. Synes så også at det burde være muligt at oprette en ulovlig race i billedegalleriet af sine hunde. Kan ikke se hvorfor det er ulovligt at have BILLEDER af sin ulovlige hund.

  • #4   29. nov 2010 Jeg ville super gerne kunne søge på en bruger her i forum, i stedet for at kunne huske navnet på tråden.. Så f.eks. hvis jeg søgte på mit profil navn, så ville alle de tråde jeg havde lavet komme op...



  • #5   29. nov 2010 Tilføjelse ved punkt 3.. Hvalpene skal være chippet ellers bliver annoncen slettet..

    Synes også det ville være nogle gode punkter. Men tror det kræver mange flere admin´er især ved den med blokeringer...


  • #6   29. nov 2010 Når man søger på en race så skulle der også kunne søges på om man søge rmed stambog eller ej smiley

  • #7   29. nov 2010 Maria: den har jeg faktisk også tænkt på. Det er så træls, når man ikke kan huske om "DORRIS" skrev "hundesko" eller "hundestøvler"

  • #8   29. nov 2010 Tanja: det er heller ikek forbudt at have et fotoalbum af sine ulovlige hunde.. Men de kan ikke få en profil..

  • #9   29. nov 2010 Tanja L: Det vidtse jeg slet ikke, troede bare det var ulovligt at oprette nye, hvilket jeg så heller ikke forstår, så længe de er født før forbudet


  • #10   29. nov 2010 Michelle: måske man så kunne begrænse brugen af blokering, når man ved, at det ikke sker med det samme.

    Mia: det ville også være en god idé. Generelt nogle flere søgemuligheder. F.eks. kunne det også være fedt at kunne søge på en bestemt afstamning- f.eks. stamtavle kryds linje: stjerneparadens natteravn


  • #11   29. nov 2010 Micehelle: det er så det jeg ikke kan se nogen mening i .. Kan godt forstå man ikke må forsøge at sælge dem her inde. men det andet er jeg helt uforstået i..

  • #12   29. nov 2010 Der er en gruppe herinde med racestandarder og ofte henvisning til billeder samt beskrivelse af hvordan den pågældende hund er i familien og hverdagen.

  • #13   29. nov 2010 Jeg synes bare det marked helt skulle fjernes! (Altså kun handlen med hunde)

  • #14   29. nov 2010 Synes det er rigtig godt det du har skrevet!

  • #15   29. nov 2010 Fætter karin: fedt! Jeg vil bare gerne have dem under hver race, så man nemt kan se det

  • #16   29. nov 2010 Kristina: det kan godt være det er mig der har misforstået det helt, men synes nu stadig det er rigtig forkert alle burde være velkomne her.

  • #17   29. nov 2010 Anne Julie F: jeg forstår din pointe. Men jeg tænker, at det er lidt som at lukke Pusher Street- vi sender bare lortet videre. Det ville være bedre, hvis man kunne lave et seriøst marked med mulighed for at sortere og overskue sælger og hundene

  • #18   29. nov 2010 Ydermere, så synes jeg, at tilbehør og udstyr i marked skal lægges sammen. Jeg aner ikke, hvad forskellen er.

  • #20   29. nov 2010 Maj-Britt: hvorfor? Ustemmesystemet går på brugeren og går igennem HA'eren, som tager beslutningen i sidste ende. Så det er vel egentlig bare et klagesystem. Indstemningssystemet på hunden/billederne af hunden. Hvad foreslår du i stedet?

  • #22   29. nov 2010 En lang række rigtig fine forslag.. Jeg synes især den med avlsannoncer - og en smule etiske overvejelser i den sammenhæng er på sin plads - taget i betragtning at der er masser af andre etiske overvejelser her på HG - med listehundes oprettelse osv..

    Jeg kunne også godt tænke mig samme funktion som en anden nævner - at man har en liste over tråde man selv har deltaget i - men måske ikke abboneret på.. (Og hvis denne funktion findes - så sig endelig til *G*)

    "Ydermere, så synes jeg, at tilbehør og udstyr i marked skal lægges sammen. Jeg aner ikke, hvad forskellen er" <-- HELT enig... Fatter heller ikke hvad forskellen er.. smiley Og så vidt jeg kan se på de annoncer der oprettes er der mange andre der heller ikke aner det...

