{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Et etisk spørgsmål {{forumTopicSubject}}


hej alle.

jeg har en meget hård beslutning jeg skal tage, og håber i kan hjælpe med at komme med jeres ærlige meninger, hvad det end er.

jeg har for 4 år siden fået min dejlige lille Bamse. der fik jeg at vide af sælger, at han kun var 1 år gammel.
jeg har så senere fået af vide af to forskellige dyrelæger, at han nok nærmere nu er 10 år og ikke 5 år.

Bamse har her på hans "gamle" dage fået en masse skavanker. han sover rigtigt meget, får let blå mærker, får skæl og har svært ved selv at holde hans øre rene.
hans blå mærker og skæl, gør han tit har ondt på dele af kroppen. hans ben er begyndt at knage når man rør ved dem, og han bliver ledt træt af at gå rundt.

men det værste er nu, at han har fået en meget slem pardentose. for 4 måneder siden skulle han have ordnet sine tænder. hvor han af sig selv havde tabt 5 tænder og dyrlægen yderligere trak 11 ud. han har nu ca 8 tænder tilbage. og igår da jeg tjekkede hans mund er der igen 2 tænder der sidder løs.

han kan ikke længere tygge sin mad. han kan tygge chips de få gange han får det. han har aldrig giden at tygge i kødben, hvilket har hjulpet til med at give ham rådne tænder.

hvis det bliver ved i denne fart, går der nok højst 1-1,5 år før han ikke har flere tænder tilbage, og derfor så slet ikke vil kunne spise ved egen hjælp.

mit spørgsmål er, hvor langt skal man gå?hvor mange tænder skal han undvære inden det er for synd at holde ham i livet?
er det allerede tid nu, når hans tænder stadig rasler ud trods en tandrensning for kun 4 måneder siden.
er det egoistik af mig, at udskyde en aflivning, når han har så mange skavanker der går det svært for ham at fungere ordentligt
han fungere i dagligdagen nu, men hv




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et etisk spørgsmål
Kommentér på:
Et etisk spørgsmål

Annonce