{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Ny "gammel" hund som nr. 2?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude.

Vi har en Japansk spids på lidt over 2 år. Det er en dreng. Han er en lidt nervøs hund.Fremmede kan ikke bare komme hen og hilse på.Men derimod dem han kender, så går han helt i selvsving når han ser dem smiley

Han er fornyligt blevet kønsmoden, hvilket giver sig udslag i en aggresiv holdning til de fleste hanhunde.Hunde han for det meste rigtig godt kunne lide før..

Nå, men på min mands arbejde har en cocker spaniel på 5 år som de ikke kan have mere pga flytning. Det er en dreng. Det skærer jo i hjertet at en sund hund vil blive aflivet hvis de ikke får den omplaceret. Vi har længe tænkt på at få en hund mere, men mest pga det sociale for vores lille vups.

Havde en veninde på besøg sammen med deres cocker for ca. 6 måneder siden Deres er vel en 5 år gammel. Lige da de kom var der vild tumult og en mindre slogeskamp. Men efter en times tid, blev vores rigtig nysgerrig i at sniffe den anden. Men det var så den anden der klart frabad sig dette.

Mit spørgsmål er om det vil være en rigtig dårlig idé at adoptere en anden hund??? Vil jo gerne gøre det bedste og kan sagtens "rumme" at have en hund mere smiley

Hvad vil i råde os til??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny "gammel" hund som nr. 2??
  • #1   4. maj 2011 Hvis i bruger virkelig lang tid på sammenføringen kan det muligvis godt lade sig gøre.

• #2   4. maj 2011 Det samme sket med vores tæve da hun blev kønsmoden. Hun bryder sig ikke om andre tæver - desværre. Hun er snart 3 år og for et par mdr. siden var vi så heldige at finde en han på 2 år, som nu bor hos os. De trives bare så godt sammen og det er så dejligt at se, hvor meget glæde de har af hinanden. Jeg ville aldrig turde ta' en tæve ind i huset og jeg er ikke sikker på jeres han vil acceptere en anden han flytter ind. Har I evt. mulighed for at ta' den på "prøve" et stykke tid og se hvordan det går?

• #3   4. maj 2011 Jeg ville ikke spille rulette med den fremmede hund. Men finde et hje til den og selv lede efter en tæve. Så er i næsten sikker på det går godt med sammenføringen.

• #4   4. maj 2011 Lad dem mødes på neutral grund først, og se hvordan jeres hund reagerer.
    Sammenføring af to hanhunde, selvom de er kønsmodne kan sagtens lade sig gøre - hvis man vil bruge tiden og energien på det.... Ingen grund til at I skal have en tæve frem for en hanhund...

• #5   4. maj 2011 Vi blev rådet til at med den gamle hund derhjemme at vi skulle skaffe os en hvalp da de helt sikkert ville blive accepteret, men at der kunne være vanskelligeheder ved en ældre hund. Vores hunhund er nemlig også sur overfor andre hunde (især hunhunde) men vi fik en lab blanding på 8mdr som nu efter 1 uge er helt accepteret her. Jeg ville ikke turde en ældre hund til Den gamle her.

• #6   4. maj 2011 @ i skal ihvertfald lade dem mødes på neutral grund måske et par gange med kort mlm rum, hvis det så går så lade dem følges ind hemme ved jer... det der med at den anden bare kommer ind ved jer mens jeres er hjemme på dens område, det er ikke godt... så ville jeg se hvordan besøg af den art gik, og hvis de går godt så låne den anden til pasning en weekend eller 2 og så bestemme mig derefter.. Ville ikke bare springe ud i det...
    Alt det skal ske over ikke for lang tid tænker jeg...

Vi har tidligere haft en 3 år gl- tæve og fik hvalp, det foregik helt uden problemer, så det kan lade sig gøre..

Om en uge henter jeg en 1½ år gl tæve og 2 uger efter henter vi en 9½ uge gl hvalp, så det håber vi jo også går... Vi tager den ældste med så de kan mødes udenfor hjemmet og få køreturen hjem sammen så håber vi isen er brudt : ))

• #7   4. maj 2011 Ja udgangspunktet var også at vi skulle have en tæve... Syntes bare at det er så synd for den anden hund.... smiley Men det går jo heller ikke hvis det går helt op i hat og briller...

• #8   4. maj 2011 nej, men hvorfor ikke lade dem mødes før du helt afviser ideen ??
    Det ville jeg gøre, så har man gjort hvad man kan inden beslutningen...

Tror hvis du ikke prøver at lade dem mødes og så den anden hund skal aflives, så vil du gå og spørge dig selv hvordan et møde ville have gået..
    Så har I lyst og overskud så tag da et møde et par gange inden beslutningen..

• #9   4. maj 2011 Det er jo ligeså synd for den anden hund at leve et liv med konflikter og måske overgreb. Det kan jo i værste fald være jeres hund ikke kan acceptere den nye. Synes heller ikke det lyder som om jeres hund pt er nok i balance med sig selv til at bringe en ny voksen ind i flokken. Min personlige mening er at det er at gamble med hundene for at lette jeres egen samvittighed over ikke at #redde# spanielen

Kommentér på:
Ny "gammel" hund som nr. 2??

Annonce