395 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hjælp eller forklaring Hjælp eller forklaring

Hej!
Jeg har to labrador retriever på henholdsvis 2 og 3 år. Begge hanhunde. Den seneste tid er en af dem eller dem begge to begyndt at skide og/eller pisse på køkkengulvet, når vi ikke er hjemme eller om natten?

De har aldrig gjort det før og man kan godt se på dem, at de ved den er gal. Jeg undrer mig over, hvorfor de pludselig er begyndt på det?

De får masser af motion - morgen, middag og aften.

Kan I give mig nogle råd til, hvordan jeg får dem til at holde op? Eller blot en forklaring ville være super

Håber at høre fra jer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp eller forklaring
  • #1   13. jul 2006 Har i evt rykket deres madtider ?! ?!

• #2   13. jul 2006 Eller på anden måde ændret deres kost -

• #3   13. jul 2006 Nej, de får mad ligesom de plejer. Deres hverdag har på ingen måde ændret sig

• #4   13. jul 2006 De har gerne den sidste problemperiode når de er ca. 2 år, så det kunne være forklaringen. Den ene tisser i trods og den anden følger trop. det er mit bedste bud... (spørg evt. en dyrlæge, hvis det bliver ved).

• #5   13. jul 2006 jeg ved slet ikke om det kan være til nogen hjælp, men vores schæfer gjorde det også omkring den alder... det var dog tynd og han gjorde det konserkvent når han ikke havde vand stående til natten - han skammede sig meget selvom vi ikke sagde noget til ham.

Vi har fået taget blodprøver ect. men hunden var sund og rask. Det holdt op ved foderskift og masser af vand til natten.

Den samme hund besørger og tisser inde hvis han bliver passer hos familie og venner, her er det helt klart for at markere sig.

Det skal ellers siges at det er en meget lydig og rar hund der normalt ikke dominerer

• #6   13. jul 2006 En anden mulighed er at hundenes indbyrdes rangorden er uafklaret. Har du nogen fornemmelse af om det kan være tilfældet ?
    Hvis det er det kan det afhjælpes ved at den dominerende hund får sit foder før den anden, bliver hilst på først når i kommer hjem, får den mest attraktive soveplads, går først ud og kommer først ind af hus og bil ( i forhold til den anden hund - ikke i forhold til dig ) bliver trænet først og i det hele taget får en alfa hunds privilegier.
    Det kan skabe ro over situationen og så er der ikke længere grund til at markere territorie.
    MEN vær obs på at hundene ALTID har lavere rang end mennesker...set med hundeøjne

Kommentér på:
Hjælp eller forklaring

Annonce