Hvad skal man tro, langt Hvad skal man tro, langt
Vi har nu 2 hunde Nova som lige om lidt er 23 måneder fik vi som voksen fra opdrætter i maj.
Hendes 2011 historie er sådan:
Januar parring
april hvalpe
12. maj sælges til os og derved omplaceres.
Det virker som om hun falder super til. Hun er en hurtig og legesyg hund, meget livlig og vaks..
Juli er med på køreferie til Frankrig
August får bofælllesskab med Ipsen 9 uger gl. hvalp.
Vi har nogen tid syntes at Nova er begundt at gå noooget så langsomt, og hun gad bare ikke hvalpen overhovedet...
For 10 dage siden var Ipsen så til vaccination, Nova var med og vi talte med dyrlægen om hende, at hun er langsom og MEGET stille. Han undersøger hende og synes det virker som om hun har ondt i ryggen, hun er faldet ned på ryggen i juni da hun hoppede efter legetøj... Hun smertestilles i sidste uge og vi kan se at hendes overskud til hvalpen bliver bedre, hendes legeiver kommer også lidt tilbage, og hun rører sig bedre, det er ikke tilbage til den gamle hund med bedre...
Pillerne stoppede fredag, og i dag til morgen virkede hun træt og gad ikke rigtig noget, meeen så tog vi til stranden til middag, og hun drønede rundt, hoppede på sten, gravede i sandet jagtede bølgerne osv, så nu er vi tilbage ved om hun virkelig bare er deprimeret efter alle de ændringer eller hvad vi da skal udlede af det her...
Ringer til dyrlægen i morgen, og skal have hende undersøgt med røntgen i ryggen samt vi have taget en blodprøve, men vi synes godt nok det er sært at hun næsten ikke kan trækkes med på en tur hvor vi bor, men på stranden er der intet i vejen..
Hvis hun havde ondt ville hun så alligevel hoppe så glad rundt når det er et sted hun elsker at være, tænker da at smerter er smerter uanset om man går tur i det lokale eller ved vandet
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
Jeg har en jack russell terrier, min dyrlæge mente han havde Pl. Opdrætter bliver tosset og siger min dyrlæge tager fejl. Ny dyrlæge kommer til, han kender ikke hunden eller mig. Min hund bliver undersøgt for PL og jeg vælger at lade ham HD fotografere også. Og godt jeg gjorde det, for det viser sig, at min hund har HD og meget løse hofteled. Begge lidelser er meget almindelige på små hunde. Ifølge dyrlægen, burde min hund ikke kunne gå, men det kan han. Han springer rundt som en vårhare, men har får også smertestillende hver dag, og har fået det 1½ år nu. Han går til kiropraktor jævnligt, for han har stadig ondt, og aflaster sine ben, så det går lidt ud over hans ryg og forben.
Men han har det godt, og elsker sine lange gåture ( ca 3 - 4 timer dagligt)
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Det er ofte sådan med hunde at når de leger og tonser rundt danner de selv et morfinlignede stof i kroppen.
Når de så kommer hjem kan de trække sig væk fra familien fordi de har smerter.
Har lige mistet en HD hund , der var flere der ikke kunne forstå vi lod hende aflive, netop fordi hun var glad og legesyg hvis hun så børn eller en bold.
Men hjemme var hun bare fuldstændig tilbagetrukket trods smertestillende. Vi prøvede alt men det bedste vi kunne gøre var at give hende fred i følge dyrlægen
Så det er godt i får hende undersøgt grundigt
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 957 Svar: 17.992
For Nova var i løbetid i juli, og jeg synes hun slikker sig bagtil, men har kigget men der er ingen udflåd eller lignende
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 957 Svar: 17.992
Hvad skal man tro, langt