Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pasgang!
  • #1   30. jun 2008 Reiki gør det hvis han er ivrig, men ikke får lov at tonse afsted.

Vil tro det bare ligger mere naturligt for nogen hunde end andre.

• #2   30. jun 2008 Nogle hunde gør det, fordi de har ondt i ryg, nakke, hofte eller andet. Man kan prøve at give dem et skud af noget smertestillende og så kan man se, om det går væk af det (--> smerte er grund til pasgangen).

• #3   30. jun 2008 Når hunden flytter for- og bagbenet på samme side samtidig i stedet for at flytte eks. højre bag og venster for samtidig.

• #4   30. jun 2008 Maj-britt -visse hunde gør det bare, som en del af deres helt naturlige bevægelsesmønster og uden nogen særlig grund.

Som sagt gør Reiki det hvis han er ivrig, men ikke må komme hurtigt frem. Han gør det osse ofte hvis han bare går langsomt. Faktisk skal han helt op og småtrave før han naturligt vælger pasgangen fra.
    -og han har ikke ondt nogen steder:o)

I øvrigt ligger pasgang aturligt for mange dyrearter i en eller anden udstrækning.
    De fleste heste vil osse gå pas hvis du fastholder dem for meget så de bliver ivrige7spændte.
    Det gælder osse en del andre dyr...

• #5   30. jun 2008 Jeg syntes ofte hvalpe gør det..
    alle de hvalpe jeg kender har gået pasgang oftere end store hunde..
    men ved faktisk ikk hvorfor??

• #6   30. jun 2008 Misja gør det også i tide og utide, det ser bøvede ud, men andet er der ikke nødvendigvis i det.

• #7   30. jun 2008 Ja det ser ret sjovt ud.... så har den hovdet hel nede ved jorden, og så dingler/lunter den stille og rolig afsted smiley

• #8   30. jun 2008 Pasgang kan, udover at det kan have årsag i smerter, være energisparende. Som én skrev, så gør nogle hunde det når de er trætte, for at spare på kræfterne.

Nogle hunderacer gør det mere end andre. Mynderne f.eks går ofte pasgang, netop for at spare på kræfterne til de eksplosive energiudbrud som de er så kendt for.

• #9   30. jun 2008 Mie - netop. Det er nemlig energibesparende. Derfor ser man ofte garvede rideskoleheste slå over i pasgang med ryttere.

Men det kan også være forbundet med smerte, ofte rygproblemer.

• #10   30. jun 2008 Det med energibesparende vidste jeg ikke, så kan jeg bedre forstå at Misja oftere pasgænger når hun er træt.

• #11   30. jun 2008 Mie: Du har nemlig ret i, at det ikke nødvendigvis har noget med smerter at gøre!!!
    Hvis hunden udover pasgang ikke giver udtryk for problemer med bevægeapparatet, er der ingen grund til at tænke, at "hofterne falder af eller ryggen er kaput"!!

De store racer, der blev/bliver brugt tilat trække store læs med, bruger det netop for at spare på kræfterne.

Oscar er en værre klovn til det!!! ;o( ISÆR når han løber løs uden snor og har snuden i jorden. Heele kroppen gynger fra side til side og benene sejler afsted...
    Rimelig træls når det sker i udstillingsringen....
    Han er tjekket ved dyrlæge, kiropraktor og har fået akupunktur for at se, om det var muskelspændinger, der gjorde det, men jeg tror mere at det skyldes hans....øh...energibesparende livsfilosofi!! ;o)

Hæhæ..Mie, den med det EKSPLOSIVE ENERGIUDBRUD...måske det er dét, Oscar varmer op til!! Dén dag vil jeg glæde mig til!!!

• #12   30. jun 2008 Pasgang ses osse ofte i forbindelse med at hunden har lavet noget uvant. DErmed kan musklerne blive ømme, og pasgang skåner dem.

• #13   30. jun 2008 Man ser også ofte hunde gå pasgang hvis de er for korte i kroppen og ellers er normalt eller godt vinklede, de gør det fordi de ellers ville træde sig selv over poterne i et normalt trav.

Hans Erik

• #14   30. jun 2008 Luna går meget i pasgang.. Et besøg hos kiropraktor i ny og næ gør gavn *S*

• #15   30. jun 2008 Hans Henrik: Orv ja. Det lyder meget rigtigt! ;o)
    Hvad med, hvis de er meget stejle i fronten/overarmen?
    Kan det gi anledning til pasgang?

Kommentér på:
Pasgang!

Annonce