{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• haveaffald 400 kr.
  • Sætte stikkontakt fast 450 kr.
  • Samling af sofa 300 kr.
  • Vinduespudser 1.670 kr.
  • IFö toilet løber 1.000 kr.
  • Opsætning af skabe og reoler 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udstationering af hunde
  • #1   16. maj 2006 Har aldrig hørt om det ......................?

• #2   16. maj 2006 2 sek finder lige et link

Lykke

• #4   16. maj 2006 ka ikke finde et link

Lykke

• #5   16. maj 2006 Hejsa ...

Formålet med en udstationering er, at hvis en opdrætter enten selv opdrætter en hvalp der tegner meget lovende eller bliver tilbudt at købe en hvalp fra en rigtig god kennel, men ikke selv har mulighed for at have denne hvalp boende hos sig af den ene eller anden grund, så kan man udstationere hvalpen. På den måde kan opdrætteren beholde retten til at bruge denne hvalp til avl når den bliver gammel nok, og den i øvrigt til den tid stadigvæk er god...

For ejeren betyder det, at man forpligtiger sig til at lave det antal kuld på hunden der er blevet aftalt, hvis den som sagt bliver en egnet avlshund samt at man selvfølgelig ikke kan sælge eller aflive hunden uden opdrætterens tilladelse - til gengæld får ejeren hunden gratis, og må beholde den uanset om den bliver egnet til avl eller ej :o).

/Carina

• #7   16. maj 2006 så vidt jeg kan se har man en hund gående, som man ikke ejer.....man har alle udgifter....men ingen rettigheder.... opdrætteren kan så kræve et antal kuld på hunden.... og også kræve hunden tilbage, hvis man ikke skulle behandle hunden som han/hun vil ha.... så har man en dato hvor hunden så bliver ens egen....

har jeg forstået det rigtigt..????

og så er det jeg spørger....hvem dælen har lyst til at have hund på den måde???

Lykke

• #8   16. maj 2006 jeg gad da ikke tage en hund til mig, som jeg ikke selv kunne bestemme over....tænk hvis man blev uvenner med opdrætteren, og han så tog hunden fra en`....det ville jo være frygteligt....

Lykke

• #9   16. maj 2006 halllooooo hvor blev folk af..... har i ikke noget at sige mere.....

Lykke

• #10   16. maj 2006 Man udsender en hund hvis det fx er en han hund, Så sender man den ud fordi man måske primært har hun hunde hjemmen, og han ikke skal lave børn før om lang tid, så finder man en ny "ejere" der må stortset alt med hunden, bare man sørger for den komme rmed på div udstillinger og stævner osv.. Og når han så må begynd og parre bliver han taget hjem, men komme afsted til din "ejer" igen bagefter.. Det er simpelthenn lige som aflastnings familier...

• #11   16. maj 2006 ja det lyder da også meget godt....men i kontrakten står opdrætteren som ejer....så hvis det passer ham, kan han tage hunden tilbage....er det fair??
    findes der virkelig naive mennesker der indgår en sådan kontrakt....og tar`en hund til sig.....som reelt ikke er deres....og som de INGEN rettigheder har over...

er der nogen herinde der har en hund på den måde....altså er udstationerings familie????
    vil meget gerne høre hvordan det fungerer....

Lykke

• #12   16. maj 2006 sorry jeg kalder jer naive.... er bare lidt målløs over den kontrakt jeg har set.....
    vil stadig gerne hører fra jer der er indgået sådan en aftale.....

og jeg skal nok være sød....

Lykke

• #13   16. maj 2006 Ja jeg kender et par stykker. Men de er så også rigtig gode venner med opdrætter.. Og de fik så også en bid af kagen når hunden vandt penge præmier osv.. Udstasionering: Lige som soldater de kan være ude i 5 mdr Og komme hjem igen og lidt efter komme ud igen. Sådan kan man også gøre med hunde. Jeg tror de mennesker gør det for hundens bedste. Den får jo et godt og trykt hjem..

• #14   16. maj 2006 Lykke >

Opdrætteren kan ikke bare tage hunden tilbage - man laver en skriftelig aftale om antal kuld osv. ...

Fordelen ved f.eks. at tage en hund der er udstationeret er ud over det økonomiske jo, at det oftest er den hvalp opdrætteren synes tegner mest lovende når hvalpene er 8 uger.

Der er jo også nogle kommende hundeejere, der måske synes det lyder spændende at opdrætte et kuld hvalpe eller to, og så er det jo ikke nogen "belastning". De kommende hvalpe får jo så oven i købet samme kennelnavn som den oprindelige opdrætter, og det er også den oprindelige opdrætter der står med ansvaret for de hvalpe der evt. ikke bliver solgt som 8 uger.

Så hvis blot opdrætter og kommende hunde-ejer kender hinanden godt og stoler på hinanden, så kan det faktisk i mange tilfælde være en RIGTIG god ordning for begge :o).

/Carina

PS. Jeg har ikke selv en hund der er udstationeret...

