Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pasgang
  • #1   24. apr 2013 Hunde går pasgang for, at aflaste... Nogle gør det bare, når de er trætte, men andre gør det, når det gør ondt.

Freja gjorde det meget ofte og blev lidt langsommere i løb. Da hun blev undersøgt, havde hun elendige hofter og træthedsbrud i lårbenet.

• #3   24. apr 2013 Jeg tænker også smerter, så vil anbefale, at hunden bliver undersøgt.

• #4   24. apr 2013 okay.... måske jeg sku få snakket med hende om at få ham undersøgt så... det er jo synd hvis han går og har ondt.... han er også meget rolig ( med det mener jeg der ikke er spurt i ham selvom han leger... sjældent jeg har set så rolig en lab på den alder ) måske det kan have noget at sige...

• #6   24. apr 2013 Jeg ville helt klart få ham undersøgt af både dyrlæge og massør/kiropraktor... Sidstnævnte kan ofte finde de ting, som ikke ses på røntgen...

• #8   24. apr 2013 Det lyder helt klart som en hund der har ondt og bør have en grund undersøgelse af skelet og muskler.
    Pasgang er dog ikke altid et tegn på at der er noget galt. Nogle hunde har en bygning, der gør at pasgang falder dem naturligt (særligt hvis de skal gå langsomt). Min gamle hanhund havde laaaaange ben (sådan så det var påfaldende og det første folk sagde når de så ham var 'den har da godt nok lange ben'), lang lænd og en lidt kort ryg og han gik ofte pas. Han gik også meget ofte en gangart, der kaldes 'ambling' (minder om en form for tølt). Han blev undersøgt af dyrlæge og kiropraktor flere gange netop pga sine underlige gangarter. Men altså A hofter, 0 Albuer, fin fin ryg. Kiropraktoren fandt heller aldrig noget på ham. Så konklusionen blev at han gik bare sådan (fik jo altså endda et navn for en af de underlige gangarter af kiropraktoren).

• #9   24. apr 2013 Pasgang behøver ikke nødvendigvis have noget med smerter at gøre.. Bertha går ofte, nærmest altid i pasgang på en gåtur (hendes tempo er dog også ret Mastiff-agtigt) og hun har A-hofter, frie albuer og er i øvrigt sund og rask..

Det betyder dog ikke, at pasgang ikke også kan være et symptom på smerter, men lad være med at male fanden på væggen på grund af det..

• #10   24. apr 2013 Jeg vil helt klart anbefalde hende at få ham grundigt tjekket... smiley tusind tak for jeres råd og historier.... smiley
    Ha en dejlig dejlig dag..

• #11   24. apr 2013 Maria... jeg lader være med at male... smiley og tager en alm. snak om at hun evt. ku få ham undersøgt, ..... tak smiley

• #12   24. apr 2013 Goofy er en skridt passganger.
    Har haft ham til en hunde kiropraktor og hun kunne ikke finde noget på ham, hvor han viste smerte.
    Når vi har været ude og gå meget langt eller cyklet begynder Goofy også at passe i trav, men først når han bliver træt.
    Passgang er ikke altid et tegn på noget dårligt, men værd at få smerte udelukket.

• #13   24. apr 2013 hvad er pas gang?

• #14   24. apr 2013 At hunden løfter højre forben og højre bagben frem på en gang. Og venstre bagben og venstre forben bag efter. Altså højreside på engang, og venstre side på en gang.

Se på en kamel (pasgang)

• #15   24. apr 2013 arh lige som de der show heste kan gå?

• #16   24. apr 2013 http://www.youtube.com/watch?v=L8hCFbeHFl4 sådan der?

• #17   24. apr 2013 Tøsen går tit pasgang. Tit når hun "Går hurtigt" i stedet for at sætte i løb... Men hun kan altså os godt gå og løbe normalt. Hun fejler ikke noget.
    Tror bare det er en dårlig vane.

• #18   24. apr 2013
    Kamele tager benene på den samme side frem på samme tid.
    Tit lidt lettere at se i "trav" som her.
    http://m.youtube.com/watch?v=b0zp0ChOr_o
    Sorry den dårlige kvalitet.

Normalt skal en hund gå på samme måde som en hest, i skridt, trav og galop.
    Her et klip af en hest i trav.
    http://m.youtube.com/watch?v=5NtqUdcJu30

• #19   24. apr 2013 Mia: Det lyder fornuftigt...:-)

• #20   24. apr 2013 Selvfølgelig ska det undersøges..
    Men når det så er sagt, så er der altså mange hunde der går pasgang.. Qira gør det når hun trækker - hun har B-Hofter så ingenting der.
    Ollie gør det når vi går for langsomt til, at hun kan trave og hun har A-hofter smiley
    Selvfølgelig kan der være andre grunde end hofterne.. Men synes ikke pasgang er noget at råbe "ulven kommer" over ;o)

• #21   25. apr 2013 Hvis det ikke er oget de har gjort før, ville jeg få hunden tjekket igennem.

Men jeg synes nu ofte pasgang gøres til noget "farligt -det er det altså ikke nødvendigvis. Masser af hunden passer, uden at det betyder noget som helst.
    Begge mine går konsekvent pas når vi går langsomt, og Gaia skal faktisk godt op i tempo før hun slår over i alm gang eller trav.
    Min mors tæve gør det når den er ivrig men får besked på at gå langsomt, det samme gjorde min gamle tæve.

Reiki har altid gjort det, og blev gennemtjekket inden avl og har sidenhen været til massør uden at der er fundet spændinger e.l.
    Gaia er godt nok ikke fotograferet, men er nu ellers sund og rask udfra hvad det blotte øje kan se og har osse været forbi massør uden anmærkninger.

Så igen -generelt ville jeg ikke bekymre mig ovr pasgang, men er det oget hunden ikke har gjort før men pludselig begynder på, ville jeg få den tjekket

Kommentér på:
Pasgang

Annonce