{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

KUN til dem IMOD mundkurv ide. {{forumTopicSubject}}

hej folkens, som vindene blæser for tiden, omkring mundkurv ideen, ser det desværre ud som om det nok bliver fremtidens løsning på angrebs problemerne.....

dette er lånt fra en artikel fra Berlinske tidne :

Derfor ønsker Dansk Kennel Klub, at politiet udnytter paragraf 6 i Hundeloven, der blev strammet i 2003, så politiet kan kræve, at hunde, man vurderer er farlige, skal føres i snor og - i hvert fald for hanhundenes vedkommende - bære mundkurv, når de færdes i det offentlige rum.

»Men der skal åbenbart ske et overfald, før politiet faktisk pålægger ejeren at sørge for snor og mundkurv. Derfor har vi netop bedt om foretræde for Folketingets Retsudvalg for drøfte, om intentionerne i Hundeloven kan blive til realiteter, f.eks. gennem en administrativ vejledning, eller om loven skal suppleres med et snor- og mundkurvspålæg for visse typer af hunde,« siger Vibeke Knudsen.

hvis dette skulle gå igennem, kan det komme til at ramme disse racer der hører under kategorien Powerdogs :

Amerikansk Bulldog
Amerikansk Pit Bull Terrier
Amerikansk Staffordshire Terrier
Boerbol
Bullmastif
Bullterrier
Cane Corso
Dogo
Dogue De Bordeaux
Engelsk Bulldog
Fila Brazilero
Fransk Bulldog
Neapolitian Mastiff
Olde English Bulldogge
Presa (Dogo De Canario)
Staffordshire Bullterrier
Tosa Inu

(skal lige sige at der ikke står nogen steder at det er ALLE disse racer det vil omhandle, men ret sansynligt nogen af dem)

og nu er det så jeg vil spørge jer der er IMOD mundkurv,.... hvad kan vi gøre for at, standse ideen.

Lykke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KUN til dem IMOD mundkurv ide.
  • #1   28. feb 2007 jeps....

Lykke

• #2   28. feb 2007 Jeg ved ikke hvad man kan gøre for at standse ideen... udover at standse overfald?

Jeg er imod mundkurven.. for såvidt jeg har forstået kommer det også til at belaste alle de hunde som ikke er en del af problemet?

• #3   28. feb 2007 tror ikke vi kan gøre andet end at håbe de ikke indfører det...

når det handler om love/ politik tror jeg ikke vi almindelige mennesker kan sige så meget, skaden er sket efter alle de hunde angreb...

kommer loven ikke, håber jeg bare de uansvarlig ejere tænker sig lidt mere om i fremtiden, så de ikke ødelægger det for os alle.. så dne pludselig skulle komme den lov..

• #4   28. feb 2007 ja nemli.... den ide er for mig at se latterlig, fordi den rammer ALLE inden for disse racer, istedet for at ramme dem der skaber problemerne....

massestraf fordi nogle enkeltindivider skaber problemer.... det svarer til, at fængsle ALLE muslimer fordi nogle få laver terror handlinger..... TOTAL unfair...

Lykke

• #5   28. feb 2007 Er det en liste der står skrevet i avisen ?

• #6   28. feb 2007 Enig Kisser..
    Naja får heller ikke mundkurv på.. det vil jeg bare ikke byde hende.. never ever..

• #7   28. feb 2007 Jeg er både for og imod.
    Hvis en hund bider en anden hund så skal den føres i snot og have mundkurv på.....

Hvordan man stopper dette. Ja det er et godt spørgsmål.
    Men synes først og fremmest at der skal strammes op på de regler der gælder i forvejen......

Da disse regler faktisk uddyber det med at bære mundkurv på hunde der har bidt en anden hund uanset race

• #8   28. feb 2007 mine får det heller aldrig, hellere få alle de bøder som der nu kan komme,, og så må vi tage den derfra...

ja hvis politiet nu gider gøre noget ved det,,,

• #9   28. feb 2007 Karina...ideen bliver støttet kraftigt af DKK, og den er nået politikernes borde....

spørgsmålet er om vi bare skal sidde og vente på at den går igennem...eller komme frem og markere os....
    demonstrere.... et eller andet.... om ikke andet, så for at vise vores uenighed....

Lykke

• #11   28. feb 2007 Jeg synes personligt en hund med mundkurv ser skræmmende ud... og det "gadebillede" jeg får oppe i hovede hvis den lov bliver indført... er bestemt ikke rar...

Tænker også på følgerne for de hunde som skal bære den... det må da være en psykisk belastning for dem.. ja jeg ved ikk hvad jeg skal mene... synes jo heller ikke det kan være rigrigt med alle de skide overfald!

• #12   28. feb 2007 nej listen er fundet et andet sted

Lykke

• #13   28. feb 2007 håber ikke det bliver løsningen, for jeg vil have så svært med gøre det over for nogen af mine hunden.... og især fordi ikke gøre noget.....
    jeg har en gang sat en mundkurv på Pumba da han var til dyrelæge og have meget ondt i bennet at vi ikke måtte røde uden han tog snuden op til hånden og puff den væk... og dyrlæge sagde for en sikkerhedskyld,men jeg lover for han bliv bare værre.. at holde han stresse totalt, og var fuldstændig i panik, for han kunne jo ikke forsvare sig, så tog den af ham igen.......

så vi er nød til finde en anden løsning på problemet

• #14   28. feb 2007 Listen gir ingen mening.. 2 af racerne er forbudte og der er flere af racerne jeg ikke vil betegne som powerdogs..

