4.517 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Problemer med parring (labrador) Problemer med parring (labrador)

Hej hej!

Jeg har brug for et godt råd.

Lidt forhistorie: Vi har en dame-labrador på 3½ i løbetid (dag 16 idag fredag) og en meget villig hanhund på 9 år, De sidste 2 løbetider har vi sat dem sammen og håbet på et positivt udfald. Begge gange er vi blevet slemt skuffede fordi hun "går" mens han er allerbedst i gang og han ikke kan ramme i hul. Der har de været sammen omkring 12.-14- dagen.

Vi vil gerne ha hvalpe med de 2, men det er lidt svært når han hopper på og knalder løs men uden at ramme i hul og hun lader ham snuse/slikke og hoppe op men ombestemmer sig og går væk.
Vi har snakket med dyrlægen og hun mente vi havde været for tidligt ude, så nu har vi ham indtil vi er helt sikre og hun afviser ham. Vi fik at vide at det optimale tidspunkt for store hunde er alt mellem 11. og 18. dagen.

Så, hvad gør vi nu? Vi står desværre med det problem at dyrlægen har lukket i weekenden, så ska vi ud og ha taget en blodprøve i dag eller ville I vente og se tiden an? Vi synes det er synd at han aser og maser men hun stadig er (til dels) afvisende. Vi vil helst ikke blande os for meget i deres knalderi og jeg er meget imod at hun skal insemineres. Han blir vel os træt på et tidspunkt og gider ikke mere??

Vi prøver at være meget tålmodige men det begynder at knibe når vi ser at specielt hanhunden er meget villig og hunnen er en (undskyld udtrykket) narrefisse. smiley

Jeg håber der sidder en derude som måske har siddet i samme situation som os og kan hjælpe lidt.

Mvh. Marianne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med parring (labrador)
  • #2   24. feb 2012 Tag en blodprøve i dag, så I ved, hvor I står. Ingen grund til bekymringer, hvis det enten er for sent eller alt for tidligt.

Er det for tidligt, kan i tage en prøve igen mandag.

Hvis tidspunktet er rigtigt, kan I holde tæve, så hun står stille og ikke flagrer rundt og så kan I forsøge, at hjælpe hannen med, at ramme. Jeg plejer at tage en hånd ind under tæver og om mellem hendes bagben, hvor jeg så har en finger på hver side af "dutten" og på den måde kan styre hende lidt hen i mod hans penis.

Alternativt kan I genoverveje inseminering, alt afhængig af, hvor vigtigt det er for jer, at få hvalpe. Har tæven haft hvalpe før? For hvis ikke hun har det, skal det til at være, hvis det skal være. Hun skal ikke være meget over 4 år ved første kuld.

• #4   24. feb 2012 Pyha... Du er eddermame modig. Tænk hvis du brænder inde med 10 hvalpe, hvilket rigtigt mange gør i øjeblikket... Jeg sku godt nok ikke have 11 aktive labber rendende rundt...;0)

Derudover er jeg helt enig med Krumme...

• #5   24. feb 2012 De er nybegyndere begge to så noget af problemet kunne muligvis være her. For min skyld er det ikke vigtigt det lige nøjagtig er den han, men det er svigerforældrenes og hvis det ikke blir ham, så tror jeg de blir slemt skuffede.

Tror den blodprøve er meget aktuel, os pga.. weekenden. smiley

• #6   24. feb 2012 Hvorfor hjælper i ikke de stakkels hunde???????? Mine hunde får aldrig lov til at bare klare det selv? Tæven skal holdes stille for når han hunden først trænger ind i hende og hæver op så kan tæven reagerer voldsomt, for at der ikke sker skade på han hunden skal tævens holdes så hun står stille.
    Tag nu bare fat i tissetrolden og hjælp den kære han hund.....

• #7   24. feb 2012 Vent til næste løbetid, og så find en erfaren hanhund, få taget blodprøven, så I er helt sikre, og hjælp hvis der skal hjælpes.

• #8   24. feb 2012 Hvis valget af hanhund er ligegyldigt og han kun bruges for ikke at skuffe dine svigerforældre så var det måske bedst slet ikke at parre tæven smiley Sorry.

• #9   24. feb 2012 Jeg er een af de sjældne som går helt ind for at hundene skal være i stand til selv at lave en så naturlig ting som en parring...Kan de ikke det, er det naturens måde at fortælle os mennesker at hundene ikke skal i avlen....

Jeg synes det er mange dage inde i forløbet du skriver, mine tæver står for hanhunden ca. på 10 dagen efter den første lille dråbe blod, som jeg opdager med det samme på vores næsten hvide fliser.
    Og når jeg skriver står, så er det det jeg mener, tæven står helt stille mens handen springer op og ind, jeg er altid tilstede men hjælper ALDRIG.
    Jeg vuille ønske at man tofg sin avl så seriøs, at man undlod at parre dyr som ikke kan selv...
    Jeg ved at i min race er der en del kenneler som laver tvangsparring, af den simple grund, at hanhunden ikke kan rette de degenerede overdrevne bagbens vinkler ud, og kan der for ikke stå selv og trænge ind i tæven han bliver lyftet op og ind...
    DVS. han fortsætter med at lave de samme degenerede bagben i sine kuld af hvalpe...

Kommentér på:
Problemer med parring (labrador)

Annonce