{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Jer med have {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Ja, vi flytter snart i hus med have og vil gerne høre hvor meget i bruger haven vs gåture.
Pt går vi tur 3-4 gange om dagen men når vi flytter ville det være rart hvis morgen + aftenturen kunne ordnes i haven? Lyder det helt sort? Så ville jeg gå tur om eftermiddagen med mental træning om eftermiddagen?

Hvordan gør i det?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer med have
  • #1   27. nov 2011 Hov stavefejl er gratis..

• #2   27. nov 2011 Da jeg havde eget hus med have kom Hjalte ud og fik tisset med det samme jeg forlod sengen om morgenen.

Når jeg så havde gjort morgentoilette gik vi tur på en halv times tid.

Gik tur igen når jeg kom hjem - 1 times tid eller 2.

Kom i haven en gang eller tre i løbet af eftermiddagen.

Kom på aftentur - ½-1 time

Og fik en allersidste aftentissetur ud i haven lige inden sengetid.

Dertil kommer almen stimulering både fysisk og psykisk + alt det løse f.eks. at komme med på besøg osv.

• #3   27. nov 2011 Mine bliver luftet i haven morgen - middag og inden sengetid, så kommer de ud at gå en lang tur om dagen på ca 1½ - 2 timer og det fungerer fint.
    Jeg arb. hjemmefra så jeg er i huset hele tiden..... men skulle jeg ud af døren om morgenen så ville jeg gå en go tur med dem inden jeg tog hjemmefra....

• #4   27. nov 2011 Jeg bruger slet ikke min have som opholds sted for mine hunde, da de ALDRIG får lov til at være derude alene, efter alle de tyverier der sker fra haverne med vores hunde...

• #5   27. nov 2011 Super. Så er min plan jo suveræn! Tak smiley

• #6   27. nov 2011 Jeg ville aldrig kunne erstatte Carstens gåture morgen og aften med en tur i haven. Han ville simpelthen blive så skuffet, og ikke gide med ind. Men det kommer måske an på hvad hunden er van til. Vi bruger haven til lidt leg, udover de 4 gåture vi er på om dagen.

• #7   27. nov 2011 Kathrine inegn hunde er forsvundet lige omkring mig , men de skiderikker er der bare pludselig da de er allevegne, så jeg tager ingen chancer..... tænk om de pludselig en dag var væk, ja det var ikke til at bærer.....

• #8   27. nov 2011 Jeg har have, men går stadig med Pina 3 gange om dagen.

• #9   27. nov 2011 Hjemme hos os eller rettere mine forældre kommer hundene ud 3 gange om dagen på trods af stor have en have kan slet ikke måle sig med en gåtur

• #10   27. nov 2011 Jeg har aldrig haft have. Jeg får have om en måned, og den vil ALDRIG blive brugt til tisning/luftning.

En have er til at vi kan opholde os i sammen og slappe af.

• #11   27. nov 2011 Vi går 1-3 ture dagligt, afhængig af vejr og øvrige aktiviteter.
    Jeg arbejder hjemme de fleste dage, men de dage, hvor jeg skal ud af døren, kommer de på en gåtur umiddelbart inden.

Mine elsker haven og opholder sig derude, så snart vejret er til det.
    Den ene af vore terasser ligger fuldstændig i læ og her har hundene en liggeplads, en platform bygget af sortmalet træ og isoleret med gulvflamingo.
    Her ligger whipperne i timevis så snart solen er på himlen, undtagen i perioder med sne og frost.

• #12   27. nov 2011 Vi går 4-6 ture dagligt - haven bruges ikke som toilet :o)

• #13   27. nov 2011 Lia er kun udenfor i haven sammen med os. Hun tisser af på gårdspladsen om morgenen og aftenen lige inden sengetid og så er vi ellers ude længere en 1-3 gange om dagen.

Har man en hund der godt kan lide at trisse rundt for sig selv udenfor, så kan have jo fint bruges til det, så længe den bliver aktiveret tilstrækkelig ud over det. Lia gider dog ikke, lukker jeg hende alene udenfor, så står hun foran hoveddøren og vil ind. Det samme hvis jeg er "blevet" væk fra hende derude, så stiller hun sig også op foran hoveddøren og venter.

• #15   27. nov 2011 Vi har have, men vores kommer ikke i haven for at besørge. Vi går 4-6 gange om dagen med dem...

De kommer kun i haven, når vi er der - fx om sommeren, når vi opholder os meget ude. Her i vinterhalvåret bruger vi stort set ikke haven, aller højest en gang i mellem til at spille bold i, eller til at få foder på græsplænen...

• #17   27. nov 2011 Mine tøser er meget i haven. Det erstatter ikke gåture, men det er bare ekstra. De ELSKER at være i haven som er 3000 kvm.:-)

• #18   27. nov 2011 vi har en stor opvokset have og ville ikke undvære, men ikke egentlig ikke som erstatning for gåturene.
    vi går en morgentur og en eftermiddagstur, det er sådan nogle "læse avis" - snuse ture...

resten af tiden kommer de i haven, her bliver der løbet, leget, gravet, ja....hvad man nu kan finde på og så bliver den også brugt som toilet, det ser jeg ikke noget problem i

både hundene og jeg elsker at være i haven

• #19   27. nov 2011 Mikael: Nu kender du jo ikke min hund - og han vil altså ikke skide i haven. Og så har han heldigvis ikke været syg endnu smiley Og hvad andre har mulighed for, vedkommer jo ikke mig. Jeg svarer udelukkende på, hvad er blev spurgt om i det første indlæg :o)

• #20   27. nov 2011 Nu vil jeg såmænd ikke sidder her og bekymre mig om sygdom, der MÅSKE opstår i fremtiden - og i så fald, så er der nu andre, der kan lufte hunden smiley

• #22   27. nov 2011 Silje får en morgentur på ½ time. Så tøffer hun ellers rundt i haven (altid kun når jeg selv er med), og huset som hun vil, indtil kl. 15.30-16.00, hvor hun får endnu en gåtur. Dens længde er meget forskellig. Så får hun omkring kl. 19.00 en sidste gåtur, hvor vi bare lige går nogle runder for at tisse. smiley

• #23   27. nov 2011 Ellers er jeg et slet menneske. Tøserne får den lange tur om morgenen og en kortere om eftermiddagen. Resten af dagen er de i haven så meget de lyster.

• #24   27. nov 2011 vores kommer også på gåtur Morgen og aften ellers forgår det i haven, men den elsker hun også. Og vi har en glad og velfungerende hund.

• #25   27. nov 2011 Tak allesammen for de meget delte meninger smiley
    Jeg er også sygemeldt og går hjemme så vi bruger masser tid på hinanden og han er kun alene når jeg handler eller ordner andre ting han ikke kan deltage i.
    Vi kommer til at bo lige overfor skov og marker så der er rig mulighed for lange sunde ture.

• #26   27. nov 2011 Her bliver haven os brugt rigtig meget smiley Det er hundenes have og den er indhegnet smiley

• #27   27. nov 2011 Vi har have der er indhegnet. Men Selina får sine 3 ture om dagen. smiley

Første kl 7.00 ca. 15 mi.. Så kommer hun ellers ud i haven selv .. Så får hun en laaang middagstur hvor vi hygger og træner og så en aftentur hvor vi går nogle runder bare lige for at tisse og hygge..

Synes ikke man skal tage alle ture fra dem hvis man har have.. Herhjemme misser vi en tur en sjælden gang, (hvis nu jeg kommer for sent op eller vejret er virkeligt dårlig) Kan bare se hvor skuffet hun bliver.

Kommentér på:
Jer med have

Annonce