    Og så ved jeg ikke hvordan man skulle kunne gøre dette men.. Det burde ikke være muligt/tilladt (ved jeg godt det heller ikke er nu, men man kan jo ikke håndhæve 100%) at skrive i folks annoncer hvis ikke man er intereseret i at købe/handle.. Alle de der kommentarer med "Nåh en sød hund, gid jeg havde penge" - eller "Kæft det er dyrt - har jeg set meget billigere i Maxizoo" - eller "Hvorfor sælger du hende allerede - er du dyremishandler eller hvad?" - altså.... Det er SÅ træls og se på.. Og det må da være pisse belastende for dem der vil sælge.. Så en bedre håndhævelse af frysninger - på en eller anden forstand.. ! smiley


  • #23   29. nov 2010 maria du kan sagtens søge på navnet, så kommer alle de tråde op hvor du har været med i.

  • #24   29. nov 2010 Maj Britt: udsystemet er jo netop ikke op til brugeren, men kommer op til HA, som så tager en beslutning. Hvordan foreslår du, at man så gør med at få optaget hunde?

  • #26   29. nov 2010 Jeg tænker mere at den der ind- og udstemnings del er til hvis ikke folk har lavet en "fyldestgørende" profil!? Man får da sorteret en del useriøse fra.. Har da set folk her hvor der bare står "Ja" - "Nej" - "Han er sød" udfor de forskellige kategorier - og så 5 virkelig dårlige billeder hvor man ikke engang kan se det er en hund - og så har de lige 10 forskellige annoncer med diverse ting.. Så misbruger folk jo sidens formål.. Og så synes jeg egentlig det er OK at man skal stemmes ind - og at man iøvrigt kan stemmes ud igen hvis ikke man overholder reglerne..

  • #27   29. nov 2010 Maj-Britt: hvordan vil du styre, at de ulovlige hunde ikke kommer ind, hvis der ikke er et velkommensystem. Og igennem tiden har mange forsøgt at oprette deres tøjdyrskrokodille og alt muligt andet.

  • #28   29. nov 2010 Hvis man kunne gøre det nemmer at entre i sine billeder så man ikke skal ta et billede af gangen det kunne være dejligt
    Og ellers rigtig gode ider Julie


  • #29   29. nov 2010 Maj-Britt

    Hunde med få/dårlige billeder, hunde hvor ophavsrettighederne brydes (billederne/hunden er ikke ens egen), hunde hvor billederne på en-eller-anden måde er stødende.

    Når nu HA'erne ikke har tid til at sidde og godkende samtlige hunde der venter oprettelse, og det ikke går at alt kan oprettes uden videre, er det da en fin løsning at brugerne har medindflydelse på hvad der kommer ind. Mig bekendt er det kun ovenstående tilfælde + ulovlige hunde der ikke kommer ind, så jeg forstår umiddelbart ikke hvad problemet er.

    ------------------------------------------------------------------

    Betaling m Dankort og bank synes jeg er en fin idé, og det synes jeg også om etiske retningslinier i markedet, som vi dog ikke har noget at basere på idet der ikke findes lovgivning på området. Her er der jo temmeligt mange forskellige meninger så det bliver svært at finde en definitiv grænse der giver mening for alle*. Det er i øvrigt meget nemt bare at skrive en ny alder på sin hund, og så er parringen pludseligt "lovlig".

    *(Jeg synes f.eks at 1½ for små racer er for tidligt, medmindre man har flere generationer bag sig så man kender sin linie ud og ind. Og jeg mener ud og ind, ikke bare at man har set faderen på udstilling. I min verden er der himmelvid forskel på folk og hvad de "må", ud fra den viden og erfaring de arbejder ud fra.)

    "4)
    Ændre blokeringssystemet, så det skal gå igennem en HA’er med beviser på chikane, før man kan blokere folk."

