Labrador sammen med en Mastiff hvalp?? Labrador sammen med en Mastiff hvalp??
Hej
Vi overvejer at få en "lille" Engelsk Mastiff hvalp hjemme i huset sammen med vores dejlige labrador Balder som lige er fyldt 2 år. Vi håber selvfølgelig på at de kan blive et rigtig godt makkerpar, men hvis vi skal have en hund til skal det også være en hanhund. Men kan det nu gå?? Balder elsker ALLE hunde han har mødt - også selvom de ikke er begejstret for ham. Så dermed håber jeg at han kan acceptere en ny hund i huset, men jeg ved ærlig talt ikke noget om hvordan labbere er på det punkt?? Han er i øvrigt kastreret ! Mastiffen skulle jo gå godt i spænd med mindre hunde.
Det tager tid at få en mastiff hvalp, men balder er stadigvæk MEGET legesyg og en bandit af en anden verden og det tror jeg går nogle år inden det forsvinder. Så jeg tror aktivitetsmæssigt ikke det bliver noget problem. Og en mastiff er jo heller ikke verdens mest aktive hund når den bliver større. Og mht størrelsen så er balder en rigtig labber. Ca. 60cm og 35kg. Jeg tror de kunne passe godt sammen, men hvad tror i??
Mvh Søren
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 613
feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.029
Det bliver noget med meget af aktiveringen bliver hver for sig, fordi mastiff hvalpen ikke skal løbe så meget rundt som labben og rundkørslen gør.
Labben og mastiffen er meget forskellige i deres tempo. Men jeg er overbevist om at det godt kan lade sig gøre, hvis man formår at aktivere labben for sig selv.
nov 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 35
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
Når i køber mastiff så husk tavlen. Det er virkelig ikke en god ide at købe uden.
nov 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 35
maj 2007
Jeg går i i øvrigt ud fra at vi taler om den engelske mastiff.
feb 2012
Maria: jeg har nu altså ikke hørt noget som helst om en mastiff ikke kan med samme køn, og har læst mig til at når det er en anden hund som mastiffen vokser op sammen med betragter den hunden som familie også.
Anne Julie: ja det har slet ikke været på tale at købe uden. Mest for at være sikker på at det er en "rigtig" mastiff inde i hovedet. Udstillinger mv. siger os ikke noget, vi vil bare gerne have et familiemedlem mere
maj 2007
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Sorry for OT.
maj 2007
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Slog det selv op
Herinde og på google søgning finder jeg kun Mastino napoletano
nov 2008
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 481
Mere forskellige racer kan man vist ikke finde. Petit'erne er støvere, aktive og energiske, egenrådige - og Broholmeren det modsatte. Ikke særligt meget jagtinstinkt, ikke overdrevet energisk og opholder sig helst hvor vi er.
De 3 elsker hinanden, og trives alle som flok. Vi kan sagtens stimulere og tilgodese deres forskellige behov. Når vi f.eks er i hundeskov er det tydeligt, at de 3 er en flok, og opfatter hinanden som sådan.
De kunne evt. kontakte nogle mastiff-opdrættere og spørge om deres mernig? Umiddelbart ser jeg ikke noet problem i en Mastiff og en lab sammen, blot begge hunde får tilgodeset deres behov.
Jeg har aldrig hørt at en engelsk mastiff han ikke skulle kunne omgås andre hanner, men det kunne du evt. også undersøge nærmere ved en opdrætter?
nov 2008
feb 2012
God weekend til alle!!
Labrador sammen med en Mastiff hvalp??