{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Hvilken hunderace {{forumTopicSubject}}

VI har måtte aflive vores guldklump, pga. meget aggresiv adfærd, og har ikke i sinde at få hund lige forløbigt, men vil gerne allerede nu forberedes på hvad der skal ske i fremtiden, derfor opretter jeg dette emne, hvori jeg gerne vil hører hvilke hunderacer der måske ville passe ind hos os, har selv nogle i tankerne, men syntes at oplysningerne der findes på de forskellige racer kan være meget forskellige og forvirrende.
Vi har tidligere haft boxere, og har én svaghed for denne race, men er også tilbageholden over at få endnu én boxer, da de to vi har haft har haft én del helbredsproblemer.

Dette er hvad vi søger, og hvad vi tilbyder:
-Vi bor i lejlighed, i stueetagen, med egen privat indgang, der er én trappe med tre trin, men der er bygget én rampe, da vi jo tidligere har haft størrer hunderacer, som ikke tåler trapper så godt, og den første tid bliver hunde båret, indtil den vender sig til rampen.
-Vi har i forvejen katte, og disse skal hunden selvfølgelig lærer at omgås.
-Den daglige motion som vores tidligere hunde fik var flere små gåture på ca. 15 minutter, et par stykker på 30 minutter, og én lang på 1 til 2 timer, den lange tur foregår endten i skoven, eller bare almindelig gåtur. Om hunden er fri afhænger af hunden, Zeus kunne ikke finde ud af det, så han havde "fri-leg" i sin flexline, hvorimod Mario næsten altid var fri. Men nu skal det også tages i betragtning at de to forige hunde var boxere, og forholdsvis aktive, så én mindre aktiv hunderace vil blive motioneret så det passer med at den ikke bliver belastet, og ikke bliver skadet fysisk.
-Det er vigtigt at det er én trofast hunderace, da jeg er meget syg (psykisk), og har brug for én hund som kan fungere som min tro følgesvend. Altså én hunderace som jeg kan stole på.
-Kevin arbejder som langturschauffør, og er kun hjemme i weekenden, dette skal den kommende hund kunne tolerer, og stadig se Kevin som én del af flokken.
-Jeg er villig til at bruge 1 time på pelspleje dagligt, og udgiften til regelmæssige besøg hos hundefrisør er heller intet problem.
-Hunden kommer oftest til at være med alle steder, og når dette ikke kan lade sig gøre vil den være i hundegård om sommeren, og inde i huset om vinteren. (Selvfølgelig først efter den er alene hjemme trænet, hvilket den vil blive selvom den vil komme med alle stede).
-Her i hjemmet er det altid dyrene der kommer først, og fejler hunden nået, bliver der ikke sparet. Den får den behandling som der er behov for.
-Det skal helst ikke være én race som kræver én hård opdragelse.
-Det foder der bliver fodret med, er kvalitetsfoder, dog ikke nået specifik mærke, da det kommer an på hvilket foder hunden fungere bedst på, Zeus blev f.eks. fodret med Arion, det var det eneste hans mave tålte, og Mario blev fodret med hjemmelavet mad, da hans mave slet ikke tålte nået som helst.

Vores kommende hund skal helst minimum veje 25 kg.
Og det skal siges at vi begge har én svaghed for molosser.

De racer som jeg selv har tænkt på er:
Newfoundlænder
Golden Retriever
Cocker Spaniel
Dogue de Bordeaux
Mastiff
Bullmastiff

Håber at der er nogen som har nogle forslag hvad angår racer.

Mvh
Kevin og Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hunderace
  • #1   25. nov 2011 Stavefejl er helt gratis smiley

  • #4   25. nov 2011 Newfoundland er nok også den jeg tænker mest på, ville virkelig ønske at der var én race der hed Mario smiley

  • #6   25. nov 2011 http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Lagotto_romagnolo.pdf
    Dette er en skøn race, som måske bliver min den næste, hvis helbredet ikke tillader endnu en boxer.


  • #7   25. nov 2011 Heidi - Jeg kan godt se, at vægtmæssigt er den lige i undekanten af jeres ønsker.

