1.043 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

betale for en hund med HD? betale for en hund med HD?

vil du betale penge for en hund med HD m/u tavle ?

har du betalt for en hund med HD?

jeg ser ofte hund til salg med konstateret HD, jeg er af den mening at jeg ville ikke drømme om at modtage penge hvis jeg skulle sælge min hund med HD uanset hvor meget den er trænet.
der er så stor en procentdel for hunden bliver en dyr hund i smertestillende og specielfoder, den skal leve et mere skånet liv og måske endda at den ikke bliver så gammel.

hvad er din mening og tilmed erfaring med køb eller overtagelse af hund med HD?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  betale for en hund med HD?
  • #1   8. dec 2012 HD status B og C ville jeg ikke have skrupler ved at sælge og forlange penge for såfremt købers forventninger harmonerer med hundens fysiske formåen.

HD status B ville jeg give penge for uanset formål
    Status C ville jeg også give lidt for, men den ville blive fravalgt hvis den skulle kunne yde noget træningsmæssigt. Agility feks.

Jeg har aldrig købt en hund med kendt HD status.
    Den eneste voksne hund jeg har købt var forfotograferet og fundet fri, men på det tidspunkt havde jeg ikke en hat begreb om hvad det betyder

• #2   8. dec 2012 IB tak for din mening

jeg skulle have uddybet at jeg mener HD fra C-D status
    i denne uge er jeg faldet over to announcer hvor hundene har status D og prisen er henholdsvis 4000 kr for den ene og 6000 kr for den anden og de begge er under 24 mdr.
    hundene er af racen schæfer og til den pris er det muligt at købe en sund schæfer.

• #3   8. dec 2012 undskyld sludder status C-E, var lidt hurtig på tasterne ;o)

• #5   8. dec 2012 C ville jeg betale for (dog tror jeg næppe jeg ville købe sådan en IRL, selvom der findes nogle pragteksemplarer med C-hofter).

D og E - det kommer jo an på, hvordan hunden fungerer. Jeg tror ikke jeg ville forære hunden væk til vildt fremmede. Men sikkert gerne til nogen, jeg kendte.

Prisen kan jeg ikke vurdere - men vil da gerne lige have at vide hvor filans man kan købe rask schæferhund for 4000 kr smiley

• #6   8. dec 2012 Status a-c er ok hvis ikke hunden skal bruges til noget specielt,d-f aldrig.
    Jeg har haft en hund med svær hd det endte med aflivning som 3årig

• #7   8. dec 2012 Jeg ville ikke give 6.000 for en hund med C hofter
    Og en hund med D hofter vil jeg slet ikke have

• #8   8. dec 2012 schæferhunde over 1 år ligger fra 1500- 9000 kr med tavle som regel, hvor det er forskelligt om de er trænet, har prøver osv endda falder jeg over hvor de er enten forfotograferet eller er røntgentfotograferet med fornuftig resultat

• #9   8. dec 2012 Rottweiler, ja, det er vi enige om - når de er et år, så er prisen jo noget anderledes.

Men i forhold til om prisen 6000 er for høj - det kommer jo an på hvad det er for en hund, det er, og hvilke meritter den har.

• #10   8. dec 2012 CH- ville stadig aldrig drømme om at give et par tusind for en hund med HD uanset race og meritter, men den chance for den vil have den gene i hofterne er stor, men det bare min mening.
    men det ville du gerne?

• #11   8. dec 2012 Rottweilertossen, jeg tror jeg tidligere faktisk skrev det modsatte.

Nej, jeg kan ikke forestille mig, at jeg ville købe en hund med C-hofter.
    Og under ingen omstændigheder ville jeg købe en hund med mere end det.

Men jeg forstår såmænd udmærket hvis der er nogen, der vil købe en tophund med C-hofter. Den behøver jo altså ikke at være ved at falde fra hinanden.

• #12   8. dec 2012 Nej jeg ville ikke betale. Hunden kommer sansynligvis til at koste dyrt på længere sigt.

• #13   8. dec 2012 Nope.... Jeg HAR haft en hund med D/E-hofter. Ikke tale om at jeg ville betale for at få en med samme problemer.

Så nej, jeg ville ikke købe en hund med andet end A eller B hofter, hvis jeg skulle købe en voksen hund.

• #14   8. dec 2012 Aldrig!

• #15   8. dec 2012 Jeg kan heller ikke gå længere ned end B hofter, det vil jeg så gerne betale for.

C-D-E vil jeg ikke røre med en ildtang, og ja...jeg ved godt at en C hofte hund sagtens kan have et langt og godt liv uden synderlige skavanker, men nej tak.

Jeg synes godt at man kan tage penge for en C hofte hund, men der skal være et pænt nedslag i prisen.

D og E. Her vil jeg mene at det er vigtigere at hunden kommer ud til et hjem der ved hvad de har med at gøre mht. hofterne og er villig til at ofre penge på muskelopbyggende træning, glucosamin osv. Her synes jeg ikke man kan tage penge for hunden, fordi den sandsynligvis bliver dyrere i drift og man kan risikere at den ikke får så lang en levealder som en sund hund.

• #16   8. dec 2012 Ja for jeg har intet andet valg hvis jeg vil have disse racer... Men heldigvis skal ingen af mine hunde gå på deres røgten billeder og heldigvis vidste/ ved ingen af mine hunde at de havde/ har middel-svær HD smiley

• #17   8. dec 2012 CH- jeg havde det som at du gerne ville ofre pengene, sorry

synes det er interesant hvad I kommer med af svar

Kommentér på:
betale for en hund med HD?

Annonce