{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Hund foran butik /O: {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været opppe ved hæveautomaten ved brugesen. Da jeg parkere ser jeg et ægtepar med en rottweiler. Manden er ved at binde hunden til cykelstativet ca en god meter fra hæveautomaten. Konen er ved at hæve penge og da hun er færdig går de ind i brugsen for at handle.
Jeg stiger ud af min bil og går hen og stikker kortet i automaten. Hunden sidder pænt stille så jeg bekymrer mig ikke om den... trods at det er en rotte... jeg har angst for rottweilere men kan sagtens styre angsten hvis ellers hunden er velopdragen og under kontrol!

Pludselig springer hunden frem mod mig, gøer voldsomt men logrer dog... Jeg farer til siden, væk fra hunden og kan så ikke komme til automaten hvor mit kort jo sidder... Hunden gøer fortsat voldsomt, og "står" op i den udstrakte snor. Jeg mærker panikke komme, koldsved, hjertebanken og en forfærdelig frygt... Folk stopper op og kigger - jeg ser dem ud af øjenkrogen da mine øjne er rette mod hunden.. Jeg stirrer på den, slipper den ikke med øjnene og kan ikke flytte mine ben. Stirren provokerer ja, men det er ikke lige det jeg tænker på..
Jeg hører en der råber et hundenavn og løfter blikket... ser damen komme ud inde fra brugsen. Hun har god tid (synes jeg) og nærmest slenter hen mod hunden. Jeg råber "Vil du så komme hen og få flyttet den hund","ja, ja, jeg skal nok flytte den" er svaret. Hun tager fat i hundens halsbånd, den stopper med at gø... "nååå, du er ikke sød, du skal altså opføre dig ordentligt" siger damen med blød stemme til sin hund.

På intet tidspunkr beklager eller undskylder damen.. hun flytter hunden så man kan komme til automaten og går ind og handler igen...

Tænk over hvilken opførsel jeres hund udviser hvis i absolut skal have den med ned at handle...Jeg har i forvejen en arbejdsskade som gør at jeg reagerer kraftigt i stressede situationer og denne situation var ganske unødvendig for både hund og jeg. Racen er egentligt ligegyldigt men uheldigvis er rottweileren den eneste race jeg ikke stoler på og er bage for!!

Det er dårlig opførsel af hundejere at udsætte andre for deres kræ's ubehøvlede opførsel!!

Og jeg fik luft nu!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund foran butik /O:
  • #1   28. apr 2012 er ikke sjovt med sådan oplevelser...

    her hvor jeg bor i Norge er det ikke lov at la hunden stå alene udenfor butikken,,

    jeg var på ikea en dag og på familieparkeringen stod det en sheffer ( staves ? ) bundet fast i en bil... når mennesker gikk langt unna " klikket " hunden totalt og hoppet og knurret mot mennesker ... jeg sagde ifra når jeg kom og tengte ikke mere på det... så 30 min senere kommer min søster med 2 børn i bil , og parkeringen har begynt at fyldes op... den enest parkering som var ledig var tett på denne hund og hun så hvordan den opførte sig så hun ga børnene streng beskjed på at drengen skulle klatre over på den andre side og de skulle løbe ind i butikke,... det klarte de og hun varslet og gikk ikke før de ropte op ejeren ...

    det er totalt uansvarligt at sætte en sådan hund alene , tenk hvis den kommer løs og angriber... nej ha hundene hjemme når i handler eller la en person stå sammen med hunden så nogen har kontroll på den...


  • #2   28. apr 2012 Det var dog en dejlig lov, Marianne :O)

    Ja, det er totalt uansvarligt at placere sådanne hunde udenfor butikker smiley


  • #3   28. apr 2012 Det er i dagens Danmark totalt uforståeligt at nogen vil placere ders hunde udenfor når de handler, der kan virkelig ske mange ting, både som det du desværre oplevede, og alt muligt andet....

  • #4   28. apr 2012 Lise øv en grim oplevelse og endnu en ejer til statestikken over uansvarlige hundeejere.
    Maianne god lov den vil vi også have smiley


  • #5   28. apr 2012 Tja jeg sætter nu Luna udenfor Brugsen og Fakta, hvis jeg skal ind og have et par ting. Luna elsker at hjælpe med at bære varer hjem.

    Hun bliver dog sat, så hun ikke generer nogen (hvilket hun så i forvejen ikke gør, hun vil helst ikke snakke med nogen, når hun står der - ikke engang min mor)

    Men nu bor jeg også lidt på landet. Ville ikke gøre det i Køge eller København


  • #6   28. apr 2012 Men de der skulle nok have sat deres hund længere væk fra folk.

    Og så kunne hun godt være kommet med en undskyldning


  • #7   28. apr 2012 Ej, hvor er det en øv-episode.
    Jeg tør slet ikke sætte min lille lækkerbisken udenfor nogen butik længere. Det er han alt for nem at nuppe, til at jeg tør gøre det o.o


  • #9   28. apr 2012 Line, den var budet til et cykelstativ, ikke en hunde krog :-))

  • #10   28. apr 2012 nogen plasser i norge har de hundeparkering , et bur de går ind i

    (link fjernet)

    har aldrig brugt det selv...


  • #11   28. apr 2012 Egentligt meget sjovt at læse hvorledes nogen forsøger at tolke på mit startindlæg... og alle svarene kan faktisk findes i dette.

