5.753 visninger
|
Oprettet:
''Kennel bomuld'' {{forumTopicSubject}}
Skal høre om der er nogen herinde der har erfaring, el. købt deres hund hos kennel bomuld.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.112
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.927
-og det lyder jo flot. Men come on, der findes altså ikke nogen opdrættere der "avler efter papirer" -de avler allesammen efter en ide om hvad afkommet skal indeholde (hvis vi da lige sorterer hvalpefabrikkerne fra), så det er der altså ikke noget ekstraordinært i. Forskellen er så bare at hun har valgt ikke at bruge tavlen som redskab til at udvælge avlsmateriale, og derfor istedet prøver sig lidt frem efter tilfældighed.
Og så kan jeg simpelthen ikke lade være at trække lidt på smilebåndet over formuleringen omkring at hvalpe vælger deres mennesker
Dertil kommer så at hun jo avler på et hav af forskellige racer og planlægger inden længe at flytte hundene ud i stalden.
Jeg læser ikke noget kritisk som gør at jeg tænker at alle alarmklokker bør ringe, at hundene behandles dårligt eller at e fungerer som pengemaskiner, så på den måde er stedet sikkert ok.
Men personligt ville jeg ikke købe der. For mig lyder hun som en ung pige med meget rosenrøde drømme om hundeavl men ingen reel viden om emnet.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.610
Bl.a. undre jeg mig over, hvordan en lab/golden ret. blanding, kan få de farver og bygning. Så ringer mine alarmklokker.
jan 2007
Anne -jeg kan sagtens klikke rundt på siden.
Hvad der osse springer mig i øjnene, er manglende info om hundene. Altså der er skrevet en masse, men det er ting ala "det er min bedste ven i verden" -og det er super... men det siger ligesom ikke noget om hunden, andet end at ejeren er glad for den.
Når nu det bl.a. er hanner der tilbydes til avl, så skulle der jo være noget info om dem.
Der er osse skrevet ting som "stort potentiale som førerhund" -og det er ganske miligt hunden HAR det... men så dokumenter det. Vi synes alle vores hunde er dejlige, og jeg kan da finde 1000 tin jeg tror Gaia og reiki ville være seje til. men at JEG synes det er ikke = at de ER det.
-så udffra hvad vurderer hun at det ville den være god til -har hun selv erfaring med uddannelse af servicehunde? Har hunden været afprøvet af en der har?? eller...
Det er jo lidt som hvis jeg tilbød Reiki til avl, på baggrund af at han er knald god til at hyrde.
Altså jeg ve ikke noget om hyrndning, og ingen der gør, har vurderet ham, men jeg tror selv på han er det, og så gives det da videre til hvalpene
feb 2009
Følger: 76 Følgere: 69 Hunde: 6 Emner: 147 Svar: 1.305
Det var ikke et sted jeg ville købe hund, de har godt nok mange hunde..
feb 2007
Okay - så er det nok bare hos mig. Jeg får kun en forside med 2 billeder. Ingen steder at klikke ind på.
jul 2005
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
jan 2007
Det er der da i hvert fald på den side jeg fandt under navnet
feb 2007
jan 2007
feb 2007
feb 2007
Vil ikke føle mig tryg ved at købe hvalp et sted med så mange forskellige hunde.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
Det virker useriøst, der er ikke noget relevant info om hundene, hun vil flytte dem ud, hun siger at hundene vil være naturtalent til dit og dat.
Jeg ville aldrig købe hund derfra.
Specielt når hun har en labrador/golden med et billede der i den grad udstråler rotteblanding. Det er bare lidt underligt det hele....
okt 2004
Følger: 90 Følgere: 91 Hunde: 5 Emner: 147 Svar: 1.020
mar 2010
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 508
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 199
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.602
apr 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 84
mar 2010
:o)
feb 2009
Følger: 76 Følgere: 69 Hunde: 6 Emner: 147 Svar: 1.305
mar 2010
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.370
men ja enig, en rodet side og ja min mor har lært mig at har man ikke noget pænt at sige så hold din kæft, så det gør jeg
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
jun 2010
feb 2007
Det er muligt at jeg så siden rigtigt på Goolgle Chrome ? Så prøv en anden browser end explore.
dec 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Svar: 5
Jeg gjorde det. Hun er en led dum kælling som på ingen måde vil hundende det bedste
Jeg var første gangs købende og var ufattelig naiv. Jeg var blevet forelsket i en lille rød cocker, som jeg bare måtte eje! Da jeg fik ha hjem gik der to dage, så havde han voldsomme blødninger fra anus. Da jeg ringede til hende, mente hun ikke at det kom fra hende. Jeg tog til lægen og fik en kur, efter to uger var den gal igen og han måtte på kur igen, kort tid efter fik han orm og ringorm. Lægen sagde at det kom dernede fra.