Men syntes nu ingen hunde,skal bære mundkurv,medmindre de er bevist farlige for deres omgivelser

• #15   28. feb 2007 Karina...hva nu hvis koncekvensen af ikke at bruge mundkurv, er at du får fjernet din hund...og ikke kun en bøde

Lykke

• #16   28. feb 2007 Thomas.. enig med dig igen,som for det meste..ss

Alias.. nej,jeg gør osse smiley

• #17   28. feb 2007 thomas- netop...

hvem går løs med sin hund i indre by? nørrebro. østerbro , amager osv... det gør mange mennesker kan jeg sige jer, bliver helt dårlig når jeg kører forbi folk der gør det. for lige pludselig så er de smuttet hvem ved

går kun ind for at slippe dem løs på lukkede områder, hundeskove osv..

synes vi i kbh mangler nogle lukkede områder, tænker ikke store skove men bare et lille areal med en indgang hvor folk med aggressive hunde kan gå hen., og stadig holde øje med andre hunde..

klart at de synes deres hunde skal have lov til at være løse, men problemet er bare pludselig kommer der en andne hund..

• #18   28. feb 2007 jeg har i tråden sagt, at det ikke er sikkert at alle disse racer på den liste bliver aktuelle.....

og jo Pitten er med....for selvom den er ulovlig...findes der masser af dem i DK....

Lykke

• #19   28. feb 2007 lykke-- hmm ja så må vi se til den ting.-

det er jo nemt for dem som bor på landet hvem kommer der. den lokale landbetjent nogle gange,

svært for os i kbh ikke at blive opdaget kan man sige.. så blev det fjernelse af hunden, ja så tror jeg bestemt internaterne vil være proppet inden længe..

• #20   28. feb 2007 jeg har fundet listen her....hvr den står i en ANDEN forbindelse.... jeg tog listen med herind, fordi det er en liste over såkaldte Power dogs....

(link fjernet)

faktisk er denne debat også ret interesant

Lykke

• #21   28. feb 2007 nemli Kisser.... ved bid er vi forbi mundkurv....men ved aflivning...

Lykke

• #22   28. feb 2007 Kisser.. de behøves ikke at bide,for at få snor og mundkurv påbud.. smiley

• #23   28. feb 2007 men Thomas...vil du som snorluftende hundeejer, straffes på lige fod med de folk der IKKE bruger snor, og lader deres hunde angribe andres hunde????
    for det vil jeg ikke....

Lykke

• #24   28. feb 2007 jeg har ikke et problem med at angrebslystne hunde skal bære mundkurv (enkeltindivider)...mit problem er at man skærer alle racerne over en kam, og pålægger det for ALLE..... det er sq at skyde forbi målet....

Lykke

• #25   28. feb 2007 Thomas: er enig med dig, emn det er jeg jo næsten altid, så vend dig til det :o)

Kisser: Hvis en hund bider et menneske, ja så skal den aflives. men bidr den en hund, ja så kommer det an på såmeget synes. Var hunden i snor og bed en løs hund der kom hen til den, så Nej så skal den ikke aflives.

Men er hunden løs og løber over og overfalder en anden hund, så skal den have mundkurv på.
    Slår den den anden hund ihjel, ja så skal den aflives.

Bare mening folkens

• #26   28. feb 2007 hvad er det lige nøjagtigt der giver en hund med mundkurv SÅ dårlig livskvalitet ?

• #27   28. feb 2007 århhh Kisser det de nu har gang i...bekræfter kun den holdning jeg har haft til DKK længe.....

Lykke

• #28   28. feb 2007 weeee du kan jo prøve at gi DIN hund en mundkurv på...så vil du se hvor glade hunde er for det....

Lykke

• #29   28. feb 2007 Lykke

Var det et svar ?

• #30   28. feb 2007 og lad os så sige at, min hund ville acceptere en mundkurv... så har JEG en holdning om at min hund ikke ved at gå med sådan en, bliver stemplet som dræber.... for det er lige hvad folk vil tænke.....

vi var heller ikke vilde med jødestjernerne, vel.???? hvorfor var vi ikke det.... fordi det er skide krænkende at skulle udstilles åbenlyst, som noget andre ikke kan li....
    (jeg har ikke noget imod jøder...men det var der en masse uvidne typer der havde dengang)

at give alle mundkurv på er det samme som, at sige " ja disse hunde er alle farlige".....og det vil kun skade et i forvejen dårligt ry, for disse hunde....og jeg vil ikke tvinges til at sige at ALLE muskelhunde er farlige.... no way

Lykke

• #31   28. feb 2007 ja weeee det var det.....ville du selv bryde dig om at blive pålagt at give DIN hund mundkurv på....

