{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til dem der har / har haft mere end to hunde
  • #1   14. apr 2012 Vi har pt. tre hunde
    1 stk. stor hyrdehunde-blanding hanhund på 5½ år - neutraliseret
    1stk. husky-hanhund på 5½ år.
    1 stk. mellemstor blandings-tæve, som fylder 10 år her i sommer - neutraliseret.

    Vi bor to mennesker og de tre hunde i et hus på 83 kvm. Og så har de hundelem ud til en totalt indhegnet baghave på omkring 250 kvm, som de har adgang til 24/7.


  • #2   14. apr 2012 Vi har faktisk indtil for få år siden haft 4 stk. Vi havde også en beagle-tæve, som vi mistede, da hun var 13 år.

  • #3   14. apr 2012 Jeg har 3 langhårede collietæver.
    De er 1½ år - 4 år og 6 år.
    Den ældste er stariliseret pga sygdom, de to andre er intakte, da jeg har startet opdræt af racen.

    Vi bor i et parcelhus med en indhegnet grund, men har kun 100 m til skov, 5 km til strand og 5 km til træningsplads i DcH.

    Vores hunde kommer på tre gåture hver dag - to kortere ture morgen og aften - det er almindelige gåture i snor. Om eftermiddagen kmmer de på en lang tur, hvor de løber uden snor og får en masse motion enten i skoven elelr ved stranden.
    Og så er der træning med den ene 1-2 gange om ugen i DcH.

    Min mand arbejder hjemme hver dag, så hundene har fri adgang til haven.


  • #4   14. apr 2012 1 Grand Danois 1år
    1 Rottweiler blandet med Grand danois 4 år
    1 Chinese crested 1½ år
    Alle 3 hanner Ingen af dem neutraliseret

    Bor i et rækkehus på 85kvm bor 2 voksne her. og har en lille have. bor 200m fra store grønne områder. 2 km fra skov 3km fra strand og i en radius af 10km har jeg 4 hundeskove


  • #7   14. apr 2012 Vi har 2 steriliserede labradortæver på 4 og 7 år. Vi har før haft 3., men mistede Blackie for et par år siden.

    Indendørs har de omkring 100 kvm (hele huset undtagen soveværelset) i dagligdagen. Haven er indhegnet og på 3000 kvm. Forår, sommer og en del af efteråret har de fri adgang til haven stort set døgnet rundt.


  • #9   14. apr 2012 har tre ialt.. en dansk svensk gårdhund på 4 år, en golden på 3 år og en schæfer på knap 8 måneder.
    alle tre er "intakte" tæver.
    vi bor i et hus på 140 kvm men de er ikke ret meget på ungernes værelse.
    vi har have som de kan komme ud i, men de er mest hvor vi er, så det kommer an på hvad vi lige laver hvor meget de er i haven smiley


  • #10   14. apr 2012 Vi har en ægte hun cavalier på snart 2 år, og en han cavalier/gravhund/lab blanding på 1,5 år. Ingen af dem er neutraliseret.
    Vi bor i hus på 100m2 og derudover har vi have de leger i flere gange om dagen. smiley


  • #11   14. apr 2012 en schæfer 2år og malinois 3år.. to hanner
    schæfer kastrat.

    de har en stor have at boltre sig på..
    De må være i hele huset, men indenfor er man i ro.

    Vi er i gang med at lave hundegårde, så de får 10kvm hver.


  • #12   14. apr 2012 Pt 4 hunde. 1 intakt han 1 intakt tæve, 1 katreret han og 1 steriliseret tæve. I alderen fra 1½ år til 8½ år.
    Inde 280 m2, bruger kun de 100 m2, ude 40.000 m2.


  • #13   14. apr 2012 Tak for jeres svar. smiley

    Glemte lige at spørge om de alle sammen går sammen når I ikke er hjemme, eller om de bliver lukket hver for sig, og hvorfor?

    Rikke; Tja, jeg drømmer i hvert fald om at have tre-fire hunde. smiley


  • #14   14. apr 2012 vi har to sammen i hundegården, og den "lille" indenfor hun ville fryse ude så hun skal selvf. ikke være ude.. ville ikke lade alle tre være alene sammen når vi ikke er hjemme

  • #15   14. apr 2012 Ja, vores går altid sammen, og de har adgang til hele huset + baghaven, også når de er alene.

