{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ''Kennel bomuld''
  • #1   30. okt 2012 Jeg ville ikke købe der, det virker for useriøst til min smag. Bla. bliver der ikke nævnt noget som helst om sundhed.

• #2   30. okt 2012 tja .jeg synes det lyder som en avler der ikke helt har sat sig ind i tingene. Hun har nogen flotte idealer m at avle perfekte familiehunde, men lader ikke til at ville bruge de tilgængelige redskaber til at opnå dette. Der står bl.a. "jeg avler ikke, som de fleste, efter papirer men efter sind"
    -og det lyder jo flot. Men come on, der findes altså ikke nogen opdrættere der "avler efter papirer" -de avler allesammen efter en ide om hvad afkommet skal indeholde (hvis vi da lige sorterer hvalpefabrikkerne fra), så det er der altså ikke noget ekstraordinært i. Forskellen er så bare at hun har valgt ikke at bruge tavlen som redskab til at udvælge avlsmateriale, og derfor istedet prøver sig lidt frem efter tilfældighed.

Og så kan jeg simpelthen ikke lade være at trække lidt på smilebåndet over formuleringen omkring at hvalpe vælger deres mennesker

Dertil kommer så at hun jo avler på et hav af forskellige racer og planlægger inden længe at flytte hundene ud i stalden.

Jeg læser ikke noget kritisk som gør at jeg tænker at alle alarmklokker bør ringe, at hundene behandles dårligt eller at e fungerer som pengemaskiner, så på den måde er stedet sikkert ok.

Men personligt ville jeg ikke købe der. For mig lyder hun som en ung pige med meget rosenrøde drømme om hundeavl men ingen reel viden om emnet.

• #3   30. okt 2012 Er det min PC der er noget galt med eller kan I andre heller ikke få andet en forsiden frem på den kennel ?

• #4   30. okt 2012 Jeg kender ikke noget til den, men udfra hvad jeg kan se på hjemmesiden, så vil jeg ikke købe hund der.

Bl.a. undre jeg mig over, hvordan en lab/golden ret. blanding, kan få de farver og bygning. Så ringer mine alarmklokker.

• #5   30. okt 2012 Moster -den faldt jeg osse over og tænkte at hun må have været meget godtroende da hun købte den, eller osse er hun ikke ærlig.

Anne -jeg kan sagtens klikke rundt på siden.

Hvad der osse springer mig i øjnene, er manglende info om hundene. Altså der er skrevet en masse, men det er ting ala "det er min bedste ven i verden" -og det er super... men det siger ligesom ikke noget om hunden, andet end at ejeren er glad for den.
    Når nu det bl.a. er hanner der tilbydes til avl, så skulle der jo være noget info om dem.

Der er osse skrevet ting som "stort potentiale som førerhund" -og det er ganske miligt hunden HAR det... men så dokumenter det. Vi synes alle vores hunde er dejlige, og jeg kan da finde 1000 tin jeg tror Gaia og reiki ville være seje til. men at JEG synes det er ikke = at de ER det.
    -så udffra hvad vurderer hun at det ville den være god til -har hun selv erfaring med uddannelse af servicehunde? Har hunden været afprøvet af en der har?? eller...

Det er jo lidt som hvis jeg tilbød Reiki til avl, på baggrund af at han er knald god til at hyrde.
    Altså jeg ve ikke noget om hyrndning, og ingen der gør, har vurderet ham, men jeg tror selv på han er det, og så gives det da videre til hvalpene

• #7   30. okt 2012 Hmm, den Lab blanding er der vist noget rotte eller anden over, siden den farve..

Det var ikke et sted jeg ville købe hund, de har godt nok mange hunde..

• #8   30. okt 2012 Michelle -strid kælling og med i
    Okay - så er det nok bare hos mig. Jeg får kun en forside med 2 billeder. Ingen steder at klikke ind på.

• #9   30. okt 2012 Men ellers nogle fantastiske tæver hun har, der laver nogle helt igennem fantastiske hvalpe. Nogle meget stærke gener de må have, siden hanhundens egenskaber slet ikke trænger igennem smiley

• #10   30. okt 2012 Anne: Jeg kan også kun se 2 billeder på forsiden. Måske er vi på den forkerte hjemmeside?

• #11   30. okt 2012 Altså der er jo en menu-bar i toppen af siden, hvor man kan klikke rundt til avlstjeneste, "om mig" osv...

