{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.615 visninger | Oprettet:

dennis K
dennis K
Tilmeldt:
21. feb 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Førstegangs hund {{forumTopicSubject}}

Hej jeg søger en god førstegangs hund jeg har haft hund i familien i lang tid men nu hvor jeg er flyttet for mig selv har jeg en lille han kat og tror han er træt af og blive opdraget som en hund savner en hund og en hunds kærlighed mig og min kæreste snakker tit om hvilken slags hund vi skal have jeg er mest til "større hunde" hvor hun helts vil have en lille hund men er ikke så glad for mindre hunde har i nogle forslag ?


Kommentarer på:  Førstegangs hund
  • #1   5. mar 2016 Kommer an på RIGTIG mange ting smiley
    Hvad kan i bedst lide - en selvstændig eller samarbejdende type?
    Hvad med pelspleje?
    Hvad vil i lave med hunden? Træning? Lydighed? Agility?
    Hvordan kommer en hverdag til at se ud?
    Osv osv smiley


  • #3   5. mar 2016 Hvad siger din kat til hunde ? Rigtigt mange katte hader hunde, hvis ikke de er opvokset med dem. Og det kan være tæt på umuligt at få katten til at acceptere en hund.

  • #4   5. mar 2016 Til det der med små hunde.... husk størrelse er ikke alt.
    Min venindes mand brød sig bestemt ikke om 'småkravl' indtil hun skulle passe pixel.
    Det tog småkravlet under 10 minutter at have hjernevasket ham til en lallende fan af hende smiley


  • dennis K
    dennis K Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   5. mar 2016 Altså min kat elsker hunde han er helt vild med dem og jeg har regnet meget på det og vores indtægt og vi har næsten 3000 hver om måneden så vi kan sagtens sætte nogle penge af til det og hvad motion angår er jeg meget ude og hunden skal hver en slags familie hund som er lydig og vagtsom og når jeg tænker lille hund er det en hund på under 10kg for har dårlige oplevelser med mindre hunde og det er ikke for og sige jeg hader små hunde for ved at alle hunde er søde men har svært ved og stole på mindre hunde og vil ikke have en hund jeg ikke stoler på for det er synd for hunden vis den føler mistillid smiley

  • #7   5. mar 2016 Du skriver at du er meget ude? Det siger jo ikke noget om hvad I kan tilbyde en hund af fysisk og mental stimulering. Vagtsom? betyder det at den skal "æde" alt hvad der kommer indenfor døren (ja, det ER der faktisk nogle der gerne vil have. Inklusive vores tidligere nabo), skal den bare give hals når der kommer nogen eller? Hvad med gøen? Har I naboer tæt på, så det ikke må være en gøende race?

  • dennis K
    dennis K Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   5. mar 2016 Jeg har også gjordt den med bulldoggen er bare nervøs for sygdomme for ved de er nemme og træne og har beskytter genner og det med vagtsom er beskyttende uden at æde folk men mere give hals når den for Besked på det smiley

  • dennis K
    dennis K Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   5. mar 2016 Okay ved selvfølgelig godt de er ulovlige som jeg så ikke kan forstå men det kan vil alle vel diskutere her inde men har tænkte på noget blanding af noget fransk buller basse smiley

  • #12   5. mar 2016 Noooo! Lad være med at anskaffe en bulldogblanding! Du risikere nemlig at stå med en møjsyg hund, som du ikke kan bevise lovligheden af.

    Køb en racehund, med tavle fra en god opdrætter. Især hvis du godt kan lide de mere muskuløse typer.


  • #13   5. mar 2016 Problemet med en bullerblanding er at der ikke bliver lavet vigtige sundhedsundersøgelser (ikke bare sundhedstjek, men røntgen, DNA-test osv), og du aner derfor ikke om der som Anne Julie siger bliver avlet på møgsyge hunde; og det kan de sagtens være, selvom "de trækker vejret fint" smiley

    Gør dig selv den tjeneste at købe fra en opdrætter der i det mindste tester for relevante racerelaterede sygdomme, andet er heller ikke fair over for de hvalpe der bliver sat i verden smiley Især dækker du dig godt ind hvis du køber med DKK stamtavle, for HVIS du køber en bullerblanding der KAN ligne en suspekt race, så er det bare sur røv at den bliver aflivet for du kan ikke bevise dens ophav, heller ikke med den race dyrlægen har skrevet den er smiley


  • dennis K
    dennis K Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #15   5. mar 2016 Ja okay troede ikke at det var sådan med "stamtavle hunde "men det vil jeg da kigge mere efter så og nu kan jeg bedre forstå hvorfor de er dyre end blandings hunde eller hunde uden stamtavler men jeg kan forstå at det er det gode man betaler for tusind tak for hjælpen smiley

  • #16   5. mar 2016 Har du overvejet bullterrier?

    Iøvrigt er jeg fuldstændig enig i at det er at spille hasard med sin hund at købe en hund med bullgener uden tavle. Uanset HVAD man ener om lover, så er den her. Og den omvendte bevisførelse indebærer at DU skal bevise at der IKKE er ulovlige racer i din hund. Og det kan du kun ved at købe en hund med en anerkendt stamtavle.


  • #18   6. mar 2016 Nu kan jeg ikke se hvad det er der er blevet slettet (noget med am.bull) så jeg ved ikke hvad TS har skrevet, mht aktivering osv
    Men en bullterrier er en ret krævende hund


  • #20   6. mar 2016 Altså bulldogs er kvikke nok. De er bare ikke pleasere, så de gør kun ting de selv får noget ud af.

Kommentér på:
Førstegangs hund

Annonce