  • #16   14. apr 2012 Den ene hanhund går for sig selv, når jeg ikke er hjemme, da han er alt for frembrusende, til at de andre gider ham, og der let kan komme nogen dumme situationer hundene indbyrdes.

  • #20   14. apr 2012 2 skotte tæver
    alder : 2½ år og 10 måneder
    den ældste steriliseres på mandag

    Hus : 170 kvm, have 300 kvm, stort grønt område med søer, skov og indhegnet hundeskov 5 minutters gang fra bolig


  • #22   14. apr 2012 Hvad race(r) er de? 2 FT-cockere og en cocker/border collie blanding

    Hvilket køn er de? FT = tæve og han, blanding = tæve

    Er de neutraliseret? Han er kastereret. De kommer ikke i løb mere - aner ikke hvorfor.

    Hvor gamle er de? FTerne fylder 3år i maj og juni, blandingen er 9år.

    Hvor meget plads har de til at boltre sig på (både inde og ude)? Når de er alene er de adskilt. 1 i gang, 1 i soveværelse og 1 i køkken. God plads i alle rum.
    Ude - har stor grund på 3700kvm - de ca 1000 kvm er indhegnet.


  • #23   14. apr 2012 Mine hunde går iøvrigt adskilt for at give dem fred og ro.

  • #24   14. apr 2012 Vi har to Siberian husky tæver. Mor og datter. Mor steriliseret pga. Fødselskomplikationer.
    Vi har hus i tre plan på 150 kvm. Hundene er dog kun i stueetagen, som er 50 kvm. De har via hundelem adgang til have på 100 kvm. Om dagen er de i hundegård + udestue, i alt et areal på 35 kvm.


  • #25   14. apr 2012 Jeg har 2 stk banditter...

    1 chihuahua på 1 1/2 år og en Amstaff på 4 år.....
    Det er hanhund og en tæve.... Ingen af dem er neutraliseret endnu....

    Jeg havde indtil i sommmeren 2011 en amstaff mere og så en hanhund....

    Vi bor på 71 kvm med en lille have til..... 100 - 200 meter til grøntområde og ca 400 meter til en hundeskov.......


  • #26   14. apr 2012 Vi har haft 4.
    1 Border collie han
    1 Landseer han
    2 Landseer tæver. Ingen af dem var neutraliseret. De gik altid sammen . Indendørs har de 225 kvm, og udendørs 6000 kvm indhegnet.
    Der har aldrig været problemer.


  • #28   14. apr 2012 har 3 stk.
    Hvad race(r) er de? : 2 Cairn og 1 Schæfer
    Hvilket køn er de? : Hanner
    Er de neutraliseret? : Nej
    Hvor gamle er de? :7, 6 og 2 år
    Hvor meget plads har de til at boltre sig på (både inde og ude):
    Inde 175kvm , Ude 400 kvm.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #29   14. apr 2012 Vi har pt. 3 hunde og så 8 hvalpe, hvoraf den ene bliver her.

    Alle er west highland white terriers.
    - Vi har en kasteret hanhund på 3 år, en tæve på 4 år (mor til hvalpene) og en hanhund på 7 år (far til hvalpene), den hvalp vi beholder blir en tæve, men hvalpene er pt. 5 uger gamle.

    Til daglig går hundene sammen uden problemer, og pt. går hvalpene så i et hvalperum når vi ikke er hjemme og om natten og er ellers løs i huset ligesom de andre hunde.

    Vi har et hus på 179kvm som hundene har til rådighed, og så har vi en baghave på vel en 750m2 som er indhegnet til hundene som de får lov til at komme ud i flere gange om dagen - når vejret er til det står havedøren åben 24/7.
    - Vi har en forhave på ca. samme størrelse, som også skal hegnes ind så hundene får begge haver de kan være i.

    Så har vi vesterhavet, en nationalpark m.v. lige i nærheden hvor man kan gå nogle gode tur og generelt et smukt område til masser af daglige ture.


  • #30   14. apr 2012 Pia H

    11 stk!? Det må være superhyggeligt med 11 hunde sammen!

    Gruppebillede?