    Jeg kan slet ikke se hvorfor folk skal ind og bevise noget-som-helst for ikke at ville modtage henvendelser fra andre. Jeg skal som HA ikke bestemme om den ene eller den anden bruger føler sig chikaneret - det kan jeg da ikke sætte mig ind i når jeg ikke kender folk personligt.

    Folk er voksne nok til selv at tage det ansvar. Hvis man ikke vil blokeres, så må man tale ordenligt til folk. Som HA'er skal jeg sådan set sørge for at folk netop ikke chikaneres, ikke holde på folks ret til at te sig som de har lyst over for hinanden - får vi beviser på at der er chikane trods forsøg på at filtrere personen, falder der en advarsel og evt en frysning til vedkommende. Så kan vi også se at der fra filter-brugerens side er gjort et forsøg på at afbryde kontakten.

    Kan folk ikke tåle at være med når bølgerne går lidt højt, så skal de absolut ikke tvinges - derfor har de selv mulighed for at melde sig ud ved at bruge filterknappen. Har andre et problem med det skrevne i tråde de ikke har adgang til er de velkomne til at melde det til HA'erne selv, med beviser selfølgelig.


  • #31   29. nov 2010 Jeg vil gerne at det skal være tvunget at skulle angive om hunden har stamtavle eller ej. Alt for mange springer over.

    Resten er fint.

    Jeg har et ønske som ikke har kunnet efterkommes. Men jeg prøver igen. Jeg ønsker mig at det nyeste indlæg i en tråd står øverst. Det er noget bøvl altid at skulle ned i bunden for at se hvad der er skrevet.


  • #32   29. nov 2010 Jeg har afvist et par gange, hvor man simpelthen ikke kunne se hunden på billederne. Det var åbenbart en rottweiler, men det eneste der var på billederne var 4 gule blitz øjne.

  • #33   29. nov 2010 Maria

    Andre mener at det netop er meningen med et GALLERI at der skal være gode/mange billeder.

    Jeg er selv hamrende ligeglad, men jeg kan god se begge siders pointe.


  • #34   29. nov 2010 Hov, jeg kunne også godt tænke mig at man i hundens billeder kan anvende samme funtion som i et fotoalbum, nemlig at man man flytte et billede til toppen. Allerbedst ville det hvis man selv kunne vælge hvilken rækkefølge billederne skal vises. Det er lidt træls at hvis man vil udskifte et billede, så skal man slette et andet, og så kommer det ind der. En logisk rækkefølge i hundens "liv" ville være at foretrække.

  • #35   29. nov 2010 Maria: når man overhovedet ikke kan se, hvad det er, der er på billederne, så forstår jeg slet ikke, hvorfor folk opretter en profil. Man laver vel en profil for at vise hunden frem- men det gør man jo ikke, hvis mjan ikke kan se, hvad der er på billederne

  • #37   29. nov 2010 Jeg må nok tilstå at jeg ikke tror at man har betalt de penge for billedprofilens skyld hvis man kun opretter 2-3 slørede billeder og/eller ingen/meget lidt tekst. Der er dog en del der tror at man skal have en billedprofil for at kunne bruge hjemmesiden (hvilket ikke er tilfældet), og der kan jeg godt forstå at man kan blive frustreret over ikke at blive stemt ind. Ellers ikke.

    Der står i brugerbetingelsern (som man sætter hak i at man har læst og accepteret INDEN man betaler:

    "5.4 Oprettelse af hunde

    HundeGalleri.dk gør opmærksom på at du skal have tilknytning til hunden, og derudover skal du opfylde de andre krav som stilles af HundeGalleri.dk’s administration ved oprettelse af en hund her på siden.


    Du skal have tilknytning til hunden.
    Alle billeder skal være tydelige og af selve hunden!
    Hunden må ikke oprettes som salgsannonce!
    Hunden må ikke være solgt ved oprettelsen!
    Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
    Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
    Hvis du er i tvivl om du overholder tilknytningskravet, så skriv til en hjælpe-administrator og spørg.