Lykke

• #32   28. feb 2007 altså når en hund bider skal den aflives.... men en hund som aldrig har gjordt noget skal bære mundkurv, gør hund mere farlig ind den er....
    når jeg ser en hund med mundkurv går jeg pænt uden om, for det første jeg tænker er farlig hund....

hunden har vel oså et behov for have kontakt med andre hunden efetrsom det er flok dyr......... så det er vigtig at de er sammen med andre,,,og for lære ders egnet sprog.... og jeg vil da aldrig lad min hund lege med hund som har mundkurv på eftersom at der må være en grund til det...

altså jeg med heste som også er flok dyr, at det er vildt vigtigt at de sammen med en eller flere fras ders egne art, for danne ders hestesprog... det har faktiske viste sig hete som har gået alene som så kommer til gå med andre, kan slet ikke aflæse sproget, for den har ike lært det, eller brugt det... så derfor kommer de for meste op slås...

så det må være lidt det sammen eftersom det de også er et flokdyr

• #33   28. feb 2007 Thomas.... vil det sige at 2 hunde der "samtidig" kommer op at slås, skal aflives??? aflivning at en hund ved slagsmål med anden hund, er for meget...for det kommer an på hele situationen....

Lykke

• #34   28. feb 2007 Lykke :

Netop den du tager op der kunne jeg godt se folk hernede i byen gå total i spåner hvis der kom en hund (f.eks min) gående med en mundkurv på.
    Alle ville sgi da hoppe til hver sin side og så ville snakken først gå i dette lille samfund..

• #35   28. feb 2007 Det har du da helt ret i Lykke, men det er da ikke et problem for hunden.

Og nej, jeg vil ikke bryde mig om at blive pålagt noget som helst, men jeg vile heller ikke synes det var en katastrofe

Og jeg ville da SLET IKKE foretrække at aflive hunden frem for at give den mundkurv på.

• #36   28. feb 2007 Det forbud er en gang p*s, hvis det bare skal gælde alle hunde af disse racer...........jeg vil ha det meget skidt med, at give Emma mundkurv på..........hun har altid snor på og kommer ikke bare lige til at springe på en anden hund.....netop fordi hun har snor på.....så ingen ups´er der..........ligesom alle andre racer burde ha...........PÅ MED SNOREN.............så er problemet næsten løst af sig selv.

• #37   28. feb 2007 sorry thomas jeg læste dit sidste indlæg forkert....

Lykke

• #38   28. feb 2007 Men jeg kan da sagtens se problemet med det signal man sender med en hund iført mundkurv.

• #39   28. feb 2007 hvad med det bløde alternativ:

Snor ELLER mundkurv ?

• #40   28. feb 2007 Kisser: Okay, så er jeg med :o) Og enig med dig :o)

• #41   28. feb 2007 nej jeg vil heller ikke aflive min hund hvis det bliver et tvangs spørgsmål med mundkurv.... og det er også derfor jeg råber op NU.... for jeg ville ønske at vi kunne gøre noget for synligt at vise vores modstand....

fatter heller ikke hvis folk med disse racer støtter DKK..... er de da slet ikke klar over at DKK`s handlinger vil ramme dem.... jeg mener hva blider de sig egentlig ind sårn at udtale sig om noget der vil få stor konsekvens for så mange hundefolk.... jeg ville BOYCOTTE dem hvis jeg som muskelhunde ejer var medlem af den forening....vis jeres uenighed med det de offentligt står frem og siger....

Lykke

• #42   28. feb 2007 Hvorfor slå alle over en kam.
    Fordi der er en hund der bider en anden hund i f.eks Skagen, ja så skal min da ikke lide under det.......

Men folkens sådan bliver det sikkert nok som Lykke skriver.....

• #43   28. feb 2007 Kisser

Ville du give ham en haltisele på ?

Eller en lille rød strikketrøje med indbygget kyse ?

I et land som Tjekkiet går der rigtig mange brugshunderacer rundt med mundkurv på. Det virker da ikke til at være et problem for hundene.

• #44   28. feb 2007 sig mig er vi danskere ikke blevet lover et dyrepoliti af politikerne ??? jo det er vi....
    hva med at appelere til at der kom lidt mere skub i det....
    lad det dyrepoliti, håndhæve den lov der tillader politiet at fjerne eller aflive aggresive hunde....
    længere er den bare ikke....

Lykke

• #45   28. feb 2007 "lad det dyrepoliti, håndhæve den lov der tillader politiet at fjerne eller aflive aggresive hunde....
    længere er den bare ikke....lad det dyrepoliti, håndhæve den lov der tillader politiet at fjerne eller aflive aggresive hunde....
    længere er den bare ikke...."

Nemmerlig.

• #46   28. feb 2007 Weeee: Helt enig.....

• #47   28. feb 2007 jeg bruger Halti til mine hunde, så jeg ved hvordan en mundkurv vil påvirke folk....for alle TROR haltien er en mundkurv.... de går i stor bue udenom....hvisker ting med ordene " uhha farlige hunde bla. bla.".... eller står på afstand, med store øjne og spørger " hvorfor har dine hunde mundkurv på? "....såååå joooo jeg ved udemærket hvordan det vil blive med de mundkurve....

Lykke

ps. glemte jeg at sige at sådan reagere 8 ud af 10 mennesker på gaden...hver dag....

• #48   28. feb 2007 Jeg gad godt vide hvordan fanden jeg skal montere et Gestapogitter på Berta..

Det er da uhumant.. En skandale.. :S

• #49   28. feb 2007 ja dem med hunde "unden snude"...får et gevaldigt problem... stakkels hunde...

Lykke

• #50   28. feb 2007 Kisser

Det er stadig kun DIT og Fru Hansens problem, ikke hundens.