Det er der da i hvert fald på den side jeg fandt under navnet

• #12   30. okt 2012 Nope - ingen menubar ! Tænker lidt som A&D - Enzo SBT - at vi må være på en forkert side.

• #13   30. okt 2012 smider lige en pb

• #14   30. okt 2012 Tak for pb smiley

• #15   30. okt 2012 Altså når jeg ser et kennelnavn der hedder Bomuld, så vil jeg tro at det er en kennel som sælger Bomuldshunde = Coton de tulear. Blev da slemt skuffet, da jeg så siden.

Vil ikke føle mig tryg ved at købe hvalp et sted med så mange forskellige hunde.

• #16   31. okt 2012 Hold da op en rodet side - og sikke da en flot lab/golden hun har..

Det virker useriøst, der er ikke noget relevant info om hundene, hun vil flytte dem ud, hun siger at hundene vil være naturtalent til dit og dat.
    Jeg ville aldrig købe hund derfra.
    Specielt når hun har en labrador/golden med et billede der i den grad udstråler rotteblanding. Det er bare lidt underligt det hele....

• #17   31. okt 2012 hmmm tjek lige avlstjenester og se den golden/lab blaning ved navn Muffe....hmmmmmm behøver jeg sige mere?

• #18   31. okt 2012 Må jeg få en pb?

• #19   31. okt 2012 Er helt enig med de andre i tråden... Og altså hvor mange hunde har hun lige?

• #20   31. okt 2012 Hun holder helt sikkert meget af sine hunde, men hold k.... hvor er det useriøst smiley

• #21   31. okt 2012 Enig !!! har selv lige haft et kuld blandingshvalpe, meeeeeeeen jeg ville ikke gå til en "kennel" som denne !!! Muffe - aaaaaargh vi er jo ikke dumme....

• #22   31. okt 2012 I skal have tak for jeres svar, jeg spurgte blot fordi hun sælger bla. sine hvalpe på dba og går under 2 forskellige navne og tlf nr. og synes det hele virkede meget meget mærkeligt. For mig virker det meget som en hundehandler af den negative skuffe. Og ville blot høre om nogen faktisk havde købt derfra og evt. kunne bidrage med deres erfaringer.

• #24   31. okt 2012 Prøver lige igen. Må jeg få en pb?
    :o)

• #25   31. okt 2012 A&D - tjek især hendes hanhund Lab/golden, Muffe... Virkelig "racetypisk" - eller noget...

• #26   31. okt 2012 Der er altså noget galt. Det er den samme side jeg selv havde fundet via google, men jeg kan stadig kun se en forside med 2 billeder, der er ingen menubar eller andet man kan trykke på.

• #27   31. okt 2012 jeg kan ikke se menubaren i explorer ingen problemer i firefox

men ja enig, en rodet side og ja min mor har lært mig at har man ikke noget pænt at sige så hold din kæft, så det gør jeg

• #28   31. okt 2012 underligt jeg ser menuerne lige under Doghouse og over Velkommen til

• #29   31. okt 2012 Den er god Janne. Den har jeg også hørt. Bare svært at efterleve nogen gange hehe

• #31   1. nov 2012 A&D
    Det er muligt at jeg så siden rigtigt på Goolgle Chrome ? Så prøv en anden browser end explore.

• #32   6. dec 2012 KØB ALDRIG HUN DER!!!!!

Jeg gjorde det. Hun er en led dum kælling som på ingen måde vil hundende det bedste

Jeg var første gangs købende og var ufattelig naiv. Jeg var blevet forelsket i en lille rød cocker, som jeg bare måtte eje! Da jeg fik ha hjem gik der to dage, så havde han voldsomme blødninger fra anus. Da jeg ringede til hende, mente hun ikke at det kom fra hende. Jeg tog til lægen og fik en kur, efter to uger var den gal igen og han måtte på kur igen, kort tid efter fik han orm og ringorm. Lægen sagde at det kom dernede fra.

