{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Apropo det med snor. {{forumTopicSubject}}

Pga. af det skønne vejr opgav jeg at ride min hest på banen efter 20 min. træning. Istedet valgte jeg sammen med 2 andre at skridte en tur rundt om en nærliggende sø og lade hestene køle af stille og roligt. På vores lille tur møder vi en dame der lufter sine 3 små hunde, den ene er i snor og de 2 andre løber frit. Først og fremmest er jeg MEGET sikker på at hunde bør holdes i snor da det er et offentligt stisystem, men jeg er ikke helt sikker i min sag. Nå, men da vi kommer op bag hende holder vi hestene an, så hun har mulighed for at få snor på hundene, men det er hun ikke interesseret i, fair nok så. Så vælger vi at tage det hensyn at ride udenom på græsset i passende afstand. Hvilket ikke synderligt virker til at passe hende, altså at vi kommer forbi. Og ligeledes har hun ikke særlig travlt med at kalde den ene løse hund til sig der syntes at hestenes bagben var ret interessante. Alt foregik stille og roligt, og hestene var meget dvaske pga. varmen. Men jeg undrer mig lidt over at man som hundeejer ikke er bekymret for om en hest pludselig sparker ens hund. Og som rytter kan jeg godt være en anelse træt af at have en femmed hund luntende omkring min hests bagben. Hvordan forholder I jer kære HG, på områder hvor jeres hunde måske er berettigede til at være løse, men hvor det ikke altid er helt hensigtsmæssigt?? Holder I stramt på jeres ret, eller har vi alle lov til at være her:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Apropo det med snor.
  • #1   6. jun 2011 Unset om mine hunde har ret til at være løs eller ej, ryger de i snor så snart der kommer ryttere, fodgængere, cyklister eller andre dyr. Det er almindelig respekt for andre mennesker!!

  • #2   6. jun 2011 Mit motto Uanset sted

    Alle andre SKAL være her, vores hunde MÅ være her....


    Dog med undtagelse i hundeskov.. jeg kommer i en privat, hvor folk uden hund engang imellem går ind i, og der har været nogle stk. der har brokket sig over hunde.. Der er jeg altså fløjtende ligeglad, så kan de blive ude... :o)


  • #3   6. jun 2011 Enig med Mette

  • #4   6. jun 2011 Enig med Mette. Og at rytterne nedsætter farten til skridtgang og ikke galopere forbi en gående, uanset hund eller ej.
    Ja, et spørgsmål om at tage hensyn til hinanden.


  • #5   6. jun 2011 Min er i snor så snart jeg bare aner at der er liv i nærheden. Uanset hvilket slags liv det er, så skal han i snor!

  • #6   6. jun 2011 Enig med Mette

  • #7   6. jun 2011 Hopper også på Mette vognen her smiley

  • #8   6. jun 2011 Charlie...Nu har jeg selv haft heste da jeg var yngre, og jeg kalder altid mine hunde til mig og tager dem i snor...Jeg ved hvad bagbenet af en hest kan lave af skader.....
    Men hvis man overhovedet ikke har kendskab til heste så er sagen nok anderledes....
    Men den anden vej, så tænker jeg ofte når jeg ser børn eller unge ride på offentlig vej, om de forestiller sig hvor galt det kan gå med dem, hesten og andre i trafikken....


  • #9   6. jun 2011 Brug hjernen: Lige præcis. Hensyn går begge veje. Derfor kan jeg så også blive en anelse mere irriteret end normalt, når man tager ekstra hensyn og så alligevel skal skules og fnyses efter. Især det med at pasere andre med hensyn, er noget der er blevet taget kraftigt op der hvor jeg har min hest opstaldet. Vi kan kun ride offentlige steder, så hvis vi ikke skal rissikere at få forment adgang på diverse stier, så er vi meget opmærksomme på at vise stort hensyn og gerne kommunikere med dem vi møder. Langt fra alle er jo desværre lige begejstrede for vores heste.

    Men som hundeejer ville jeg heller aldrig turde at lade min hund rende efter heste. 1. Han kan blive sparket eller trådt på. 2. Jeg ville få det møg dårligt hvis min hund var skyld i at skræmme en hest, især med rytter.