Jeg tror ikke et sekund på at hunden, når du giver den mundkurv på, står og tænker: "åh nej, hvad skal jeg nu gøre hvis der kommer en og bider mig"

• #51   28. feb 2007 det kan egentlig undre mig at ikke flere herinde, er imod, deltager i debatten, og åbent viser deres modstand....
    hmmmm

Lykke

• #52   28. feb 2007 Gestapogitter..

Loooooooooooooooooooooooooooooool

• #53   28. feb 2007 nej men Weeee tror sq ikke det er specilet behageligt for en hund at ha sådan en mundkurv på... vi ka jo spørge Hannibal Lektor hva han synes (spøg)

Lykke

• #54   28. feb 2007 Kisser.. den flipper smiley

• #55   28. feb 2007 Kisser

Der vil ske nøjagtigt det samme som hvis du giver den en Halti på.

Den vil føle det ubehageligt fordi den ikke er vant til det.

• #56   28. feb 2007 nå men hva ka vi gøre....ville en demonstration IMOD mundkurve være en ide.... altså en gåtur til Chr. borg med alle vore skønne hunde ( i snor ) ?????

Lykke

• #57   28. feb 2007 Hvad forstår i egentlig ved en mundkurv ?

Tænker i på den slags der strammer omkring snuden så hunden ikke kan åbne munden ?

Eller den slags der nærmest er et gitter der hænger foran snuden ?

Den første typr må jeg så lige sige at jeg tager afstand fra. Den ville jeg aldrig bruge.

• #58   28. feb 2007 Jeg ville bestemt også være ked af hvis jeg skulle give Maximus mundkurv på.
    Tror bestemt ik at han ville blive glad for at få den på.

• #59   28. feb 2007 Kisser

Ja, det er jo også en måde at argumentere på *ggg*

• #60   28. feb 2007 nemli Kisser....
    Weeee, du sidder med din lille hvide hund på skødet (en hund der aldrig ville blive ramt af en sådan lov) og fortæller os, at det er ligegyldigt med mundkurv....

lidt svært at ta seriøst....

Lykke

• #61   28. feb 2007 Jeg mener at en hund med mundkurv på vil give det signal at den er farlig og man skal passe på.
    Forleden dag mødte en mand med sin lille hund som spurgte mig hvilken race min var. Da jeg så fortalte ham at det var en blanding af Rottweiler/Leonberger så trak han automatisk tilbage og sagde at det var en farlig hund

• #62   28. feb 2007 Lykke

Hvis det er det indtryk du har fået, så har jeg udtrykt mig dårligt.

Jeg mener ikke det er ligegyldig, jeg ville da også helst være fri. Men jeg mener bare ikke det er SÅ stort et problem FOR HUNDEN.

• #63   28. feb 2007 lad os så sige at den skod ide går igennem... hvilket signal sender det til børn (vores fremtidige hundeejere)??? det vil være svært at overbevise et barn om at en hund der står med mundkurv på ikke nødvendigvis er farlig.... de vil jo få et forskruet forhold til hunde....

bare en bi ting men alligevel.....

Lykke

• #64   28. feb 2007 Lykke: kunne ik være mere enig

• #65   28. feb 2007 weee ....jo det vil være et problem for hundens fremtid, ry og dermed overlevelse.... for der er ikke langt fra mundkurv til et reelt forbud mod disse racer....

Lykke

• #66   28. feb 2007 Normalt er jeg glad for DKK og syntes de har en rimelig fornuftig indgangsvinkel til mange ting, meeen her skyder de nok over målet.
    Jeg syntes ikke vi har behov for flere regler, påbud, forbud o.s.v Noget andet er, hvis det skulle blive aktuelt, hvordan i alverden skulle politiet håndhæve disse påbud. Der går tusindvis af disse racer rundt i Danmark for ikke at snakke om blandinger af disse. Hvordan i alverden skulle politet kunne styre dette show. De har sgu ikke engang kapacitet til at styre diverse hundehandlere og andre frygtelige mennesker, der vanrøgter dyr. Det læser vi jo gang på gang. Og erfaring med at skelne skæg fra snot har politiet jo heller ikke.
    Nej lad os da få det dyreværnspoliti vi trænger til, så kan der blive uddannet personer til at varetage de opgaver, der allerede ligger og venter og der ikke bliver gjort nok ved.

Hej fra Lene og Athena

• #67   28. feb 2007 Hej,
    har desværre ingen gode ideer, men synes bestemt at vi hundeejere af disse dejlige racer, skal klage over Dansk Kennel klub, jeg tror bestemt ikke det er vores racer der er problemet i denne sag, for Dansk kennel klub har allerede stemplet disse racer som dræber hunde...

Disse hunde er stemplet i forevejen så det er meget svært... Vi er herfra meget imod mundkurv på vores dejlige hunde, da dette er helt absurd.

Bare fordi to drenge kommer op at sloges sætter man jo ikke alle drenge i fængsel... de tager alle "kamphunde" over en kam, Og jeg tror bestemt det er ejeren og ikke hunden der er største del af problemet...

Håber på en god fremtid for vores hunde... på samme vilkår med alle andre racer...

Venlig hilsen

Diesel & co. (Amerikansk Bulldog)

• #68   28. feb 2007 Amalie.. det er ikk DKK,der har lavet den liste...

