28. feb 2010 Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 42 Svar: 194
Keeshond eller chow chow? Keeshond eller chow chow?
Manden og jeg drømmer om familieforøgelse.
Vi har to små hunde nu, og manden har sagt stop!
Ikke flere "tøsehunde"
Vi har haft boxer og er smask forelsket i racen.
Men vores livsførelse gør bare at drømmen om en boxer (eller to) må lægges på hylden de næste mange år.
I hverdagene er det primært mig der skal tage mig af pelspleje, gåture, aktivering og fodring. Så jeg mener også at jeg har ret til at nedlægge veto!
.... Men vi skal jo gerne nå til enighed....!
Vi er begge vilde med Keeshond og Chow Chow. Men helt ærligt, er vi lidt usikre på om de to (vidt forskellige!) racer ville matche vores familie. Vi er selvfølgelig villige til at tilpasse os hunden også, men i det store hele, skal hunden altså passe til OS!.
Hvad kan I sige om racerne, som jeg IKKE kan læse mig til i en bog???
Gerne lidt erfaringer, både m.h.t. sygdom, sind, aktivitetsniveau o.s.v.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 446
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 40
Keeshond er en vagt hund så den gør en del. Det kunne også være vores næste hund..
Hvis du gerne vil have en spids hund kunne samojeden også være en mulighed..
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Meget kontaktsøgende og med flot kontakt til ejer.
Skønt skønt sind.
Min opfattelse af chow chow er at de er noget reserverede og egenrådige.. Og ikke nødvendigvis "søde hunde"
feb 2006
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
feb 2006
feb 2006
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 42 Svar: 194
Og ja; Keeshond er SÅ lækker!
Jeg har ingen problemer med pelspleje - jeg er vant til det med dem jeg har nu...
Vi vil gerne have en glad, aktiv (dog ikke OVERaktiv) og ikke mindst en lydig hund.
Det er jeg selvfølgelig godt klar over at jeg, som hundeejer skal give hunden, men den skal være relativ nem at arbejde med.
Jeg tror vi er nået frem til at chow chow skal stryges fra listen
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 18
Det er en selvstændig race af; keeshound, chow chow og samodjede :o)
Klart vores næste hund engang om mange år.. den skulle have det bedste fra alle tre racer og fåes i mange farver :o)
feb 2006
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 12
Vi har to chow chow´er (o: Som de andre skriver er de svære at opdrage. De er lidt lige som katte. De gør hvad der bliver sagt, hvis de gider!!
Begge vores at totalt puttehunde! De knytter sig meget til os og elsker at være hvor vi er. Det er en hund der sætter stor pris på sine mennesker og passer godt på dem. De har aldrig været ondskabsfulde og har aldrig bidt eller snappet efter nogen!! De er rigtig gode til børn og andre hunde (vores er to hanner) Vi har dem ofte med til venner og familie og det er der slet ingen problemer med!
De elsker at gå tur, men de elsker ligeså meget at sove og hygge (o:
Vores den "store" har dårlige hofter (han er blevet fotogtaferet for HD og AD) Men han har endnu ikke været plaget af det overhovdet, og det håber vi selvfølgelig heller ikke at han bliver!
Der er lidt pelspleje, men jeg synes ikke at det er så slemt. Men man ved jo også at det er noget man bare skal tage sig tid til når man vælger en hund med den pels!
Deres eneste svaghed er at de stikker af, hvis de får changen (o: Og Det har jeg også hørt fra rigtig mange andre chow ejere (o:
Jeg kan (selvfølgelig) kun varmt anbefale chow´en (o:
Held og lykke med valget af hund!!
Hilsen fra Anette.
sep 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Keeshond eller chow chow?