{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Respekt eller frygt? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu sad jeg lige og læste tråden fra i går om den berygtede hundehvisker... Og jeg selv så programmet... Og uden tvivl har jeg min helt klare holdning til programmet og mandspersonens arbejdsmetoder.

Derudover har vi tit herinde diskutionen om hvorvidt det hjælper at smide rundt med sin hund - være stor og farlig og vise sin dominans på den måde... En uendelig diskution, som vi aldrig bliver enige om herinde...

Mange af de, som bruger de lidt "hårde" metoder overfor deres hunde, argumenterer altid med "min hund er ikke i tvivl om hvem der bestemmer!!!" Fint nok...

MEN mit spørgsmål er, på hvilket grundlag vil i helst have at jeres hund lystre jer på - respekt eller af frygt???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Respekt eller frygt?
  • #1   3. aug 2006 Det afhænger lidt af situationen efter min mening.
    Jeg mener heller ikke at man kan trække det så skarpt op som enten "respekt eller frygt". På en måde hænger de to også sammen...

I hovedreglen: Respekt - naturligvis!

• #2   3. aug 2006 Vovs: Hvordan hænger de to ting sammen?

• #3   3. aug 2006 Mine hunde skal på intet tidspunkt være i tvivl om at det er mig der bestemmer - gennem RESPEKT... Folk der er nødt til at bruge en eller anden form for vold mod sin hund må være et menneske i afmagt der ikke forstår at formidle sit budskab rigtigt..

• #4   3. aug 2006 "at smide rundt med hunden " Er et godt udtryk.

Stod ved bussen ved siden at en mand med hans hund! Den sad ligeså pænt ved siden af ham, en fin labrador-han med et KÆMPE kvælerhalsbånd med pigge på! Da den rejste sig , gik han helt bananas og sagde mange hårde ord højlydt og trak i det latterlige halsbånd! Den stakkels hund havde frygt i øjnene, og viste overhovedet ikke hvad den skulle gøre!! Jeg var fandme ved at pande ham en, men han lignede sku typen, der har et oversavet jagtgevær i lommen..så jeg blev jo bare stående og ville ønske at jeg kunne tage den lille vovse med mig! Det der er det værste er sku det at man ikke ved hvordan han behandler den derhjemme..får helt ondt i maven af at tænke på det!

• #5   3. aug 2006 Jeg havde diskutionen herinde engang med én, som sagde at respekt og frygt var det samme... ???? Det er det altså bestemt ikke for mig...

• #6   3. aug 2006 Jakob og Mette: Jeg mødte en mand en dag - en rigtig "farlig" type, som kom med hans schæfer. Idet de går fordi mig, vil hunden prøve at komme ud og hilse på mig - og fandme om han ikke sparkede den i maven så den skreg... Spørg lige om jeg råbte højt... Truede ham med al muligt hvis jeg nogensinde så dét igen... Jeg troede han var klar til at pande mig én - men jeg var SÅ ligeglad... Den stakkels hund altså...

• #7   3. aug 2006 Det er ligesom med mennesker....

Man kan få nogen til at lystre fordi de er skide bange for én, men man kan få dem til at gå endnu længere hvis de gør det fordi de respekteter én og ønsker at lystre af egen fri vilje.

Jeg bryder mig på ingen måde om at man lægger hånd på dyr for det er altid mishandling og uvidenhed, ligesom folk der slår børn....

Maria.

• #8   3. aug 2006 Fordi jeg mener der er en flydende overgang mellem de to. Hunden skal "frygte" de konsekvenser den får af far eller mor hvis den f.eks laver numre - derigennem respekt. Den skal ikke være frygtsom eller håndsky generelt. Misforstå mig ikke...

• #9   3. aug 2006 Iben: Vi lavede den samme fejl med Baloo, fordi vi ikke vidste bedre - men vi knækkede fuldstændig hans tillid til os - og splittede ham faktisk af... Heldigvis er vi blevet klogere og har fået bygget tilliden op igen, ved og bruge HELT andre metoder, bla. dæmpende signaler...

Britt: Prøv og læs hvad jeg har skrevet ovenover til Iben - det med at vi selv troede det var sådan det skulle gøres... Men men men... Måske netop derfor tager jeg så stor afstand fra det nu... Fordi jeg har set hvor nemt hundens tillid bliver knækket...