Jeg har fået en dyr lærestreng for måtte betale alle regningerne selv.
    Idag kæmper jeg for finde lignede historier som hun kan stoppes.

profilbillede
  • Hanne O
    Hanne O Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 6
    #33   22. feb 2013 Min mand og jeg købte en sund og rask hund derfra, ham blev vi så glade for at vi 1 måned senere købte en mere derfra til at holde ham med selskab smiley
    Vores hunde har intet fejlet og de er både utrolig kærlige og dejlig nemme.
    Jeg er ganske tryg ved at have købt hund der og gør det gerne igen hvis hun har hunde når vore to bliver tudsegamle og ikke kan mere. smiley

Maria D: da vi købte vore hunde der, fik vi at vide at hvis hundene blev syge og vi ønskede at hun skulle deltage i betaling af behandling af hundene, så skulle vi benytte hendes dyrlæge. Har du gjort det? Jeg tror ikke på at hun kan være så urimelig som du skriver.
    Vi fandt hende meget sympatisk og venlig.

• #34   22. feb 2013 Jeg syntes det er tankevækkende at du Hanne o helt nyoprettet drøner lige ind på denne tråd:)

• #35   22. feb 2013 Altid mistænkeligt når nyoprettet bruger, uden nogen oplysninger om sin person overhovedet, drøner lige ind på en tråd (i dette tilfælde enda en ældre tråd som ikke lige ligger på forsiden) hvor en kennel bliver nedsablet og roser denne til skyerne. Ejer? Familie? Ven? man kan jo kun gætte

• #36   22. feb 2013 Bodil; Havde samme tanke, ville bare ikke sige noget.

• Hanne O
    Hanne O Tilmeldt:
    feb 2013

#37   22. feb 2013 Jeg googlede "kennel bomuld" og fandt denne tråd. Og helt ærligt, så synes jeg hele tråden er noget vås.. Da ingen egentligt lader til at kende til hundene derfra. Jeg kan dog ikke finde den side alle i tråden skriver om.. Hvad er adr på den?
    Men jeg undrer mig virkelig over Maria D's erfaringer, da vi har oplevet noget helt andet.
    Så jeg synes jeg ville fortælle om vores erfaring derfra, da jeg ikke kan tilslutte mig Maria D's udtalelse, eller jeres andres for den sagt skyld.

Jeg skrev blot fordi Julie R spurgte om nogen havde erfaringer med køb derfra, og så ville jeg dele vores erfaring derfra.
    Men folk har jo sjældent ens erfaringer.
    Har du Bodil D nogen erfaring derfra?

• #38   22. feb 2013 hjemmesiden er nede/lukket men ellers finder du den ved at google Kennelbomuld.
    Der kan jo ske meget på de måneder der er gået siden denne tråd var aktiv. At kennelen har valgt at lukke deres hjemmeside ned er jo sådan set ikke vores skyld

• #39   22. feb 2013 Jeg kan slet ikke tage det seriøst, når der bliver givet eksempler på dårlige erfaringer med en kennel, fra personer der har været oprettet her på hg i længere tid og som via info og billeder virker meget reelle, bum, så kommer der liiiiige tilfældigvis en ny-oprettet profil og har en fantastisk historie med netop den kennel.

Hahaha.

Jeg ville som opdrætter stå ved hvem jeg er, og så tale min sag og ikke gemme mig bag historier og hvad der i mine øjne virker som falsk ros.

Og hvad er det vi siger ofte herinde på hg:

"If it looks like a duck, talks like a duck...."

Og når der bliver spurgt ind til en kennel og de første svar er som her i tråden, nemlig at stedet ikkeindehodler de info, eller virker som at have den indgangsvinkel til opdræt og avl som mange brugere herinde vil anbefale, så bliver dette ofte fulgt op med erfaringer og beretninger fra egentlige købere, der er med til at understøtte at stedet ikke er det bedste hundeopdræt.

Der tegner sig ofte et billede meget hurtigt... og et ganske reelt og korrekt billede.

• Hanne O
    Hanne O Tilmeldt:
    feb 2013

#40   22. feb 2013 Avler har faktisk en profil herinde. Så jeg forstår ikke jeres undren eller skrivelser.
    Og i kan ikke være særlig kløgtige hvis i virkelig tror at fordi 1 hundeejer er sur på avler, så burde alle være det. Jeg avlede labrador' engang, og helt ærligt, man kan bare ikke sørge for at ALLE ALTID er tilfredse.

Helt ærligt så skrev jeg kun for at give mit besyv med, for så meget synes jeg avler fortjener, da ikke alle i den virkelige verden hader det hun gør.
    Jeg burde jo have set, udfra jeres udtalelser om emet uden nogen form for erfaring derfra, at dette var endnu en useriøs side for små tøsepigebørn uden livserfaring og rationel tankegang.
    Jeg står ved det jeg skriver. Og er overbevist om at jeg ikke står alene om dette smiley

• #41   22. feb 2013 Hanne; Jup, og så fik man et fedt førstehåndsindtryk af dig lige der.
    *klapklap*, du er officielt med på vognen af ''Vi skærer alle på HG over en kam''.

