Adfærdsproblem? Adfærdsproblem?
Hej!
Min hund er begyndt at få nogle flip når vi sidder derhjemme og slapper af om aftenen. Pludselig begynder han at gø helt vildt af mig, og hvis man så sætter sig ned til ham, så løb han væk og gøer endnu mere. Og han nærmest begynder at lave hjulspin ( eller hvad det hedder når en hund skodder med benene, hehe) derefter kan den godt finde på at bide i ærmet og smide sig på ryggen, og selvom man så går en tur med ham, så kan han gøre det igen, 2 min efter man er kommet hjem. Og han kan gøre det flere gange på en aften.
Også dage hvor den har fået super meget aktivering.
Derudover, så når man har gæster, så kan han ikke lade være med at gø af dem, eller bide dem i tøjet. Og han har normal vis aldrig bidt i noget. Heller ikke som hvalp. Han bider heller ikke for at ødelægge, men nærmest bare rykke i tøjet. Og han har generelt svært ved at lade gæster være. Han bliver helt gearet op.
Har efterhånden læst flere sider på nettet, men syntes tit der er delte meninger, også er det heller ikke helt samme problem som jeg står i.
Men er der nogle der har nogle gode råd til de problemer som virkelig er ved at gå en på nerverne .
På forhånd tak og god lille fredag.
dec 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 20
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
hvor meget mental træning giver i ham?
jeg kan gå 4 timer med min ene chihuahua og han vil da stadig gerne gå mere,
men laver vi klikkertricks og andet mental træning også går en tur, så er 30-60 min helt okay med ham hehe.
ved ikke om du kender til victoria stillwell, men hun har nogle gode metoder til at velkomme gæster og stoppe bideri, der ligger video på youtube, hvor hun forklare det godt, det måske et kig værd?
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 42
. Kan varmt anbefales.
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 109
Ville anbefale dig Vicki Støvhase, som er adfærdsbehandler.. Men kan se du kommer fra Nordjylland
Find en god adfærdsbehandler, det lyder helt vildt det du skriver
(Måske kender Vicki en god adfærdsbehanlder ovre ved dig..du kan se hendes hjemmeside www.animaltraining.dk hvis du vil kontakte hende :o))
Held og lykke med din vuffer
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 433
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Det skal ignoreres væk - og ja, den har jeg også været igennem, blot med en schæfer og med de dertilhørende bisser og blå mærker.
Når man starter med at ignorere hunden eksalerer det, men holder man ved, udvandes adfærden stille og roligt.
Det kræver tålmodighed og fuldstændig konsekvens i et par måneder.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Om hunden er velstimuleret eller ej - den har en kedelig vane og det problem skal løses. Hvis den OGSÅ er galt stimuleret er der to problemer, der skal løses - mit bud dækker det ene.
Adfærdsproblem?