Jeg har fået en dyr lærestreng for måtte betale alle regningerne selv.
Idag kæmper jeg for finde lignede historier som hun kan stoppes.
feb 2013
Følger: 1 Svar: 6
Vores hunde har intet fejlet og de er både utrolig kærlige og dejlig nemme.
Jeg er ganske tryg ved at have købt hund der og gør det gerne igen hvis hun har hunde når vore to bliver tudsegamle og ikke kan mere.
Maria D: da vi købte vore hunde der, fik vi at vide at hvis hundene blev syge og vi ønskede at hun skulle deltage i betaling af behandling af hundene, så skulle vi benytte hendes dyrlæge. Har du gjort det? Jeg tror ikke på at hun kan være så urimelig som du skriver.
Vi fandt hende meget sympatisk og venlig.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
jun 2010
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 427 Svar: 10.541
feb 2013
Men jeg undrer mig virkelig over Maria D's erfaringer, da vi har oplevet noget helt andet.
Så jeg synes jeg ville fortælle om vores erfaring derfra, da jeg ikke kan tilslutte mig Maria D's udtalelse, eller jeres andres for den sagt skyld.
Jeg skrev blot fordi Julie R spurgte om nogen havde erfaringer med køb derfra, og så ville jeg dele vores erfaring derfra.
Men folk har jo sjældent ens erfaringer.
Har du Bodil D nogen erfaring derfra?
jun 2010
Der kan jo ske meget på de måneder der er gået siden denne tråd var aktiv. At kennelen har valgt at lukke deres hjemmeside ned er jo sådan set ikke vores skyld
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.465
Hahaha.
Jeg ville som opdrætter stå ved hvem jeg er, og så tale min sag og ikke gemme mig bag historier og hvad der i mine øjne virker som falsk ros.
Og hvad er det vi siger ofte herinde på hg:
"If it looks like a duck, talks like a duck...."
Og når der bliver spurgt ind til en kennel og de første svar er som her i tråden, nemlig at stedet ikkeindehodler de info, eller virker som at have den indgangsvinkel til opdræt og avl som mange brugere herinde vil anbefale, så bliver dette ofte fulgt op med erfaringer og beretninger fra egentlige købere, der er med til at understøtte at stedet ikke er det bedste hundeopdræt.
Der tegner sig ofte et billede meget hurtigt... og et ganske reelt og korrekt billede.
feb 2013
Og i kan ikke være særlig kløgtige hvis i virkelig tror at fordi 1 hundeejer er sur på avler, så burde alle være det. Jeg avlede labrador' engang, og helt ærligt, man kan bare ikke sørge for at ALLE ALTID er tilfredse.
Helt ærligt så skrev jeg kun for at give mit besyv med, for så meget synes jeg avler fortjener, da ikke alle i den virkelige verden hader det hun gør.
Jeg burde jo have set, udfra jeres udtalelser om emet uden nogen form for erfaring derfra, at dette var endnu en useriøs side for små tøsepigebørn uden livserfaring og rationel tankegang.
Jeg står ved det jeg skriver. Og er overbevist om at jeg ikke står alene om dette
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 427 Svar: 10.541
*klapklap*, du er officielt med på vognen af ''Vi skærer alle på HG over en kam''.
Og ja, jeg har hovedpine, jeg orker ikke at formulere mig klogt lige nu.
feb 2013
Maria D har en negativ, jeg har en positiv, hvad er problemet?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.112
feb 2013
Jeg oprettede mig kun fordi man tilsyneladende ikke kunne skrive her uden at være oprettet.
Jeg googlede "kennel bomuld" og så dukker denne tråd op under søgning. Læste tråden og ville kommentere... Havde det været besværligt at oprette sig, havde jeg ikke gidet. Men det var jo ganske let. Kunne se på Maria D's profil at hun har gjort det samme
feb 2013
jun 2010
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Du er da mere eller mindre uforskammet at beskrive dette forum som:
et tøseforum,beregnet for nogen uden livserfaring og rationel tankegang.(hvad du ellers mener med det).
Du får nogen "hak over snuden" her,med dit "nonsens" indlæg,og generalisering,af h.g.`s brugere.Og det synes jeg er fortjent.
Jeg selv er for høflig,og velovervejet,i modsætning til dig,at responderer på dit
indlæg.(som jeg alligevel har gjort nu).