Og ja, jeg har hovedpine, jeg orker ikke at formulere mig klogt lige nu.

• Hanne O
    Hanne O Tilmeldt:
    feb 2013

#43   22. feb 2013 the fish nerd snart eget betta splendens opdræt: ja det er godt at være kritisk mht VALG af avler, deri ka jeg være enig. Men lad da folk give udtryk for deres egne erfaringer.
    Maria D har en negativ, jeg har en positiv, hvad er problemet?

• #45   22. feb 2013 Hvis vi lige et øjeblik lader som om den kennel er seriøs. Så er det altså underligt at de ikke på hjemmesiden "reklamere" med dette, altså skiver om deres hundes sundhed og hvilke tests der laves og hvorfor.

• Hanne O
    Hanne O Tilmeldt:
    feb 2013

#46   22. feb 2013 Hvorfor kan jeg ikke finde den hjemmeside i skriver om??? Hvad er adr?
    Jeg oprettede mig kun fordi man tilsyneladende ikke kunne skrive her uden at være oprettet.
    Jeg googlede "kennel bomuld" og så dukker denne tråd op under søgning. Læste tråden og ville kommentere... Havde det været besværligt at oprette sig, havde jeg ikke gidet. Men det var jo ganske let. Kunne se på Maria D's profil at hun har gjort det samme smiley

• Hanne O
    Hanne O Tilmeldt:
    feb 2013

#47   22. feb 2013 Jeg kan finde siderne når jeg googler, men ikke se dem?

• #48   22. feb 2013 Fordi siden er lukket ned. Midlertidigt eller permanent det kan jo kun sidens ejer svarer på.

• #49   22. feb 2013 hanne o

Du er da mere eller mindre uforskammet at beskrive dette forum som:

et tøseforum,beregnet for nogen uden livserfaring og rationel tankegang.(hvad du ellers mener med det).

Du får nogen "hak over snuden" her,med dit "nonsens" indlæg,og generalisering,af h.g.`s brugere.Og det synes jeg er fortjent.

Jeg selv er for høflig,og velovervejet,i modsætning til dig,at responderer på dit
    indlæg.(som jeg alligevel har gjort nu).

Og så synes jeg,FØR du beskriver h.g.`som "tøseagtige",og urationelle bla.bla..
    gå ind og orienterer dig om de brugeres alder,evt.erhverv,og hundehold,som du har lyst at give svar på tiltale

vibeke.

• #50   22. feb 2013 hanne o

Iøvrigt er jeg bedøvende ligeglad med om du har været i det her forum,en time,eller været tilknyttet i længere tid,og du engang i "tidernes morgen" har opdrættet eller avlet hunde,så var dit indlæg bedreviden og nedladende,og det er for mig altid en uklog attitude,den er så nem at slå ned på.

god fornøjelse her på h.g

vibeke

• #51   22. feb 2013 Hanne O -det er faktisk helt almindeligt blandt hvalpefabrikker og den slags, at de er ååååh så søde og sympatiske når man kommer og skal købe hund. Det er o for pokker det de lever af, og at når så der opstår problemer, er de pludseligt alt andet end hjælpsomme og venlige.

Så selvom DU ikke har haft problemer, så betyder det ikke at opdrætter ikke giver andre problemer. Dine hunde er jo (heldigvis) sunde og raske, så du har ikke haft brug for at reklamere noget. Og om opdrætter rent faktisk er så reel som man troede, viser sig ofte først når der opstår et problem som opdrætter burde tage hånd om

• #52   23. feb 2013 Kan ikke helt forstå den der med, at Maria bare skulle have brugt opdrætterens dyrlæge? Så ville de gerne betale nogen af regningerne?
    De kan jo for pokker ikke bestemme at folk skal bruge deres dyrlæge, alle andre kan jo være lige så gode og endnu bedre... og der er jo ikke noget der hedder, "du skal bruge vores dyrlæge, ellers har du ingen reklamationsret"
    Hvis den hund har lidt af nogle sygdomme der er arvelige, så SKAL de fanme betale uanset dyrlæge, den er bare ikke længere.. BUM !