Lykke.. ret mig hvis jeg skriver forkert smiley

• #69   28. feb 2007 vi ka sidde og navlepille i timevis, om den ene mundkurv er værrer end den anden.... for mig er det ret ligegyldigt....pointen for mig er at den mundkurv ide er en total falit erklæring fra politisk og DKK`s side.... det er at skyde med spredhagl , og ramme massen i stedet for det egentlige problem.....

JEG vil ikke som ansvarsfuld hundeejer straffes for at tossen ved siden af er en idiot.... og jeg vil ikke med en mundkurv på min hund, være med til at medgive at min hund som jeg elsker over alt, er en farlig dræber ....når den ikke er det.....

og det er det man med den ide vil forlange af mig....

Lykke

• #70   28. feb 2007 Og 1 ting til er at vi her i sønderjylland allerede i forevejen ikke kan komme i Dansk Kennel Klub, da de ikke vil have min Amerikansk Bulldog ind... efter min mening race diskrimentation

• #71   28. feb 2007 NEJ Klaus...det er netop det der er problemet.... mundkurvs ideen er at ALLE hunde i de racer skal bære mundkurv offentligt...uanset om de har uvist aggresiv adfærd eller ej.... det er DET jeg går kold over....

Lykke

• #72   28. feb 2007 men okay, den her tråd var jo også kun for modstandere.

Sorry jeg blandede mig ;O)

• #73   28. feb 2007 Tror lige jeg går en tur med min lille hvide hund

*ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg*

• #74   28. feb 2007 nej listen er fra et andet sted.... men den repræsentere det man kalder Power dogs....jeg satte den ind fordi det er NOGLE eller (alt efter hvor stort hysteriet bliver ) ALLE de hunderacer på den liste der vil være tale om....

tror det er fra en alm. hundebog ( men ved det ikke)

Lykke

• #75   28. feb 2007 Ja, sådan en fransk bulldog er en ren dræber, vogt jer for den....Loooooool.

Jeg synes også at det er helt forkert, at Tosa og Pitten overhovedet er på listen, for hvis man møder en på gaden, er det vel ikke en mundkurv, den bliver påbudt, men aflivning i stedet for???

Synes også at det egentlig er mærkeligt, at rottweileren ikke er på listen, ikke fordi jeg ønsker det selvfølgelig.

• #76   28. feb 2007 Klaus w........Tykke bertha er da en kanon.........ser du ikke matador ? *GG*

Lykke..........jeg er IMOOOOOOOD mundkurv.........den sender det helt forkerte signal og skræmmer folk unødigt

• #77   28. feb 2007 Klaus...jeg forstår heller ikke ideen...det er vel for at helgardere sig imod aggresive hunde...så giver man alle hunde mundkurv på, og satser på at der så ikke bliver flere problemer....

ku ve om de så bare føjer flere andre racer til listen, hvis det sku vise sig at andre racer udover dem på "min" liste der udviser aggresiv adfærd....
    til sidst er det måske ALLE hunde i DK der skal bære mundkurv offentligt....

Lykke

• #78   28. feb 2007 hvad mener du klaus?

• #79   28. feb 2007 he he Kisser....go luftning UDEN mundkurv

Lykke

• #80   28. feb 2007 Klaus W: Det skal du ik være ked af. Det er jeg også.

• #81   28. feb 2007 Klaus... Gør det lige nemt for dig... Glem Bertha...lool

• #82   28. feb 2007 Klaus tror det er en fiktiv hund..brugt .som eksempel på en sød muskelhund....

Lykke

• #83   28. feb 2007 ja Klaus når man tænker på hvordan hunde kan være "tændt" bare de har snor på...frem for rolige uden...så tør jeg da slet ikke tænke på deres opførsel med mundkurv på....

Lykke

• #84   28. feb 2007 stefan- som claus siger der er to standarader. og den er ikke FIC godkendt, det skal hjemlandet sørge for og det er de ikke interesseret i, i USA . da de ikke vil dele bully og standard hundene op i to racer.. så sådan er det bare. det har intet med hunden at gøre..

men ja det kunne være sjovt hvis de var, så kunne vi komme til endnu flere udstillinger selv om vi i forvejen er til mange om året hihi

• #85   28. feb 2007 gik også med halti engang på dmitri alle troede det var en mundkurv du skulle høre folk.. også sige til deres børn at de skulle lige skynde sig uden om ellers gik de over på den anden sid,e var så synhd for ham, ingen gad hilse på ham..

selv om med en halti kan de jo sagtens åbne munden helt, forklarede jeg mange mennesker..

• #86   28. feb 2007 nu er jeg ikke selv medlem af DKK (eget valg).... men jeg kan ikke lade være med at tænke på de medlemmer, der har muskelhunde i DKK..... støtter de op om den mundkurv ide??? har DKK overhovedet spurt deres medlemmer om deres holdning???
    for det de forslår rammer jo deres egne muskelhunde...
    ja jeg fatter ingenting...

Lykke

• #87   28. feb 2007 Karina fuldstændig det samme oplever jeg.... ikke godt...

Lykke

• #88   28. feb 2007 klaus, ja den er god nok.. de to racer bliver jo også bedømt i forskellige klasser når vi udstiller, en bully ring og en standard ring. da de er forskellige på så mange punkter, og kan derfor ikke gå op imod hinanden, kun til sidst i best in show.

håber det hjalp lidt stefan.. smiler..

