6.246 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

To hanhunde, kan ikke enes. To hanhunde, kan ikke enes.

Hej hej...
Håber der er nogen der kan hjælpe mig..
Mig og min nye kæreste har hver vores hund (begge er hanner). Min kærestes hund (7,5år) er glad og vil gerne i nærheden af min (9mdr), men enten virker min hund arrogant og ligeglad ellers knurrer han a ham eller springer på ham.
Er der nogen der har gode råd til hvad man kan gøre?
- Hundende kommer til at skal være meget sammen, så det er meget vigtigt for os alle 4...
Det skal dog siges at hvis det ikke lykkedes og der ikke er noget at gøre, så skiller vi os a med den ene.

Mvh Inger, Kennet, Vuk og Ize

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To hanhunde, kan ikke enes.
  • #1   12. dec 2010 hvor længe har dig og din kæreste været sammen siden du allrede overvejer a skille dig af med den ene ?? smiley
    det gik aldrig af med min hund fordi jeg fandt en kæreste der osse havde en hund .. aldrig!

men er det hele tiden din gør det der ? eller kun når i er hjemme ?? tæmker mere når i er ude eller lignede?

• #2   12. dec 2010 Start med at gå nogle ture hvor i går med hundene i snor ved siden af hinanden. Lad snorene være løse ellers mærker hundene jeres anspændthed og nervøsitet.

Så snart din hund gør noget du ikke vil have skal du irettesætte ham med det samme. Han skal vide at det er dig der bestemmer.

bare begyndt som sagt med at gå ved siden af hinaden og så tag den der fra. Når jers hunde gør det godt og er gode og aflsappede (ligesom jer) så ros dem. lad hundene snuse til hinaden. start med at din hund går bag ved din kærestes så din kan snuse til den anden.

Hvis det begynder at gå bedre så prøv at slippe dem fri. husk være afslappede og tænkte negativt det går lige til hunden nemlig smiley

Det kan godt være det tager nogle gange men alle hunde kan lære at enes tit ligger fejlen ved ejerne at de er anspændte og nervøse og råber af hunden osv. og det er negativ energy og det gør hunden negatitv. giv hundene gode oplevelser og positiv energy, det får man en positiv hund ud af smiley

• #3   12. dec 2010 Der vil kun komme magtkampe hvis man lader den ene hund dominere. Når man er et par eller familie med mere en 1 hund må man ikke lave forskel. Mig og min kæreste har begge vores egne hunde men vi laver ikke forskel på dem. Hvis man gør det vil hunden jo hurtig opfatte dette som at den er den dominante.

Hvis man vil have en "neutral" hunde familie må man ikke lave forskel.

Den domintante hun skal bare irrettesættes når den laver noget den ikke må eller man vil have. Det er feks. at hvis hunden knurre eller bider ud efter andre hunde er at sige nej og lige nippe den i nakken. Ikke noget der gør ondt (man skal jo ikke gøre det hårdt)

Alle hunde kan lære at enes det er bare et spørgsmål om balance mellem hunde og deres ejer.

• #4   12. dec 2010 Selvfølgelig kan de det. Selv hunde der er bidske osv. kan lære det. Selvfølgelig er der nok nogle undtagelser men jeg mener at hunde helt sikkert kan lære det. Tit er den gal fra ejerens side.

Selvfølgelig behøves ens hund ikke kunne lide alle men efter min mening skal alle hunde kunne omgåes uden at gå amok på hinaden. Min hund er ikke vild med 4 kleinermyntserlænder en ældre man går med i byen men hun går bare udenom og ignoere dem og det skal hun da også have lov til.

• #5   12. dec 2010 Hader også at skrive herinde. Alt bliver jo misforstået. Mine hunde for jo heller ikke samme mad da de ikke skal have det samme da de begge har brug for noget forskelligt. De bliver dog fodret på samme tid men min hund nipper kun til hendes i løbet af dagen hvor den anden spiser det hele med det samme.

Jeg mente mere at man ikke må give den ene mere kærlighed og opmærksomhed en den anden.

Men det er også helt iorden hvis du er uenig med mig. Jeg skriver bare min viden og erfaring for at hjælpe Inger med hendes problem og er jo helt fint at folk er forskellige i opdragelse osv. Det er jeg ikke kommet herind for at diskutere.

