6.631 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

min hund er jaloux/sur min hund er jaloux/sur

jeg har en han hund på snart 4 år, og vi har lige fået en bullmastiff hvalp... min hanhund er dominerende og han prøvede at dominere hende da han mødte hende, siden da vil han slet ikke være i nærheden af hende... eller mig! og vi havde et tæt bånd inden hvalpen kom som jeg virkelig har knoklet for at opnå... jeg bliver simpelthen så ked af det når han går væk fra mig, jeg har været rigtig god til at give ham mere opmærksomhed men han vil bare ikke have den. ændre det sig nogen sinde? vil han bare være indelukket? vi fik hvalpen for to dage siden men sidst vi havde hund nr 2 der blev han sig selv med det samme.. jeg sørger for at gøre de samme ting med ham som før men han er stadig sådan smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hund er jaloux/sur
  • #1   12. dec 2011 Jeg har lige været igennem samme tankestrøm, som jeg næsten kan fornemme du har lige nu.
    Saga på 9 uger flyttede ind her for 12 dage siden og vores gamle hanhund Zico, ville overhovedet ikke snakke med hende, eller mig og min kæreste. Han gik også hele tiden væk og veg udenom kontakt med os. Desuden var han meget streng overfor hvalpen, hvis den kom tæt på knurrede og happede han ud efter den, og bare den gjorde det mindste for at lege med ham, så fik den smæk.
    Nu på 12. dagen leger de sammen i haven, snakker roligt med hinanden indenfor. Zico har en meget længere lunte over for hvalpen - Han kan godt irettesætte hende med knur og haps, men det er helt normalt, og det skal han have lov til.
    Efterhånden som de har vænnet sig til hinanden, er der kommet MEGET mere ro på, og de er godt på vej til at opfatte hinanden fuldt ud som en del af flokken.
    Så bare hæng på - der er håb forude! smiley

• #2   12. dec 2011 det er lige præcis det samme, min hanhund knurre og snapper ud efter hende hvis hun bare er en halv meter fra hende.. bliver nødt til at lade hans foder i vindueskarmen for der kan hvalpen ikke nå eller vil han ikke spise..

hvad gjorde i for at få jeres hund til at ku li hvalpen? det er virkelig strenge sårn noget her smiley

• #3   12. dec 2011 Her er et link til en tråd, jeg oprettede om min bekymring. Der kom rigtig mange gode og beroligende svar fra folk herindefra:

http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=492369

• #4   12. dec 2011 Jeg tror ikke at din hund er dominerende, jeg tror mere han er stresset/usikker over at der nu er kommet en ny hund. Desuden så er 2 dage ingen tid. Da vi fik Asta gik der ca. 14 dage til Sigurt helt havde accepteret hende.

• #5   12. dec 2011 Da jeg fik min anden hund tog det ca 2 uger inden min første hunds surhed var ovre. Så hæng i og hav tålmodighed...

• #6   12. dec 2011 Vi gjorde ingenting - de fik selv lov til at finde ud af det.
    Din gamle hund skal have lov til at irettesætte hvalpen (det ser ofte meget mere alvorligt ud end det er). Selvfølgelig skal du gribe ind hvis hvalpen ikke kan slippe væk, men ellers lad dem ordne det selv. Det er naturligt at en ældre hund sætter hvalpe på plads og specielt i starten indtil hvalpen opfattes som en del af flokken smiley

• #7   12. dec 2011 TUSIND tak det hjalp smiley men hvordan er jeres ældre hund så med jer nu, vilden gerne snakke med jer eller?

• #8   12. dec 2011 anne julie min han hund er meget dominerende har haft ham hos en adfærdsterpeut nogen gange og i hunde skole men intet hjalp.. men han er også usikker for han blev fædt i en lade og kom aldrig ud indtil han var 10 uger og jeg fik ham, og ligemeget hvor meget han blev socialeret sp har det bare ikke hjulpet, men har lært og leve med det nu..

• #9   12. dec 2011 Ja han vil gerne snakke med os nu, også selvom hvalpen også kommer hen når vi sidder nede på gulvet eller er ude i haven. Han ville faktisk ikke være i samme rum som os og hvalpen de første dage. Nu kan de ligge i hver sin ende af sofaen og med 1½-2 meters mellemrum på gulvet. Han vil også gerne falde i dyb søv i samme rum som hvalpen, så han ligger ikke og "vogter" over hvor hun er mere. Det kan stadig blive en del bedre, men det går ABSOLUT fremad for hver dag der går.
    I starten happede han hende 3-5 gange om dagen, og så gik det langsom nedad med "angreb" - og han har hverken gjort det i går eller i dag smiley

• #10   12. dec 2011 Ja, hun kom over det og tilgav mig for at have hevet sådan en møjhvalp ind i HENDES hjem... smiley

• #11   12. dec 2011 Vi er desuden blevet anbefalet af vores dyrlæge at bruge Zylkene til vores gamle hund i en kort periode - mest fordi det selvfølgelig har været en omvæltning med hvalpen, men også fordi han er meget nervøs ved nytår og skud - så de to ting tilsammen, kunne gøre ham unødigt urolig.... Du kan jo evt. tale med din dyrlæge om DAP eller Zylkene i en periode for at dæmpe unødig uro?

