Back on Track og chihuahua Back on Track og chihuahua
Hej Alle
Nu kommer der endnu et kort spørgsmål fra mig. Jeg har en chihuahua som fryser rigtig meget indenfor i vores hus, og når vi besøger andre, det ses specielt når han skal sove, og man altid skal ligge noget over ham for han ikke ligger og ryster.
I den forbindelse havde jeg tænkt om madrassen fra Back on Track kunne være godt til min lille hund?
Så vidt jeg har forstået sender den nemlig hundens kropsvarme retur, og har derfor varmegivende effekt.
Han er begyndt at ligge på vores badeværelse, hvor rørene ligger for tæt på gulvet, og derfor virker lidt om gulvvarme - men det kunne nu være dejligt hvis han ville sove enten på mit værelse om natten som var meningen eller i stuen når vi er der
Det er bare dyrt, derfor ville jeg høre jer kloge mennesker om det kunne være en idé eller om det er helt hen i vejret at investere i?
/Maja
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.079
Den kan jo også være usikker eller overgearet
Synes bare det lyder vildt at den fryser inden for, hvad gør I når i lufter den?
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
en det lyder da helt vildt som du beskriver det, er du sikker på at det er fordi at hunden fryser? Hvor varmt/koldt er jeres hus?
http://www.petdreams.dk/laekker-minou-kattehule-i-pink-med-udtagelig-pude-41x35x26-cm.html
Det er den her hun har
sep 2011
Det virker som om han fryser, men vi andre bruger ofte også selv trøjer og tæpper selvom her er varmt i følge termometeret.
Han kan næsten ikke holde øjnene åbne i mange af tilfældene, men som sagt så stopper det når han får noget lagt over sig så det holder bedre på varmen
sep 2007
Men igen tænker jeg bare at det virker meget hæmmende for den hvis den skal have noget over sig, løber den ikke og leger indendørs, og hvad gør I når den er ude?
sep 2011
Han har også en kattehule, dog ikke lige sådan en som din har, men han vil ikke ind i den :s den står nu også på badeværelset i håb om han begynder at finde den attraktiv
Ditte med Link .
Jo han leger rigtig meget indendørs - et problem er dog også at vi ikke kan få ham til at sove ordentligt om dagen, fordi han ligger sig på vores fødder eller vil op og sove, men sker der den mindste bevægelse fra os så vågner han igen - jeg ville gerne have han kunne sove ordentligt.
Når vi er ude i haven er det uden noget, men han er også meget hurtigt færdig for at han kan komme ind igen, på ture, der gør han sig meget hurtigt færdig og sidder ellers bar og ryster og piber med og uden dækken (som pt er hjemmelavet fordi han er for lille), det tror jeg til gengæld er en blanding af at være nervøs og at han fryser.
maj 2004
Det er ikke fordi at hun fryser, det gør de bare......
hvis nu han får et lækker puttetæppe i sofaen mon så ikke han stopper
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Er der MEGET koldt hos jer eller hvordan? Mine hunde foretrækker klart varme steder, og vælger så selv at gå hvis det bliver for varmt - men de ryster/fryser på ingen måde. Hvad gør I ved ham når han ryster? Tager ham op/nusser om ham eller ligger måske tæpper om ham? Så er det måske en slags adfærd han har udviklet. Han kan forbinde dét at ryste = opmærksomhed/varme.
Tænker på om I evt. går for langt? Da jeg fik Lilo i december teede hun sig også sådan - hun ville SLET ikke noget. Jeg måtte bære hende rundt til steder hvor jeg var sikker på hun ville tisse/lave stort - og det kræver tålmodighed! Men reglen man kan gå efter er, at det antal uger hunden er = det antal minutter du må gå med den
apr 2009
sep 2007
Han ryster også når vi kører bil fordi der ved han at der skal ske noget, men når han kommer ud stopper han, og han ryster ikke når han går tur eller er i haven og han har hverken dækken elller lign. På, det var bare derfor jeg syntes det lød mærkeligt hvis den fryser indendørs
sep 2011
Nogle gange går han bar hen og lægger sig ved ens fødder og ligger så og ryster, der lader vi ham bare ligge.
Hvis jeg ønsker at han skal sove på sit tæppe i stuen ryster han også og nogle gange får han en stump af et tæppe over sig, så det lige dækker ham, og så stopper han efter kort tid. Lige nu ligger han på min mave i sofaen og der har ingen rysten været, men nu er min mave nok heller ikke kold
På mit værelse er der ofte meget varmt, og der ryster han heller ikke, men han har nu opdaget der er varmt gulv på badeværelset og sover meget der.
Her er vist omkring 22-25 grader eller sådan noget
maj 2004
Det kan være i en solplet på gulvet, under dynen, på badeværelset da der er varme i gulvet.... og absolut foretrukne sted er foran brændeovnen når den er tændt....
Vores gider da ikke ligge i sin kurv når vi andre hygger stuen, ej heller selvom hun har sovepladser i nærmest samtlige rum i huset - hun vil da op til os andre og hygge på sofaen eller i sengen....
Så her kan hun også sagtens pive og småryste, men det er for at sige hallooooo hejs lige elevatoren ned
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.063
maj 2004
sep 2011
Her i stuen har han et meget lækkert tæppe, som jeg ville mene kunne varme ham, men åbenbart ikke godt nok
Han ryster også når vi kører i bil, og det ved jeg kun er fordi han er nervøs, på nogle punkter kan jeg godt se det ikke kan være på grund af varmen
sep 2011
Han er normalt bare meget god til at fortælle at han vil op, men nogle gange ligger han sig bar på ens fødder
sep 2011
Ja det synes jeg også lyder som en realistisk forklaring
apr 2007
Maja...du kan løse problemet med at anskaffe dig nr 2 . Mine sover altid tæt tæt sammen og får derved varmen :o))
maj 2004
apr 2007
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 44 Svar: 684
apr 2009
HAHA det er da total "find en fejl"
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 235
sep 2011