5.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 81 Svar

Stamtavlen kom aldrig !! Stamtavlen kom aldrig !!

Hej med jer smiley

Håber i alle mennesker samt firbende har det godt smiley Vov Vov..

nu til sagen.. Det ligger sådan jeg havde købt en Cane Corso hvalp, fra Angelo Del Guardiano af Susen ..

Jeg betalte hele 12000 , og fik hendes vaccpapir og en ændringsseddel fra kennel-klubben så hun jo kunne komme over i mit navn. Og aldrig er jeg blevet snydt sådan for næsen. Hun siger at når jeg sendte den ind og nala stod i mit navn sender kennel-klubben hendes stamtave til hende og hun ville sende den videre til mig.. Ved godt jeg dum hvis det slet ikke passer og jeg hoppede på den, men skal dog siges det første gang jeg køber hund med stamtavle og når det fra en kennel troede jeg skam ikke de ville snuppe røven på en..

Fik så en besked fra hende for 1 månede siden hvor der stod hvorfor lyver du? og ringede hende op med det samme hvor hun så ligger på og det forstod jeg ikke en bjælde af. :S
har så prøvet ringe og skrive til hende i en hel månede uden hun kontakter mig !

Det skal lige siges min veninde også har købt en hund fra hende sammen med mig og hun har heller ikke fået den.

Hvad skal vi gøre? Kan man anmelde hende?

Plzz hjælp !

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamtavlen kom aldrig !!
  • #3   7. jan 2013 Ja vil prøve at ringe imorgen . Det er mere om der nogen der har prøvet det før. Og spekulere på om de overhovedet kan gøre noget smiley Simpelthen så øv..

• #4   7. jan 2013 Du skal henvende dig hos DKK og oplyse dem om tingenes tilstand!!!
    Det i mine ører forunderlige er, at jeg aldrig har oplevet, at ejerskifteblanketten ikke lå i stambogen ved modtagelsen, og derfor finder det meget mærkeligt, at den skal eftersendes efter ejerskifte?
    Ring til DKK.

• #5   7. jan 2013 Ja ejerskiftet er gået igennem.. Dkk sagde hun da jeg købte hende smiley

• #8   7. jan 2013 Lille solstråle: Ja det har jeg smiley Det har jeg gjort for lang tid siden...

• #9   7. jan 2013 Ved du hvad hun skulle hede mere på tavlen eller har du en fødselsdato?
    Så kan vi tjekke om hunden har en stambog.
    Derfra kan du kontakte og klage via DKK hvis opdrætter tilbageholder hundens stambog - den tilhører hunden!
    Om nødvendigt kan du købe en kopi hos DKK.

• #10   7. jan 2013 Batdog smiley Ja lige præcis .. Kender du hende?

Har ikke en købskontrakt , smiley

• #11   7. jan 2013 Hvad dato er din hund født?

• #16   7. jan 2013 Hvor kan du se det henne? Vil det sige at der ikke er stamtavle på dem? smiley

• #18   7. jan 2013 Der er et A kuld registeret efter de forældre i Sverige.. altså SKK..

(link fjernet)
    SKK har åben database..

• #19   7. jan 2013 Jeg har prøvet bare at sige det for sjovt til hende at hvis vi ikke for stamtavlen så aflevere vi hvalpen tilbage også siger hun det gør i bare men pengene for i ikke ..
    Det rigtig ærgeligt og kunne ikke drømme om at gå af med nala pga af det.. Men jeg skal personligt selv sørger for hendes kennel for dårlig omtale og fraråde alle til ikke at købe hund hos hende.. Nala er mit et og alt og skide hul i den stamtavle det er sådan set bare princippet i det.. Jeg er dog første gangs køber af hvalp siden min amstaff blev aflivet af alderdom jeg fik af min mor. Så desværre var jeg dum til ikke at tjekke tingene selv. Det er bare rigtig øv smiley !

