Steriliseret tæve og udstilling Steriliseret tæve og udstilling
Hej med jer..
Når jeg får min tæve, så vil jeg, når hun er gammel nok, sterilisere hende..
Grund: Jeg kender en del der har mistet tæver pga. kræft og andre ulemper, og det har jeg ikke lyst til.
Og jeg har ikke i sinde at avle, så hvorfor ikke hjælpe hende på den måde.. Det er mit valg.
Spørgsmålet er så..
Kan jeg så stille hende til udstillinger, eller er det kun for avlsdyr?
Ikke fordi jeg ville blive ked af, at jeg ikke kunne, det kunne bare være sjovt at få hende bedømt.
Hvad med jagt konkurrencer?
Såsom mark prøver o.lign.
Jeg ved kun at man ikke må stille, med en hund der er hale kuperet.
Jeg kan sikkert læse det på DKK's hjemmeside, men jeg synes den er lidt svær at finde rundt i. Det er nok bare mig.
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 20 Hunde: 8 Emner: 42 Svar: 301
Det er en nova scotia duck tolling retriever jeg skal have mig. Men tak for tippet mht. ruhåret, det vil jeg gemme, i tilfælde af at jeg hører om nogen der overvejer at sterilisere deres..
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 957 Svar: 17.912
Jeg har haft 2 der døde af kræft, og forstår godt dine sundhedmæssige overvejelser ... og faktum er jo tidligere de steriliseres når det er med denne baggrund jo større er udbyttet i forhold til netop en del kræft sygdomme...
Selv om I bliver super gode til prøver og udstillinger kan jeres oplevelser jo godt være nok som udbytte ... er sikker på der er tæver nok at avle på...
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.710
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.480
På en udstilling kan ingen jo se at din hund er steriliseret og det giver jo os med steriliserede tæver en fordel frem for hanhundeejere med kastrerede hanner
maj 2007
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 20 Hunde: 8 Emner: 42 Svar: 301
Jeg ved med sikkerhed at jeg ikke vil avle.
Jeg vil ikke risikere alt det der kan ske ved det, og der er jo hunde nok i verden, til at jeg behøver avle..
Tror at det primært vil blive jagt prøver, for helt ærligt, så siger det andet mig ikke rigtig noget. Det kunne som sagt, være sjovt bare at få hende bedømt.
Vil helt klart forhøre mig blandt toller ejere, om de har erfaringer med ændring i pelsen. Altså det gør ikke mig noget, om pelsen bliver længere i fx. fanerne, de kan jo klippes ned.. Synes bare ikke der har været sket noget med de hunde jeg kender, som har været kastreret og steriliseret.
Vi havde en FT springer spaniel, og der skete intet med ham, da han blev kastreret. Han var lige fræk som før
maj 2007
Jeg vil sige at jeg har 2 labtæver som er steriliseret laparaskopisk. Den ene har fået "krøllet" pels og den anden kan man slet ikke se det på. Så det vil være vidt forskelligt
Steriliseret tæve og udstilling