Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ''min hund kan ligge i frøstilling''
  • #2   14. aug 2012 gammel skrøne der ikke holder nogen steder hen *G*

• #3   14. aug 2012 ja, jeg ved godt det er en skrøne hehe smiley men gad vide hvor den starede. høre folk sige det så tit..

• #4   14. aug 2012 lille soltråle: din dyrlæge smiley det var vel ikke for nyligt så smiley

• #7   14. aug 2012 lille solstråle: haha! det skal jeg lige huske på! smiley

folk har lov at blive klogere, men synes faktisk det er helt tosset hvis dyrlæger siger sådan! folk tror jo for det meste på hvad en dyrlæge siger. og hvis man siger siger til dem, det er en skrøne. så er deres argument, jamen det siger min dyrlæge! og så er den ligesom ikke længere..

• #8   14. aug 2012 Jeg troede faktisk stadig man brugte det som en "guideline"??

Der kan man bare se smiley

• #9   14. aug 2012 ja, okay!

det er sguda vildt nok synes jeg smiley ja han er super!

• #10   14. aug 2012 love is all around: som jeg skrev, så har man lov til at blive klogere og det er helt iorden. smiley man lære hver dag! smiley

• #11   14. aug 2012 der er bare mange som vil avle på deres hunde og så siger de at de er sunde og raske, for de kan ligge i frøstilling osv. smiley

• #13   14. aug 2012 Jamen det gør man da, og gudskelov for det smiley

• #14   14. aug 2012 solstråle: beklager hehe hun/han den er i hvert fald ikke en dyrlæge der er noget for min franske, hehe smiley kan jeg godt forstå du har! smiley

Love: ja lige nøjagtig smiley

• #15   15. aug 2012 Når hunden ligger i frøstilling er det "bare" et tegn på en vis løshed i hofterne. Det behøver ikke betyde at der er noget galt (min am.cocker ligger ofte sådan og han har rigtig fine hofter). Men nej, jeg ved ikke hvordan det skulle være specielt positivt.

• #16   15. aug 2012 jeg har kun hørt det i positive sammenhæng som; min hund kan ligge i frøstilling så den har gode hofter.. og det er jo noget vås? hunde med dårlige hofter kan også ligge i frøstilling. smiley

• #17   15. aug 2012 Nej, præcis. Min bulldog ligger også sådan og hendes hofter er ikke helt så gode som min cockers.

• #18   15. aug 2012 det gør min også! og det har hun heller ikke.. hun sidder også nogen gange på sine knæ.. altså hun sidder med benene bag ud, det ser ud som om de er brækket (hvis du kan følge mig) det ser helt vildt ud.

• #19   15. aug 2012 Det gør min bulldog også af og til, det ser totalt klamt ud.

• #20   15. aug 2012 helt vildt! smiley

• #21   15. aug 2012 Er faktis rigtig glad for at se det her indlæg! For jeg har også altid fået afvide at hvis hunden kan ligge i frøstilling -så er den sund og rask i hofterne -hvis ikke har den nok hd! Så jeg blev straks bekymret for min lille basse.. Han kunne nemlig da han var lille og gjorde det meget dengang, men nu gør han det ikke mere så håber da at det er rigtig det kun er en skrøne så der ikke er større sandsynlighed for at han får noget smiley

• #22   15. aug 2012 det var godt Amanda P. smiley

selvfølgelig kan jeg ikke sige om han har dårlige hofter uanset om han kan ligge i frøstilling eller ej, men jeg kan sige at en hund med dårlige hofter også sagtens kan ligge sådan.

jeg vil bare gerne gøre folk opmærksomme på det. kan ikke sige det nok gange; at hverken et tjek hos dyrlægen (at dyrlægen lige mærker og kigger på hunden) eller en frøstilling er nok til at sige; min hund er sund og rask og fejler INTET! de er nødt til at blive testet før man kan vide sig sikker!

• #23   15. aug 2012 At en hund kan ligge i frø stilling eller stå opret, betyder at de har gode hofter så der er ingen grund til at checke.

At en hund kan ligge i frø stilling eller stå opret, betyder at de har ikke gode hofter så der er ingen grund til at checke.
    Jeg har hørt begge

• #24   15. aug 2012 okay, har faktisk kun hørt: At en hund kan ligge i frø stilling eller stå opret, betyder at de har gode hofter så der er ingen grund til at checke.

• #25   15. aug 2012 Tja, Reiki har A-hofter og ligger aldrig i frøstilling (men om han kunne hvis han ville skal jeg da ikke kunne sige)

Jeg tror såmænd mere det er noget race/type-relateret. Jeg husker at mine bedsteforældres cockere ofte lå sådan, og jeg ser osse rigtig mange bulldog-typer der ligger sådan.
    Omvendt har jeg kun set MEGET få islændere ligge sådan (og når jeg tænker mig om, egentlig ret få spidshunde i det hele taget)

Det er self helt uvidenskabeligt, blot egne observationer, men det kunne da være meget sjovt at høre hvilken type hund der er tale om, når folk fortæller deres hund ligger sådan smiley

Men HVIS man skulle kunne sige noget udfra om hunden kan ligge i frøstilling (og det mener jeg altså ikke man kan) så ville det mest logiske da være at kan den ligge sådan er det tegn på en eller anden grad af løshed i hofterne = STØRRE sandsynlighed for HD, ikke mindre.