Og så synes jeg,FØR du beskriver h.g.`som "tøseagtige",og urationelle bla.bla..
gå ind og orienterer dig om de brugeres alder,evt.erhverv,og hundehold,som du har lyst at give svar på tiltale
vibeke.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Iøvrigt er jeg bedøvende ligeglad med om du har været i det her forum,en time,eller været tilknyttet i længere tid,og du engang i "tidernes morgen" har opdrættet eller avlet hunde,så var dit indlæg bedreviden og nedladende,og det er for mig altid en uklog attitude,den er så nem at slå ned på.
god fornøjelse her på h.g
vibeke
jan 2007
Så selvom DU ikke har haft problemer, så betyder det ikke at opdrætter ikke giver andre problemer. Dine hunde er jo (heldigvis) sunde og raske, så du har ikke haft brug for at reklamere noget. Og om opdrætter rent faktisk er så reel som man troede, viser sig ofte først når der opstår et problem som opdrætter burde tage hånd om
jul 2012
De kan jo for pokker ikke bestemme at folk skal bruge deres dyrlæge, alle andre kan jo være lige så gode og endnu bedre... og der er jo ikke noget der hedder, "du skal bruge vores dyrlæge, ellers har du ingen reklamationsret"
Hvis den hund har lidt af nogle sygdomme der er arvelige, så SKAL de fanme betale uanset dyrlæge, den er bare ikke længere.. BUM !
jan 2007
Jeg er i øvrigt ikke sikker på den er gyldig skulle det komme til en retssag.
jan 2008
Derfor er jeg ret sikker på at et krav om hvilken dyrlæge man skal bruge IKKE er ok.
Og ja, der er da flere eksempler på at diverse hvalpefabrikker og andre former for kenneler som ikke lever op til de krav jeg har, også får gode "anmeldelser" fra enkelte købere.
For det sker jo altså at sådanne kenneler godt kan producere en sund hvalp.
Men det er bestemt min erfaring at det ikke er de positive fortællinger der er overvægt af!
jul 2005
Hvor er forskellen på at en opdrætter forlanger at køber kun må anvende en bestemt dyrlæge, og at f.eks. Appel siger, at hvis andre rep. din Iphone, så forsvinder garantien?
jan 2007
De skal heller ikke klandres for at der kan være syge hvalpe mellem de mange hvalpe. Enhver opdrætter, selv den bedste af slagsen, kan komme ud for at lave en syg hvalp. Det hænder, selvom det er trist når det sker.
Hvis man ser bort fra hundevelfærden (eller manglen på samme) et sted med s mange hunde, så er det der gør at jeg ser dem som dårlige sælgere, at de i alle de tilfælde jeg kender til, kun er søde, sympatiske og hvad folk nu ellers siger om dem, så længe alt går godt.
I det øjeblik køber står med en syg hund, så er opdrætter pludseligt umulig at få fat i, ubehagelig hvis man får fat i Ham/hende og/eller nægter ethvert ansvar.
En god opdrætter ville være lige så ked af den syge hvalp som køber, og derfor osse forsøge at finde en løsning der virker for alle parter, f.eks. ved økonomisk erstatning, betaling af evt operation, ny hvalp eller hvad der nu måtte komme på tale i den enkelte situation.
Men det er jo nemt at sige at stedet er godt, når man ikke er en af dem der rammer hovedet mod en mur fordi man er endt med en syg hvalp fra stedet.
dec 2012
Bastian er nu 13 måneder, og er stadig syg.
Bastian var dødelig syg har været indlagt utællelige gange!
Jeg har nu brugt 65.000kr på at gøre min hund rask. Han var fuld af orm, og havde mavesår og sår på tarmen! Jeg er glad for at jeg stadig har min hund! For han er den mest vidunderligste hund og elsket af alle!
Men det hører ingen steder hjemme at skulle stå med en hvalp på blot 10 uger der bløder ud af røven! Han har oplevet så mange dårligdomme. Men hele vejen igennem foreløbet været en glad rød cocker! Han er min bedste ven og mit kærligere eje!
Han har været tilknyttet 4 dyrelæge, da man ikke kunne fonde ud af hvad der var galt. Når jeg forsøgt at kontakte Tasha (kennel ejeren) frafalde hun sig et hvert ansvar! Hun havde flere telefon nr, og man kunne aldrig få fat på hende. Allerede da han var 11 uger kastede han blod på!
Bastian vejede kun 1,45 kilo, det er under halvere af hvad en 8 ugers cocker bør veje. Min historie er desværre ikke enestående og har mødt flere som har købt hund der, og oplevet problemet.