• #20   7. jan 2013 Trist håber du får den:) Så lige at begge forældre har A/C hofter har de så en A hofte og en C hofte?

• #21   7. jan 2013 Hvis du er heldig så har din hund bog og kan køre sag via klubben. Er du ikke så står du med en meget dyr hund uden bog. Men har du en fødselsdato kan vi slå op på både dansk og svensk hundeweb.

• #22   7. jan 2013 Begge forældre har C-hofter ja.. Eller ja en A og en C hver, som du siger Christina..

• #23   7. jan 2013 Hov kunne lige se at moderen har hd C registret og det har faderen også!

• #24   7. jan 2013 Der har været en del ballade med den kennel før og sidst jeg talte med en dansk CC opdrætter, havde de en sag kørende mod hende gennem SKK pga. noget fusk med stamtavler. Jeg er ikke så meget inde i sagen, men kender til hende fra tidligere. Mit råd vil være at være meget langt fremme i skoene og ikke acceptere nogen som helst dårlige undskyldninger/forklaringer fra hendes side!

• #25   7. jan 2013 Hun er født den 10/9-12 ..

OG TAK TIL ALLE JER ALLE SAMMEN! DET VIRKELIG EN KÆMPE HJÆLP !

nu jeg ikke så meget inden i det. men C og A hofter ?

• #26   7. jan 2013 hun siger luna er moderen

• #27   7. jan 2013 Øhm... Stemmer dette ikke overens med de reg. numre der blev skrevet før? smiley
    S19240/2009 Angelo Del Guardiano Luna

• #28   7. jan 2013 Lyder godt nok trist at blive snydt på den måde. Man kunne i sådan en sag vælge at lægge sag an privat - dog ender regningen som oftes meget højere end købet er værd.

• #29   7. jan 2013 *Avlsforbud - ejer ekskluderet *

Står der på Luna på DKK.

• #30   7. jan 2013 Christina : Hvad mener du med hd C Registret?

• #31   7. jan 2013 Har købt en corso hos susen for nogle år tilbage og der fik vi stamtavlen... jeg snakker dog ikke med hende mere, og kommer aldrig til det!

• #32   7. jan 2013 I tilfælde af der skal lægges sag an mod opdrætter, fik du en købskontrakt hvori der stod, med stamtavler? I så fald er det en god sag men det er stadigvæk dyrt. Ved ikke om man kunne få klubben, som andre nævner til at køre sagen...

• #33   7. jan 2013 Hvis det er Catanie så er der ingen hvalpe registeret hos SKK også får du svært ved at få en tavle.

• #34   7. jan 2013 Hmm.. Kan se at fødselsdatoen ikke passer.. A-kuldet på SKK er fra 21/08-11 men registreret i 2012?

• #36   7. jan 2013 Jasmin: Forældrehundene har Hoftedisplasi grad C. Det er delt ind i bogstaver hvor A er bedst også kommer B også C, D og E er værst.

• #38   7. jan 2013 Pas, melder mig ud af debatten, kan alligevel ikke hjælpe med mere smiley

• #39   7. jan 2013 Susens tæver ( de fleste af dem) har avlsforbud. Ejer ekskluderet.

• #40   7. jan 2013 Ja, Susen er ekskluderet fra DKK (ret sikkert for bestandigt). Men hvad værre er så har hun ikke samme syn på sundhed som de fleste af os andre.....

Så TS jeg synes faktisk det bedste ville være om du aflevere hvalpen tilbage, selv om jeg godt ved det er meget lettere sagt end gjort.

• #42   7. jan 2013 Lille solstråle: Det er vist kun toppen af isbjerget....

• #43   7. jan 2013 Catania har også avlsforbud. Men der står et kuld hvalpe født: 12.08.2012 med Valentino som far. Der er dog ikke opgivet hvor mange hvalpe eller navne.

• #44   7. jan 2013 Ja, Susen er så vidt jeg ved ekskluderet af DKK. Jeg kan se at en af Lunas søskende har D-hofter. :-S

• #46   7. jan 2013 Desværre er der ikke helt de samme rettigheder når det er handel mellem private - det skal foregå gennem den civile retsag...

