{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

hjælp til valg af race {{forumTopicSubject}}

Hej alle på hg. Min veninde til så gerne have en hund i fremtiden. Men går ikke så meget forstand på racerne. Jeg ved bare at det ikke er os der skal sælge hende hund, det ville ikke gå. Her er lidt facts.
37 år og mor til 4 i alderen 4 til 16 år. Utrolig velopdragende og velstimulerede børn. Min veninde har tjek på sin hverdag og er skolelærer for børn med autisme. Husstanden tæller også 2 katte. Hun ønsker en mellem/stor blød hund. Må gerne have pelspleje men ikke decideret trimme/klipperace. Hun løber meget og er meget i naturen med ungerne. Er ikke til brugshundetræning/jagthundetræning men mere til hyggetræning når det ikke motion. Den skal være alene hjemme ca 4-5 timer om dagen. Jeg tænkte sheltie eller golden måske. Kom frisk med skud fra hoften:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til valg af race
  • #1   21. jun 2011 Engelsk cocker spaniel, eller en anden spanielrace.
    Golden retriver.
    Labrador


  • #3   21. jun 2011 kan helt klart anbefale labrador retriever

    Det er en rigtig godmodig race, som er perfekt som familiehund smiley



  • #4   21. jun 2011 Enig med dig Mette.

    Vores labradortæve er nu rene engelske jagtlinjer, og bliver altid på grunden. De render løs dagen lang, og hun smutter aldrig fra os.

    Men derfor er jeg stadig enig i at hun skal have nogen som avler til familiebrug, da jeg synes det er vigtigt at bruge hunden til det den er avlet til.

    Vores er udelukkende købt for at vi kan gå på markprøver og jagt med hende, men hun er nu alligevel en rigtig puttegris herinde :o)


  • #5   21. jun 2011 Tak tak.
    Havde med vilje ikke nævnt labrador men det er nu nok mine fine fordømme. Hader hår allesteder og alle de arvelige sygdomme man skal være obs på. Men skøn og dejlig er den. Hvad med stabyen og sygdomme?
    Cockeren skal jo trimmes ellers ikke du tørret forslag. Ja det er første gang hunkål have hund så en meget selvstændig og knap så lydhør race er nok ikke at foretrække;-)


  • #6   21. jun 2011 Jeg ville nok nærmere vælge en goldentæve af udstillingslinierne frem for en lab. Men hvis hun er "bange" for hundehår, så skal hun ikke vælge en af retrieverne.

  • #7   21. jun 2011 Tak mette. Hun er allerede faldet pladask. Lige hvad hun søgte.
    Irene kan man skal søge oplysninger og sætte sig ind i de forskellige ting og det hos man bla ved at SPØRGE! Alle kender en labrador eller gravhund. Men vi går selv en meget sjælden race som meget få kender og hvis ikke folk spurgte andre. Ville der være endnu færre. Har selv solgt en hvalp ved hjælp fra en HG'er og de var aldrig selv kommet på racen. Der finder jo 300 racer og det er godt at høre erfaringer. Vores race er da ikke ubetinget som den står beskrevet i bøgerne. Min veninde har gennem mange år talt om hund og om ikke andet så er jeg der til at give gode råd og hjælpe;-) vi starter alle et sted.


  • #8   21. jun 2011 Mellempuddel måske... Hvis hun ikke er så meget til hundehår smiley

  • #9   21. jun 2011 Sarah puddel kunne måske være en mulighed men skal klippes. Hun havde forelsket sig i vores bedlington men jeg synes ikke at en sådan passer ind i deres familie. Den er også for skarp
    Mette hun har allerede gennemlæst hjemmesiden. Ang opringning, det vil jeg sige til hende. Endnu en gang tak for hjælpen.


  • #10   22. jun 2011 Jeg vil foreslå collien det er en familiehund der ville elske løbeture og træning - og så elsker den børn, såfremt den vænnes til søde børn, men det lyder til at de børn hun har er meget velopdragne og har en alder, hvor man godt kan lære dem, hvordan man omgåes en hund.
    Den fåes både som korthåret og langhåret. Den langhårede er der mindre pelspleje med end man umiddelbart skulle tro, især hvis man vælger de linier der ikke ligner deciderede pelsboller.


Kommentér på:
hjælp til valg af race

Annonce