• #12   12. dec 2011 Hvad byggede adfærdsterapeuten det med dominansen på? For mig giver det nemlig ingen mening at en hund både er dominant og usikker, det er jo nærmest to modpoler. Måske jeres hund mere er en "maskehund", hvilket betyder at hunden grundlæggende er usikker men camouflere dette ved at være overdreven "dominant". Men det ville en dygtig adfærdsbehandler vel have gennemskuet ret hurtigt...

• #13   12. dec 2011 Min hund er en enehund, ikke fordi du acceptere andre hunde, men når vi havde en anden hund var hun anderledes end nu, hvor hun er enehund
    Så han lærer nok at acceptere det, men det bliver måske ikke det samme

• #14   12. dec 2011 vi fik Nova i maj, da var hun 19 mdr, i august fik vi Ipsen, da 9 uger.... ved allerførste møde hakkede Nova voldsomt ud efter hvalpen, og det gjorde hun konstant i nogle uger... efter første uge fik den et hak der gjorde vi var ved dyrlæge fordi den endda fik en reven ved øjenkrogen... vi troede aldrig det kom til at gå, og var i lang tid bange for at vi måtte aflevere hvalpen igen.... skal lige siges at vi fik Nova undersøgt da hun generelt begyndte at virke sur og deprimeret, vi fandt ud af at hun nok havde ondt i ryggen (hun var faldet ned på den en gang hun hoppede efter noget legetøj, hun blev smertebehandlet, det hjalp lidt.... men stadig gad hun slet ikke hvalpen, det var hårdt at se Ipsen forsøge kontakt og leg og hun bare fik den kolde skulder... Nova ville overhovedet heller ikke spise og vi vidste ikke hvad vi skulle gøre... på et tidspunkt da jeg dagligt måtte kæmpe for at få hende til at spise, sadlede jeg helt om med hendes mad, begyndte at give hende en form for barf produkt med grøntsager og olie, og på 2 dage vendte det hele.... hun blev glad fik overskud, begyndte at lege med hvalpen i en grad så vi ikke troede vores egne øjne... men der gik 2 måneder hvor vi ikke troede på det.... idag leger de flere gange om dagen, tumler slåsser for sjovt og trækker i det samme legetøj....
    Dengang var jeg dybt misundelig hvargang jeg herinde læste om alle dem der havde 2 hunde sammen hvor de bare skrev hvor hundene elskede hinanden...
    Vores går stadig ikke sammen alene når vi er på job da jeg ikke vil risikere en situation, og når det går for voldsomt for sig stopper vi det...

Jeg er enig i at den voksne skal opdrage hvalpen og den skal have lov at vise at det er den der bestemmer, men vi greb ind da det stod på at det var slemt, jeg synes ikke den ældste skal være alt for dominerende og voldsom.... må sige at vores hvalp virkelig har været dygtig til at blive ved at søge den voksne, hun trillede sig rundt og lå på ryggen meget af tiden....
    Så giv ikke op, men stop det af og til, du skal jo hekst ikke ende med en hvalp der bliver bange for den store... men når hvalpen bliver for meget skal I også sørge for at den gamle for ro... så hvalpen lærer at stole på at I sørger for at den ikke lider overlast, og den gamle lærer at stole på at I hjælper til at den får fred af og til...

Vores ældste har ikke som sådan vendt det mod os, en alligevel blev hun ligesom deprimeret som om hun ikke troede på at vi ville hende så meget mere... nogle anbefaler man går med den hver for sig, det har vi nu aldrig gjort... vi startede med at lade dem spise ved siden af hinanden, det gik ikke godt, da Nova slet ikke kunne tage sig sammen, så spiste de hver for sig, men nu spiser de igen ved siden af hinanden, det er nok at prøve sig frem og se hvad der fungerer...

en opdrætter fortalte mig også at den ældste hun reagerer på at hvalpen ikke dufter som om den hører til, den er fremmed, men i løbet af et par uger så lugter den som jer og hjemmet og dermed opfattes den ikke som fremmed mere.... men ting tager tid, et par uger vil jeg som minimum give det.... og så selvfølgelig være sikker på at den gamle ikke går og døjer med noget der irriterer den, for så er deres tærskel en del lavere....

undskyld den lange smøre...

• #15   13. dec 2011 det går bedre med dem, men det blir bedre med tiden..
    hanne tak for svret og det gør ikke noed det blev langt smiley det er rart når folk skriver og kommer med råd så kan man vurdere hvad der kan virke for ens egen hund smiley
    vores hanhund har en hyggekrog i vindueskarmen hvor hvalpen ikke kan komme op så der har jeg sat mad og vandskålen for ellers ville han ikke spise..

Kommentér på:
min hund er jaloux/sur

Annonce