• #89   28. feb 2007 lykke-- tænk på hvor mange som har amstaff som er i dkk , det må da være den førende race dvs sige dem som ligger flest penge i dne klub,, de må miste en del hvis de blev boykottet... har de fortjent.. gad ikke støtte dem mere

• #90   28. feb 2007 hvis jeg var medlem af DKK.... havde jeg ikke været ret længe om at melde mig ud.... ville da ikke gide betale penge til nogen der skader min hund, og dens ry....

Lykke

• #91   28. feb 2007 Klaus: Sad også og lignede et ? da Bertha blev nævnt.
    Forstår heller ik altid sjællænderhumoren. GG

• #92   28. feb 2007 nejjjj vi københavnere er jo som bekendt liiiddttt hurtigere i vendingen end jer jyder....også med humor.... HA HA HA.....(men vi bærer jo over med jer)

Lykke

• #93   28. feb 2007 lykke- netop og det synes jeg dkk gør gang på gang,, de må virkelig have mange amstaff i klubben.. bullterier osv..

men alligevel snakker de altid ned om netop de racer, når man læser artikler eller ser dem på tv hvor de står og lukker lort ud..

ja var også smuttet derfra...

• #94   28. feb 2007 nu har jeg flere gang spurt til om i var friske på en demonstration IMOD mundkurv.... men ingen har svaret....
    hva siger i, er i friske ???

Lykke

• #95   28. feb 2007 Jeg har så prøvet at have en hund som var tvunget til at gå med mundkurv ....ifølge loven...........det er dælme ikke en fornøjelse at lufte sin hund med sådan en djævle på.........folk sprang for livet...........og hunden ændrede adfærd og blev underlig .........forfærdelig synd.......det vil jeg meget nødig til igen............hvis det forbandet påbud kommer, så bliver Emma sku en hvid golden blandning *GG*

• #96   28. feb 2007 ja og man må da være liiiddtt tung hvis man giver penge til en forening der tilsviner ens hunderace....
    og noget andet er.... hvilket signal synes DKK lige de sender, når de tilsviner og nedhagler nogle racer DE SELV har i deres forening.....er det ikke lidt selvmodsigende???? "vi er imod nogle racer....vi selv har i vores klub...øhhhh daaa "

Lykke

• #97   28. feb 2007 Klaus.. malker køer.... loooool.. du er dagen hit smiley

• #98   28. feb 2007 Klaus.... LOOOOOOOLLLLL (betyder griner højt)....

Lykke

• #99   28. feb 2007 lykke- jeg er frisk smiler..

klaus ja pas du køerne så hører vi om ungdoms huset vil være med, de må da også eje nogle farlige kamphunde.. hihi

så er vi mange

• #100   28. feb 2007 Klaus: haha nemlig. Vi har travlt med at gøre så sjællænderne kan få deres mælk om morgenen

• #101   28. feb 2007 lykke- netop meget underligt... når de nu siger der er 20.000 "kamphunde" i danmark. må mange af dem være amstaffs og halvdelen af dem må da være med tavle.. måske lidt mindre..

så de må have mange i klubben

• #102   28. feb 2007 jeg synes vi skal dele Klaus så ka i sende køerne ind til ungdomshuset.... så ka i få de nuværende beboere....

det ville sku da også være sjovere og hyggeligere hvis politiet skulle fjerne 300 muhhh-ende køer...end 300 stenkastende unge....

Lykke

• #103   28. feb 2007 Karina du er den eneste der vil demonstrere sammen med mig ....tror sq ikke det vil ha den store effekt....de ville ikke opdage det var en demonstration, men tro at vi var to tosser med banner imod mundkurv, der lige var stukket af, og ikke gad gå med mundkurv selv....... men det ville sikkert være hyggeligt....

Lykke

• #104   28. feb 2007 uanset hvor mange med muskelhunde der er medlem i DKK....ville alle deres udmeldelser ku mærkes....specielt hvis de kom nogenlunde samtidig....
    oggggg så ku de jo lige smide et brev til pressen, der fortalte om deres udmelding, pga. uenighed med klubben....

Lykke

• #105   28. feb 2007 klaus, nej mente halvdelen af de 20000 kunne være amstaff det vil sige10000 og så halvdelen af dem måske lidt mindre er stambogsførte, dvs ca 5000 nok lidt mindre ,

men måske er det bare ønske tænkning, måske er der slet ikke så mange.,,

og nå klaus så hiver vi bare vores søde hunde frem, og giver dem tøj på griner., så synes folk de er søde hihi..

lykke-- ja de vil nok synes vi er nogle tosser...

• #106   28. feb 2007 du har ret Klaus...de ville ringe tudende hejm til deres Gentofte rige forældre og bede om at blive hentet....

Lykke

• #107   28. feb 2007 Lykke: Hvis ik at det var fordi jeg boede i Jylland og har rimelig langt til København, så ville jeg godt være med til at demonstrere.