• #47   7. jan 2013 Lige nu med alt det her det er kommet bag på mig ..

Kan jeg risikere nala skal aflives i en alder af 1 år ? pga hoftesysplasi smiley
    Uhh jeg brænder indevendig ..

• #50   7. jan 2013 Lige nu tænker jeg bare om hun også for hofte dysplasi. det har godt nok chokeret mig !

• #52   7. jan 2013 Jeg tror ikke du får en stambog...
    Kontakt DKK og informer dem om svindlen - men de kan nok ikke hjælpe dig yderligere ud over måske at de kan bekræftige at opdrætter ikke laver dkk-hvalpe længere.
    KOntakt forbrugerrådet - men har du ingen kontrakt så står du skidt...

Har du nogen som helst beviiser på hvad ud har betalt, aftalt med sælger om stambog, pris, dato og at du har betalt hende pengene?
    Hvis ikke så har du købt katten i sækken smiley

• #53   7. jan 2013 Sælger vil tælle som erhvervsmæssig da denne har optrådt som erhvervsmæssig sælger overfor køber - bla. da man har lovet stambog og har haft flere kuld i gennem mange år. Så TS er dækket af købeloven. Men det hjælper jo HAT hvis man ikke kan bevise man har købt hunden hos pågældende og hvad der blev aftalt i handlen...

• #54   7. jan 2013 Jeg kan ikke hjælpe en disse her.. Men TS jeg vil bare sige til dig, at jeg edderdylme er ked af det på dine vegne.

Jeg håber denne kvinde bliver stoppet i sit forehavende.

• #56   7. jan 2013 Jeg kan ikke se hunden på SKK's side? Er der nogen der finder den der inde? Et kuld fra 11 er det jo ikke... TS købte jo en hvalp..

• #58   7. jan 2013 Ja hvis køber kan vise man har betalt 12.000 til pågældende sælger så har man da noget. Hvor meget der skal til for at køre en sag må TS snakke med forbrugerrådet om.
    Og i øvrigt - hvis sælger driver svensk forretning - så er der det problem at købeloven kun gælder køb inden for DK...

TS - Jeg synes du skal ringe til DKK i morgen og "anmelde sælger" - du får næppe noget ud af det, men så ved de besked om svindlen foregår...
    OG så skal du ringe til forbrugerrådet og bede om hjælp til hvordan du står og hvad du kan gøre!

• #60   7. jan 2013 Har du en kopi af ejerskifte papiret?

• #61   7. jan 2013 Ville det ikke være en idé at komme i kontakt med andre, der også er blevet snydt af hende? Jeg tror næppe hun stopper før der kommer en reel retssag.

• #62   7. jan 2013 Desværre er det således at hvis sælger ikke er CVR-registreret er det den private købelov som gælder, derfor SKAL det køres igennem en civilretsag. Det er ikke billigt at hyre en advokat selv, det kan hurtigt koste mellem 15.000-20.0000. Derudover er jeg ret sikker på politet ikke vil tage i mod anmeldelsen...

Men ville nok også prøve at hører forbrugerrådet, jeg tror desværre bare heller ikke der er meget hjælp at hente der.

• #63   7. jan 2013 Men hvis man nu var flere der stod sammen, som også var blevet snydt osv, og man havde købskontrakt osv, ville det være meget bedre, både sagsmæssigt og økonomisk set.

• #64   7. jan 2013 Vi er i hverfald igang med at stoppe salget hos hende.. Det skulle nødig ske for andre. ¨Men vil da prøve finde flere der har oplevet det samme .. Det satme trist ..

