Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser lort og kaster op
  • #1   19. feb 2011 Har hørt understimulering kan få hunde til at spise lort eller at de mangler noget i foderet

• #2   19. feb 2011 Det gør Kato også, og han er slem til alt slagt lort der ligger. men det ligger helt tilbage før de blev køledyr. De gjorde det for at skjule sig i naturen for fjener, så det har mest været mødrene som har spist hvalpenes lorte, men det er bare at sige fra når han gør det, men tror det holder op med tiden..

• #3   19. feb 2011 Cindy: Det har jeg aldrig hørt om før. Synes det lyder lidt mærkeligt

• #4   19. feb 2011 Har både læst det på nettet, fik det af vide fra en dyrelæge, og dem vi købte laica hos. Golden winter kendlen.. så den skulle være god nok

• #5   19. feb 2011 Cindy: Hmm. giver ikke mening i naturen havde de ikke fjender og som ulve ville de jo netop gerne markere deres område med lugt så andre flokke vidste de skulle holde afstand. Jeg har hørt læst en artikel fra adfærdsbehandler på et tidspunkt at det kan være understimulering og så har jeg hørt flere steder at det kan være tegn på at der mangler noget i foderet

• #6   19. feb 2011 Hvad fodrer du med?

• #7   19. feb 2011 Berit: Får hunden senior foder? Kunne tænkes hans behov har ændret sig og et foderskift måske var en ide?

• #8   19. feb 2011 Det kan også være fodret vel, men det har jeg høre.. Laica mor spiste også hvalpenes lorte.. husker det tydeligt. tror faktisk også vi har det på bånd, når vi har optaget der ude så stod hun og fortalte hvorfor fordi laicas mor (Laika) gjorde det..

• #9   19. feb 2011 Han får foder med glycosamin. Tror ikke, det er hans foder. Han har gjort det før, men ikke i samme omfang.

• #10   19. feb 2011 Det er rigtigt at det er helt naturligt, men det er ikke pga.moderen vil skjule lugten af sine unger, for det første voksne ulve gør når de nedlægger et bytte er at komme ind til maven og tarmen for at få fat i de gode fibre som HAR været igennem "systemet 1 gang og derfor er letter for deres kroppe at optage næste gang, det er også derfor de fleste hunde ÆLLLSKER hestepærer. ;o))
    Det står på en masse tilskuds produkter hos div.dyrehandler og adfærds-dimser fra ulveskolen omtaler det også, de har tit et link i bunden her på siden hvor man kan læse om hvorfor hundene gør det.

Ud over det er ulækkert i vores øjne, så vokser de fleste fra det inden de blir 1-1½år.
    Men man kan gi sin hund ananas, så æder den ihvertfald ikke sin egen lort, "hvad mange hvalpe/unghunde gør" ellers kan man købe nogle tabletter hos dr.dyr som fjerner lysten fra næste alle de hunde som får dem. :o)

• #11   19. feb 2011 Anita : Cookie, Beauty og Prixie`s Moar. . Fjerner det lysten til alle? altså ikke kun deres egen?

Min han hund gør det også, han er ikke unghund og han begyndte ikke på det i forbindelse med foderskift. Han begyndte kort efter vi overtog ham, som om han lærte det af hende vi havde i forvejen, som tager harrer og kattenes.
    Men han spiser andre hundes, og i sær når de er frosne - Jeg synes det er SÅ klamt, og aner snart ikke hvordan vi skal komme af med den vane.

• #12   19. feb 2011 Altsår da vores gamle hund gjorde det fik vi afvide af dyrlægen, at det er fordi de mangler vitaminer, og/eller ikke bliver aktiveret nok smiley

• #13   19. feb 2011 Misja. Tabletterne fjerner lysten til alle andres lorte. Jeg ved ikke om det også gælder for harer, men kattelort hjælper de på, men igen på de fleste hunde, der vil altid findes undtagelser, men dert skader jo ikke at prøve, da de jo tit også æde fugleklatter som kan være ret sygdomsbefængte.

• #14   19. feb 2011 Harrelorterne overlever jeg nok. Det gør jeg ikke det store ved, de er harmløse.. men hundelortene, kattelorte og rådyrlorte, der er jeg simpelthen ved at kaste op. Han gør normalt aldrig noget han ikke må, men når det gælder lorter kan han simpelt hen ikke styre sig. Og her i frostvejret er det så ekstra slemt.

Det må klart prøves!!
    Fuglelorte døjer vi heldigvis ikke med smiley Ser dem sjældent, andet end på bilen..

• #15   19. feb 2011 Cindy N det med skjule sig i naturen derfor de gøre det... men bare efter at for alt væk efter den og de død ikke af bare lidt klamt...

• #16   19. feb 2011 Mødrene æder ikke ungernes lort for at skjule deres lugt, men som enhver hunde/katte,ulve-opdrætter ved, for at ungerne kan blive stimuleret til at besørge, hvis moderen ikke stimulere dem ved at slikke dem, så kan de ikke komme af med hverken afføring eller tis og så dør de,
    Det er jo ikke for sjovt at man sidder og stimulere nyfødte ungers kønsdele med en fugtig klud el.svamp hvis moderen er død eller ikke vil kendes ved sine hvalpe, de kan simpelthen ikke selv besørge før de er omk.14dage-3uger selv om moderen gør dem rene længer tid.
    Desuden så lugter de nyfødte ikke, så ulvemoren har ingen grund til at være nervøs "med mindre de bor i bjørneland", da resten af flokke ALDRIG vil gå ind i Alfatævens hule, de lægger mad til hende udenfor indtil hun selv mener at ungerne er store nok til at hun kan forlade dem for at finde føde.

• #17   23. feb 2011 Jeg tvivler i hvert fald på, min vokser fra det.... han er 8 smiley

• #18   23. feb 2011 hehehe. Berit når han er så gammel så tror jeg også at det ville være ønsketænkning hvis han stoppede.. men som sagt så vil der jo altid være undtagelser.og det er din jo et tydeligt eksempel på. ;o)))
    Bon Appetit. *LOOL* ;o))

• #19   23. feb 2011 Hov, så lige at han først er begynt på det her "for nyligt" og i såfald så ville jeg altså prøve at gi ham de tabletter fra dr.dyr, Matas el.dyrehandleren "de sælger dem vist alle 3 steder"

Da jeg svarede før tænkte jeg på at han havde ædt det i 8 år, også er det jo en meget indgroet vane som vil være næsten umulig at ændre.*Smiler*

Jeg er lige vågnet så der går en times tid før jeg kan tænke "klart" *Griner* men jeg kan huske at navnet de tabletter begynder med K, så jeg syntes da at du skulle prøve, for det er da forsøget værd.

• #20   24. feb 2011 Tak. Jeg vil prøve at forhøre mig hos dyrlægen smiley

Sjovt nok spiser han ikke lort i haven, når jeg har ham ude - men når han er ude med min kæreste, så tager han sig visse "fornøjelser".

Kommentér på:
Spiser lort og kaster op

Annonce