  • #10   6. jun 2011 Enig med Mette

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #11   6. jun 2011 Jeg hader når folk taler om at være berettiget til noget som helst, i forbindelse med deres hunde.

    Jeg har også RET til at krydse gaden, men det er ikke skide smart hvis der kommer en 18-wheeler bragende for fulde skrald.

    Jeg er helt overbevist om at der ville være en del færre uheld med hunde, hvis folk begyndte at gå mere op i deres sikkerhed, fremfor at have ret.


  • #12   6. jun 2011 Snow: Vi har netop haft sagen om ridning omkring andre og i trafik, meget oppe at vende. Da især de unge piger nemt har en tendens til at ride med hovedet under armen, til fare for både dem selv og andre.

  • #13   6. jun 2011 Men dejligt at læse at vi blot havde et mindre heldigt møde idag;-) Respekt til jer hensynsfulde hundeejere;-)

  • #15   6. jun 2011 Ej Maj-Britt altså, det er da ikke speciel sødt at hoppe på folk *GGG*

  • #16   6. jun 2011 Bor selv i nærheden af en rideskole. Mine hunde kommer straks i snor hvis jeg ser dem hvis de ikke er det i forvejen.... For man ved hvor hårdt en hest kan sparke heheh

  • #17   6. jun 2011 Aj aj. Det er da vist første gang at SÅ mange har være enige med mig.........*GGGGG*

    Maj-Britt!! Ned af mine skuldre!!!


  • #18   6. jun 2011 Hopper også på Mette smiley

  • #19   6. jun 2011 Aarggghh, endnu en Maj-Britt på nakken!!!

  • #20   6. jun 2011 Jeg har selv hest, og mine hunde skal ikke i nærheden af nogen bagben . smiley De fleste heste bryder sig ikke ret godt om hunde, så det er utrolig farligt . Også for rytteren hvis der pludselig springer en hund frem fra hækken og hesten bliver bange .
    Jeg tager hensyn når jeg rider og når jeg går med hundene, men jeg forventer så sandelig også at få det tilbage igen . Ellers bliver jeg en smule gal, når en bil kommer bragende med 100/kmt, mens man sidder på hesten og vinker for at den skal sænke farten ! Så forvandler jeg mig meget hurtigt til den gale rytter !! smiley


  • #21   6. jun 2011 Camilla S: Ja, sådan har jeg det også. Jeg tager hensyn både af hensyn til mig selv, men så sandelig også i forhold til andre. Heste er bare ikke legetøj, især ikke når man bringer dem ud blandt andre. Trafikken og gående har ikke bedt om at jeg kommer ridende på 600 kg dyr, men så er det tilgengæld også rart hvis de ligeledes tager hensyn og passer på dem selv den anden vej. Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor det er SÅ sjovt at gasse op og dytte når man passerer en eqvipage.

  • #22   6. jun 2011 Det forstår jeg heller ikke, For skulle det ske at de ramte hesten, Så kommer de også selv til skade . ! Mange bruger bare ikke deres hjerner .
    Men hvis jeg ikke vinker at de skal sænke farten eller helt stoppe op, så bliver jeg heller ikke sur over at der ikke bliver taget hensyn .. Man skal lige huske at gøre opmærksom på sig selv, og faren ved hesten .


  • #23   6. jun 2011 jeg gør til siden og dækker af hvis der kommer hest eller cykel eller lig

  • #25   7. jun 2011 Palle P: Ja det var også det med at tage hensyn generelt jeg undrede mig over. For det er jo en ærlig sag, hvad enten man kommer gående, cyklende eller ridende, så er det bare ikke fedt at have en fremmed hund i røven, heller ikke selvom den er fredelig;-) Og lige netop det faktum at vi sidder på disse store heste, gør at jeg ikke forstår man tør lade sin hund gå så tæt. Bare den skade det kan gøre ved hunden hvis en hest kommer til at træde på den, er jo forfærdelig og meget logisk. Som rytter er det desværre min pligt at gøre andre opmærksomme på at hesten kan blive bange og det kan være farligt, da utroligt mange mennesker opfatter hesten som værende næsten mekanisk alla en bil. Men det er den bet jeg tager med, når jeg har valgt denne hobby og livsstil.

Kommentér på:
Apropo det med snor.

Annonce