{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Halsbånd eller sele? {{forumTopicSubject}}

Hej
En hurtig forrespørgele
Hvad er bedst at lære en hvalp fra starten
Sele eller halsbånd?
Har selv en hund jeg startede halsbånd på da
hun var hvalp og senere gik jeg til sele da hun havde
lært at gå i snor som hun skulle, og syntes personligt
en sele ser mere behagelig ud for hunden, men det kan godt
være det bare er mig smiley
Men hvad er mest ideelt at lære hvalpen fra starten? Og er det
en go ide at skifte over til sele hvis den lære halsbånd først?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halsbånd eller sele?
  • #1   18. sep 2012 Vi brugte sele fra starten og er først fornylig gået over til halsbånd. Hun er 10 mdr.

  • #2   18. sep 2012 jeg lære hunden begge dele
    halsbånd til lydighed, sele til gåture
    men husk at sele ikke må belaste skuldren
    så bruge en hvalpesele indtil hunden er udvokset


  • #3   18. sep 2012 Jeg ville rigtig gerne have brugt sele til vores, og vores træner vil som regel heller ikke have man bruger halsbånd, men vores hund lærte det aldrig det med selen.. han nægter simpelthen at have den på, vi prøvede alt muligt, men det kom aldrig til at fungere for ham.. jeg er mest tilhænger af selen, da jeg ikke bryder mig om det med et halsbånd der strammer på halsen hvis de trækker lidt... Men her havde vi jo som sagt ikke noget valg desværre...

    Men jeg ville lære hunden begge dele fra starten. jeg ville nok lære den at gå i sele, men den skal jo også lære at have halsbånd på da den skal have hundetegn på....


  • #4   18. sep 2012 Jeg synes at en sele er bedst til hvalpe, forudsat at den passer. smiley

  • #5   18. sep 2012 Jeg gør som Connie.
    Sele til gåture, halsbånd til træning


  • #6   18. sep 2012 Helt klart sele, indtil de har lært at gå pænt. Hvis de hopper for meget rundt i et halsbånd, kan de komme til at skade ryg- og nakkehvirvler.

    Når først de går pænt uden at trække, så er det i princippet ligegyldigt, hvad de har på.


  • #7   18. sep 2012 Jeg har altid gået med halsbånd og især som hvalp, men måtte gå over til sele pga Jackline trækker og har resizing sneezing som halsbånet udløser:( hun kan godt gå uden at trække men ser hun en kat eller en hun kender. Trækker hun smiley

  • #8   18. sep 2012 For os var det ganske umuligt at lære Emmi at gå pænt i halsbånd. Jo mere det starmmede, des mere trak hun.
    Nu har hun efterhånden lært at gå pænt, så er derfor gået over til halsbånd og ved træning kæde.. Lyden af kæden er nok til hun ikke trækker, og det må immer væk være bedre end at hun trækker konstant!!


  • #9   18. sep 2012 Da Laika var lille brugte jeg halsbånd til hende, men det var simpelthen umuligt, at lære hende at gå ordenligt, uden at trække. På et tidspunkt prøvede vi så, at købe en sele til hende, og det fungerede bare langt bedre.

    Den dag idag, bryder jeg mig ikke om, at gå tur med hunde i halsbånd, og når jeg får min nye hvalp hjem, så bliver han helt klart også gået med, i sele.

    Vil mene, at man først og fremmest skal bruge det, som man selv har det godt med, og hvis det så ikke fungerer, med den hund man har, så må man prøve en anden løsning.


  • #10   18. sep 2012 Vi brugte sele fra lille til bilen - gå tur, hunden havde selvfølgelig også et halsbånd med hundetegn i.

  • #11   18. sep 2012 Begge dele er fint synes jeg. Til hunde med rygproblemer bruger jeg sele, da risikoen for pludselige ryk i linen er der, og jeg bruger også sele til hunde med "opstoppernæser". I alle andre tilfælde vil jeg bruge et almindeligt halsbånd, og så lære hunden vha. forstærkning at gå pænt i det.
    Kvælerhalsbånd er dog noget jeg aldrig ville byde min hund, det ved jeg bedre end at udsætte dem for smiley


  • #13   18. sep 2012 Bruger kun halsbånd.

    Dkk hvalpeinstruktøre, da vi gik til det, ville ikke se sele, da det var meningen at vi skulle lære at få hunden til at gå pænt og sele var at give op. Det var deres mening, og jeg selv er til halsbånd.


  • #14   18. sep 2012 Min bruger også kun halsbånd. Har ikke fundet fidusen ved sele

  • #15   18. sep 2012 Jeg tror mange benytter sele fordi deres hund trækker og de af den ene eller anden grund ikke får trænet ordentlig lineføring.
    Jeg mener personligt det er at hoppe over, hvor gærdet er lavest, men i de tilfælde er det trods alt bedre med sele fremfor en hund med ryg- og nakkeproblemer.
    Ville dog ikke selv bruge sele i stedet for at træne ordentlig lineføring.


  • #16   18. sep 2012 Petra: Bruger man sele er det da endnu mere vigtig at hunden hat lært at gå pænt. En hel alm. sele gør det super nemt for hunden at trække med alt sin vægt.



  • #17   18. sep 2012 Det, der for mig er afgørende, er hvad der belaster hundens ryg og nakke og hvordan.
    Ja, en sele kan hunden trække i med hele sin vægt, men det belaster ikke hundens ryg og nakke på samme måde som et halsbånd.
    Jeg ville, som jeg skrev altid træne det ordentligt, og med halsbånd, men gør man ikke det er sele bedre for hundens sundhed.


Kommentér på:
Halsbånd eller sele?

Annonce