• #10   3. aug 2006 Vovs: Okay, sorry... Det var nok lidt det jeg gjorde - derfor spurgte jeg for en sikkerheds skyld.... *ss*

MGP: Lige nø´vágtig...

• #11   3. aug 2006 Altid respekt og gensidig tillid!

Kommer ingen vejne med frygt, især ikke med den hund jeg har nu, hun ville hurtigt kunne lystre 100% hvis jeg var hård og kontant, men hendes psyke ville ikke kunne holde til det, hun er i forvejen enormt usikker på mennesker og kryber hvis jeg eller andre taler for hårdt til hende, så Cecar skulle bestemt ikke i nærheden af hende.. eller mig for den sags skyld!!

jeg har ikke brug for en hund der ikke tør komme i nærheden af mig af frygt for hvordan jeg nu reagerer eller hvad jeg vil udsætte hende for!!

• #12   3. aug 2006 MGP: Lige præcis - og det var faktisk lige præcis dét der fik mig til og tænke på det... Forskellen... Jeg respekterede min mor, men frygtede min far som barn... Deri ser jeg en stor forskel...

• #13   3. aug 2006 EJJJJJJ.....jeg har ikke læst denne tråd, men da jeg luftede Zif for et øjeblik siden tænkte jeg at jeg ville prøve at sætte en tynd snor op på det sted han plejer at sætte den.........ØJJJJJJ........Zif trak ikke det mindste (hvad hun normalt gør en smule)......hun sendte mig det ene øjekast efter det andet....og i hendes øjne stod tydeligt skrevet....HVAD ER DET DU GØR:::::DET ER VÆMMELIGT:::::VIL DU IKKE NOK STOPPE .....HVAD HAR JEG GJORT DIG?
    Dette forsøg varede under et minut.........og vil aldrig blive gentaget!

• #14   3. aug 2006 Lise: Så kan du lære det... *gg* Men det viser jo også bare, at det under ingen omstændigheder er behageligt for hunden...

MGP: Nej dem bliver vi aldrig enige med!!!! Tvært-om....

• #15   3. aug 2006 Nej.......jeg kunne tydeligt se på Zif at hun med øjnene sagde.......dette er meget ubehageligt : STOP.....
    Da jeg tog lykken af hendes hals rystede hun sig.....så på mig, logrede med halen mens hun slikkede mig på benet.......
    Jeg gav hende en godbid og trøstede hende på samme måde som hvis jeg havde trådt hende over poten ved et uheld........vi blev gode venner med det samme.....

• #16   3. aug 2006 mgp> den slags sker stadig, så det sidste gang jeg var til træning, det var så også definitivt sidste gang i den klub!!

Sygt!!

• #17   3. aug 2006 Lise > godt du fik rodet bod på din ugerning mod stakkels Zif.

• #18   3. aug 2006 Ja jeg begynder også at overveje om Monique ikke skulle have en ordenlig omgang så hun finder ud af at det er MOR her der bestemmer og HUN er det laveste væsen på jorden, hendes eksistens er knap nok berettiget!!

!!!! NEJ !!!!!

• #19   3. aug 2006 Lise Ø - så er det da godt at Zif ikke skal på udstilling i DKK .. når den er så lidt glad for at få halsbåndet sat på den måde der ... :o)

• #20   3. aug 2006 Peter og jeg ser stadig lidt forskelligt på hvordan vi får Baloo til og lystre. Hvis Baloo hopper op i sofaen, hvor han ikke må være, siger Peter ned flere gange, og til sidst skubber han ham ned... Hvis jeg siger ned - siger jeg det kun en gang, og peger på gulvet... Baloo vil så gerne teste mig, og se om jeg mister tålmodigheden, men jeg bliver bare ved med at kigge bestemt på ham og pege på gulvet og så hopper han ned... *ss* Og så fryder jeg mig lidt, fordi han normalt gør som Peter siger, fordi Peter er "hårdere" end mig... Men han lystre mig på en HELT anden måde....

• #21   3. aug 2006 MGP - Samtlige jeg så i Brøndby i lørdags havde ihvertfald "valgt" at sætte halsbåndet a´la jeres allesammens ... :o)

• #22   3. aug 2006 MGP - Ja .. Men det er jo så åbenbart den måde majoriteten af udstillere vælger at fremvise deres hunde på, ikke ??