• #65   7. jan 2013 Den sidste svindler er ikke født endnu... smiley

Ts: håber du finder en løsning eller i hvert fald har en sund og rask hund i mange år endnu... Og næste gang hiver fat i en specialklub og får råd til at finde en anstændig opdrætter smiley

• #66   7. jan 2013 Mange tak maria smiley

Super Batdog smiley

• #67   7. jan 2013 Prøv at kontakte racerepræsentanten for CC i Dansk Molosser Klub. Jeg ved han har bøvlet en del med Susen også og han er bestemt ikke den eneste!

• #68   7. jan 2013 Jeg er nødt til at hoppe af for i aften.
    Jeg håber for dig TS at du på en måde får papire på din hund - også af hensyn til hundeloven... Jeg kender ikke racen godt nok til at vide om der kunne opstå misforståelser ang. raceforhold osv. Håber virkelig for dig du får det papir du har betalt for, selv om jeg tvivler...

Hvis ikke - så alternativt mulighed for refussion i købsprisen (til din info er dkk's kostprisvist 2500 kr - så det er en del du burde have tilbage!) eller at kunne lade handlen gå tilbage - fuldebeløb mod du aflevere hunden...

Kan der findes ligesindede som er snydt af samme person, så gå sammen om det. Man skal ikke finde sig i at blive snydt på den måde!

Skriv gerne en update herinde på hvad der sker i sagen.

• #69   7. jan 2013 Racerepræsentantens oplysninger kan findes her: (link fjernet)

• #70   7. jan 2013 Og forresten - der var fornyelig en sag via forbrugerrådet med en sælger som ikke anså sig selv for værende erhvervsmøssig - som kun havde et par kuld årligt, men som grundet sin optræden overfor køber, bla. med hjemmeside osv. blev anset for erhvervsmæssig.Sagen gik gennem forbrugerklagenævnet og ikke en cevilretsag af den årsag.
    Så prøv i hvert fald forbrugerrådet! Det kan jo være de også vurderer hende her som erhvervsmæssig... Og så har du hjælp.

• #71   7. jan 2013 Jeg vil lige påpege, at hvis man vil have hjælp i Sverige, så skal man være medlem af SKK - ellers vil de ikke hjælpe.
    Sad med et problem vedr en hvalp og fejlbid fra en opdrætter...SKK ville kun hjælpe hvis jeg var medlem og DKK kunne ikke hjælpe mig.

• #72   8. jan 2013 Jeg er ked af det på dine vegne Jasmin smiley

Jeg kender ikke til hundene eller opdrætter.

• #73   8. jan 2013 Tusind tak til jer alle sammen!

• #74   8. jan 2013 Er det her ikke udhængning? Når I nævner opdrætter ved navn? eller? Nå, når det er sagt, så tror jeg at køber står rigtigt dårligt uden en kontrakt og papirer på hunden...

Til fremtidige hvalpekøbere - en stamtavle er et arbejdsreskab, som man bruger INDEN man køber hunden.

Den kan bruges til at tjekke sundhedsstatus, arbejdsevner og prøveresultater i de linier ens kommende hvalp er efter. Hvis man ikke bruger tavlen til at finde den rette hund - så kan man lige så godt købe uden tavle!

Forældrenes avlsforbud og hoftestatus kunne fx have været afsløret ved et hurtigt kig på hundeweb. Hvis man ikke selv er medlem af DKK, kan man i 99 ud af 100 tilfælde får en rar sjæl til at slå det op...

Og jeg ved godt, at det ikke hjælper på nogen måder, men forstår ikke, at man ikke sætter sig bare en lille smule ind i sagerne før man går ud og bruger 12.000 kr på en hvalp! En hurtig skimning af hendes hjemmeside fortæller mig fx. at jeg ikke på nogen måde kan se hvilket forbund hun avler under - så allerede der ville hun være no go for mig.

• #76   8. jan 2013 (link fjernet)

• #77   8. jan 2013 Du skal kontakte forbrugerklagenævnet og lave en klage. Det er eneste vej, når der ikke er stambog på hunden. Du er ikke oplyst korrekt og kan derfor lade handlen gå tilbage.
    Et problem er bare den manglende kontrakt. Du har ingen beviser. Hvad tænkte du dog på? Bruge 12000 kr og ikke få en bon for købet. Ville du gøre det i en butik? Det lyder helt vildt, og som meget bevidst snyd fra købers side.

