16. sep 2008 Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 58 Svar: 303
min hund er jaloux/sur min hund er jaloux/sur
jeg har en han hund på snart 4 år, og vi har lige fået en bullmastiff hvalp... min hanhund er dominerende og han prøvede at dominere hende da han mødte hende, siden da vil han slet ikke være i nærheden af hende... eller mig! og vi havde et tæt bånd inden hvalpen kom som jeg virkelig har knoklet for at opnå... jeg bliver simpelthen så ked af det når han går væk fra mig, jeg har været rigtig god til at give ham mere opmærksomhed men han vil bare ikke have den. ændre det sig nogen sinde? vil han bare være indelukket? vi fik hvalpen for to dage siden men sidst vi havde hund nr 2 der blev han sig selv med det samme.. jeg sørger for at gøre de samme ting med ham som før men han er stadig sådan
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.110
Saga på 9 uger flyttede ind her for 12 dage siden og vores gamle hanhund Zico, ville overhovedet ikke snakke med hende, eller mig og min kæreste. Han gik også hele tiden væk og veg udenom kontakt med os. Desuden var han meget streng overfor hvalpen, hvis den kom tæt på knurrede og happede han ud efter den, og bare den gjorde det mindste for at lege med ham, så fik den smæk.
Nu på 12. dagen leger de sammen i haven, snakker roligt med hinanden indenfor. Zico har en meget længere lunte over for hvalpen - Han kan godt irettesætte hende med knur og haps, men det er helt normalt, og det skal han have lov til.
Efterhånden som de har vænnet sig til hinanden, er der kommet MEGET mere ro på, og de er godt på vej til at opfatte hinanden fuldt ud som en del af flokken.
Så bare hæng på - der er håb forude!
sep 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 58 Svar: 303
hvad gjorde i for at få jeres hund til at ku li hvalpen? det er virkelig strenge sårn noget her
jul 2005
http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=492369
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.007
jul 2005
Din gamle hund skal have lov til at irettesætte hvalpen (det ser ofte meget mere alvorligt ud end det er). Selvfølgelig skal du gribe ind hvis hvalpen ikke kan slippe væk, men ellers lad dem ordne det selv. Det er naturligt at en ældre hund sætter hvalpe på plads og specielt i starten indtil hvalpen opfattes som en del af flokken
sep 2008
sep 2008
jul 2005
I starten happede han hende 3-5 gange om dagen, og så gik det langsom nedad med "angreb" - og han har hverken gjort det i går eller i dag
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.007
jul 2005
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Så han lærer nok at acceptere det, men det bliver måske ikke det samme
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.782
Dengang var jeg dybt misundelig hvargang jeg herinde læste om alle dem der havde 2 hunde sammen hvor de bare skrev hvor hundene elskede hinanden...
Vores går stadig ikke sammen alene når vi er på job da jeg ikke vil risikere en situation, og når det går for voldsomt for sig stopper vi det...
Jeg er enig i at den voksne skal opdrage hvalpen og den skal have lov at vise at det er den der bestemmer, men vi greb ind da det stod på at det var slemt, jeg synes ikke den ældste skal være alt for dominerende og voldsom.... må sige at vores hvalp virkelig har været dygtig til at blive ved at søge den voksne, hun trillede sig rundt og lå på ryggen meget af tiden....
Så giv ikke op, men stop det af og til, du skal jo hekst ikke ende med en hvalp der bliver bange for den store... men når hvalpen bliver for meget skal I også sørge for at den gamle for ro... så hvalpen lærer at stole på at I sørger for at den ikke lider overlast, og den gamle lærer at stole på at I hjælper til at den får fred af og til...
Vores ældste har ikke som sådan vendt det mod os, en alligevel blev hun ligesom deprimeret som om hun ikke troede på at vi ville hende så meget mere... nogle anbefaler man går med den hver for sig, det har vi nu aldrig gjort... vi startede med at lade dem spise ved siden af hinanden, det gik ikke godt, da Nova slet ikke kunne tage sig sammen, så spiste de hver for sig, men nu spiser de igen ved siden af hinanden, det er nok at prøve sig frem og se hvad der fungerer...
en opdrætter fortalte mig også at den ældste hun reagerer på at hvalpen ikke dufter som om den hører til, den er fremmed, men i løbet af et par uger så lugter den som jer og hjemmet og dermed opfattes den ikke som fremmed mere.... men ting tager tid, et par uger vil jeg som minimum give det.... og så selvfølgelig være sikker på at den gamle ikke går og døjer med noget der irriterer den, for så er deres tærskel en del lavere....
undskyld den lange smøre...
sep 2008
hanne tak for svret og det gør ikke noed det blev langt
vores hanhund har en hyggekrog i vindueskarmen hvor hvalpen ikke kan komme op så der har jeg sat mad og vandskålen for ellers ville han ikke spise..
min hund er jaloux/sur