Og hvis man bare er mange nok, virker det måske knapt så afskrækkende .. ???
    Jeg har da ihvertfald ikke hørt ret mange herinde der har beklaget sig over den måde at fremvise hund på .. men jeg har hørt en MASSE der har ondt pga ham Cæsar, og det undrer mig da bare lidt ...

men nok bare mig ..

• #23   3. aug 2006 Birthe - Ja, det ved jeg godt .. men der er jo det gamle udtryk med at "hyle med de ulve man er i flok med .. " (eller noget i den stil) .. og det virker da som om at det er OK at gøre det på en udstilling, men absolut IKKE iorden når det er Cæsar Milan ... ???

og det er den del, jeg bare ikke forstår ...

• #24   3. aug 2006 Jeg er nu klar over hvorfor han har så mange tilhængere.........de tror han kan trylle......men NEJ.....Zif reagerede også "rigtigt"......hun hev overhovedet ikke i snoren.....tror jeg kunne have fået hende til at strikke strømper til mig, hvis jeg havde fortsat "træningen"
    Det hun fortalte mig var hvor ubehageligt det var for hende.........frygt!

• #25   3. aug 2006 Martine: Synes du ikke der er forskel på den måde de viser hunde frem på, og så sådan som han håndterede den pittbull-blanding igår??? Jeg siger ikke at det er okay at man gør det på udstillinger - men i mine øjne er der i hvert fald forskel på dét og så sådan som han gjorde igår...

• #26   3. aug 2006 Hvis det er tilfælde at det er normalt at bruge disse metoder til hundeudstillinger må jeg bare sige.........TAK FOR KAFFE!

• #27   3. aug 2006 Jeg ser ingen forskel.....når snoren sidder oppe ved hundens strube bliver den angst og gør ALT hvad du beder den om.....men ikke med sin gode vilje!

• #28   3. aug 2006 Lise: Ja i så fald er jeg også glad for at vi ikke udstiller hunde...

• #29   3. aug 2006 Nå vil smutte med mine store æblekinder - får åbenbart snart gæster... *ss*

• #30   3. aug 2006 Hoster og pruster.....er det når den er ved at blive kvalt?????
    Spørger fordi jeg aldrig har set det men ikke kan se hvorfor den ellers skulle gøre det????

• #31   3. aug 2006 MGP -

Nu har jeg ikke set dine elever, så det kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om. Men jeg har set de udstillingshunde, der blev fremvist, og det var med halsbånd som Cæsar Milan gør det .. det er det jeg udtaler mig om .. :o)

Lille Blub -

Jeg har ikke set de udsendelser .. men jeg har hørt herinde hvad metoder han bruger. Men for mig er et halsbånd bag ørene et halsbånd bag ørene ... uanset hvad ..

Og kan man ikke li hans måde at gøre, kan jeg ikke forstå at det er OK at det bliver gjort i DKK ..

I mine øjne er forskellen ens :o)

• #32   3. aug 2006 MGP -

"95 % af alle DKKs udstillingshunde er glade og fører sig frem med logrende haler."

hmmmm .....

• #33   3. aug 2006 MGP -

Ja, så kigger vi bare ikke efter de samme ting i den glade hund .. og det er vel også iorden .. :o)

I mine øjne, er det jeg ser allermest når jeg er på udstiling ... APATI !!!!!

• #34   3. aug 2006 Jeg skrev faktisk til een, hvis hund på næsten alle billederne var "hejst" op i snor, at jeg syntes at hun skulle tage billeder hvor hunden legede med andre hunde i fir drift. Jeg kunne ikke forstå at hun efterfølgende gav Zif middel........nu forstår jeg meget bedre!
    Troede at hun blev sur over at jeg antydede at hunden måske ville vælte hvis den ikke blev holdt oppe i snor........

• #35   3. aug 2006 *MGP *
    P.S. den så bestemt ikke glad ud.........måske også derfor jeg faldt over den.....

• #36   3. aug 2006 fir....fri

• #37   3. aug 2006 Ja MGP......det er måske netop det der er problemet.....!

• #38   3. aug 2006 Og en skovl for en skovl.......

• #39   3. aug 2006 Lise L....er glad for dit indlæg....har set det før....(altså indlæget om udstillingerne!)
    Jeg har aldrig været på en udstilling og kan derfor ikke dokumentere hvad du her fortæller om.....
    Jeg kan kun fortælle om min egen oplevelse med Zif der i den grad chokerede mig!!!!!
    Håber at der er rigtig mange der ser denne tråd!
    M.V.H. Lise Ø

• #40   3. aug 2006 Helst klart respekt og det ved jeg også at Maj har.. Har nu aldrig set programmet, for tror ikk at en mand kan lave om på ALLE racer... Vil mene at det er op til ejeren selv at finde ud af hvordan de bedst kan opdrage deres hund..