• #54   23. feb 2013 Palle -det må du da... men så vil opdrætter ikke dække noget som helst... Og det er jeg så enig i ikke at ville skrive under på.
    Jeg er i øvrigt ikke sikker på den er gyldig skulle det komme til en retssag.

• #56   24. feb 2013 tror godt man kan hive den der frem med at man ikke må skrive ting i en kontrakt der stiller køber dårligere end købeloven foreskriver.
    Derfor er jeg ret sikker på at et krav om hvilken dyrlæge man skal bruge IKKE er ok.

Og ja, der er da flere eksempler på at diverse hvalpefabrikker og andre former for kenneler som ikke lever op til de krav jeg har, også får gode "anmeldelser" fra enkelte købere.
    For det sker jo altså at sådanne kenneler godt kan producere en sund hvalp.

Men det er bestemt min erfaring at det ikke er de positive fortællinger der er overvægt af!

• #57   24. feb 2013 Lige en sidetanke.

Hvor er forskellen på at en opdrætter forlanger at køber kun må anvende en bestemt dyrlæge, og at f.eks. Appel siger, at hvis andre rep. din Iphone, så forsvinder garantien?

• #59   25. feb 2013 For mig er det ikke så meget et spørgsmål om om de kan lave sunde hvalpe, for self kan de det. Det ville da være underligt om ikke der er både sunde OG syge hvalpe imellem når man laver 100-vis af hvalpe hvert år, sådan som det nogengange er tilfældet sådanne steder.

De skal heller ikke klandres for at der kan være syge hvalpe mellem de mange hvalpe. Enhver opdrætter, selv den bedste af slagsen, kan komme ud for at lave en syg hvalp. Det hænder, selvom det er trist når det sker.

Hvis man ser bort fra hundevelfærden (eller manglen på samme) et sted med s mange hunde, så er det der gør at jeg ser dem som dårlige sælgere, at de i alle de tilfælde jeg kender til, kun er søde, sympatiske og hvad folk nu ellers siger om dem, så længe alt går godt.
    I det øjeblik køber står med en syg hund, så er opdrætter pludseligt umulig at få fat i, ubehagelig hvis man får fat i Ham/hende og/eller nægter ethvert ansvar.

En god opdrætter ville være lige så ked af den syge hvalp som køber, og derfor osse forsøge at finde en løsning der virker for alle parter, f.eks. ved økonomisk erstatning, betaling af evt operation, ny hvalp eller hvad der nu måtte komme på tale i den enkelte situation.

Men det er jo nemt at sige at stedet er godt, når man ikke er en af dem der rammer hovedet mod en mur fordi man er endt med en syg hvalp fra stedet.

• #60   25. aug 2013 Jeg kan se, at jeg bliver nævnt flere steder i denne debat.

Bastian er nu 13 måneder, og er stadig syg.

Bastian var dødelig syg har været indlagt utællelige gange!

Jeg har nu brugt 65.000kr på at gøre min hund rask. Han var fuld af orm, og havde mavesår og sår på tarmen! Jeg er glad for at jeg stadig har min hund! For han er den mest vidunderligste hund og elsket af alle!

Men det hører ingen steder hjemme at skulle stå med en hvalp på blot 10 uger der bløder ud af røven! Han har oplevet så mange dårligdomme. Men hele vejen igennem foreløbet været en glad rød cocker! Han er min bedste ven og mit kærligere eje!

Han har været tilknyttet 4 dyrelæge, da man ikke kunne fonde ud af hvad der var galt. Når jeg forsøgt at kontakte Tasha (kennel ejeren) frafalde hun sig et hvert ansvar! Hun havde flere telefon nr, og man kunne aldrig få fat på hende. Allerede da han var 11 uger kastede han blod på!

Bastian vejede kun 1,45 kilo, det er under halvere af hvad en 8 ugers cocker bør veje. Min historie er desværre ikke enestående og har mødt flere som har købt hund der, og oplevet problemet.

Jeg har lagt sag mod hende, og håber at hun ikke kan sælge hunde igen!

profilbillede
  • #61   25. aug 2013 Yderligere efter to ture på køge torv, har jeg mødt yderligere to personer som havde købt derfra.

Emma som er 3 måneder ædre og en anden der er 6 månder ælder.
    Det giver ingen mening da hun kun havde en hun hund.