    Simone

    Hvad race(r) er de?
    EB
    Hvilket køn er de?
    Han og tæve
    Er de neutraliseret?
    Ja, hun pga livmoderbetændelse og han på grund af alvorlige arvelige fejl.
    Hvor gamle er de?
    3 og 9
    Hvor meget plads har de til at boltre sig på (både inde og ude)?
    Inde har de lejligheden på 74 m2 og ude har de terrassen på 48 m2, og så bor vi ved siden af det skønneste naturområde, skoven er 20 meter fra min dør :o)



  • #31   14. apr 2012 P.t. har vi 9 hunde her hjemme

    1 lab, 6 år, kastreret
    1 cavalier, 7 år, intakt han
    1 cavalier, 11 mdr, intakt han
    2 cavaliere, 2½ år, intakte tæver
    4 cavaliere, 6 uger, 1 tæve og 3 hanner

    Vi har 150 m2 inde, minimum 2000 m2 indhegnet have og græsmarker, skov og eng til lufteture lige udenfor døren.

    Alle hundene går sammen undtagen, når der er løbetider.

    Tæven, der har hvalpe er en udstationeringhund, så når hvalpene er væk, er her 3 cavaliere og 1 lab... men plads til flere ;o)


  • #32   14. apr 2012 mine går ikke altid sammen.....

    da vi fik hvalpen kunne vi lukke af med et hegn så de kunne se hinanden, dette af hensyn til de begge, så den voksne kunne få ro, og vi var sikre på at hvalpen ikke fik en overhaling, de var nemlig ikke gode venner de første måneder....

    derefter har de gået sammen en tid efter hvalpen er blevet renlig og ikke bider i fx ledninger.... en da hvalpen kom i første løb blev den voksne lidt voldsom i legen, så der gik de igen adskilt en tid.... regner faktisk med at når den voksne steriliseres så er de sammen hele tiden....


  • #33   14. apr 2012 Mine går sammen og har gjort det hele tiden:-)

  • #34   14. apr 2012 Mine tre tæver går altid sammen.

  • #35   14. apr 2012 Hvad race(r) er de ? - 3 stk Berner Sennen
    Hvilket køn er de ? - 2 tæver 1 han
    Er de neutraliseret? - Ja hannen
    Hvor gamle er de? - 8 år 7 år og 2 år
    Hvor meget plads har de til at boltre sig på (både inde og ude)?
    inde 170 m2 i grund ikke alle hunde må komme på 1.salen og ude 63 ha
    og ja de går sammem når vi ikke er hjemme, og alle er inden for så.

    Hannen 8 år, døde dog i Marts -så vi nu kun har de to damer men der kommer da på et tidspunkt en ny eller to hund ind i huset igen ;O)


  • #36   14. apr 2012 Har haft 4 forskellige. En Groendal, tæve
    en blanding af race, tæve
    en malinois, tæve
    en korthåret collie, hanhund.
    I alderen fra 5 mdr, til 6 år
    Alle gik sammen . pånær i løbetid.
    Dog gik hanhunden sammen med tæverne når vi var hjemme. Også ved løbetid. Og nej ingen hvalpe her.
    Har 120 kvm inde og alm have.


  • #37   14. apr 2012 Har 3 stk.,.
    2 whippet på knap 2 og 4 år, langhåret dværggravhund på 1½ år alle intakte tæver.

    Vi bor på 200 kvm. med 500 kvm grund, alle 2 går sammen, når de er alene.
    Regner med flokken bliver udvidet med yderligere en whippettæve næste år.


  • #38   14. apr 2012 alle 3 ikke alle 2 smiley

  • #39   14. apr 2012 Vi har to schæfere på 7 år, de er ikke neutraliserede. Begge er tæver. Vi har ca 125 kvm og udendørs aner jeg ikke! En lille have og en lille gård. Ikke ret meget plads, synes jeg.

  • #40   14. apr 2012 Hvad race(r) er de?
    4 stk japansk spids
    Hvilket køn er de?
    tæver
    Er de neutraliseret?
    den ældste Jowina er - hun fik livmoderbetændelse
    Hvor gamle er de?
    snart 11 år, 9 år. 6 år og 3 år
    Hvor meget plads har de til at boltre sig på (både inde og ude)
    almindelig parcelhus med grund - de må bruge hele haven og derudover har vi låge ind til naboen, der har to hunde og det benytter vi os rigtig meget af.
    derudover er vi tit ved stranden eller andre nye steder og hundene får min 2 gåture om dagen
    jeg er førtidspensionist, så det er ikke længe hundene er alene i hverdagen


  • #41   14. apr 2012 Vi har 4 stk.
    1 Golden retriever intakt hanhund på 12 år.
    1 Nova Scotia Duck Tolling Retriever intakt hanhund på 9 år
    1 Leonbergerblanding tæve som er steriliseret på 7 år
    1 Grand Danois hanhund som er kastereret på 2 år

    Vi har et hus på ca. 125 kvm2 og en grund på 9000kvm2.

