1.234 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Søren B
Søren B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Labrador sammen med en Mastiff hvalp?? Labrador sammen med en Mastiff hvalp??

Hej smiley
Vi overvejer at få en "lille" Engelsk Mastiff hvalp hjemme i huset sammen med vores dejlige labrador Balder som lige er fyldt 2 år. Vi håber selvfølgelig på at de kan blive et rigtig godt makkerpar, men hvis vi skal have en hund til skal det også være en hanhund. Men kan det nu gå?? Balder elsker ALLE hunde han har mødt - også selvom de ikke er begejstret for ham. Så dermed håber jeg at han kan acceptere en ny hund i huset, men jeg ved ærlig talt ikke noget om hvordan labbere er på det punkt?? Han er i øvrigt kastreret ! Mastiffen skulle jo gå godt i spænd med mindre hunde.
Det tager tid at få en mastiff hvalp, men balder er stadigvæk MEGET legesyg og en bandit af en anden verden og det tror jeg går nogle år inden det forsvinder. Så jeg tror aktivitetsmæssigt ikke det bliver noget problem. Og en mastiff er jo heller ikke verdens mest aktive hund når den bliver større. Og mht størrelsen så er balder en rigtig labber. Ca. 60cm og 35kg. Jeg tror de kunne passe godt sammen, men hvad tror i??
Mvh Søren

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labrador sammen med en Mastiff hvalp??
  • #2   3. maj 2012 Jeg har balder på 3 og hector på 1. Det er ikke de samme racer men som du beskriver din lab mht legesyge og aktivitets niveau minder de vist meget om hinanden. mine hunde har fra dag et været et perfekt makkerpar på trods af forskelle både hva angår størrelse, sult, og sind. Jeg vil mene det er et udemærket mix med mastiff og lab...

• Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    feb 2012

#3   3. maj 2012 Dejligt at høre lidt forskellige holdninger. Jeg er vokset op med 2 labbere og de blev begge MEGET rolige, ja næsten mastiff rolige når de nåede op over 5 år og så ville de ko godt kunne gå og trisse rundt i hjemmet sammen med os. Og ja der vil jo nok gå et lille års tid inden vi kan få en mastiff hvalp. Tak for svarene her på en tidlig morgen smiley

• #4   3. maj 2012 Mig og manden er blevet enige om at vi skal ha en mastiff inden for en rimelig fremtid.
    Det bliver noget med meget af aktiveringen bliver hver for sig, fordi mastiff hvalpen ikke skal løbe så meget rundt som labben og rundkørslen gør.
    Labben og mastiffen er meget forskellige i deres tempo. Men jeg er overbevist om at det godt kan lade sig gøre, hvis man formår at aktivere labben for sig selv.

• #5   3. maj 2012 Mastiffer går ikke sammen med hunde af samme køn.

• #6   3. maj 2012 Maria: Det passer nu ikke.

Når i køber mastiff så husk tavlen. Det er virkelig ikke en god ide at købe uden.

• #7   3. maj 2012 Anne har du en mastiff.

• #8   3. maj 2012 Nej, men derfor kan jeg vel godt kende til racen. Mastiffen er sjældent aggressiv over for andre hunde, og slet ikke hunde den er vokset op sammen med.

Jeg går i i øvrigt ud fra at vi taler om den engelske mastiff.

• Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    feb 2012

#9   3. maj 2012 Ja jeg er egentlig også godt klar over at de skal aktiveres lidt hver for sig.
    Maria: jeg har nu altså ikke hørt noget som helst om en mastiff ikke kan med samme køn, og har læst mig til at når det er en anden hund som mastiffen vokser op sammen med betragter den hunden som familie også.
    Anne Julie: ja det har slet ikke været på tale at købe uden. Mest for at være sikker på at det er en "rigtig" mastiff inde i hovedet. Udstillinger mv. siger os ikke noget, vi vil bare gerne have et familiemedlem mere smiley

• #10   3. maj 2012 Nu er der jo en verden til forskel på en napolitano og en engelsk mastiff.

• #11   3. maj 2012 Er det bare mig eller staves det ikke Napoletano?
    Sorry for OT.

• #12   3. maj 2012 *fredsfyldt* Det ved jeg faktisk ikke og jeg er for doven til at slå det op. smiley

• #13   3. maj 2012 Lol.
    Slog det selv op smiley
    Herinde og på google søgning finder jeg kun Mastino napoletano smiley

• #14   3. maj 2012 Har nu heller aldrig hørt at mastiffs skulle være aggressive overfor eget køn eller noget som helst andet for den sags skyld... Min franske model er venner med alt på nær diæt

• #16   3. maj 2012 Vi har 3 intakte hanhunde, 2 Petit Basset Griffon på 4½ og 2½ år - og en Broholmer på 9 måneder.

Mere forskellige racer kan man vist ikke finde. Petit'erne er støvere, aktive og energiske, egenrådige - og Broholmeren det modsatte. Ikke særligt meget jagtinstinkt, ikke overdrevet energisk og opholder sig helst hvor vi er.

De 3 elsker hinanden, og trives alle som flok. Vi kan sagtens stimulere og tilgodese deres forskellige behov. Når vi f.eks er i hundeskov er det tydeligt, at de 3 er en flok, og opfatter hinanden som sådan.

De kunne evt. kontakte nogle mastiff-opdrættere og spørge om deres mernig? Umiddelbart ser jeg ikke noet problem i en Mastiff og en lab sammen, blot begge hunde får tilgodeset deres behov.

Jeg har aldrig hørt at en engelsk mastiff han ikke skulle kunne omgås andre hanner, men det kunne du evt. også undersøge nærmere ved en opdrætter?

• #17   4. maj 2012 Har absolut aldrig haft problemer med deres forskellighed hva fart angår på gåtur idet det foregår i mit tempo. Når de så bliver sat fri løber balder rundt med 500kmt mens hector nøjes med at hoppe lidt rundt. Vi har ikke det der ligner problemer eller udfordringer grundet deres forskellige aktivitets niveau. Det finder de helt selv ud af

• Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    feb 2012

#18   4. maj 2012 Tusind tak for alle svarene. Og ja det er en engelsk mastiff der er tale om for god ordens skyld. Ja planen er også at snakke med en opdrætter om det. Selvom balder ikke bliver til en lunte tror jeg stsdigvæk det kan gå. Altså gå-turene er da det mindste problem. Jeg vil bare gerne at de skal kan leve ordentligt sammen u hjemmet. Så skal vi nok få stimuleret deres individuelle behov smiley men mange tak for alle svarene!!
    God weekend til alle!! smiley

Kommentér på:
Labrador sammen med en Mastiff hvalp??

Annonce