• #6   12. dec 2010 NIL: Jeg er meget uenig med dig (og sikkert også med andre). To hunde skal selv finde ud af det og den ene skal bestemme/dominere - det er naturligt, det er ikke noget problem og det er i sidste ende det, der giver harmoni. At tro på, at man kan få hundene til at være lige bare ved at opdrage på dem, er utopi.
    Jeg synes egentlig det kan være en fordel, at man forskelsbehandler og favoriserer den ledende hund for at styrke lederskabet. Hunde besidder ikke misunderlse.

Der skal selvfølgelig være mening med galskaben og der skal ikke gå tyranni i den.

Hundene skal (som flere siger) mødes på neutral grund mange gange. De skal ignoreres af ejerne og selv lære at omgås hinanden. Hvis den ene bliver for voldsom/urimelig, skal man selvfølgelig gribe ind, som man ellers ville have gjort.

Det eneste, der bekymrer mig lidt er, at det er den unge (meget unge) hund, der tilsyneladende er mest på mærkerne. Det kan være usikkerhed i stedet for egentlig dominans. Det naturlige ville være, at den gamle hund var øverst i hierarkiet.

• #7   12. dec 2010 Jeg syntes det er forkert at forskels behandle ens hunde. De skal være lige og ligesindet i familien.

Men gider ikke det her "du har ret og jeg har ret" diskusion. Folk kan gøre hvad de vil med deres hunde.

Jeg skriver bare min viden og erfaring.

• #8   12. dec 2010 Man skal jo ikke bare give op fordi den unge er usikker. Man skal vise hunden at der er ingen grund til at være usikker med positiv energi fra dig og dens omgivelser.

Derfor jeg råder at de starter med at mødes på gå ture hvor man er afslappet og i rolige omgivelser.

• #9   12. dec 2010 Nil -det er godt nok en kæk påstand. Hvor sikker er du i din sag.

Jeg har haft en tæve som absolut ikke var glad for andre hunde (bed, lavede udfald osv).
    Hun kunne introduceres for nye hanhunde, hvis man var lidt omhyggelig med møder udenfor grunden, gåture osv inden der var tale om at få besøg hjemme.
    Tæver kunne hun ikke med. Vi forsøgte at lære hende at være i hus med min mors tæve. Og 70% af tiden gik det godt. Men et uopmærksomt øjeblik, og så overfaldt hun min mors tæve.
    Overfaldende kom ud af det blå (i hvert fald for os at se -vi kunne ikke opfatte nogen signaler, og det var ikke i bestemte situationer).
    Det betød at de to altid var adskilt. JEG tøg ikke gamble med den slags, for det er jo bare et spørgsmål om tid før en af dem ville komme alvorligt til skade endten fysisk eller mentalt.

Så selvom man måske nok kan lære dem at omgåes hinanden, og for ngen så godt at det aldrig igen giver problemer, så synes jeg det er noget af en påstand at man kan lære alle hunde at enes.
    FOr en del kan man lære dem det nogenlunde, men ikke nok til at jeg turde stole på at hundene kan gå sammen i hjemmet.

• #10   12. dec 2010 Det er måske været din fejl. Hvis du har været anspændt og nervøs og har haft negativ energy har du sendt det direkte ned til din hund og at sætte den ind til din mors hund i hendes hjem er også en dårlig ide for så kommer hun ind på en anden hunds territorium.

Alt for mange hunde ejer giver for hurtig op og tænker aldrig på at det måske er en selv der laver fejlen.

men det her skal jeg sikkert også høre fra nu smiley

folk gider jo ikke høre de selv er fejlen så er det jo nemmere at skylde skylden på hunden.

• #11   12. dec 2010 Mig og min kærestes hunde kunne heller ikke sammemn, det er os to haner, så vi boede hver for sig i et år, i to måneder manglede jeg et sted at bo og vi satte hegn op i stuen så jeg havde den ene ende af lejligheden. Efter de to måneder var gået havde vores hunde vendt sig så meget til hinanden at de nu ikke kan undvære hinanden.

