{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Den første løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Nu nærmer det sig den første løbetid for Candy der snart bliver 6 mdr. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål:

Er der nogen man skal være særligt opmærksom på ?
Hvordan kan man se om hun er på vej i løbetid ?
Og andre gode råd omkring løbetid ville være skønt smiley

Håber i vil hjælpe mig på vej !

Hilsen Sophia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den første løbetid
  • #1   4. sep 2012 Trine plejer at blive ret hævet bagi lige inden hun får det og mens hun har det. og så er hun træt og spiser ikke rigtig noget smiley


  • #2   4. sep 2012 Min Molly er i sin første løbetid lige nu. Hun hævede bagtil 2 uger op til og slikkede sig meget bagtil. Min anden hund Liva slikkede sig så meget op til at hun slikkede det forkerte hul helt rå smiley Længe leve zinksalve smiley Nogle hunde bliver nærmest lidt kede af det mens andre, lissom min Molly, synes hun er noget af det dejligste i hele verden og ikk kan forstå vi ikk synes det er så hyggeligt hun vil putte med os. Molly går med sådan en hundeble som hun ikke r helt fan af, men det fungerer.


  • #3   4. sep 2012
    Er der nogen man skal være særligt opmærksom på ?
    Lad hende ikke ude af syne - heller ikke i haven (hvis i har sådan én) Det er ofte der det går galt, da hanhunde kan komme ind de mest mærkelige steder når en tæve lugter godt smiley

    Hvordan kan man se om hun er på vej i løbetid ?
    De slikker sig ofte mere "bagi", og hæver for det meste op. Nogen bliver også mere kælne og kan finde på at ligge og pive "uden grund". Nogen går også fra maden/mister appetitten.

    Og andre gode råd omkring løbetid ville være skønt.
    Jeg vil fraråde at bruge løbetidsbukser... Ihvertfald de første 2 - 3 gange hun er i løbetid. Får hun "bukser" på, lærer hun ikke selv at holde sig ren... Hvis hun "sviner" meget efter 2-3 løbetider og ikke selv kan holde sig ren, kani begynde at overveje løbetidsbukser.

    Men det bedste råd jeg kan give er: Sørg for at holde hende væk fra andre hanhunde, og hold øje med hende når hun er ude.
    Og hold hende også væk fra hundeskove ca. 2 uger efter endt løbetid. (Bare et godt råd, da hun stadig vil lugte godt)


  • #4   4. sep 2012 det er rigtig gode råd Tanja og Bine giver - dem er jeg helt enig i

    mine tæver fælder gerne 1-2 måneder før.
    De 3 af dem tisser mere end de plejer

    men alle 4 har hver deres måde at komme i løbetid på, så det er ikke nemt at sige noget generelt


  • #5   4. sep 2012 Min fælder også (nogen gange) før løbetid, men jeg tror det er tilfældigt, for hendes cyklus er nærmere 7-8 mdr end 6. Var 8 mdr da hun kom i løb første gang.
    Hun bliver også noget "vildøv", hvilket vist også er meget normalt =ture uden snor er NO GO!

    Nogle tæver kan blive falsk drægtige, hvilket kan vise sig ved, at de et par mdr efter løbetiden kan begynde at bygge rede, samle bamser, bliver ynkelige, får hævede patter m.m. Hvis det er meget slemt, bør dyrlægen kontaktes.

    Jeg fraråder også løbetidsbukser de første gange.


  • #6   4. sep 2012 Emmi er for få dage siden kommet i sin første løbetid. Hun var i ugerne op til meget kontakt søgende og rastløs. Dagen inden var hun syg og kastede op, ved selvfølgelig ikke om det var derfor. Hun bløder meget og er også meget hævet.
    Ellers er hun glad, spiser rigtig godt, ja hun er faktisk som hun plejer..

    Tager lige tippet om løbetidsbukserne til mig. Emmi kan endnu ikke finde ud af at gøre sig ren, og da hun bløder meget havde jeg faktisk overvejet at anskaffe et par bukser. Men jeg venter og håber det kommer - tak for info Tanja smiley


  • #7   4. sep 2012 Tak for alle jeres super gode råd smiley
    Med hensyn til løbetidsbukserne så har jeg samme mening, hun skal lærer at gøre sig selv rent!
    Hun fælder ikke da hun er en allergihund, men ellers tak for tippet smiley

    Hvordan hævet ? og hvor ? for hun har meget hår ved sin tissekone så den er ikke lige til at se smiley

    Og hvornår kommer sådan nogle hunde ca i løbetid ? Har fået af vide de små hunde kommer før i løbetid og hun er en bichon frisé så hun er en af de mindre hunde !