    Alle 4 har det godt med hinanden og hygger og tumler sammen.






  • #42   14. apr 2012 3 stk - to colliehanner (9 og 6 år) og en pomeranian tæve (6 år), kun den ene colliehan er intakt smiley

    Vi har eget hus med have, og kører gerne dagligt i skoven med dem smiley

    De går sammen hele tiden, og både sover og spiser side om side uden problemer...


  • #43   15. apr 2012 4 stk.
    Hvad race(r) er de? Dobermann mix. hvid schæfer, grå schæfer og FT springer spaniel.
    Hvilket køn er de? Tæver
    Er de neutraliseret? De 2 ældste
    Hvor gamle er de? 12-6-2½- 1.
    Hvor meget plads har de til at boltre sig på (både inde og ude)? 120 kvm inde - 1400 i haven. men er altid med i bilen.






  • #44   15. apr 2012 Har 3, alle intakte hanhunde

    Petit Basset Griffon 4½ år
    Petit Basset Griffon 2½ år
    Broholmer 8½ måned

    Vi bor 2 voksne, 2 teenagere og de 3 hunde i et ganske alimindelig parcelhus på 150 kvm2. Vores grund er omkring 700-800 kvm2. Hundene har adgang til hele huset pånær teenagereværelserne - derudover er køkken + kontor spærre af, når de er alene hjemme.

    Vi benytter meget hundeskov, strand og andre naturområder. Hundetræning med Broholmeren 2 gange om ugen - og han går vi også på udstilling med.


  • #45   15. apr 2012 mine 3 hanner går også altid sammen.

  • #46   15. apr 2012 Jeg kan se der er flere af jer der har intakte hanner og tæver - og samtidig bor i almindelige parcelhuse med almindelige haver - hvordan fungerer det når tæverne er i løb?

  • #47   16. apr 2012 Vores 3 hanner reager ikke på nogle tæver i løb.. Ved ikke om vores GD kommer til det han er jo kun 1 år indtil videre.. men Vores Rottweiler mix er ligeglad han er 4.. Vi ligger aldrig mærke til om der er nogle tæver i løb.. heller ikke da vi boede samme opgang med 2 løbske tæver..

  • #48   16. apr 2012 Kennelmor !
    jeg har godt nok kun hanner her hjemme, men der er mange tæver rundt om os, det har ikke været noget problem ;o) Den faste tur om morgen kan tage lidt tid, de 3 herre kan slå med tænderne og skumme, ikke et kønt syn.

    Vi har en skøn tæve over for os, hun løber hen til vores hegn, tisser, synger og hyler når hun er i løb, men de 3 herre har ingen ide om hvad det går ud på. Men de kan heller ikke komme tæt på hinanden, der er over 1 meter op til hegnet.


  • #49   16. apr 2012 To tæver - den ene neutraliseret, og det bliver vores nye også. (vi får hende fredag)

    Gravhund/chi blanding og en shiba inu.

    Vi har 70 kvm indendørs, og en lille terasse og have - dog er de i skoven hver dag smiley


  • #50   16. apr 2012 Takker lige for de par svar jeg fik om hanner og tæver sammen smiley

  • #51   16. apr 2012 Vi har (da jeg boede hjemme) haft 5 hunde på en gang for en del år siden.

    Det var 2 Schæfere (1 han og 1 tæve begge på ca. 1½-2år - søskende), 2 AmStaff's (1 han på ca. 6mdr og 1 tæve på ca, 4år - mor og søn) og 1 AmStaff blanding (1 han på 1½-2år).
    Så hut jeg visker var de ikke neutraliseret.
    Vi havde et stort hus på ca. 250kvm og en enorm have.

    Aldrene er jeg ikke 100% sikker på da det som sagt er for nogle år siden..
    Kan dog huske at vi flyttede i et mindre hus hvor man ikke måtte have store hunde, så vi var desværre nødt til at finde nye hjem til nogle af dem, AmStaff blandingen og AmStaff tæven blev dog begge aflivet pga meget triste og særlige omstændigheder.. smiley


Kommentér på:
Til dem der har / har haft mere end to hunde

Annonce