Det er sikert ikke den rigtige måde at gøre det på, men det endte heldigvis (som vi alrdig havde turde håbe på) godt.

Men tror som mange af de andre skriver det ville være godt at gå en masse ture sammen og give dem en masse lækre guffer når i er på tur samen, så de finder ud af det er rart når de er sammen, det gjorde vi det første år og det hjalp også.

• #12   12. dec 2010 NIL -det har jeg så ikke. Jeg har skam 100% forventet at det ville gå problemfrit, ellers havde jeg aldrig ladet dem være sammen.

Det er ganske enkelt sådan at visse hunde er egetkønsagressive (hvilket i øvrigt ville være ganske naturligt hvis de havde levet vilde, og for en del racer er det det stadig, selvom der self er undtagelser).

Og selvom man mange gange kan lære sådan en at omgåes andre hunde nogenlunde pænt, så ville jeg aldrig stole på at det ikke gik galt hvis de blev ladt alene sammen, eller ganske enkelt hvis en konflikt tog overhånd.

Mine hunde (en han og en tæve) enes super godt. Men det betyder jo ikke at der ALDRIG opstår konflikter. Det vil der jo sandsynligvis osse gøre blandt to hunde af sammen køn. Er der så tale om en egetkønsagressiv hund, vil sådanne konflikter ofte eskalere og ende i slagsmål.
    Den risiko ville jeg ikke løbe med min hund.

Så afhængig af hvad der ligger til grund for hundens udfald mm. ville jeg ikke forvente at kunne løse problemet.

Jeg mener MANGE problemer hunde imellem kan løses. Men IKKE alle. Og positiv energi kan altså ikke løse et reelt agressions-problem

• #13   12. dec 2010 Og jeg kan sagtens tåle at høre jeg laver fejl -og faktisk erkender jeg gerne mine fejl, og skal osse gerne indrømme at jeg har lavet mange i min tid som hundeejer. Det har vi da vidst allesammen. Man lærer jo så længe man lever.

Men det er ganske enkelt ikke alle hunde der kan enes

• #14   12. dec 2010 Og så lige et lille spørgsmål -hvor mange egetkønsagressive hunde har du selv haft i hænderne? Her taler jeg ikke m hunde der laver udfald fordi de er bange e.l. men hunde der er egetkønsagressive

• #15   12. dec 2010 Jeg skriver ikke, at jeg har ret - jeg skriver blot, at jeg ikke er enig :o)

Jeg mener ikke, at vi skal pådutte vore hunde menneskelig adfærd, men at vi så vidt muligt skal bibeholde deres natur til trods for, at vi propper dem ind i unaturlige rammer.

Her hjemme lever hundene i fred og fordragelighed, men der er selvfølgelig en rangorden. Denne rangorden giver tryghed og harmoni og bestemt ikke sammenstød eller andet ubehageligt.

Vil lige tilføje til TS, at I nok ikke skal lade jeres hanhund være alene sammen, men det er der egentlig heller ikke nogen grund til.

• #16   12. dec 2010 Jeg forskelsbehandler mine hunde, så det driver!!

Lotus får ALTID først Hun er den ældste og en naturlig "leder" herhjemme og i og med at JEG viser Kaido at jeg anerkender Lotus som "lederen" af de to, så stiller Kaido aldrig "spørgsmålstegn" ved det. Kaido kunne ikke drømme om at forsøge at tage tronen fra Lotus. Og jeg ar 2 tæver som kan ligge på samme sækkepude og gnave i hver sin ende af en okseknogle.

Udover det har vi sammenføt 2 10 årige dominante hanner uden problemer. Vi lukkede dem sammen og når der var optræk til brummen, skred vi ind og stoppede det. Der gik et par dage, så levede de sammen som om de altid havde været sammen.

• #17   12. dec 2010 jeg forskelsbehandler godt nok osse mine hunde. meget faktisk ..

blade (10år ) får fx altid mad først og snack
    blade kommer tit til hunde svøming , hvor tico tit kommer med ud til min mor eller med ud til venner hvor blade tit er hjemme..

blade går uden snor det gør tico ikke.
    der er meget forskel på måde jeg behandler dem på ..

