{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Førstegangs hund? {{forumTopicSubject}}

Hej hundegalleri, jeg står og overvejer at købe min egen hund. Men jeg er ikke sikker på hvad huns der passer til mig. Jeg er vokset op med hund hele mit liv, og min bedstefar har altid trænet schæferhunde og min far har altid haft jagthund og trænet meget. Så jeg ved hvad det vil sige at have en hund, og hvad det indbære.
Men hvad vil i anbefale? Pt. bor jeg stadig hjemme, og her har vi to hunde; en gravhund og en labrador. Vi bor på landet og har en stor have og gode gå ruter. Men flytter muligvis hjemmefra om et halvt års tid (venter med at købe hund til jeg er flyttet, medmindre jeg venter med at flytte til jeg er færdig på skole) Så der kommer jeg til at bo i by.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Førstegangs hund?
  • #1   10. jan 2013 Jeg har en Golden Retiever på 7 mdr nu. En Golden Retriever er en rigtig dejlig hund. Han er rolig af sind, er alene hjemme 8 timer uden at ødeligge noget derhjemme.
    han går uden snor, når vi går tur.
    han kan godt sammen med store og små hunde.



  • #2   10. jan 2013 Jeg startede med en Cavalier King Charles Spaniel, selvom at familien har haft store hunde hele tiden. Størrelsen på hunden gør også at den kan komme med alle vegne og fylder ikke så meget hvis du ender med en lille lejlighed. De er utrolig omgængelige, lette at træne og kan nemt indrette sig efter ejeren.

  • #3   10. jan 2013 Jeg tror du lige skal fortællelidt emre om, hvilken slags hund du søger, stor eller lille, hvor aktiv skal den være, hvad vil du bruge den til, vil du træne med den eller skal det bare være en lille hyggehund, hvad med pelspleje osv osv.

  • #4   10. jan 2013 Det kommet jo an på hvad du forlanger af hund, og hvad du kan tilbyde?(:
    Hvilken størrelse?
    Hvor højt aktivitets niveu?
    Pelspleje?
    Vil du gå til træning?- og hvilken slags?
    Osv. Osv.
    Der er rigtig mange ting du skal tænke over.. Men vil så også sige, at ligger man nok i det, er moden nok, undersøger tingene grundigt, og har gjort sit arbejde ordentligt, så kan stort set alle racer være førstegangshunde.

    Jeg har selv haft hund da jeg var yngre, men det er ikke det samme som at have som egen.. Jeg købte Nelly da jeg var 17 og flyttede hjemme fra, og selvom man ikke forbinder en brugs schæfer med, "første egen race" så kunne jeg ikke finde er bedre match, og jeg fortryder Intet, selvom teenage tiden har trukket lidt tænder ud(: men jeg vidste hvad jeg gik ind til, og det har rigtig meget at sige, og er super vigtigt.
    Håber du kan bruge det til noget(:


  • #5   10. jan 2013 http://www.youtube.com/watch?v=J9khrqxVpAc du kan se de her 101 dog, om de forskellige racer de foklare alt du behøver vide smiley

Kommentér på:
Førstegangs hund?

Annonce