    Det er ikke tilladt at oprette flere hunde i samme galleri; opret venligst kun et galleri per hund.

    Hunde der er ulovlige iflg. dansk lovgivning kan ikke oprettes på HundeGalleri.dk.
    Oprettes der alligevel ulovlige hunderacer i profiler, vil disse blive slettet og brugeren modtage 1 advarsel før dennes brugerkonto bliver slettet. Ved tvivl, så slettes profilen og den pågældende hund kan så ikke oprettes medmindre brugeren samtidig oploader bevis på at hunden ikke er en af de pågældende ulovlige racer.
    Der kan forekomme profiler med ulovlige hunderacer på HundeGalleri.dk, da de er oprettet før de iflg. loven blev gjort ulovlige at besidde. Se punkt 4.1 for hvilke racer og blandninger af racer forbudet gælder.

    Vi kontrollerer jævnligt de oprettede hunde og sletter uden varsel alle hunde, som ikke opfylder alle betingelserne."


    Der står godt nok ikke noget om antal billeder, men at de skal være tydelige (står der også når man opretter hunden).


  • #39   29. nov 2010 Maria: Det var helt sorte billeder kun med øjne på. Ellers afviser jeg kun, hvis det er en muskelhund. Eller det er tre forskellige hunde på billederne. Eller et tøjdyr. Du kan jo sagtens se andre folks hunde og du kan også godt skrive til folk privat uden at have hund.

  • #41   29. nov 2010 Fjern sletteknappen - så må folk stå ved hvad de skriver.

  • #42   29. nov 2010 Maj-Britt

    Men hun kom da ind, gjorde hun ikke? Så virker systemet jo.

    Du er formodenligt godt klar over at der skal en del stemmer til, og at én person ikke kan bestemme om hunden kommer ind eller ej. Hvis én person ikke mener at 5 billeder er nok, men 25 andre mener at der er nok, så er der ikke rigtigt noget at rafle om: hunden kommer ind.

    Hvis én person laver ballade i ens hundeprofil, så er man velkommen til at kontakte en HA der nok skal fortælle vedkommende hvordan tingene hænger sammen herinde.


  • #43   29. nov 2010 så vidt jeg husker så kan man ikke skrive i fotoalbum eller i andre hundes profil vis man ikke selv har oprettet en hund.
    så bliver folk jo nød til at oprette deres hund vis de vil kommentere der og ikke nødvendigvis fordi de ville vise deres hund frem.


  • #44   29. nov 2010 "Hvor er hun kær, du bør nok hurtigst muligt lægge flere billeder ind, jeg synes nu hun har fortjent at komme ind,
    Så hun får min stemme ;-)"


    ^^ Brugeren stemte da Juice ind.


  • #46   29. nov 2010 Nej tak til punkt 4, jeg vil gerne selv bestemme hvem jeg gider og ikke gider skrive med.

    Og dem der ikke vil skrive med mig skal da ikke tvinges til det pga at en HA har anden mening.

    Resten lyder OK.


  • #47   29. nov 2010 Maj-Britt

    Det bestemmer du sådan set hellere ikke som enkeltperson, men du er med i et fælleskab der har det værktøj til rådighed så i selv kan regulere kvaliteten af de albums der skal være her. Hvis du er uenig med andre folks bedømmelse har du lige så meget ret som alle andre til at gå ind og stemme og på den måde påvirke resultatet, og hvis folk stemmer ud på helt-i-hegnet grundlag, så er det bare om at tage fat i en HA der kan tage fat i de folk der misbruger stemmesystemet.

    Det er sådan set ikke bedre at jeg som enkeltperson skal sidde med 5 andre enkeltpersoner og godkende den ene efter den anden efter nogle bestemte kriterier - det kan langt de fleste brugere herinde ganske udemærket godt finde ud af at administrere i fællesskab. Det er egentligt ret demokratisk og på sigt væsentligt billigere for os alle (da den mængde arbejde, oveni en del af de andre ting, som enkelte brugere mener at vi skal bruge vores fritid på, i sidste ende vil konstituere et fuldtidsjob).

