siger hundeloven dette? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en schæfer der ikke bryder sig ret meget om andre hunde, især de små. Det skyldes et utal af overfald og lign. af primært små hunde. Nå, men det er en anden sag...
I dag kom en løs lille hund løbende hen til min hund, som selvfølgelig reagerer ved at springe ud i snoren og gø. Og hvis den lille hund gik tæt nok på, ville min sikkert bide fra sig.
Jeg har altid snor på min hund.
Her er så det relevante. Ejer af den løse hund påstår at min hund SKAL bære mundkurv, hvis den bider andre hunde, til trods for at de er uden snor. I flg hundeloven.
Jeg har så forsøgt at læse i loven, men finder kun frem til at hunden enten skal være i snor eller bære mundkurv, medmindre andet af påbudt af politi af den eksakte hund.
Hvad siger i??
okt 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 605
jeg kan kun antage at du er ved at træne denne dårlige adfærd væk, men at hund skal have mundkurv på synes jeg er synd, dog hellere det end at den går totalt flimmelim og måske får skadet et andet levende væsen
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 209 Svar: 673
Jeg ville aldrig give min hund mundkurv på....
okt 2011
Stk. 2. I politivedtægterne kan der optages bestemmelse om, at hunde på de i stk. 1 nævnte steder altid skal føres i bånd, ligesom det af færdselshensyn kan bestemmes, at hovedreglen i stk. 1, 1. pkt., uden for de der nævnte områder skal komme til anvendelse for bestemt angivne veje eller ejendomme.
Stk. 3. Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinschere, rottweilere, buldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois'er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Bestemmelserne gælder ikke hunde, der benyttes af politiet, hæren, skov- og jagtbetjente, vagtselskaber o. lign., eller jagthunde, der af en person, der har fuldt herredømme over dem, anvendes til jagt inden for den i jagtloven fastsatte jagttid.
nov 2006
nov 2006
okt 2011
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 139
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Så må andre selv have styr på deres hunde. Din hund bør kun have mundkurv på, hvis du lader den gå løs (og egentlig kun i så tilfælde hvis du ikke har kontrol over den, men for en sikkerhed skyld bør den nok have enten snor eller mundkurv) eller ikke har kontrol over den med snor på.
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 525
Er selv dødtræt af at skulle være skrækslagen, hver gang en stor hund (uden snor), stormer hen til mine to småkravl, som bestemt sender frygt/aggressionsignaler og derfor kan komme til at foranledige et angreb, som let vil kunne gøre stor skade på dem. Har selv haft Schæfere i 25 år og gav dem altid snor på, når der var andre hunde i sigte. Andet kan folk simpelt hen ikke være bekendt. Hvorfor dog tage risikoen for et frygteligt uheld, fremfor at skulle fremstå som en der har "helt styr" på deres hund. det har nemlig de færreste.
nov 2006
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Folk er så irriterende ligeglade med andre, det er totalt manglende respekt at lade deres hunde rende løs, hvis de ikke har styr på dem. Og nej, hvorfor i alverden dog have mundkurv på din, når du har snor og den ikke gør noget medmindre de serverer sig selv på et fad!
jun 2009
Helt enig. Et udsagn som : "Om så den hopper ind i munden på din hund", er helt ude i skoven og får bestemt personen til at fremstå som torskedum. Der er jo ingen logik i sådan et postulat. Alle ved jo, at den som retmæssiogt har sin hund i snor, har loven på sin side. Også i forsikringsmæssige sammenhænge.
jun 2009
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Jeg har så ikke dit problem med mine bjæffer...Men hvis jeg har tæver i løb, så har jeg en god stok med, netop fordi der er nogen som bare ikke kan kalde deres hund til sig, og er ligeglade......
Men lige så snart jeg løfter kæppen, så kommer de i strakt galop og tager ders hund i snor......
Så kan de lære det kan de..... Det er synd for deres hunde, men jeg skal noj bestemme hvem min tæver skal parres med....
Jeg gør det samme hvis jeg har en ny lille hvalp med....Jeg går i mellem...for en ny hvalp skal kun have gode oplevelser med andre hunde.....
Ellers ender den som din.....
nov 2006
Og Snow: det er en tæve jeg har.
siger hundeloven dette?