- men de begge har det nu godt

• #18   12. dec 2010 Lige så alle ved det: så når jeg mener forskelsbehandling så er det med kærlighed. Når min og min kærestes hund kommer hen for at nusse bliver de begge nusset ligemeget. Jeg mener jo ikke at de skal lave de samme ting og have de samme ting smiley Hunde er jo forskellige og vil nogle forskellige ting.

Michelle: Jeg har passet min vens hunhund som simpelhen ikke kunne med andre hunhunde. Han gjorde så heller intet ved det og råbte og trak i hunden når den knurret af andre hun hunde der gik forbi. Så jeg med hans tilladse tog hunden med på gå ture sammen med min hunhund og i starten var det da ikke nemt men efter nogle ture hvor jeg kom hverdag endte det med de kunne gå i samme rum uden snor og hans hund kan godt med andre hunhunde den dag idag. Hun har bare været utrolig usikker og bange i starten og ikke vidst sin plads. Men det skulle hun jo bare lige lære og vide at andre hunhunde er gode nok venner smiley

Min kærestes og min hund var heller ikke ligefrem venner i starten da hans hund har været mishandlet og ikke har kunne med andre hunde men efter masser af gode og sjove gå ture er de bedste veninder og vi har boet sammen i over et år.

Jeg har faktis haft med mange hunhunde som ikke kunne med andre hunhunde hvor det har givet rigige gode og positive resultater og der er jo ikke noget bedre end at se hunde der leger og har det sjovt sammen smiley

Alle hunde fortjener jo et dejligt og godt liv sammen med andre hunde.

Jeg har skam også selv lavet fejl...helt sikkert. Vi havde aldrig hund i vores familie men jeg har brugt rigtig meget tid med hunde og anderes hunde og trænet mine hunde meget og lært at mine fejl.

Ingen er jo perfekt men bare man gider bruge tid på sat rette på signe fejl smiley

Jeg sidder faktis selv med et problem som jeg ikke selv kan løse. Min hund gør helt sindsygt når der kommer nogle heller høre en høj lyd i t.vet og hun stopper ikke før jeg nusser hende i min. 5min. Syntes jeg har prøvet alt smiley

• #19   12. dec 2010 Sunshine: hvordan kan det være du bare vil diskutere?

• #20   12. dec 2010 Jeg har læst meget hundepsykologi.
    Derfra ved jeg at ved give den ene hunde mere opmrksomhed og kærlighed kan gøre hunden meget dominant og det kan resultere i magtkampe.

Jeg siger ikke at alle hunde vil gøre det. Hunde er jo forskellige...heldigvis smiley

Men efter min mening syntes jeg at hvis man har to hunde skal man give dem lige meget kærlighed og ikke favorisere en af hundene.

Kan give et eksempel: Min kæreste har et venne par som havde fået en rottweiler tæve. Da den var ca. 6 mdr. bestemte fyren sig for at få sin egen rottweiler han da han var misundelig. Men da hvalpen kom var den åbenbart ikke så sjov som jeg han lige regnede med da han endelig går op i at have en stor og farlig rottweiler (total idiotisk) men nu er det så endelig kun tæven der for opmærksomhed og hver gang jeg er derude kan jeg bare se at hanhunden bliver mere og mere mærkelig også fordi tæven konstant snapper ud efter ham, skubber ham væk fra hans mad og spiser det hele. Det er så forfærdeligt at de ikke irrete sætter hunhunden men bare lukker den lille ind i et rum med mad.
    i mine øjne ender det jo galt når hanhunden bliver ældre. Kan skære i mit hjerte at se på.

• #21   12. dec 2010 NIL - ***Men efter min mening syntes jeg at hvis man har to hunde skal man give dem lige meget kærlighed og ikke favorisere en af hundene.***

og de skal klappes lige meget når de kommer hen?

hvad så når man har 3 hunde? jeg har altså ikke 3 hænder ....??

--
    hvis jeg sidder og nulrer med Athos og Nala kommer masende, er det langt fra sikkert, at hun blir snakket med.... AThos var der først..... og det samme gælder med jesse... og omvendt og hele vejen rundt smiley

• #22   12. dec 2010 Forskellige hunde - forskellige behov.