• #15   16. maj 2006 oki.... hmmmm ja det lyder jo ok.... men jeg turde ski ikke gå ind i sådan en aftale....

så som sagt en kontrakt....og den så altså lidt skummel ud.... forstået på den måde, at det for mig så ud som om det kun er opdrætteren der har alle fordelene....

Lykke

• #16   16. maj 2006 Man er vel da forhåbenligt selv med til at udforme en sådan kontrakt smiley

• #17   16. maj 2006 jeg ved det ikke...det her var en standard kontrakt .... men det kan da godt være at man kan stille krav ....

det vil jeg da ved gud håbe

Lykke

• #18   16. maj 2006 Det tror jeg smiley Eller håber da folk gør inden de laver en såan aftale.. Forsat go aften

Rose

• #19   16. maj 2006 Jeg synes nu ikke det lyder som noget for mig..At have en hund og så ikke rigtig have den alligevel og kun engang imellem efter opdrætters forgodtbefindende..Næhh, så hellere satse på at få en hund, jeg selv bestemmer over....

• #20   16. maj 2006 Min Cookie er faktisk en udstationeringshund.
    På papiret ejer jeg hunden sammen med opdrætteren. Aftalen var at han skulle parre til to kuld hvalpe og så ville ejerskabet derefter fuldt ud overgå til mig.
    Hvis ikke han kom til at parre, så ville ejerskabet automatisk overgå til mig, når han fylder 5 år.

Ifm udstillinger og trimining op til udstillingerne skulle opdrætter betale udgifterne, men jeg har hele tiden haft råderetten over hunden.

Desværre har Cookie en lille tandfejl og bliver derfor ikke far. Så ejerskabet overgår fuldt ud til mig om 1 år. Og jeg har slet ikke haft nogen problemer med at have en udstationeringshund og er da ikke bleg for at gøre det igen (såfremt kontraktens ordlyd passer ind i mit kram)

• #21   16. maj 2006 jeg har en hund udstationeret hos mig og har haft hende siden hun var 8 uger, vores kontrakt er lidt anderledes jeg har ejet hunden fra dag 1 og når den tid kommer hvor opdrætteren skal have sin betaling for hunden i form af 1 kuld hvalpe så bliver der skrevet en Dispositionserklæring som i korte træk går ud på at hvalpene af denne parring er opdrætterens og kun i denne periode
    og naturligvis står jeg for alle udgifter på hunden da den jo også er min og jeg også står som ejer og opdrætter kan ikke hente hunden hjem eller noget bare sådan
    og hvis jeg skal udstationere en hund en dag er det da også sådan jeg vil gøre, men naturligvis må man stille 1 krav til en sådan aftale og det er at hunden skal udstilles ellers kan den jo ikke avls godkendes

• #22   16. maj 2006 Skal lige tilføje at jeg også har råderetten over Cookie, og jeg havde ret til at vælge en udstilling fra, hvis hunden skulle noget andet (eks.vis agilitystævne, som jo var det han skulle hos mig - men aldrig er kommet til, men det er en anden snak).

Opdrætteren kan heller ikke hente Cookie (med mindre at jeg misrøgter ham)

• #23   17. maj 2006 jeg forstår bare ikke helt.... når man vælger at få en udstationeret hund, er det så fordi man ikke har råd til at købe en selv.... eller hvad? kan godt se at man højst sansynlig får en fin hund, da opdrætteren selv mener den god og derfor vil udstationere den.... men nu sårn en som mig..... jeg går ikke så højt op i om den er meget fin.... jeg er ikke typen der gider gå på udstillinger mm. ...nej jeg har mine hunde som familiemedlemmer...det er sq mine børn (ikke på den syge måde).... så jeg ville ikke kunne leve med at en opdrætter kunne "bestemme" over min hund.... selvom det bare var lidt....mine hunde= mine valg.... med ALT...
    men vi er jo ikke ens, og jeg respektere at folk tænker anderledes end mig...så fint med mig at nogen vælger den form for hundehold.... tror bare som andre siger, at man skal passe RIGTIG meget på, med hvem man laver en sådan aftale.....

Lykke

• #24   17. maj 2006 Ja, du har ret i at vi er så forskellige.
    Eksempelvis ville jeg aldrig vælge en hund uden stambog. ikke fordi jeg mener at en hund med stamtavle er "fin" men fordi jeg kender anerne på en hund med en stamtavle.
    Jeg fik Cookie tilbudt af opdrætteren og syntes at når jeg kunne få ham for 0 kroner så var det skørt at give 6.000. Men jeg mærker jo heller aldrig at vi ejer ham i fælllesskab.
    Og det er da rigtigt at man skal se sig godt for, inden man skriver under på udstationeringspapirene. Hvis ikke man kan acceptere betingelserne, så skal man ikke skrive under.

• #25   17. maj 2006 mener ikke en stambog, er nogen som helst garanti for noget.... vælger efter mit hjerte, min fornuft og min erfaring....
    godt for dig at du har været heldig, med din hund og din kontrakt....

Lykke

Kommentér på:
udstationering af hunde

Annonce