Da jeg købte bastian, var der 7 hvalpe, to uger efter havde hun 11 :S

Mit forsøge møde med Tasha:

Jeg kommer ind til en gård langt ude på landet, der var hunde lorte over alt, bastian lugtede af pis! han var så lille at han kunne ligge i min hånd. Han havde en tyk lille mave om næsten rørte gulvet, jeg så på ham og det var kærlighed ved første blik. Jeg lagde et disp. på 1000 kr og hentede ham fire dage efter. Der var ingen papir fra tasha, andet end hans sundheds bog. Vi to glad hjem. Der gik kun to dage, før at der var blod på gulvet, jeg tørrede det op, og ringede til tasha på hende mange telefon numre, der var intet svar.

Jeg ringe til nærmste dyrelæge og vi fik tid med det sammen. Sagen var klar, han havde giradia. Han fik medicin, og det gik godt i et par dage, så kom opkasten, jeg forsøgte at ringe og ringe uden held. Jeg indtalte den ene efter den anden besked til tasha. Jeg fik svar fra tasha, at det ikke kom fra hende.

Senere efter samtale med dyrelægen hvor han forklare at det kun kan komme fra hende, fortæller hun at resten af hvalpene også har det, og har den frækhed at sige at det er mig som har taget det ind i hendes hus?

Det kan ikke smittes fra mennesker til dyr!
    Hun vil ikke dele omkostninger, som allerede er på 3500.

Hun sviner mig til flere gange, og jeg forsøger at ringe til hendes dyrlæge som har set på Bastian dagen da jeg købte ham, han svare at det kender han intet til ??

Tasha, forklarning på at jeg skulle bruge hende dyrelæge, er at hun får rabat. Men Dette fortæller hun først efter jeg har brugt 3500, som hun ikke vil hjælpe med.

Yderligere fortæller min dyrelæge at han har en mistænke om at Bastian er en polsk hund. Jeg forsøger at snakke med Tasha igen uden held.

Bastian har nu været hos mig i to måneder, og allerede fået medicin tre gange og jeg har brugt 6.000 på dyrelæge. Hun siger at hun gerne vil tage ham tilbage, og jeg kan for beløbet for det jeg har købt ham for.

Jeg kan jo ikke være sikker på om jeg igen skal til dyrelægen hvis hun bytte ham ud.

Allerede der, har han ligget i mine arme dag og nat, jeg givet ham sutteflaske fordi at han ikke kunne spise. Han ev ikke fra min side! Han piv hvis jeg satte ham, der var ikke noget at gøre jeg var blevet hans mor.

Bastian forsætter med at blive syg, daglig opkast og blodrig afføring.

Han var så tynd og udmattet efter langtids sygdom, han blev indlagt på Greve dyrehospital, lå med væske og antibiotika. De laver en gastropi, der viser at giraidaen har "ædt" sig igennem mavesækken og er i gang med tynd tarmen, Bastian er blot 5 måender, og må endnu igen indlægges. Han bliver sat på allergi kost, og jeg lejer et sommerhus i håb om at denne vira, ikke igen overmander ham. Vi er afsted i 10 dage, hvor vi begge bliver vasket to gange dagligt, alt vores tøj og ting bliver kogt.

Men denne vira, er Bastian født med, og den opgiver ikke let. Efter 21 dyrelæge besøg, efter 33 forskellige typer medicin og foderskift x 10 er bastian fri.

Han får dagligt medicin mod mavesyre, hans mave væg er stadig meget hævet og vi tager en dag af gangen.

Men min Bastian er i live, kun takket være mig!

Jeg måtte leje min lejlighed ud, flytte til mine bedste forældre. sælge mange áf mine ting, for at kunne gøre min hund forholdvist rask!

Han er glad og kærlighed, og hvis man ikke vidste at han havde været så syg, ville man ikke kunne se det!

Jeg måtte betale 65.000 kr, og har stadig store udgifter til medicin!

Min sygforsikring dækkede kun 15.000 kr

Jeg håber aldrig nogensinde, at andre skal opleve det helvede jeg har gået i gennem for min hund.

Derfor er det vigtig for mig at fortælle, sørg for at i køber hund et rigtig sted!!!

• #62   25. aug 2013 Hold da op en historie smiley

Krydser fingre for det bedste for jer to ...

• Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #63   6. apr 2014 god aften alle sammen
    hvor i landet ligger denne kennel
    og hvad heder hun
    tak for hjælpen

• #65   7. apr 2014 Det tror jeg ikke vi skal gøre os til dommer over her Palle!

