Ny "gammel" hund som nr. 2?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa derude.
Vi har en Japansk spids på lidt over 2 år. Det er en dreng. Han er en lidt nervøs hund.Fremmede kan ikke bare komme hen og hilse på.Men derimod dem han kender, så går han helt i selvsving når han ser dem
Han er fornyligt blevet kønsmoden, hvilket giver sig udslag i en aggresiv holdning til de fleste hanhunde.Hunde han for det meste rigtig godt kunne lide før..
Nå, men på min mands arbejde har en cocker spaniel på 5 år som de ikke kan have mere pga flytning. Det er en dreng. Det skærer jo i hjertet at en sund hund vil blive aflivet hvis de ikke får den omplaceret. Vi har længe tænkt på at få en hund mere, men mest pga det sociale for vores lille vups.
Havde en veninde på besøg sammen med deres cocker for ca. 6 måneder siden Deres er vel en 5 år gammel. Lige da de kom var der vild tumult og en mindre slogeskamp. Men efter en times tid, blev vores rigtig nysgerrig i at sniffe den anden. Men det var så den anden der klart frabad sig dette.
Mit spørgsmål er om det vil være en rigtig dårlig idé at adoptere en anden hund??? Vil jo gerne gøre det bedste og kan sagtens "rumme" at have en hund mere
Hvad vil i råde os til??
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
maj 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 594
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.913
Sammenføring af to hanhunde, selvom de er kønsmodne kan sagtens lade sig gøre - hvis man vil bruge tiden og energien på det.... Ingen grund til at I skal have en tæve frem for en hanhund...
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 17
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
Alt det skal ske over ikke for lang tid tænker jeg...
Vi har tidligere haft en 3 år gl- tæve og fik hvalp, det foregik helt uden problemer, så det kan lade sig gøre..
Om en uge henter jeg en 1½ år gl tæve og 2 uger efter henter vi en 9½ uge gl hvalp, så det håber vi jo også går... Vi tager den ældste med så de kan mødes udenfor hjemmet og få køreturen hjem sammen så håber vi isen er brudt : ))
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 85
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
Det ville jeg gøre, så har man gjort hvad man kan inden beslutningen...
Tror hvis du ikke prøver at lade dem mødes og så den anden hund skal aflives, så vil du gå og spørge dig selv hvordan et møde ville have gået..
Så har I lyst og overskud så tag da et møde et par gange inden beslutningen..
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
Ny "gammel" hund som nr. 2??