• #41   3. aug 2006 MGP.....den hund jeg snakker om er fra 2003....er det en en unghund?....

• #42   3. aug 2006 Ja jeg har så lært en anden metode at løfte hundens hoved, herhjemme træner vi det med en blød hånd under hoved, det tager længerer tid ja, men det virker, og ja med løs snor...

Sagt fra en der osse stiilede spørgsmålstegn ved alt det CM hysterri og osse fik på puklen pga det..

• #43   3. aug 2006 MGP

"Jeg vil gerne vise hvordan man viser en hund........men jeg vil derimod ikke se hvordan CM tryner en hund i pighalsbånd, og den hund kommer da til at gå sådan resten af sit liv, hver dag."

Nu har jeg som sagt ikke set hans programmer, men meningen med brug af pig er da netop, at hunden lærer at gå som den skal - og så tager man da piggen af igen. Ellers er det da intet værd ..

"CMs træningshunde ville da æde alt og alle, hvis de gik på løs snor"

Tror jeg ikke - han lærer dem jo netop, at de IKKE skal opføre sig aggressivt ..

Lise L -

Godt indlæg om hvordan man ellers kan vise sin hund frem udstillingsmæssigt ..

Du kan da kalde en spade for en skovl ... *GGG*

• #44   3. aug 2006 Igår benyttede han en af sine egne hunde, netop til træning med den rottweiler blanding, og halsbåndet sad helt oppe bag ørene på hans egen hund også. -Den så bestemt heller ikke ud somom den syntes det var det fedeste at gå tur med ham.

• #45   3. aug 2006 Har, må jeg desværre tilstå - kun set et enkelt program el 2, jeg brød mig ikke om hans metoder, så det kan jeg ikke udtale mig om - har dog set det apperat han selv sælger, som træningshalsbånd, og bare der, står jeg af overfor ham...

• #46   3. aug 2006 MGP -

Du skriver :

"Lise, muligt at han kan tumle egne hunde, men har hans elever så meget tålmodighed at de vil gå bort fra de nemme løsninger?

Jeg tror det ikke, jeg tror de vil beholde de halsbånd oppe under kæben på kræet."

Og det er jo så din mening .. men hvis man går ud fra at samtlige der har opsøgt en hvilken som helst form for hunde-"ekspert" .. (ja, sætter det i " " .. for mange af de såkaldte eksperter er i mine øjne spild af tid og (mange) penge) ... altså, at samtlige der har været og fået en eller anden form for hjælp, bare vender tilbage til den "nemme løsning", så har man da givet op på forhånd, har man ikke ??

Jeg mener, du er jo selv træner .. og har vel også været ude for folk hvor man bare ta´r sig til hovedet og tænker sit :o)

For kun at erfare, at de mennesker lige pludselig fattede hvad det hele gik ud på - og rent faktisk fik styring på deres hund, i den ene eller andet retning.

Så jeg tror da overhovedet ikke det er alle der bare sætter halsbåndet der efter besøg hos CM .. der er da helt sikkert en del, der tager hele hund/fører forholdet op til revision og får noget godt ud af det - uden kvæler-metoderne ...

• #47   4. aug 2006 alle overdrevne udbrud samt voldelig adfærd rettet mod en hund, bliver af hunden opfattet som mangel på selvkontrol fra vores side.... ikke noget der giver respekt, frygt ja....
    en god leder (set med hundeøjne) behøver ikke bruge ukontroleret adfærd, tvært imod... det er kun tegn på svaghed, hvis man har så lidt styr på sig selv at man tyr til STOR vrede og vold....
    i hundesprog er de små signaler for det meste, nok til at vise sin "magtfuldhed", det ville også være alt for opslidende hvis man skulle slås om alt (igen set med hunde øjne)
    derudover er det at være magtfuld ikke nok for at være en god leder, en god leder skal også kunne holde ro i flokken,være god til at løse problemer og konflikter,
    kunne finde føde...samt mange andre, for flokken nyttige ting... så de sidstnævnte ting, kan i hundens øjne være lige så vigtige for at man opnår dens respekt.

Lykke

Kommentér på:
Respekt eller frygt?

Annonce