• #26   15. aug 2012 jeg synes tit man høre at hunden har gode hofter fordi den kan ligge i frøstilling ved racer som fransk bulldog, SBT, AST osv. altså Misha ligger sådan og har ikke smadder gode hofter, kender en sbt der kan ligge sådan som har fine hofter og han kravler rundt på gulvet med benene slæbene efter sig.. smiley

• #27   15. aug 2012 Jeg har haft flere hunde der går i frø, og efterfølgende HD-status har vist fra B til D, en enkelt havde dog PL og fik ikke taget HD-røntgen. Alle mine hunde har kunne ligge i frøstilling, men der har været forskel på hvor meget de ligger i den stilling. Nogle har gjort det ofte. Andre i perioder, mest som hvalpe og unghunde. Der har ikke været system i at dem der ligger mest i denne stilling har mere eller mindre syg end andre. Det skal måske indskydes at min race vejer 8-10 kg.

• #28   15. aug 2012 Jeg havde en dsg hanhund med gigt i den nederst del af ryggen, han kunne nok ligge i frøstillingen...

• #29   15. aug 2012 Vega ligger virkelig ofte sådan smiley

I mit hoved giver det mening at frøstilling = løse hofter = større risiko for HD.

Ville aldrig avle på en hund, der ikke var undersøgt ordentligt (dvs. med røntgen). Simpelthen uansvarligt.

• #30   15. aug 2012 Jeg ville da ønske at det var rigtig, for begge mine berner ligger rigtig meget i frøstilling, og det gjorder den gamle også, og den gamle berner, og den ene af dem jeg har nu, tror jeg ikke på har så gode hofter, dog ikke undersøgt på endnu..

• #31   15. aug 2012 Min miniature bullterrier ligger tit i frø stilling, han har D/E hofter.

• #32   15. aug 2012 I en annonce her på siden står der faktisk at hunden er HD fri fordi den kan springe op i sofaen! Skræmmende...

• #35   15. aug 2012 Hvor gammel skal hunden være før man tjekker dem for HD?

• #36   15. aug 2012 1 år ca for de små, ved ik om det er anderledes ved store racer.

• #39   15. aug 2012 Min gamle bofælles AST lå ofte i frøstilling, og han blev kun 2½ år gammel, takket være svær HD. Han var altså en hund med mange smerter, men den stilling betød hverken fra eller til.

• #40   15. aug 2012 Da min far var dreng sagde man at lå den i frøstilling, så var der noget helt galt med den!

Idag siger mange at kan den ligge i frøstilling, så har den gode hofter.

Det med frøstilling er en gammel skrøne, som så meget andet. Det der får hunden til at gøre det er, at den slapper helt af i musklerne i benene når den gør det. Det er derfor man tit ser dem man betegner som musklehunde ligge sådan, da de jo har ret mange muskler i bagbenene.

Så fakta er: Ligger din hund som en frø, så slapper den meget af i sine ben smiley

• #41   15. aug 2012 Qira ligger meget tit i frøstilling, og ligeså hendes børn smiley Alle fire hvalpe i kuldet nød at ligge på den måde..

Qira har B-hofter, så det er jo helt fint smiley

• #42   15. aug 2012 Begge mine har super hofter. Men ingen af dem ligger i frøstilling og har aldrig gjort det.

Til gengæld ligger de ofte begge på ryggen med bagbenene totalt afslappet og helt ud til siderne.....*GG*

• #44   15. aug 2012 Jeg har en mistanke om at det kan handle om hundens bredde. Jeg har aldrig set min sheltie ligge sådan (A hofter), men så vidt jeg kan forstå er det meget normalt for bredere racer, a'la fransk bulldog, AST o.l.

• #45   15. aug 2012 pølsen gør det også gerne smiley

• #46   15. aug 2012 mange boxer har jeg set gøre det - både med gode og dårlige hofter. Men min DdB gjorde det ikke.

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #47   15. aug 2012 Min hund ligger ALTID så, i sverige kallar vi det "amstaff-style" smiley Og min hund har C höfter...

• #48   15. aug 2012 Typisk vil man jo nok ikke se hunde med smerter i hofterne ligge i frøstilling, de er ofte stive/ømme/anspændte i musklerne omkring hofteleddene - kunne det tænkes at ideen kommer derfra.
    Men en hund med f.eks. C-hofter kan jo sagtens være en hund uden smerter, og med veltrimmet smidig muskulatur - det er jo netop en fornuftig motion med hensyntagen til hoftestatus, der giver hunden et godt liv.
    Vores gl. Balou kunne i sin ungdom godt ligge i frøstilling, men da HD-en begyndte at mærke ham, så lå han aldrig på denne måde.

• #49   15. aug 2012 altså Misha er løs i hofterne.. (de er ikke synderligt gode) hun er ikke stiv i kroppen.. hun ligger stadig også gerne i den stilling.

• #50   18. aug 2012 Min mors OEB gør det også hun har HD D.

• #51   18. aug 2012 Og hun er plaget af sin HD.

Kommentér på:
''min hund kan ligge i frøstilling''

Annonce