455 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
LOPPER !! HJÆLP !! LOPPER !! HJÆLP !!
Min fætters hund har lopper, og de har prøvet alt, shampoo, loppemidler osv ..
Nogen der har en idé til hvad man kan gøre, de er over alt !! også selv ude på fliserne udenfor, vi kan bare ikke slippe af med det lort :S ..
0 synes godt om
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1447 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 8.247
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.193
Sengetøj, tæpper, puder, hundekurv, og så skal der gøres hovedrent overalt.
samtidigt behandler i hunde med Bayvantic eller Frontline. Hvis det ikke hjælper ville jeg få en firma ud der kan sanere hele huset. God fornøjelse med at få bugt med de ækle bæster.
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Meget grundig rengøring, er yderst vigtigt, for at slippe af med lopperne.
De skjuler sig i møbler, sprækker mellem gulvbrædder, bag fodpaneler, i gulvtæpper, i skabe og skuffer med tøj, og kan overleve der i meget lang tid.
I det sekund, at loppemidlet på hunden ikke har optimal virkning mere, vil lopperne igen hoppe på hunden, hvis ikke omgivelserne er helt rengjorte.
Det er ikke altid, at det er nok med en enkelt hovedrengøring.
Tit, skal der flere omgange til, og eventuelt sprøjtes med Trinol.
For mange år siden, havde vi fået lopper ind i huset via katten.
Det tog mere end en måned, og utallige rengøringer, før problemet forsvandt.
Jeg fandt nemlig tilsidst ud af, hvor lopperne kom fra.
Vores kat havde ligget på noget tøj, som bagefter var lagt ind i et skab til vinteropbevaring. Da sønnen indrømmede det, og tøjet blev vasket og skabet rengjort, fik vi endelig kål på lopperne, og har ikke haft nogle siden.
Efter det, behandler vi forebyggende hver måned på katten.
Hunden har aldrig haft lopper. De bryder sig nok ikke om hendes pels, men hun får bayvantic mod flåter i sommermånederne.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.869
Ang. behandling.... Frontline, der bør det være Frontline Combo vet. Der er også pipetter der hedder Advantage.... også er der noget der hedder Capstar som kun virker et døgn, men det skulle slå alt ihjel der hopper på hunden indenfor et døgn.... husk ikke at give pipette eller sprøjt før 2 dage efter hunden er vasket.
Kig evt. her for ca. priser: http://www.med24.dk/loppemidler/index.php/cPath/573
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
Vask virker ikke, det bekæmker ikke lopperne, kun det i nakken, capstar virker.
Hvis der er vasket, så skal man vente med at komme i nakken, mindst 48timer før eller efter et bad hvis det er at de vil vaske hunden. Der ud over, så vask og sprøjt huset og støvsug grundigt.
Hvis de har så mange lopper udenfor kunne det så ikke være en idé at få en ud og sprøjte?
JEg ville i samråd med dyrlægen dryppe hunden i nakken hver 14 dag.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.869
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Og så ville jeg nok, når problemet er så stort som du beskriver (hvis de er synlige rundt i huset og udenfor), få fagfolk/skadedyrsbekæmpere ud og ordne huset og omgivelser.
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
Så du stå og spøjte på hver kvadrat meter eller er det nok og give et par pif rundt i rummet?
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1447 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 8.247
Frontline virker ikke her i huset, og Advantage virker ikke mod flåter.
LOPPER !! HJÆLP !!