  • #8   4. sep 2012 selvom mine hunde også har meget hår dernede, kan jeg mærke det, når jeg fx løfter dem op i bilen.
    mine hunde er også vant til at jeg tjekker dem, ved at vende dem om på ryggen.
    det er en helt naturlig ting for dem - at få kikket tissedyr smiley

    små hunde kommer i løbetid omkring 6 måneders alderen


  • #9   4. sep 2012 Tissekonen er næsten dobbelt størrelse på Emmi de her dage, det kan se lidt voldsomt ud smiley
    Vores gamle tæve hæver næsten ikke..

    Emmi er godt 9 mdr nu og kom i løb her d. 1.


  • #10   4. sep 2012 Jeg takker også for rådene. Det er rart at vide, til når den lille kommer i løbetid smiley

    Løbetidsbukser kommer dog ikke på tale hos mig, så håber hun lærer at gøre rent selv smiley


  • #11   4. sep 2012 Plejer de ikke at lære det efterhånden?
    Vores gamle tæve bløder ikke så meget og er faktisk god til at gøre sig ren - eller slikke gulvet rent smiley
    Heldigvis har vi ingen gulvtæpper, men kan næsten ikke følge med til at tørre det op efter Emmi så meget bløder hun..


  • #12   4. sep 2012 prøv at opfordre hende til at tørre op efter sig, det kan godt hjælpe

    hvor gode de er til at holde sig rene synes jeg, er meget individuelt.
    Jowina så vi aldrig en dråbe blod fra, Galia kan godt spille, hvis hun har sovet, men det bliver slikket op bagefter hvis hun kan.
    Fanny, rosinen i pølseenden holder sig selv ren, men vil ikke tørre op på gulvet, hvorfor skulle hun også det, det har hun jo folk til, Galia og Bianca skal nok slikke det op.
    hvis jeg ikke tjekkede omhyggeligt, kunne mine tæver godt snyde mig, bortset fra Galia hvis tissedyr er så hævet at det kan ses når man går tur, til trods for den store pels


  • #13   4. sep 2012 Har prøvet at få hende til at slikke det op, og hun gjorde det også et par gange men mere blev det ikke til. Må hellere prøve igen.
    Håber ikke hun bliver ved med at bløde så meget..


  • #14   4. sep 2012 Vil lige sige at jeg har Grand Danois og de bløder ufattelig meget og rengøring eller ej så vil jeg simpelthen ikke have mit hus og møbler ødelagt af blod, derfor hedder det løbetidsbukser herhjemme. Det vælter nærmest ud af sådan en stor hund. Mine forældres dansk/svenske gårdhund er noget helt andet og havde jeg den størrelse hund var det også noget andet, da det er lige til at tørre op.

  • #15   4. sep 2012 Igen tak for alle rådene smiley
    Nu er lidt bedre klædt på til når det sker.

    Hvor lang tid før begynder hævelsen hos jeres hunde ?
    Og hvornår kan adfærdsændringerne ses bare ca. ? smiley
    Syntes Candy putter lidt mere end hun har gjort før, men det er også det , så tvivler på det er begyndende løbetid, men man ved jo aldrig smiley


  • #16   4. sep 2012 Jeg synes de tydeligste tegn er hævede kønsdele og at hun begynder at slikke sig merr bagi, ca 1-2 uger før blødningen begynder. Derefter lidt humørændringer. Keesha kan dog også 'snyde' mig, hvis jeg ikke er opmærksom.

    Husk iøvrigt at det ofte er EFTER den kraftigste blødning, at tæven er mest modtagelig for parring (højløbsk), så hellere pas på 2 uger for meget end en uge for lidt smiley

    Kom lige i tanke om en meget rammende betegnelse, fra en bruger herinde: "Bavianr**" smiley :-)


  • #17   5. sep 2012 Tror ikke det bliver noget problem at se når hun er på vej med hensyn til slikken bagi, for det gør hun meget sjældent, kunne egentlig godt tænke mig hun gjorde det noget mere den dovne hund smiley

    Men ja passer godt på hende så snart hun viser tegn (de må snart komme hun bliver 6 mdr. den 19. sept.)


  • #19   5. sep 2012 Isabelle..
    Det er jeg dælme glad for at høre smiley
    Emmi bløder helt vildt, vi kan faktisk næsten ikke følge med til at tørre op efter hende. Har været lige ved at give op og købe bukser til hende, selvom jeg har læst tidligere i tråden at det ikke er en go ide første gang.
    Håber virkelig der kommer mindre blod ved næste løbetid..


Kommentér på:
Den første løbetid

Annonce