• #66   7. apr 2014 Kan se der stadig er aktivitet på denne tråd, hendes kennel kan ikke længere findes på nettet. Men hun holdte engang til i nærheden af fuglebjerg på sydsjælland. Jeg tror hun går under mange forskellige navne.

• Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #67   7. apr 2014 er monikke et af dem
    hun bor tåstrupvej 18 i Hyllinge
    lige uden for Fuglebjerg

• #69   8. apr 2014 Nu var du jo ikke i situationen, jeg er sikker på at dyrlægen selvfølgelig havde sagt til hvis hun led eller det ville være synd for den at putte den igennem.
    Selvfølgelig hvis der er chance for at hunden for et godt liv efterfølgende uden men, så skal man sgu gøre hvad man kan for at redde en hvalp! Andet er sgu uansvarligt!

• #70   15. maj 2014 Hej Palle, nej jeg tjekker ikke op på denne tråd. Da jeg langt hellere vil gå lange ture med bastian istedet for at sidde da en skærm.

Jeg har hvergang jeg har været til dyrelægen spurgt om det var forsvarligt at holde ham i live. De har hver gang sagt at han ikke smerter havde, og det bånd vi har sammen var så godt! Jeg har overvejet aflivning mange gange. Og er den dag idag glad for at jeg ikke gjorde det! Bastian er nu fri for daglig medicin! Jeg har den gladestes, frækkeste, sødeste og dejligste hund! Han er mit er og alt! Bastian har rørt mange mennesker i gemmen sit ellers korte liv! Vi bor i Valby, og de fleste kender bastian. En tur der normalt ville tage 20 min, kan hurtigt vare til hele og halve timer fordi at folk nusser ham!

Jeg ville aldrig udsætte bastian for noget smertefulde!
    Men hvis jeg er voksen nok til at købe en hund, er det også min fornemmeste pligt at sørge for at han har det godt! Bastian har det som blommen i et æg! Der er altid nogen hjemme og holde ham med selvskab! Han kommer dagligt ud og gå lange ture, og hygger sig i vores seng med alle sine bamser og kødben!

profilbillede
  • #71   5. maj 2015 Dyreværnet har lige fjernet mange misrøgtede hunde fra "en gård ved Hyllinge"
    Er det fra denne kennel?

• #72   5. maj 2015 Jeannie: Kunne meget vel være.. Vores (mine forældres) cocker spaniel er fra kennel bomuld. Jeg tror 100% på at hun er hundehandler og det ville ikke overraske mig, at det er hende, der er blevet fundet - men jeg ved det ikke.

Jeg ved bare, at jeg, når jeg selv skal have hund, skal købe fra en DKK-opdrætter.. Vi har lært af vores fejl. Jeg kan så se, på alle skrækhistorierne, at vi har været heldige med Mickey.. Han havde "kun" en virus, parasit og en bakterie, da vi fik ham hjem..

Åh hvor jeg dog fortryder SÅ meget jeg ikke bad om at se de hunde, vi kunne høre (angiveligt havde hun en hundepension) smiley Jeg håber det er hende, så de hunde er blevet fundet og får det godt nu smiley

• #73   5. maj 2015 Lige før en hord af DKK modstandere kommentere på det du skriver, vil jeg lige komme dem i forkøbet som DKK opdrætter:

Man er ikke GARANTERET et fantastisk opdræt gennem DKK.
    Men det er klart, at med nogle regler, retningslinjer og et stort organ, som DKK jo er, øger det jo klart chancen for at finde en seriød, etisk, empatisk opdrætter med forholdene i orden.
    Der er blevet fundet nogle brådne kar blandt de mange, mange DKK opdrættere. De har jo så også DKK på nakken, enten med sager der kører, udsmidning, karantæne eller hvad det har ført med sig.

• #74   5. maj 2015 Karina: Det er jeg helt med på - og jeg har heldigvis allerede fundet mig en rigtig god opdrætter (DKK), som jeg snakker rigtig godt med, er super flink OG har alle sine ting i orden smiley

Intet i livet er en 100% garanti - men man kan lave sit forarbejde så godt som overhovedet muligt. Det havde mine forældre ikke gjort - men det vil JEG gøre! smiley

• #75   6. maj 2015 De skriver i dag at hun er 31 år. Hvordan passer det?

• #76   6. maj 2015 Jeg er 110% sikker på det er hende.