    Line:
    Læs indlægget igen og du vil finde svar på hvor langt hunden var fra mig.
    Du skriver om din egen hund: "hvis han havde gøet fordi han ønskede opmærksomhed/kaldte på mig, ville jeg da heller ikke stå og sige undskyld til alle på gaden :)"
    Hvis du læser indlægget kan du se at det du beskriver absolut ikke er, hvad jeg oplevede :O)
    Jeg er uddannet til at håndteret farlige/vanskelige situationer.. observere - håndtere - beskrive -agere.. og mit startindlæg er en ret præcis beskrivelse inkl alle fakta dog undtaget klokkeslet! Jeg er, som skrevet, i en situation hvor jeg kan reagere kraftigt når jeg udsættes for stress/pressede situationer... men du ville nok aldrig opdage det *S* og jeg er stadig i stand til at gennemgå og beskrive en episode efter at den er sket.

    Allergisk:
    Damen kom ud, hidkaldt af enten hundens larm eller af andre mennesker. Hun så dens opførsel, den gøen og "ståen op" i kæden mens den var fokuseret på mig. Hendes og mandens fejl var tydelig for enhver der var tilstede!
    Kender mig selv godt nok til at vide at jeg ikke skal i en konfronterende situation... Det ville gå over gevind da jeg ikke altid kan håndtere vrede/larm m.m så godt i øjeblikket.
    En velafbalanceret hund ville jeg ikke bemærke - bemærk at jeg skriver at jeg ikke bekymrer mig om hunden til at begynde med da den sidder pænt stille smiley


  • #12   28. apr 2012 Gud hvor er de Hundehi en god ide.
    Det kunne jeg godt tænke mig i Danmark så ville jeg tage Calle med ud og handle ind imellem


  • #13   28. apr 2012 Calles mor min gudsøn har forsøgt at få patent på noget ligende men er vist gået lidt i stå i vores burokratiske system, men ja det er en super ide, man putter en 10 er eller 20er i en box ligesom når du tager en indkøbsvogn.
    Lise i en forum sker der mange misforståelser fordi man læser og forstår forskelligt, selvom jeg nu godt forstod hvad du mente :-)) jeg har også en naturlig respekt for rottweilereog forøvrigt andre store hunde der farer frem og gøer og ville også have reageret


  • #14   28. apr 2012 Og ja... De der hundehi ser da rigtige gode ud :O))

  • #15   28. apr 2012 Tror personligt jeg ville have tisset i bukserne af skræk.
    Jeg hader rotter for et godt ord.
    Gjorde jeg ironisk nok ikke inden jeg fik arbejde hos en dyrlæge, men selv nu 22 år efter jeg stoppede der, er jeg stadig utryg for Rotter som den eneste race.


  • #16   28. apr 2012 I sidste uge sad jeg i bussen på Østerbrogade og så ud af vinduet imens vi holdt i en, en rottweiler bundet på Østerbrogade, det er altså smalle fortove og så så jeg en gammel mand med gang stativ som gik meget med krum ryg, han kastede en godbid til den som den spiste, så gik han et skridt frem, og ville kaste en til, så flippede den og SPRANG op efter hans hoved med gabet et åbent, jeg fik det største sug i maven- der skete heldigvis ik noget- men det kunne være endt meget galt- hunden følte sig tydelig truet- puha det er virkelig ikke en race man placerer alene med så kort afstand til mennesker, den har jo et kæmpe vogter gen

  • #17   28. apr 2012 Lise.. Jeg har fuld forståelse for din grimme oplevelse, jeg havde reageret på nøjagtig samme måde, og jeg har endda haft en rotte my self. Jeg stoler heller ikke på dem, og det er med det kendskab jeg har, ved selv at have haft verdens bedste hund i sådan en.
    Damen skulle skamme sig, men det gør hun nok desværre ikke.
    Sådanne hunde skal ikke være i nærheden af mennesker, bundet nogen steder.
    Jah de ser virklelig fine ud de der hunde hi..


  • #18   29. apr 2012 jeg har da også min med når jeg skal have nogle små ting, og jeg vil sige at ved rema1000 i sankt klemens der er den ene hundekrog lige ved siden af cykelstativet og den anden ved skuret med indkøbsvogne og jeg sætter altid rocky fast i den ved cykelstativet for den ene gang jeg har brugt den anden kom rocky ind til mig i butikken fordi der var en der syntes at han hund skulle stå der pga. hans hund kan finde på at bide og så havde han sluppet rocky løs og heldivis stikker rocky ikke af, men det kunne den idiot jo ikke vide... men nu rocky kan ikke finde på at bide eller gøre udfald mod andre mennesker eller hunde

  • #19   29. apr 2012 Ha ha Marianne..Sikke et kvaj..Hvor sødt, Rocky gik ind til dig, i butikken.

  • #20   29. apr 2012 Gør som Jeanette med Luna. Tager hensyn !! Det har både hund og andre mennesker mest gavn af.

    I Give har de hundeparkering. Man kan parkere hunden i nogle båse. Så er der ingen undskyldning for fremmede til at tage kontakt med hunden og båsene er placeret så man ikke behøver gå eller køre tæt forbi dem.
    Det er smart synes jeg.

    Men Kia bliver kun sat udenfor her hvor jeg bor.


Kommentér på:
Hund foran butik /O:

Annonce