• #78   8. jan 2013 velkommen til flokken af fold der blev røvrendt af Susen. Jeg købte også Kovaz af hende. Fik dog købskontrakt med, ikke at det hjalp meget da den viste sig at være forfalsket på det groveste. Forbrugerklagenævn+politi er en fantastisk ide, men (sorry) du ser aldrig nogen penge igen. jeg (med advokat) har været efter hende i 7 år nu... Spred ordet. KØB IKKE HVALPE AF HENDE!!! Og jo det er udhængning, men når det kommer til en der skamavler hendes hunde, blander bandog i dem og desuden forfalsker kontrakter m.m er jeg bare ikke helt så ked af at tale om hende på denne måde.

• #81   8. jan 2013 Anna:
    http://www.123hjemmeside.dk/del-angelo-canecorso/6986787
    Her står at hvalpene bliver solgt med DKK tavler

• #82   8. jan 2013 Du er ikke alene... Desværre en lille fugl har sunget mig i øret at hun har snydt omkring 30 hvalpekøbere... Og hendes råd til dig er at ringe til Dansk molosser klub... Og du skal anmelde det til DKK ... De er ved at kigge på sagen men jo flere jo bedre... Hun er en giftig slange og hun skal for ALT i verden stoppes!!!

• #84   8. jan 2013 TS - tag et print af hendes hjemmeside, forsiden med angivelse af, at hvalpene bliver solgt med DKK giver dig en rigtig god dokumentation for, hvilken aftale du har indgået med hende i.f.m. hvalpekøbet.

• #85   8. jan 2013 P.S. Jeg har allerede gemt en kopi, hvis hun nu skulle få den gode ide at slette......

• #86   8. jan 2013 Anna:
    http://www.123hjemmeside.dk/del-angelo-canecorso/6986787
    Her står at hvalpene bliver solgt med DKK tavler

----

Tak Martin. Den var godt gemt smiley Ihvertfald ikke noget en hurtig skimning af siderne fremviste... Jeg søgte efter DKKs logo forgæves...

• #87   8. jan 2013 Jeg har lige været inde og lure på hjemmesiden, og hun skriver på den ene side, at det er Luna der er moderen men på den anden sider skriver hun at Catania er moderen.
    Så medmindre, hun har fået to kuldt i september-måned med samme hanhund, er der da et eller andet helt galt...
    Her er Catania mor: http://www.123hjemmeside.dk/del-angelo-canecorso/5837745
    Her er Luna Mor: (link fjernet)

• #88   8. jan 2013 Hvis andre er i samme båd som jasmin eller bare ejer en cc :o), er i velkommen til tilmelde jer vores gruppe på Facebook

http://www.facebook.com/groups/410719468968641/

• #89   8. jan 2013 til TS, en god ide er måske også at printe hver en side ud fra opdrætterens hjemmeside, hvis der skal køres sag, kunne se at at en bruger fandt et sted med at hun sælger hvalpe med stamtavle.
    virkelig kedelig sag både med stamtavle men også at hun bruger avlsdyr med C hofter, jeg håber din hvalp forbliver sund

• #90   8. jan 2013 hov der var vist en der havde givet rådet - sorry - ønsker dig held og lykke

• #91   8. jan 2013 Nu fik jeg endelig fat i hende , hun siger ja hun er ekskluderet fra Dkk pga en familie har anmeldt hende. Og at alle hendes hunde har C hofter og det er gode hofter for Cane Corso'er smiley hun overrasker mig virkelig den kvinde. Men tak til jer alle sammen.. Nu vil jeg bare prøve at få stoppet det salg hvis hun snyder på den måde smiley Øv Øv --

• #92   8. jan 2013 jasmin jeg har sendt dig en pb

• #94   8. jan 2013 Der kører en disciplinær sag på hende i DKK, og lige pt. har alle hendes hunde avlsforbud...
    Hun har også før oplyst forkert hanhund på stamtavlerne.

