Surt opstød - tæve i løbetid ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen ...
Lige et lille surt opstød, vil gerne høre om det er mig der er sippet?
Min mor og jeg var tidligere idag en tur i Bonnie, for at købe lidt til Gizmo ... Han var selvfølgelig med ... Han er gode venner med aberne dernede, mener han selv ...
Gizmo er selfølgelig i snor inde i butikken, for der kommer også mange andre hunde og mærkelige dyr derinde, plus jeg ikke synes han skal rende henne ved gnaverne og de andre dyr derinde, så de bliver stressede ...
Mens vi så går og kigger efter lidt nyt legetøj til ham, kommer der så en fransk bulldog rendende inde i butikken, den fiser rundt uden nogen for enden af snoren .... Over og slikke på jordegernene og ellers rundt i hele butikken som det passer den ... Gizmo og hunden hilser på hinanden kort, og den fiser videre rundt i butikken .. Da Gizmo begynder at klynke ...
Ejeren af hunden siger så ligeså afslappet, at det nok er fordi det er en tæve i løbetid hun har...
Gizmo bliver jo helt overgearet, selfølgelig fordi tæven bare render og gør sig til, og han er i snor ...
Ejeren er fuldstændig ligeglad med han piver, klynker og hiver vildt i snoren, og tager på intet tidspunkt tæven i snor, eller kalder den til sig ...
Er det mig der er sippet, når jeg er dybt forarget over hun tager en tæve i løbetid med ind i butikken, og lader hende rende lige hvor det passer hende?
Gizmo var helt ved siden af længe efter ... Han har ikke mødt en tæve i løbetid, i meget lang tid ...
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.511
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 116
Kunne jo være man rendte ind i en anden hund dernede, der ikke gad snakke ...
Gizmo er oftest en af dem der ikke gider at snakke ...
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.511
synes nu bestemt ikke man kan være bekendt at lade ens hund løbe over til mennesker og hunde som ikke ønsker det - det er da ejerne af den løse hunds problem... forstår slet ikke man gør det - det er jo langt fra alle hunde som er venlige, heller ikke mod en løbsk tæve
feb 2007
Margit : tak for din ærlighed .... Men det er heller ikke at Gizmo begyndte og pibe, der var det der generede mig, men at hun lod hendes løbske tæve rende hvor det passede den, til stor gene og stress faktor, for min han hund ...
feb 2007
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
Jeg ved at Emma ville gøre hvad hun kan for at flå den anden tæve, hvis vi blev udsat for det samme. Selvfølgelig ville jeg gøre hvad jeg kan for at stoppe dem, men eftersom Emma er i snor og den anden løs, vil der let opstå MEGA frustrationer?
Hvis nu en hylde vælter på grund af at to hunde kom op at slås i butikken - igen den ene er i snor og den anden fri?
Hvad med eventuelle skader på hundene?
Dette er et tænkt eksempel.
Jeg synes ikke TS er sippet, for det er respektløst overfor andre hundeejere at lade sin hund rende løs inde i en butik - uanset om det er en dyrebutik eller ej.
feb 2007
Men gad da også godt vide hvem der endte med håret i postkassen?
Eller hvis jeg ikke havde været opmærksom på hvad Gizmo og tæven lavede, og han havde nået at komme på hende?
Hvad ville jeg egentlig kunne gøre i en sådan situation?
nov 2006
feb 2007
nov 2006
Ja men uanset om det er små hunde eller større hunde. Jeg synes det kunne være interessant at vide, hvem der ville stå med "aben", i det tilfælde at de fik væltet en reol, eller ejeren af hunden i snor blev viklet ind i snoren og vælter på grund af en løs hund i en butik, som møder en ikke venlig hund i snor.
Er der regler i den retning? Hvad siger forsikringsselskaberne/lovgivningen til det?
feb 2007
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
Ejeren er fuldstændig ligeglad med han piver, klynker og hiver vildt i snoren, og tager på intet tidspunkt tæven i snor, eller kalder den til sig ...**
Det er denne del jeg taler om når jeg mener at TS er sippet. For det er virkelig ikke andres problem. Bortset fra det så er jeg helt enig i at hunde skal være i snor og ikke løbe hen og hilse osv osv.
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 335
Jeg har både haft hanner og tæver også samtidig og det er altså muligt hvis man jo altså arbejder målrettet med det og også kan træne det sammen med løbske tæver.. vi møder jo disse overalt og det er altså hanhunde ejerens problem at denne ikke har styr på sin hund.. hvis man fik trænet det på en træningsplads ville man se at et indkald kunne lade sig gøre trods den lækre duft.. på den træningsplads jeg kommer på har vi stor succes i at arbejde med hunde uanset hvad der dufter dejligt.. uden at presse hunden for meget selvfølgelig. I en perfekt verden hvor man ikke boede så tæt ville man jo ikke have problemet men når vi nu bor tæt må man også forholde sig til de problemer der kommer af det..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Men hvad angår løbetid, så er det hanhundeejeren, der må ind i kampen, hvis hunden reagerer uhensigtsmæssigt.
Surt opstød - tæve i løbetid ?