Jeg har lagt sag mod hende, og håber at hun ikke kan sælge hunde igen!
dec 2012
Emma som er 3 måneder ædre og en anden der er 6 månder ælder.
Det giver ingen mening da hun kun havde en hun hund.
Da jeg købte bastian, var der 7 hvalpe, to uger efter havde hun 11 :S
Mit forsøge møde med Tasha:
Jeg kommer ind til en gård langt ude på landet, der var hunde lorte over alt, bastian lugtede af pis! han var så lille at han kunne ligge i min hånd. Han havde en tyk lille mave om næsten rørte gulvet, jeg så på ham og det var kærlighed ved første blik. Jeg lagde et disp. på 1000 kr og hentede ham fire dage efter. Der var ingen papir fra tasha, andet end hans sundheds bog. Vi to glad hjem. Der gik kun to dage, før at der var blod på gulvet, jeg tørrede det op, og ringede til tasha på hende mange telefon numre, der var intet svar.
Jeg ringe til nærmste dyrelæge og vi fik tid med det sammen. Sagen var klar, han havde giradia. Han fik medicin, og det gik godt i et par dage, så kom opkasten, jeg forsøgte at ringe og ringe uden held. Jeg indtalte den ene efter den anden besked til tasha. Jeg fik svar fra tasha, at det ikke kom fra hende.
Senere efter samtale med dyrelægen hvor han forklare at det kun kan komme fra hende, fortæller hun at resten af hvalpene også har det, og har den frækhed at sige at det er mig som har taget det ind i hendes hus?
Det kan ikke smittes fra mennesker til dyr!
Hun vil ikke dele omkostninger, som allerede er på 3500.
Hun sviner mig til flere gange, og jeg forsøger at ringe til hendes dyrlæge som har set på Bastian dagen da jeg købte ham, han svare at det kender han intet til ??
Tasha, forklarning på at jeg skulle bruge hende dyrelæge, er at hun får rabat. Men Dette fortæller hun først efter jeg har brugt 3500, som hun ikke vil hjælpe med.
Yderligere fortæller min dyrelæge at han har en mistænke om at Bastian er en polsk hund. Jeg forsøger at snakke med Tasha igen uden held.
Bastian har nu været hos mig i to måneder, og allerede fået medicin tre gange og jeg har brugt 6.000 på dyrelæge. Hun siger at hun gerne vil tage ham tilbage, og jeg kan for beløbet for det jeg har købt ham for.
Jeg kan jo ikke være sikker på om jeg igen skal til dyrelægen hvis hun bytte ham ud.
Allerede der, har han ligget i mine arme dag og nat, jeg givet ham sutteflaske fordi at han ikke kunne spise. Han ev ikke fra min side! Han piv hvis jeg satte ham, der var ikke noget at gøre jeg var blevet hans mor.
Bastian forsætter med at blive syg, daglig opkast og blodrig afføring.
Han var så tynd og udmattet efter langtids sygdom, han blev indlagt på Greve dyrehospital, lå med væske og antibiotika. De laver en gastropi, der viser at giraidaen har "ædt" sig igennem mavesækken og er i gang med tynd tarmen, Bastian er blot 5 måender, og må endnu igen indlægges. Han bliver sat på allergi kost, og jeg lejer et sommerhus i håb om at denne vira, ikke igen overmander ham. Vi er afsted i 10 dage, hvor vi begge bliver vasket to gange dagligt, alt vores tøj og ting bliver kogt.
Men denne vira, er Bastian født med, og den opgiver ikke let. Efter 21 dyrelæge besøg, efter 33 forskellige typer medicin og foderskift x 10 er bastian fri.
Han får dagligt medicin mod mavesyre, hans mave væg er stadig meget hævet og vi tager en dag af gangen.
Men min Bastian er i live, kun takket være mig!
Jeg måtte leje min lejlighed ud, flytte til mine bedste forældre. sælge mange áf mine ting, for at kunne gøre min hund forholdvist rask!
Han er glad og kærlighed, og hvis man ikke vidste at han havde været så syg, ville man ikke kunne se det!
Jeg måtte betale 65.000 kr, og har stadig store udgifter til medicin!
Min sygforsikring dækkede kun 15.000 kr
Jeg håber aldrig nogensinde, at andre skal opleve det helvede jeg har gået i gennem for min hund.
Derfor er det vigtig for mig at fortælle, sørg for at i køber hund et rigtig sted!!!
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 356
Krydser fingre for det bedste for jer to ...
