{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Hund der gør ad andre hunde (venlig) {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'ere

Sidder netop og skimmer forummet for opslag ang. hunde (unghunde) som gør ad andre hunde, fordi de gerne vil hen til dem (altså ikke i aggression).

Falder over at opslag hvor en pige, som også har min race (IF), fortæller, at hun går ind til siden og laver kontaktøvelser, når fremmede hunde viser sig. Jeg gør det samme, for at træne "vær ligeglad med andre hunde". Det virker rimelig godt langt hen ad vejen smiley

Hvis min unghund rigtig når at komme i gø-mode når vi møder fremmede hunde. Vender jeg om, går den anden vej indtil hun er stille, går tilbage - og tager det hele forfra om nødvendigt. Denne metode bruger vi mest, når hun skal hilse på andre hunde.
Et eksempel er naboens ret ny-indflyttede Golden-hvalp.

De to ting fungerer nogenlunde ude i samfundet, og vedholdende træning er selvfølgelig et must.

Men ligesom med alt andet, kan der være mange måder at gøre tingene på - så mit spørgsmål til jer er:

- Hvordan ville i lære en unghund, at andre hunde er "ligegyldige" og man skal bare gå forbi?

- Hvordan ville i lære en hund (som gør ad andre) at den først får lov at hilse, når den er i ro?

Mvh. Betina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der gør ad andre hunde (venlig)
Kommentér på:
Hund der gør ad andre hunde (venlig)

Annonce