Men synd at i er blevet taget ved næsen.

• #96   8. jan 2013 Rikke, der er folk der længere oppe har bemærket at hendes hunde har avlsforbud, og det for man, ikke hvis der ikke er en sag igang, eller en afsluttet sag..
    (så vidt jeg ved)
    -Men i og med der ikke har været noget i Hunden endnu, kan man kun konkluderer at der er en diciplinær sag igang...

• #97   8. jan 2013 Lige læst på Facebook:
    Jeg har spurgt om jeg måtte kopiere det og bruge det her, og fik et JA...

Syndes alle hunde folk skal dele på deres væg, og få venner til. Dyrlæge T. A. N. fra........, er ikke en man skal bruge, vis man er glad for sine dyr. Han lyver i en sag for Susen Von Warburg. Så hun kan forsætte med at snyde folk, og han kan tjene llidt ex penge. Ingen af dem, tænke på dyrene, og de mennesker det går ud over.. Og vis T skulle se det her, så håber jeg. At han trækker sin hjælp og løgn tilbage. Forstår ikke sådan en mand kan være dyrlæge..

• #98   8. jan 2013 Det er mig der har slettet navn, da jeg ikke ved om det er udhængning hvis det står der....

• #100   8. jan 2013 Min kæreste siger at hvis du (TS) er studerende eller har en indkomst på under 140.000kr årligt, så kan du få fri rettergang.

Jeg ved ikke om det kan bruges til noget.

• #101   8. jan 2013 Tak Anne Julie : Det er jeg . Så kan det måske hjælpe mig lidt mere..

Venges : Nej det var ikke mig smiley

• #102   9. jan 2013 Jasmin J
    Velkommen i klubben, af et utal af førstegangskøber af hund med stamtavle hos Susen! kontakte mig på pb, så får du lige flere oplysninger!

• #103   9. jan 2013 Jeg ved ikke om sælger er bosat i Danmark eller Sverige? (eller hvor)
    Men hos forbrugnævnet blev det for kat truffet denne afgørelse vdr. en stamtavle på en hellig birma der aldrig blev leveret
    http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/oevrige-sager/Manglende-levering-af-stamtavle

(og ting fra forbrugerklagenævnet kan jo tages videre, som jeg har forstået det)

• #106   9. jan 2013

Jeg siger tak til jer alle sammen for den hjælp i har givet mig.
    Uden tvivl fik jeg min drømmehund. En skøn elskelig pige som er intelligent og den sødeste i mine øjne.
    Udover det vil jeg sige til alle der skal købe en Cane Corso eller anden form for disse fantastiske racer at kontakte DANSK MOLOSSER KLUB smiley
    Så andre ikke laver samme fejl som vi en del der har gjort.. smiley

• #107   9. jan 2013 Tror pengene er brugt, mener hun skrev at de skulle bruges til at udstille hunde i Spanien, men håber i tager tyren ved hornene ;o)

• #109   9. jan 2013 http://www.trustpilot.dk/

• #110   21. jan 2013 Susen er hverken i DKK eller SKK, da hun er en svindler. Vi købte hvalp i 2010 som vi pga. E hofter måtte aflive i 2011, da til trods for vi havde fulgt, hendes råd og vejledninger, og hendes efterfølgende kontrakt, vi skulle underskrive et halvt år efter købet, for at få vores stamtavle udleveret, var blevet lovet garanti på hofter, ellers fik vi ny hund. Det ville hun sjovt nok ikke overholde og mente vi selv var skyld i hvalpen havde E hofter!!! Øhh?????? Jeg håber virkelig ikke det går så galt med jer Jasmin! Skriv endelig igen, du har mit nr og min mands smiley
    Alt mulig held og lykke!

Kommentér på:
Stamtavlen kom aldrig !!

Annonce