Vi har 5 hunde - den ene er en hyggenussefis udover alt hvad der er rimeligt, den anden er også glad for at ligge i "arm" men ikke helt så meget som den første, den tredje kan lide at blive klappet, men vil ikke ligge i arm, den fjerde kan ikke lide at ligge tæt, og bliver hurtigt træt af at blive nusset, den femte ligger aldrig i sofaen og er faktisk helst fri for at blive klappet overhovedet.

Hvordan klarer man lige den ??? Hvis de allesammen skal have lige meget kærlighed og ikke favorisere nogen af dem ?

• #23   12. dec 2010 Ej kan godt godt se 3 hunde er meget. Men som skrevet før er det jo ikke alle hunde som bliver dominante af det og tror da heller ikke du favorisere en af hundene og kun giver den opmærksomhed.

Nu skal man jo heller ikke give den ene hund 20 nusse strøg og den anden 20 nusse strøg bare hundene for lige meget kærlig og opmærksomhed så den ene hund ikke glemt. Har jeg set nogle gange at folk har en hund og så anskaffer sig en til hund og hvor den første hund bliver lidt glemt.

• #24   12. dec 2010 Martine:
    Det kan du jo tænke dig selv til. Hvis den ene hund ikke gider blive nusset så skal man jo ikke det. Så giver man den kærlighed og opmærksomhed på den måde den godt kan lide det. Nu er begge mine hunde nogle kæmpe nussehoveder og kommer tit begge to hen og vil nusses så skubber jeg jo ikke den ene væk. Men nogle gange ligger den ene hund jo bare og slapper af for sig selv i kurven og så kommer den anden hund hen og vil nusse. så er det jo bare den der bliver nusset.

• #25   12. dec 2010 * NIL *

Hmm ... det var dig, der skrev at din og kærestens hunde blev nusset lige meget .. så det kunne jo godt tænkes at du helt seriøst mente, at hunde skulle nusses lige meget, også selvom de måske ikke havde helt så meget lyst ?

Men hvad ved jeg - jeg har ikke læst så mange bøger (læs, ikke en eneste) om hundepsykologi .. og jeg kan da læse mig frem til, at jeg må være gået glip af en hel masse ...

• #26   12. dec 2010 Når jeg skriver de bliver nusset ligemeget mener jeg at de bliver begge nusset når de vil og når jeg sætter mig ned til dem på gulvet nusser jeg dem begge. Men selvfølgelig skynder jeg mig ikke hen og nusser den ene hund hvis jeg lige har nusset den anden smiley

Hundepsykologi er faktis super godt og man får en masse viden om hvordan hunde reagere og hvordan man skal håntere feks. problem hunde osv.

Jeg kom ind i da da min første hund simpelhen flåede alting synder og sammen når jeg ikke var hjemme og jeg havde prøvet ALT! men intet virket. Jeg købte så en bog om hundepsykologi og afprøvede deres metode på hvordan man fik hunden til at stoppe med det og vupti efter en uge stoppede hun helt og kunne fremover gå i hele huset når jeg ikke var hjemme.

• #27   12. dec 2010 Ja, det problem har jeg ikke .. mine går i hundegård smiley

Og jeg falder i søvn inden jeg når til bunden af side 3 i den slags bøger .. så må leve videre i lykkelig uvidenhed .. og iøvrigt med den overbevisning at min erfaring siger mig (den slags man ikke kan læse sig til), at når du skriver

<i>Alle hunde kan lære at enes det er bare et spørgsmål om balance mellem hunde og deres ejer.</i>

- så tager du fejl !

• #28   12. dec 2010 * og iøvrigt med den overbevisning at min erfaring siger mig (den slags man ikke kan læse sig til), at når du skriver

Alle hunde kan lære at enes det er bare et spørgsmål om balance mellem hunde og deres ejer.

- så tager du fejl !*

Enig!! Og hvorfor skulle de? Vi mennesker er jo heller ikke vilde med ALLE andre mennesker?

• #29   12. dec 2010 nej ikke alle hunde kan enes bare det og sige det tyder jo på at man ikke har den store erfaring med hunde men et par heldige tilfælde

Kommentér på:
To hanhunde, kan ikke enes.

Annonce