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
hvor i landet ligger denne kennel
og hvad heder hun
tak for hjælpen
jul 2012
apr 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 84
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
hun bor tåstrupvej 18 i Hyllinge
lige uden for Fuglebjerg
jul 2012
Selvfølgelig hvis der er chance for at hunden for et godt liv efterfølgende uden men, så skal man sgu gøre hvad man kan for at redde en hvalp! Andet er sgu uansvarligt!
dec 2012
Jeg har hvergang jeg har været til dyrelægen spurgt om det var forsvarligt at holde ham i live. De har hver gang sagt at han ikke smerter havde, og det bånd vi har sammen var så godt! Jeg har overvejet aflivning mange gange. Og er den dag idag glad for at jeg ikke gjorde det! Bastian er nu fri for daglig medicin! Jeg har den gladestes, frækkeste, sødeste og dejligste hund! Han er mit er og alt! Bastian har rørt mange mennesker i gemmen sit ellers korte liv! Vi bor i Valby, og de fleste kender bastian. En tur der normalt ville tage 20 min, kan hurtigt vare til hele og halve timer fordi at folk nusser ham!
Jeg ville aldrig udsætte bastian for noget smertefulde!
Men hvis jeg er voksen nok til at købe en hund, er det også min fornemmeste pligt at sørge for at han har det godt! Bastian har det som blommen i et æg! Der er altid nogen hjemme og holde ham med selvskab! Han kommer dagligt ud og gå lange ture, og hygger sig i vores seng med alle sine bamser og kødben!
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 275
Er det fra denne kennel?
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Jeg ved bare, at jeg, når jeg selv skal have hund, skal købe fra en DKK-opdrætter.. Vi har lært af vores fejl. Jeg kan så se, på alle skrækhistorierne, at vi har været heldige med Mickey.. Han havde "kun" en virus, parasit og en bakterie, da vi fik ham hjem..
Åh hvor jeg dog fortryder SÅ meget jeg ikke bad om at se de hunde, vi kunne høre (angiveligt havde hun en hundepension)
jan 2008
Man er ikke GARANTERET et fantastisk opdræt gennem DKK.
Men det er klart, at med nogle regler, retningslinjer og et stort organ, som DKK jo er, øger det jo klart chancen for at finde en seriød, etisk, empatisk opdrætter med forholdene i orden.
Der er blevet fundet nogle brådne kar blandt de mange, mange DKK opdrættere. De har jo så også DKK på nakken, enten med sager der kører, udsmidning, karantæne eller hvad det har ført med sig.
jun 2014
Intet i livet er en 100% garanti - men man kan lave sit forarbejde så godt som overhovedet muligt. Det havde mine forældre ikke gjort - men det vil JEG gøre!
jul 2005
jun 2014
jul 2005
maj 2015
Følger: 2 Svar: 1
jun 2014
dec 2012
jul 2005
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.381
maj 2007
maj 2007
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.370
Der kan man da se i hundens papirer at det er Bomuld
jun 2014
Min mor og jeg er hvalpekøber derfra - ingen dårlige undskyldninger fra vores side. Det er VORES fejl, vi gjorde ikke forarbejdet godt nok og vi blev hevet med på idéen om, at NU skulle vi have hund (efter endelig at have fået tilladelse fra far).. Men JA vi fortryder det! Vi fortryder ikke hunden - han har det skønt og er en god hund, dog med nogle selvtillidsproblemer, men vi fortryder at have støttet sådan et sted.
Beklager, men jeg synes sgu I er en smule for bedrevidende og hårde mod folk, nogle gange. Jeg er blevet klar over, hvorfor man skal købe en DKK hund, hos en ordentlig opdrætter.. Men jeg er ikke blevet klar over det, fordi folk altid skal vise, hvor bedrevidende de er, I en til tider meget negativ og flabet tone.
Jeg er 100% sikker på, at mange flere ville vælge det rigtige valg, hvis man tog en anden indgangsvinkel - UANSET hvor frustrerende det er!
Dermed ikke sagt, at det er jeres skyld, at vi købte hvalp der. Det er helt og holdent vores egen skyld og kun vi kan stå til ansvar for det. - Og næste gang vi skal have hund, sker det IKKE igen. Heldigvis har vi lært af vores fejl..
jun 2014
Har fundet mig jordens sødeste, mest hjælpsomme og meget kompetente (DKK)opdrætter inden for den race jeg gerne vil have og som passer til mig.. Så nu venter jeg. Der er nemlig noget økonomi der skal i orden først, jeg skal være helt sikker på jeg er klar på hund og andet..
jun 2014
Jeg har valgt en langhåret collie og glæder mig vildt meget til den dag, jeg skal have hund.
jun 2014
''Kennel bomuld''