11.901 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Min hund vil ikke spise Min hund vil ikke spise

Er der andre der har været ude for at deres hunde ikke har ville spise deres hundemad i flere dage? Jeg har en lille chihuahua der ikke har ville spise sin mad i flere dage, selv ingen gang dens godbidder. Er der andre der har prøvet noget ligende og måske ved hvad årsagen kan være? Dyrlægen siger at vi bare skal være tålmodige og lade være med at få ondt af den, og fx give den menneskemad. Men jeg synes altså at det er ret frustrerende at den ikke rigtig har ville spise endnu.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund vil ikke spise
  • #1   10. maj 2012 Du skal for alt i verden IKKE begynde at blande alt muligt i tørfoderet eller give rugbrød eller andet menneskemad.

Jeg har selv en DSG tæve, der kun spiser når det passer hende, der kan godt gå 3 dage imellem, dog spiser hun godbidderne til træning osv.
    Hun får tilbudt sin mad om morgenen og om aftenen, og spiser hun ikke inden 10 minutter, så tager jeg maden væk (det samme gælder de andre hunde) de har lært at spise når der er serveret smiley

Min har DSG har lige været til kontrol ved dyrlægen, blev vejet vaccineret osv. og dyrlægen sagde hun var fin slank, ikke for tynd.

Hunde kan ikke sulte sig selv, de kan være stædige ja, hvis de ved de kan få andet godt istedet for tørfoderet, men min er bare mærkelig smiley Hun får nemlig aldrig menneskemad som "erstatning" for hendes tørfoder.

Ingen hunde er døde af sult endnu smiley som kæledyr altså, hvor der er mad tilgængelig, og vi ikke snakker om dyremishandling.

• #2   10. maj 2012 Du skal for alt i verden IKKE begynde at blande alt muligt i tørfoderet eller give rugbrød eller andet menneskemad.

Jeg har selv en DSG tæve, der kun spiser når det passer hende, der kan godt gå 3 dage imellem, dog spiser hun godbidderne til træning osv.
    Hun får tilbudt sin mad om morgenen og om aftenen, og spiser hun ikke inden 10 minutter, så tager jeg maden væk (det samme gælder de andre hunde) de har lært at spise når der er serveret smiley

Min har DSG har lige været til kontrol ved dyrlægen, blev vejet vaccineret osv. og dyrlægen sagde hun var fin slank, ikke for tynd.

Hunde kan ikke sulte sig selv, de kan være stædige ja, hvis de ved de kan få andet godt istedet for tørfoderet, men min er bare mærkelig smiley Hun får nemlig aldrig menneskemad som "erstatning" for hendes tørfoder.

Ingen hunde er døde af sult endnu smiley som kæledyr altså, hvor der er mad tilgængelig, og vi ikke snakker om dyremishandling.

• #3   10. maj 2012 Altså jeg ville nok lige teste, om der er noget alvorligt galt med hunden, eller om den bare er på tværs og kræsen. Lige se om et stykke pølse/kylling/et eller andet ikke kan friste. Bare lige for at se, om det er alt mad, den er gået fra, for så kan der altså være alt muligt galt.
    (Hvis det kun var foderet, så ville jeg ikke sige dette, men når det er også er godbidder, som jeg går ud fra, at hun normalt vil arbejde for, så synes jeg, at det er lidt bekymrende)

• #4   10. maj 2012 Jeg ved det lyder mærkeligt, men da vores hund også er meget kræsen, så når maden er hældt op, tager vi den lige op og smasker over det, og lader som om vi har spist lidt af det.. så vil han hellere spise, men dette har noget at gøre med at så føler han sig med.. smiley

• #5   10. maj 2012 - og nogen gange hælder vi også olien fra en tundåse i maden.. Så plejer han at spise op. smiley

• #6   10. maj 2012 Jeg har en tæve, der ind imellem selv, tager nogle fastedage, det lader jeg hende gøre.

• #7   10. maj 2012 Hvilket foder får hun? Har i overvejet at skifte? Hvis mine konsekvent ikke vil spise deres mad, så prøver vi noget andet.

• #8   10. maj 2012 En af mine hunde er også meget småtspisende og kræsen. For et stykke tid siden, gik han helt fra kosten, han kiggede bare i skålen, og gik igen. Så prøvede jeg at skifte foder, og nu spiser han op hver gang. Et foderskift kan måske også gavne din hund?

• #9   10. maj 2012 Jeg har skiftet foder 3 gange siden jeg fik min DSG tæve, men hun er lige kræsen hver gang, eller lige stædig.
    Hun spiser måske de første dage, og så er det præcis det samme som ved tidligere mærke.

• #10   10. maj 2012 Vores hunde sultestrejker ind i mellem. Oftest efter perioder med lidt for mange godbidder, ben mv. De finder simpelthen ud af, at det ikke er nødvendigt at spise tørfoderet, fordi der falder andre ting af.

Din hund spiser når den bliver sulten nok. Lad den have foderet tilgængeligt i 15 minutter morgen og aften, hvis det ikke røres, så tag det væk igen. Den spiser til sidst.
    Der skal være 0 godbidder i den periode.

• #11   10. maj 2012 Jeg må nu også sigem at kommer de i en tid hvor der går for længe af gangen, så skifter jeg nyt foder ind, jeg tror på de kan køre træt af det samme hele tiden... Pt kører jeg med en blanding af råt, og så 2 forskellige tørfoder Kingsmoor og N & D

• #12   10. maj 2012 Min hund er heller ikke særlig mad glad og spinger også ofte måltiderne over. Han fik før godbider osv når vi træner og går tur men er gået over til at bruge hans hundemad til godbider fordi han ellers fik dårlig mave.

Min hund har aldrig været ret madglad og spiser kun det han får om aftenen dog ikke altid. Og vi har prøvet meget forskelligt foder men der er ingen forskel overhovedt og han kan jo ikke leve af godbider smiley Men han spiser også hans foder når han får det tilbudt som godbid til træning :o)

Kommentér på:
Min hund vil ikke spise

Annonce