  • #8   25. nov 2011 jeg tænker lidt nogle af mynderacerne, ved godt meget få af dem vejer over 25 kg. men alligevel en fantastisk hund der er sin ejer meget nær!!!

    har selv 2 stk. Pharaoh Hound


  • #9   25. nov 2011 Til Kennel Ones.....

    Jeg tænker at mynderne måske vil være for grænsesøgende og ikkelige så let at opdrage som de nævnte racer.
    MEN når hunden er fyldt 2 år ca, så er den fantatisk. Vil dog ikke anbefale en borzoi, da de kan være lidt bisset, i deres unge dage, og nogle kan beholde det resten af livet.


  • #10   25. nov 2011 Dejligt at se, at der virkelig er blevet tænkt over tingene, og du/I kan da virkelig tilbyde en hund en god tilværelse, ser det ud til.

    Jeg hæfter mig en smule ved, at du skriver, at du er meget syg psykisk. Flot at du er så ærlig.

    Men i den forbindelse skal du nok også overveje, hvor psykisk stærk man skal vise, at man er i forholdet til visse typer hunde.

    Meget stærke hunde med tendens til dominans og en et vist aggressionspotentiale kræver, at man ER der, - til stede i nuet og viser den, at det er én, som tager initiativ til at tage affære, - viser man har selvtillid og overskud især i de situationer, som kører hunden lidt op ( når der kommer gæster, når man skal passere andre hunde etc). Ellers vil disse hundes vogter/passe-på-egenskaber have en tendens til at udvikle sig til problematisk aggression.

    Omvendt skal man hvis man ikke er så psykisk godt i ballance også passe på med at vælge for bløde/usikre tryper hunde, da disse hunde i den grad også har brug for, at vi som ejere fremstår selvsikkert og udviser ro og overblik, så hunden kan støtte sig til os. I modsat fald kan disse hundetyper ligeledes udvikle angst-aggression eller overdreven frygt.

    Derfor ville jeg ikke anbefale dig mastifferne, eller som minimum ikke en han, for der er selvfølgelig ofte en vis forskel på hanner og tæver.
    Hannerne er bare generelt hos samtlige racer en lidt/noget større mundfuld end tæverne.

    Jeg synes da new, golden og cocker lyder til gode racer, - men kunne også komme i tanker om labrador, broholmer eller berner sennen, når nu du godt kan lide nogle at de store.


  • #11   25. nov 2011 Hvis ikke det var fordi du skulle til udlandet og hente den så ville jeg sige bergamasco'en kunne være et godt bud.... smiley

  • #12   25. nov 2011 (link fjernet)

    Newfoundlænder indslag fra animal planet i sidste uge.. smiley


  • #13   25. nov 2011 Tusinde tak for de mange svar smiley
    Altså jeg selv har også tænkt engelsk bulldog, da svagheden for krølnæserne altid vil være der, men Kevin nægter at få sådan en hund, det samme gør han med labrador, selvom det er én god hunderace, som er meget alsidig i hvad den kan.
    Mynderacer er desværre ikke min slags hund, ingen tvivl om at det er én fantastisk hund, og har også kigget på dem flere gange, men de siger mig ikke rigtig nået.
    Newfoundlænderen er nok den der er på første pladsen, og Christina K, jeg sad godt og så det sidst det var i fjernsynet, og blev bare mere forelsket end hvad jeg var den gang mine forældre havde deres fantastiske bamse.

    Med hård i opdragelsen mener jeg ikke at jeg ikke er konsekvent, men jeg foretrækker kun at rose (når den selvfølgelig gør nået godt), og så så vidt muligt ignorerer den når den laver uønskede ting.

    Berner Sennen har også været oppe og vende, men kender ikke så meget til racen, udover at det jo er én smuk hund.


  • #14   25. nov 2011 Olde English Bulldogge har også været oppe og vende mange gange smiley

  • #16   25. nov 2011 Tusinde tak for PB Krumme smiley

Kommentér på:
Hvilken hunderace

Annonce