{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

sterilisation i morgen . . sug i maven på mig ( {{forumTopicSubject}}

Puha, har jo gennem tiden haft flre tråde med Nova´s store psykiske ændringer i forbindelse med løbetid, og tiden efter...

De sidste dage er hun ved at blive glad igen, har leget, været super at gå tur med, har gidet Ipsen, endda selv taget initiativ til leg osv, det er rigtog godt, men nu har hun også været "træls" siden ugen mellem jul og nytår... Det var det samme sidste gang, så med en nedtrykt uoplagt hun ca 85 dage 2 x årligt mner jeg sterilisationen er den bedste løsning....

Egentlig ville jeg have ventet et par uger, da min erfaring fra sidst siger at hun bare fra nu bliver nedre og bedre, mere glad mere legesyg og mere kontaktsøgende, MEN grunden til jeg tænkte NU, er at Ipsen endnu ikke har været i løbetid, hun er 9½ måned så tænker det kan ske hvornår det skal være.... min tanke er så at der jo i den forbindelse siges at kunne blive problemer mellem 2 tæver, og hvis Nova så er steriliseret når Ipsen kommer i løb, så vil Nova måske ikke reagere på samme måde som hvis hun selv var intakt, er der nogen hold i denne logik ???

Da jeg jo egentlig gerne ville vente til Nova blev endnu gladere, så vil jeg gerne vide om nogen her ved noget om ikke bare hendes fremgang vil fortsætte nu, selvom hun steriliseres, altså nu er hormonerne åbenbart faldet til ro, så tænker at det går fremad, at jeg IKKE binder hende i den tilstand som nu.....

Vores gamle tæve (afdøde) blev steriliseret på baggrund af forandringer i livmoderen, hun var 6-7 år da det skete, og der var tide ikke passet ind på nogen måder så det var mellem 2 løb, og hun livede kraftigt op i tiden efter alligevel, så jeg håber da at Nova fortsætter denne udvikling selvom det overstås nu....

Har det godt nok ikke godt med at aflevere hende : (

Men godt med tanken om at hun ikke længere skal have disse humørsningninger....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sterilisation i morgen . . sug i maven på mig (
  • mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #1   19. mar 2012 smil

  • #2   20. mar 2012 Har ingen erfaringer at bidrage med, men vil tænke på jer, det skal nok gå fint smiley

  • #3   20. mar 2012 Jeg græd og græd da Lúa skulle i narkose for at blive steriliseret. Dyrlægen kiggede underligt på mig - det var jo ikke noget særligt. Men jeg hader bare at se hende kæmpe imod bedøvelsen. Hun står op til det sidste. Selvom det er hårdt, insisterer jeg på at være der ved hende. Alt gik fint hos os. Livmoderen lod de sidde, da den var rask. Arret var kun ca. 5 cm. Sådan bliver der færrest bibirkninger/komplikationer for tæven.

    Jeg er sikker på at alt nok skal gå godt hos jer også smiley


  • #4   20. mar 2012 @ Nicolai & Malene : Ok, jeg kan huske en tråd herinde fra om at der er forskellige måder at sterilisere på, også en hvor man bare gør at tæven ikke kan blive drægtig, men den stadig kommer i løb osv....

    Det der med at lade livmoderen sidde, hvad betyder det for evt løb ??? For Nova skal bestemt ikke i køb mere, det er hele meningen med det, at den hormon reaktion hun får efter skal stoppe...


Kommentér på:
sterilisation i morgen . . sug i maven på mig (

Annonce