• #108   28. feb 2007 klaus-- så skal du lige høre noget sjovt..

en af mine veninder tog nogle blaffere op i kbh, som stod ved en afkørsel til motorvejen mod jylland,

det var da to 16 årige tøsser som havde været inde i ungdomhuset og demostrere, uden deres forældre vidste det. og så blaffede de hjem.. sindsyge jyder griner.. min veninde og hendes kæreste købte så både mad og drikke til dem og kørte dem de 3 timer til jylland, så tror de hyggede sig. og har tænkt nej nogle søde købnehavnere..

deres forældre så dem så i nyhederne griner så de blev vist taget lidt i det..

sagde hun var tosset at samle blaffere op. men okay de var ikke så gamle

• #109   28. feb 2007 Lykke.. har du et link til hele artiklen...

Som jeg læser det der står,er det primære ikk at få indført et mundkurv påbud,men at hjælpe til at den nuværende lov,blir brugt bedre med hjælp til politiet...

Kan dette ikke lade sig gøre,først der kommer mundkurven ind...

Men om igen,hvem kan vi takke for at det er kommet så langt ??

• #110   28. feb 2007 de havde 12 kr tilbage,, griner havde brugt alle deres penge på at komme til kbh. hihi men det lød som om de blaffede tit..

tænk nogle i jylland støtter op omkring det, lidt sjovt de gider tage helt til kbh pga det hus, når de bor i den andne ende af landet.

• #111   28. feb 2007 Kirsten...jeg håber for alt i verden at vi ikke får sådanne love... for det gir et forkvaklet forhold til vores hunde....

der må sq være andre og bedre løsninger.... problemet er at det kræver mandskab, som politikkerne ikke er villige til at bevilge.....
    derfor tror de at denne mundkurv ide, er en nem løsning der ved at ramme alle, udelukker flere angreb....
    sjovt nok (uden at sætte nogen i bås) tror jeg at de folk der i virkeligheden er problemet....er dem der IKKE ville give deres hunde mundkurv på.... det ville være de lovlydige borgere med lydige gode hunde, der ville overholde loven.....

og så er problemet slet ikke løst....snarer værre....for så kan de gode hunde med mundkurv ikke forsvare sig....når de aggresive hunde angriber dem uden mundkurv.....

som jeg har sagt snart 100000000 gange...det er IKKE hundene der er problemet....det er tosserne der holder snoren......

Lykke

• #112   1. mar 2007 klaus. griner er sikre på de er er indfødte jyder... hihi,, de er nok bare i den alder hvor de lige skal være lidt med alle vegne hihi... og trods alderen måske også...

ikke alle gider malke køer som dig en lørdag aften, ej.. hihi.. hvorfor så ikke lige blaffe til kbh. griner..

sygt at gøre sådan noget..

• #113   1. mar 2007 karina s og familie S: Giver dig helt ret i at det er sygt. Godt nok er jeg selv jyde, men tør sgu ik blaffe overhovedet.

• #114   1. mar 2007 hvorfor siger man at et hundekørekort er så svært at gennemføre.... for mig at se er det løsningen...

ALLE der anskaffer sig en hund, skal (vedtaget ved lov) tage nogle obligatoriske kurser, i lydighed og hunde adfærd ...når det er gennemført får man et kort (mage til alm kørekort)....forsiden på kortet viser billede af hund og et billede af ejer (med korte oplysninger om begge)
    feks. chip nummer på hunden, alder osv.
    navn og cpr. nummer på ejer.
    politiet skal til enhver tid kunne få fremvist dette kort.... mangler man det sættes hunde på internat og udleveres først ved fremvisning af kortet....

mon ikke de seriøse og Useriøse hundefolk, hurtigt ville kunne skilles ad..... ???

politiet kan klippe i kortet ved overtrædelse af hundeloven (aggresiv adfærd, efterladte lorte, hund uden snor hvor den skal ha det osv. )...1. klip bøde.... 2 klip større bøde....3 klip farvel hund ( i ex antal år)

Lykke

• #115   1. mar 2007 lykke- ja det ville være en god ide, har selv skrevet om det før.. at man i hvert fald skal til teori inden man køber en hund..

• #116   1. mar 2007 klaus, jeg kender altså godt maren. griner jeg har ligesom været i landbrugs praktik og har familie i det mørke sønder jylland griner...

så jojo mig og maren er gode venner..

• #117   1. mar 2007 politiet kunne så på deres database over folk, ha en under rubrik med oplysninger om man har hund eller ej....og der kunne stå hvis man tidligere har overtrådt hundeloven....osv....

ka ikke se at det sku være et stort problem at lave de ting....de har i forvejen alle mulige andre oplysninger på folk...så hvorfor ikke oplysninger om evt. hunde...

jeg skulle (hvis det fantes) sku nok sørge for at have det kort på mig, når jeg gik med mine hunde...er du da vimmer mand....og også sørge for at opføre mig ansvarsfuldt (som jeg er i forvejen) i offentlig rum med min hund....

Lykke

• #118   1. mar 2007 klaus, det er derfor vi burde have flere små lukkede områder som man kan overskue, og hvor der er kun er en indgang, så kommer der en anden hund, kan folk sige lige et øjeblik så tager jeg min hund..

i stedet for folk slipper dem og håber der ikke kommer nogle, for dem med aggressive hunde vil jo nok også godt slippe dem løs nogle gange

• #119   1. mar 2007 Lykke: jeg synes det lyder som et godt forslag med det hundekørekort. Så ville alle mulige umodne måske heller ik lige kunne gå ud og købe sig en potensforlænger

• #120   1. mar 2007 klaus, jo hyggelige dyr, kalvene er sødest--

har også været i praktik hos en dyrlæge i kbh godt nok.. der var ikke så mange køer.. griner jo dne ene gang kørte vi ud til en ko,, der hvor min hest står.. i dragør. så lidt køer behandler hun hihi,.

