677 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Renlighed.. Jeg forstår det ikke... Renlighed.. Jeg forstår det ikke...

Nu bliver Nova snart 6 måneder så jeg synes efterhånden hun godt snart må blive renlig..

Om mandagen arbejder jeg fra kl 12.15 til kl 18 og fra tirsdag til fredag arbejder jeg fra 7.30 til 14.. I weekenden er jeg stort set altid hjemme hele dagen..

Når jeg kommer hjem fra arbejde mandag er der et dejlig tørt gulv uden nogen form for uheld smiley Men ALLE andre dage har hun i hvert fald tisset på gulvet 1 gang.. Hun er heller ikke renlig om natten medmindre jeg sover på sofaen..

Selvom jeg er hjemme og hun kommer ud hver gang hun har spist, leget og sovet og en gang i timen så formår hun stadig at tisse på gulvet.. Man kan jo godt holde på lidt af det til man kommer ind igen..

Jeg er ved at blive fuldstændig sindssyg når jeg ved hun sagtens kan holde sig..

Er der nogen der har et bud på hvad der sker (eller ikke sker) inde i hovedet på min hund????

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renlighed.. Jeg forstår det ikke...
  • #1   30. aug 2011 Hvad gør du når du ser hende tisse?
    Og hvad gør du når du kommer hjem og hun allerede har tisset?
    Kan hun signalere at hun skal tisse?
    Har hun mulighed for at selv gå ud, mens du er hjemme?

• #2   30. aug 2011 Næææ... men jeg har en teori....( som altid har passet på mine hunde )
    Jeg mener IKKE man skal rende ud med sin hvalp en gang i timen..( dag og nat )..... man vænner bare hundens blære til at skulle tømmes ofte... Og det tror jeg mange gange er skyld i , at hunden ikke kan holde sig særlig længe , når den bliver større .....
    Men der er jo bare MIN mening.... men slet ikke så tosset , når jeg selv skal sige det ... :o)

• #3   30. aug 2011 Hvis jeg en sjælden gang ser hende tisse så siger jeg nej.
    Hvis jeg ikke ser det så tørrer jeg bare op.
    Da hun var 5 uger gammel begyndte hun at pive ved døren og hun blev lukket ud hver gang.
    Hun kan ikke selv gå ud når jeg er hjemme.

Jeg har prøvet flere muligheder.. Jeg har også prøvet at holde øje med hende og vente på at hun sagde til eller lignede en der skulle noget men hun er bare ligeglad.. Hun vil bare tisse og skide på gulvet

• #4   30. aug 2011 Jeg er måske også ening i, at det kan have noget at gøre med at hun ikke kan holde sig. Min Selina på 4 måneder, sover igennem og holder sig i 8 timer (mens jeg sover) Hun holder ikke så længe om dagen. Der kommer hun efterhånden ud hver 2,5 timer. Når hun er alene laver hun heller ikke noget. Måske skal du lad gå lidt længere tid mellem at du går ud med hende.

• #5   30. aug 2011 Hun kan holde sig HVER mandag.. Det er 110 % sikkert at hun ikke har tisset på gulvet når jeg kommer hjem om mandagen.. Så hun kan jo holde sig og det er det jeg ikke forstår

• #6   30. aug 2011 Du skriver:
    "Da hun var 5 uger gammel begyndte hun at pive ved døren og hun blev lukket ud hver gang."
    Jeg går ud fra at hun stadig bliver lukket ud hvis hun piver, eller viser andre tegn, ved døren?
    Bliver hun lukket ud alene?

• #7   30. aug 2011 Hun bliver selvfølgelig stadig lukket ud hvis hun giver tegn.. Det sker bare stort set ikke mere.. Jeg aner ikke hvorfor hun holdt op med at pive ved døren.. Hun bliver stort set altid lukket ud sammen med i hvert fald en af de andre

• #8   30. aug 2011 Okay det vidste jeg ikke.. Så blev jeg så meget klogere.. Man lære noget nyt hele tiden smiley

• #9   30. aug 2011 vi har lidt det samme med en tæve dog kun knapt 13 uger... hun kan holde sig 7-8 timer om natten, men puha om dagen sker det hele tiden synes vi, hun har så fået konstateret blærebetændelse, har du fået checket for det ????

• #10   30. aug 2011 det der med at der skal gå lænegere tid evt inden man går ud med dem, ja men så når de jo bare at gøre det indendørs inden man kommer ud... smiley

• #11   30. aug 2011 Hun havde blærebetændelse da hun var helt lille men har ingen symptomer på det nu

• #12   1. sep 2011 Jeg har desværre samme problem med min 9 mdr. gamle Griffon.
    Hun holder sig hele natten og i weekenderne op til 10 timer uden problemer (sover længe) - Hun laver aldrig noget når vi er hjemme, heller ikke selvom der går mange timer imellem hun kommer ud. Så snart hun går en til døren kommer hun ud, men der kan nemt gå 4-5 timer imellem.
    M E N, når hun er alene kan hun tisse 3-4 gange og af og til også stort (selvom hun har lavet det på morgenturen).. :o/
    Vi lægger stadig en avis, da vi ikke vil have ødelagt gulvene. Så hun tisser i det mindste på den. Men fjerner vi avisen når hun er alene, gør hun det bare på gulvet i stedet..
    Vi er efterhånden liiidt rætte af det, eftersom gulvet skal vaskes hver dag og det generelt er rigtig ulækkert.
    Så følger med og håber på gode råd.. Synes vi gør alt efter bogen..?

Kommentér på:
Renlighed.. Jeg forstår det ikke...

Annonce