• #77   6. maj 2015 Okay, for det ville jo være frygteligt at få klistret sådan en historie på en uskyldig.

• jesper V
    jesper V Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 2 Svar: 1
    #78   6. maj 2015 Jeg er journalist på BT og arbejder med sagen om de 91 misrøgtede hunde. Hvis der er nogen herinde, der har haft kontakt med kvinden eller ligefrem købt en hund af hende, er jeg meget interesseret i at høre fra jer. I kan skrive en mail til jvl@bt.dk.

• #79   6. maj 2015 Min mor har set billeder af gården i nogle avisartikler og bekræfter, at det ER den gård, vi købte fra. Jeg kan ikke selv lige finde billederne, som hun har set.

• #80   6. maj 2015 Det er hende smiley

• #81   6. maj 2015 Okay, så er det da godt at hun endeligt blev stoppet. Et frygteligt eksempel på en hvalpefabrik.

• #82   6. maj 2015 Hun er meget velkommen herhjemme!!!!!!!!

• #84   6. maj 2015 Hun er stadig velkommen herhjemme uanset hvad hun hedder!!!!

• #86   6. maj 2015 Nå ja. Men jeg vil da også gerne vide hvem jeg skal invitere indenfor......... Så fint nok med navnet smiley

• #88   7. maj 2015 http://ekstrabladet.dk/112/koebte-hund-fra-mareridts-kennel-man-burde-bruge-gasmaske/5552962

Der kan man da se i hundens papirer at det er Bomuld

• #96   7. maj 2015 Hunden var ikke meget billigere end alle andre hunde - inkl. tavlehunde, FYI.

Min mor og jeg er hvalpekøber derfra - ingen dårlige undskyldninger fra vores side. Det er VORES fejl, vi gjorde ikke forarbejdet godt nok og vi blev hevet med på idéen om, at NU skulle vi have hund (efter endelig at have fået tilladelse fra far).. Men JA vi fortryder det! Vi fortryder ikke hunden - han har det skønt og er en god hund, dog med nogle selvtillidsproblemer, men vi fortryder at have støttet sådan et sted.

Beklager, men jeg synes sgu I er en smule for bedrevidende og hårde mod folk, nogle gange. Jeg er blevet klar over, hvorfor man skal købe en DKK hund, hos en ordentlig opdrætter.. Men jeg er ikke blevet klar over det, fordi folk altid skal vise, hvor bedrevidende de er, I en til tider meget negativ og flabet tone.

Jeg er 100% sikker på, at mange flere ville vælge det rigtige valg, hvis man tog en anden indgangsvinkel - UANSET hvor frustrerende det er!

Dermed ikke sagt, at det er jeres skyld, at vi købte hvalp der. Det er helt og holdent vores egen skyld og kun vi kan stå til ansvar for det. - Og næste gang vi skal have hund, sker det IKKE igen. Heldigvis har vi lært af vores fejl..

• #99   7. maj 2015 Det eneste jeg kan sige til jer, er, at jeg HAR lært min lektie. Det tror jeg også min mor har - hvis ikke, skal jeg nok holde hende i ørene, hvis vi/de skal have hund igen. smiley

Har fundet mig jordens sødeste, mest hjælpsomme og meget kompetente (DKK)opdrætter inden for den race jeg gerne vil have og som passer til mig.. Så nu venter jeg. Der er nemlig noget økonomi der skal i orden først, jeg skal være helt sikker på jeg er klar på hund og andet.. smiley

• #101   8. maj 2015 Palle med ny pels: Selve stedet så helt fint ud - som en gårdsplads nu ser ud. Der lå IKKE lort over alt da vi kom. Hvalpene boede inde i huset, der var ligeledes rent og pænt. Vi var der d. 27. Juni 2014. smiley

Jeg har valgt en langhåret collie og glæder mig vildt meget til den dag, jeg skal have hund. smiley Hvis alt sker, som det ser ud lige nu - så bliver det til vinter, lige omkring dér, hvor jeg fylder 18.. Men nu må vi se, hvordan tingene ender ud med at blive. Jeg regner med, at have et klart svar (mest for min egen skyld) omkring Juli / August måned.. Men sparer allerede op - just in case smiley

• #104   9. maj 2015 Ingen lugt, men jo, gøen fra stalden (som blev forklarer med, at hun havde en hundepension). Vi så ikke stalden, nej.. Desværre smiley

Kommentér på:
''Kennel bomuld''

Annonce