• #121   1. mar 2007 politiet skulle bare sørge for at ha de chipaflæsere i bilerne, det ville sådan set være det eneste... for så ku de altid tjekke om hund og ejer hører sammen....
    ved nemli at der er mange der i situationer med politiet lyver og siger at det ikke er ders hund, men en de passer for en kammerat....

måske hundeejere, ville være mere ansvarsfulde, og ikke overlade deres hunde til andre, i frygt for at denne anden person`s adfærd gav hunden et klip i kortet....
    generalt ville alle i omgang med hunde, måske tænke sig mere om i frygt for at miste hunden....

Lykke

• #122   1. mar 2007 klaus, ja det kunne være super. det behøves jo ikke være kæmpe områder bare sådan nogle små steder rundt omkring i kbh.

der ligger faktisk en 10 min fra mig i bil , det er så den eneste jeg kender til, synes det er super godt.

jeg bor selv lige ved amager fælled. har de nogle lukkede områder nej, der hvor ejg bor må der ikke være løse hunde på fælled pga dyre vildt. men lavede man en lille firkant derude ville det da være super fedt, så ville folk måske overholde dne lov om ikke at have løse hunde derude som alle har.

• #123   1. mar 2007 ingen siger at kortet skulle være gratis (det er et køre kort jo heller ikke ) ved at lade tingene have en pris, udelukker du de spontane hundekøb, for det ville være alt for besværligt både at sku betale for hunden, kortet og tage timer i adfærd og lydighed.... og gassen ville gå af ballonen for de useriøse folk....
    det er da flere fluer med et smæk....

Lykke

• #124   1. mar 2007 nå tak for snakken, tror jeg vil smutte i seng med vores lille nye baby. hihi.,

hun er så dejlig og kær.. hihi..

ja det er en hvalp jeg snakker om ikke barn griner..

• #125   1. mar 2007 men jo kan politiet lige læse chippen, ligesom når de stopper folk så popper der lige op om personen er tidligere straffet osv. eller om de har kørt sprit kørsel og sådan. alle små bemærkninger.

det burde de også kunne se med hunde, ved at aflæse deres mikro chip..

• #126   1. mar 2007 Klaus der ER et register over hunde i Danmark....man kunne da bruge det....alle hunde idag bliver ved første vacc. chipmærket og sat i dansk hunderegister...

Lykke

• #127   1. mar 2007 HS. skal nogle hunde skal alle hunde det er min mening..

,man kan ikke bare dele dem op.. så risikerer du jo dem udne mundkurv angriber dem med mundkurv på, så kan de ikke forsvare sig..

nej tak, så skal alle sgu have den på.. hvis den lov kommer..

• #128   1. mar 2007 Karina nemli....det er da det mindste problem...
    det er jo allerede lovpligtigt at være i dansk hunderegister....så det er folks hunde jo...

Lykke

• #129   1. mar 2007 tak. ja hun er en dejlig pige.. og skal allerede på sin første udstilling i weekenden. smiler glæder mig..

hmm lidt forskelligt,, tror de alle synes hun er lidt lille og skrøbelig, så de kan ikke lide at lege sådan med hende.. det er mere lidt snussen her og der, men hun skal jo nok lige vende sig til det hele... hun har kun været her i dag.

men de kan alle lide hende.. smiler...

sov godt alle sammen...

• #130   1. mar 2007 jeps jeg vil også hoppe af....tak for en kanon god debat...

Lykke

• #131   1. mar 2007 Jeg er igang med at undersøge lidt af hvert og faldt over denne side, spændene læsning må jeg sige og dokumentationer i masse vis smiley til vores fordel smiley

• #132   1. mar 2007 ups nu glemte jeg linket lol her:

(link fjernet)

sorry smiley

• #133   1. mar 2007 Molly fint link, med rigtig god information....

Bettina.... kanon initiativ....

jeg tror vi skal vise vores uenighed noget tydligere, ved en demonstration.... for jeg er bange for at DKK`s udmeldinger opfattets som den almene hundeejers mening...og så længe vi ikke fysisk træder frem og viser en anden holdning, så vil mundkurv ideen blive vedtaget....det bliver den nok alligevel....men derfor kan vi stadig godt vise flaget.... så har vi da gjort noget....

Lykke

• #134   9. mar 2007 Skal alle "Kamphunde" så stemples som bidske og utilregnelige hunde?! Sjovt nok at man kun hører om disse hunde når det en sjældent gang er disse hund der er involveret. Hviket af min opfattelse kun er ganske få individer, og det er jo ejeren der har indflydelsen på hundens prægning. Tankevækkende er det at en undersøgelse viser at pitbullen faktisk kun ligger nummer 3 når det gælder overfald og bid... Men fra BUNDEN! Hvor racer som gravhunde, små terriere og andre helt acceptale hunde topper listen. Men det hører man jo ikke om!
    PUNISH THE DEED NOT THE BREED

Kommentér på:
KUN til dem IMOD mundkurv ide.

Annonce