{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.410 visninger | Oprettet:

Keeshond eller chow chow? {{forumTopicSubject}}

Manden og jeg drømmer om familieforøgelse.
Vi har to små hunde nu, og manden har sagt stop!
Ikke flere "tøsehunde" smiley
Vi har haft boxer og er smask forelsket i racen.
Men vores livsførelse gør bare at drømmen om en boxer (eller to) må lægges på hylden de næste mange år.
I hverdagene er det primært mig der skal tage mig af pelspleje, gåture, aktivering og fodring. Så jeg mener også at jeg har ret til at nedlægge veto!

.... Men vi skal jo gerne nå til enighed....!

Vi er begge vilde med Keeshond og Chow Chow. Men helt ærligt, er vi lidt usikre på om de to (vidt forskellige!) racer ville matche vores familie. Vi er selvfølgelig villige til at tilpasse os hunden også, men i det store hele, skal hunden altså passe til OS!.

Hvad kan I sige om racerne, som jeg IKKE kan læse mig til i en bog???

Gerne lidt erfaringer, både m.h.t. sygdom, sind, aktivitetsniveau o.s.v.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Keeshond eller chow chow?
  • #1   16. sep 2011 Mit hjerte er røget til keeshonden, og min erfaring uden at have ejet hverken den ene eller anden, er at keeshonden er meget mere approachable, eller hvad man skal sige. Ikke så reserveret og meget mere rolig ved fremmede og andre hunde

  • #2   16. sep 2011 Den bedste måde at finde ud af det hele på er at finde to opdrættere eller private som har haft racen gennem nogen tid.. smiley derfra får du nok de mest kompetente svar.. smiley Kender ikke selv til Keeshond men Chow Chow har min søster.. ;o) Og derfra kan jeg sige at de kræver en del pelspleje, og træning fra starten af.! min søster har aldrig gået til træning med sine hvilket kan ses og mærkes når hun har dem med nogen steder, de lystre ikke en pind... men hjemme er de nogle rare hunde som der ikke ret er i vejen nogen steder, de smider sig gerne i et hjørne af sofaen sammen med "mor" også nyder livet..

  • #3   16. sep 2011 Jeg har fået af vide at en Chow Chow er meget svær at opdrage og man skal være over den til hver en tid, men jeg tror også at det kunne blive vores næste hund.

    Keeshond er en vagt hund så den gør en del. Det kunne også være vores næste hund..

    Hvis du gerne vil have en spids hund kunne samojeden også være en mulighed..


  • #4   16. sep 2011 Jeg har mødt en keeshond til ringtræning og hold op hvor var han lækker og dejlig.
    Meget kontaktsøgende og med flot kontakt til ejer.
    Skønt skønt sind.

    Min opfattelse af chow chow er at de er noget reserverede og egenrådige.. Og ikke nødvendigvis "søde hunde"


  • #5   16. sep 2011 Chow chowen virker også på mig mere skarp, og en ret stor mundfuld rent opdragelsesmæssigt- eller også har jeg bare rendt ind i "dårlige" ejere, som ikke har vidst, hvad de gik ind til

  • #6   16. sep 2011 Jeg hjælper et ungt par der gerne vil have en Chow chow hvalp. Jeg er rystet over hvor lidt opdrætterne gør ud af sundheden. Racen har problemer med HD og især AD, men mange vil ikke teste. Jeg så en parring hvor tæven havde C-hofter og og hannen AD 3. Derudover kan de have problemer med patella og spondylose. Det er DKK opdrættere jeg har søgt hos.

  • #7   16. sep 2011 Keeshond testes for HD, AD og PHPT.

  • #8   16. sep 2011 Jeg kan se, at du er fra Østjylland. Der er udstilling i spidshundeklubben i Gjern lørdag d. 8/10. Der kommer 16 keeshonds, så der er lidt at kigge på smiley Vi tager også af sted for at møde flere individer og opdrættere

  • #9   16. sep 2011 Mht. til Chow Chow, er det også egenrådigheden og det at den er reserveret, vi er bekymret for. Vi vil gerne have en hund, som kan med børn. Vi har ingen selv, og får heller ingen, men vi har tit besøgende børn.
    Og ja; Keeshond er SÅ lækker!
    Jeg har ingen problemer med pelspleje - jeg er vant til det med dem jeg har nu...
    Vi vil gerne have en glad, aktiv (dog ikke OVERaktiv) og ikke mindst en lydig hund.
    Det er jeg selvfølgelig godt klar over at jeg, som hundeejer skal give hunden, men den skal være relativ nem at arbejde med.

    Jeg tror vi er nået frem til at chow chow skal stryges fra listen smiley ... Selvom den er lækker lækker lækker!!


  • #10   16. sep 2011 Hvad med en Eurasier?? :o)

    Det er en selvstændig race af; keeshound, chow chow og samodjede :o)

    Klart vores næste hund engang om mange år.. den skulle have det bedste fra alle tre racer og fåes i mange farver :o)


  • #11   16. sep 2011 Jeg ved ikke om kees'en er decideret nemt at arbejde med- det er jo en spids og de er selvstændige, men de skal bare kunne se et formål med at gøre, som hende tossen med snoren i hånden siger.

  • #12   20. sep 2011 Hej.

    Vi har to chow chow´er (o: Som de andre skriver er de svære at opdrage. De er lidt lige som katte. De gør hvad der bliver sagt, hvis de gider!!

    Begge vores at totalt puttehunde! De knytter sig meget til os og elsker at være hvor vi er. Det er en hund der sætter stor pris på sine mennesker og passer godt på dem. De har aldrig været ondskabsfulde og har aldrig bidt eller snappet efter nogen!! De er rigtig gode til børn og andre hunde (vores er to hanner) Vi har dem ofte med til venner og familie og det er der slet ingen problemer med!

    De elsker at gå tur, men de elsker ligeså meget at sove og hygge (o:

    Vores den "store" har dårlige hofter (han er blevet fotogtaferet for HD og AD) Men han har endnu ikke været plaget af det overhovdet, og det håber vi selvfølgelig heller ikke at han bliver!

    Der er lidt pelspleje, men jeg synes ikke at det er så slemt. Men man ved jo også at det er noget man bare skal tage sig tid til når man vælger en hund med den pels!

    Deres eneste svaghed er at de stikker af, hvis de får changen (o: Og Det har jeg også hørt fra rigtig mange andre chow ejere (o:

    Jeg kan (selvfølgelig) kun varmt anbefale chow´en (o:

    Held og lykke med valget af hund!!

    Hilsen fra Anette.


  • #13   25. sep 2013 Jeg vil siger Keeshond. smiley

Kommentér på:
Keeshond eller chow chow?

Annonce