    Det er også af samme årsag at der er filterknap og sletteknap til rådighed for alle. Det er enormt smart hvis man nu f.eks kommer til at bryde en regel eller formulere sig forkert. Man kan dog kun slette 1 indlæg i døgnet - resten skal HA'en ordne for brugeren, og det er sjældent at vi nægter at gøre det, da det er brugerne selv der styrer hvad de vil offentliggøre på internettet så længe det overholder reglerne/lovene - ikke os andre.


  • #48   29. nov 2010 Jeg synes lidt at man burde fjerne muligheden for at slette indlæg i en tråd - eller i det mindste fjerne at alle en brugers indlæg forsvinder når brugeren sletter sin konto - i stedet kan de angives som "gæst" eller navnet med grå..
    Det er simpelthen SÅ besværligt at sidde og forsøge at læse en tråd og så mangler halvdelen af indlæggene i den som folk har kommenteret på.

    Så synes jeg også at det burde være sådan at når man skriver i en tråd (med et bestemt navn) og så ændrer sit navn - så vil samtlige tråde skrevet under det navn ændres til - skrevet under navnet "xxx" med skrå skrift - da det kan være MEGET forvirrende at sidde og forsøge at finde ud af hvem "alberte med de gyldne lokker" er når kontoen nu hedder "ronja røverdatter"


    Jeg synes afkrydsnings-idéen til avls/salgs annoncer er en god ide
    DOG vil jeg gerne understrege at der skal være en "Hunden/hvalpen SKAL være chippet (link til loven hvor det står) for at kunne sælges gennem HG" besked


  • #49   29. nov 2010 At man kunne:
    bedømme og kommentere hunde
    samt at man kunne oprette fotoalbums

    SELVOM man ikke har en hund man kan oprette. det synes jeg er rigtig træls.

    smiley


  • #50   29. nov 2010 Julie P

    De racer der er i den gruppe (som er åben for alle) ER hver for sig smiley


  • #51   29. nov 2010 Gode forslag, pånær punktet med blokering.. Kan ikke se hvorfor ha'erne skal blande sig i den slags.. .Tag f.eks. et kærestepar med hver sin hund, de bliver uvenner, går fra hinanden.. Hvis de ønsker hinanden på filter, hvorfor skal ha'erne så indover det? smiley

  • #52   29. nov 2010 Jeg synes det skal være muligt at få den konkrete grund til en frysning, med henvisning til hvor ulovligheden er lavet, i stedet for som nu, en masse muligt ting årsager, og så må man ellers selv vælge.

    Et søgesystem til forum der rent faktisk virker, det ville være skønt smiley



  • #53   29. nov 2010 karin kan man f et link til den gruppe?

  • #54   29. nov 2010 Patricia her er et link til gruppen....

    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=3160


  • #55   29. nov 2010 Det er ikke første gang der har været ønsker til forbedringer til HG. Jeg kan blot ikke mindes at nogle af de tidligere foreslåede ændringer er blevet indført.

  • #56   29. nov 2010 Enig DKK Tavlesnob, rigtig god idé.

  • #57   29. nov 2010 det kunne også være dejligt hvis man kunnne lægge nogen flere billeder ind ..

  • #58   29. nov 2010 Uenig med DKK Tavlesnob med DKCH Basse.

    - jeg synes slet funktionen skal fjernes (det er alligevel så sjældent at man kommer til at lave dobbeltindlæg + det er træls at læse en tråd hvor det halve er slettet af den ene eller anden grund)

    Derudover synes jeg ikke at salg af hvalpe under 8 md skal fjernes. Hellere at folk køber igennem et hundesite end igennem et sted som gul og gratis!


  • #59   29. nov 2010 Det var altså til slet knappen jeg var enig med DKK Tavlesnob i.

  • #61   29. nov 2010 LOL Hunden. Ja, det ville sådan set være det nemmeste smiley

Kommentér på:
Hvad skulle ændres på HG?

Annonce